SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • jak to z tym jest..?

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    ja ******le ****a jakbys wiedzial to przeczytalem ten atlas z 10 razy i znam sie mniej wiecej na rzeczy na pewno nie jestem 1000000 lat za murzynami! jak bylem pierwszy raz na silce to sobie tak robilem jesli juz!! a ten przyuklad co podalem ze nie moge podnosic w seryjkach to bylo jak juz cwiczylem "normalnie" bez zadnych podciagan wiec ja peirdole.. N/C !!!!!!!, nei bylo tak dokladnie ze sie podciagalem wcale sie nie podciagalem tylk o"zwisalem" zeby kregoslup wyprostowac(przynajmniej takie mam wrazenie)

    Odpowiedzi: 26 Ilość wyświetleń: 1707 Data: 5/31/2004 3:22:21 PM Liczba szacunów: 0
  • jak to z tym jest..?

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    i wcale bica nie trenuje miedzy seriami ! to ze 1 raz na silce bylem, bez zadnego planu to sobie sprawdzalem na bic i tak wogole jak to wyglada itp a nie ze go cwiczylem!! Obczajam o co chodzi! Ja mowie o tym ze ostatnio jak na silce trenowalem juz tak dobrze to seryjek nie moglem wyciskac i nic nie trenowalem miedzy seriami! (po wypowiedzi taila mozecie sadzic ze jestem jakims lamusem, nie bylo tak jak mowil) n/c

    Odpowiedzi: 26 Ilość wyświetleń: 1707 Data: 5/31/2004 3:28:59 PM Liczba szacunów: 0
  • dawkowanie WPC + carbo

    Post
    Odżywki i suplementy

    smak kwestia indywidualna WPC w/g brakow w diecie carbo- bezposrednio po treningu w ilosci 0,5 g na k.m.c

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1417 Data: 6/29/2006 7:46:13 PM Liczba szacunów: 0
  • tych ludzi to napier.alać ch.jem po twarzy za te teksty: nienawidze sterydozercow... (5) ja 2007.05.30 14:54 co z tego ze sa miesnie(sztuczne) skoro w glowie przez to echo jak... » n/c Zmieniony przez - Sport_test w dniu 2007-06-01 09:32:40

    Odpowiedzi: 18 Ilość wyświetleń: 2597 Data: 6/1/2007 9:31:38 AM Liczba szacunów: 0
  • Problem- proszę o pomoc

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Na wstepie chcialbym zaznaczyc ze nie do konca zgadzam sie z wiekszoscia znawcow(chodzi o dietetyke) na tym forum i nikogo nie chce urazic swoimi tutaj wypowiedziami.Wydaje sie przeciez ze wzorce nalezy czerpac od najlepszych i najskuteczniejszych. A takimi sa przeciez kulturysci. Sportowcy tej dyscypliny potrafia w 12-16tygodni zrzucic tak duzo fatu ze pozostaja na nich prawie czyste miesnie. Pewnie odezwie sie zaraz wiele glosow ze to zawodowcy itd, a "normalnemu czlowiekowi" takie wyrzeczeia i postepy nie sa potrzebne. I na pierwzsy rzut oka Ci znawcy tematu maja racje, ale gdy dochodzi do praktyki to okazuje sie ze jest calkiem inaczej. Po roznych probach takie osoby ktore wczesniej gromadzily tluszcz na swoim ciele przez lata stoja w miejscu. Poprostu nie ma cudownych srodkow i trzeba sie wziasc do ostrej roboty(oczywiscie zgodnie z zasada zwiekszania obciazen treningowych). Niestety trudno jest wytracic organizm z tzw homeostazy(czyli stanu rownowagi). Nasz organizm rozpatruje kazde wieksze zuzycie energii jako zagrozenie i stara sie jak tylko moze zahowac jak najwiecej energii(niestety w postaci tluszczu zapasowego). Wywodzi sie to stad ze nasz postep cywilizacyjny zrobil zbyt duzy progres w stosunku do rozwoju biologicznego. Kiedys kazdy skrawek tluszczu na naszych cialach swiadczyl o dobrym stanie organizmu i bogactwie trudno dostepnego porzywienia. A wiec jezeli uswiadomilismy sobie to ze nasz organizm za wszelka cene stara sie (oczywiscie sa wyjatki)zachowac jak najwiecej energii na pozniej, to potrzeba nam silnej woli i dyscypliny aby poddac sie rygorowii usowania fatu. Ktory przciez, dzisiaj to juz wiemy, nie jest ani oznaka zdrowia(wrecz przeciwnie)ani urody. Jezeli dana Pani/Pan chce zaczac redukowac to co mu zbedne powinien zaczac od podstaw a wiec ulozenia odpowiedniej diety i treningow. Treningi powinny byc podzielone na te o charakterze silowym i wydolnosciowym(aerobowym). Trening silowy bedzie zwiekszal mase miesniowa(nie koniecznie objetosc, raczej mowa tutaj o gestosci miesnia, jedrnosci)to z koleji przkladac sie bedzie na przyspieszenie calego metabolizmu. Dzieki temu organizm nawet w stanie spoczynku lub przy wysilkach o malej intensywnosci bedzie czerpal wieksze ilosci energii z tluszczu niz do tej pory. Wyobrazcie sobie ze spicie i wtedy spalacie wiecej energi niz do tej pory. Drugim z treningow bedzie trening aerobowy, to wlasciwy trening do spalania fatu. Czerpie on glownie energie z zapasowej niechcianej tkanki. Ale na razie zajmijmy sie dieta. Do redukcji mozemy zastosowac dwa rodzaje diety tj albo klasyczna bialkowo- weglowodanowa lub bialkowo tluszczowa (potocznie zwana dieta Atkinsa lub Kwasniewskiego). Ja jestem zwolennikiem tej pierwszej z racji tego ze jest bardziej naturalna dla organizmu i mniej szkodliwa dla zdrowia(wiem ze znajda sie goracy zwolenicy drugiego sposobu). Zacznijmy od tego ze powinnismy obliczyc poszczegolna ilosc makroskladnikow wchodzacych w sklad naszej diety. Moja propozycja to 2,5-3g protein na kilogram masy ciala i 2,5-3g weglowodanow /na kg. Tluszcze w miare mozliwosci powinnismy wyeliminowac prawie do zera(do czasu osiagniecia sukcesu). Pozniej oczywiscie nalezy wstawic do diety NNKT. Proteiny, glownymi zrodlami protein w tym czasie powinny byc dla nas bialka jaj, chude ryby, piersi z kurczat, i proteiny w proszku(najlepiej serwatka). Nie bede sie rozpisywal jakie funcje pelnia proteiny w naszym organizmie, kazdy powinien wiedziec ze azot pochodzacy z w.w. wchodzi w sklad tkanek, bialka buduja hormony itp. Ponadto taki stosunek bialek do weglowodanow w naszej diecie bedzie wplywal korzystnie na tempo przemian metabolicznych. Same proteiny podnosza bardzo przemiane materii a ponadto maja dobroczynny wplyw antykataboliczny na struktory naszego organizmu. Co samo w sobie podnosi przemiane materii. Niestety nie powinniesmy czerpac bialek z mleka i produktow mlecznych. Dlaczego? Dlatego ze produkty mleczne zawieraja znaczne ilosci laktozy (cukru prostego). Tego typu cukry, powiedzmy to wprost, sa bardzo wredne i caly nasz ciezki wysilek beda niweczyc. Gdyz cukry proste szybciej niz sam tluszcz odkladaja sie w postaci tluszcu zapasowego tj glicerol + kwas tluszczowy =tluszcz. Cukry-weglowodany, w tej grupie mamy rozne rozdzaje cukrowcow. Od zlozonych po proste. Nas najbardziej interesowac beda te o charakterze zlozonym. Cukrow prostych, tak jak wspomnialem wczesniej nalezy wystrzegac sie jak ognia. A wiec do lamusa powiny odejsc: sacharoza(cukier stolowy), laktoza (cukier mleczny), fruktoza(cukier owocowy). Mysle ze nie musze nikomu wspominac o glukozie, nawet skrobia stosowana moze byc tylko w nielicznych przypadkach. Do cukrowcow ktore nas najbardziej interesuja nalezy polaczenie skrobi z blonnikiem tj . platki owsiane , ryz ciemny, kasze gryczana i jeczmienna, warzywa o niskim IG. Wspomne tylko ze IG to wspolczynnik szybkosci przenikania glukozy z pobranego pokarmu do krwioobiegu. Czym jest nizszy tym lepiej. Wszystkie cukry proste maja wysoki IG. Przykladem niech bedzie glukoza, IG wynosi 100. Oczywiscie sa cukry ktore maja jeszcze wyzszy indeks glikemiczny od glukozy a wiec dekstroza(cukier gronowy) i maltoza(piwko). Tych produktow rowniez powinnismy sie wystrzegac . Wracajac do warzyw , bo beda stanowic wspaniale zrodlo blonnika, witamin , mineralow i brakujacych elementow smakowych. Mozemy sporzywac prawie wszystkie oprocz: ziemniakow, marchwi(wspanialym zamiennikiem jest papryka czerwona majaca duzo beta keretenoidow i na dodatek vit C), straczkowych(oprocz fasolki szparagowej), kukurydzy,soji, soczewicy. Z owocow raczej nie powinismy korzystac, gdyz zaiweraja (jak wspomnialem wczesniej ) fruktoze. Poza odnowa glikogenu watrobowego na nic by sie nie zdala, a tylko podnosilaby IG posilkow(ewentualnie cytryny). Diete ukladamy tak aby pomiedzy posilkami nie bylo dluzszych przerw niz 2-3godziny. Takie rozplanowanie powinno nam dac dziennie od 6do 8posilkow. Dzieki temu dodatkowo zyskamy na przyspieszeniu przemiany materii. Gdyz organizm ktory jest przyzwyczajony do stalych dostaw azotu i energii czesto gesto trwoni energie w sposob nieadekwentny do wykonywanego wysilku. Czesty problem grubaskow to mala ilosc posilkow w ciagu dnia i najadanie sie na wieczor. Organizm wtedy odpowiada chomikowaniem energii w postacii fatu na brzuchu i innych czesciach ciala. Gdyz prubuje w ten nieporadny sposob bronic sie przed nadchodzacymi godzinammi glodu(nic nie jedzenia). A wiec jedzmy czesto a w mniejszych porcjach. Do tego trzeba dodac ze posilki: potreningowy i zwany sniadaniem powinny zawierac najwieksza liczbe kalorii. W jednym i drugim posilku powinno byc po 25% weglowodanow w dziennego zapotrzebowania. Proteiny rozdzielcie po rowno na wszystkie posilki. Pomiedzy posilkami i w trakcie treningu powinnismy wypijac duze ilosci plynow. W czasie rudukcji jest to szczegolnie wazne. A wiec wypijanie 4-8l wody lub zielonej cherbaty to dla niektorych osob powinien byc stndart. Samo z siebie powinno wynikac ze wszystkie przekaski, slodycze alkochol itp nie maja miejsca w diecie. Przykaldowy rozklad posilkow: 1POSILEK platki owsiane gorskie zalane wrzatkiem + bialka jaj+warzywa 2POSILEK gotowane piersi z kurczat + ciemny ryz+warzywa 3POSILEK j.w 4POSILEK (potreningowy) bialko serwatki +bialy ryz 5POSILEK ryba np dorsz lub tunczyk w sosie wlasnym+warzywa 6POSILEK bialka jaj +warzywa Oczywiscie gramatura powinna byc uwzledniona pod dana osobe. Na pocieszenie dodam ze oprocz gotowania mozna mieso i ryby poddawac obrobce termicznej typu: duszenie w warzywach, pieczenie bez tluszczu w zaroodpornych naczyniach, grilowanie itp Do wszystkich potraw mozecie dodawac jakie wam sie tylko wymarza przyprawy(oprocz cukru). Do wody ponadto mozecie wciskac cytrynke i dodawac slodzik(w jakims tam stopniu bedzie to niektorym zastepowac slodycze lub slodkie napoje) Oczywiscie powinniscie zastosowac dobre preparaty witaminowo mineralne. W tym wszystkim mile widziane beda takze odzywki wspomagajace spalac fat, dzialajace antykatabolicznie i anabolicznie. Ale o tym nastepnym razem. Artykuł Pana Jacek R. z KAIZENteam poczytaj

    Odpowiedzi: 7 Ilość wyświetleń: 1242 Data: 12/28/2007 5:00:08 PM Liczba szacunów: 0
  • szybkie wyleczenie

    Post
    Zdrowie i Uroda

    Nie ćwicz jak jesteś chory. Kup sobie witaminę C i jakieś tabletki na gardło i Ci przejdzie. Przynajmniej mi zawsze przechodzi po takim zestawie

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 662 Data: 10/23/2010 6:21:31 PM Liczba szacunów: 0
  • Przedtreningówka (mile widziane 1,3)

    Post
    Odżywki i suplementy

    masz 18 lat i wazysz 77kg , jadac czesto na 1,3 bedziesz wazyl mniej bedziesz trudniej budowal miesnie, rozwalal uklad nerwowy i sercowo naczyniowy .... przedtr z 1,3 nie sa do ciaglego stosowania a jedynie do wspomaganaia w dni kiedy naprawde jesrt ciezko a trening trzeba zrobic i to np mocny trening nog . ( sam nie przekraczalem 1 miarki ST i to tylko w dni kidy np mialem nogi na ilosc powt z krotkimi przerwami) przedtr z 1,3 to silny stymulant wspolczulnego ukl nerwowego ( tego od wydzielania noradrenalny ) poczytaj o tym co fundujesz wlasnemu orgnizmowi za kazdym razem kiedy stosujesz duze dawki 1,3 mc Jak ładnie Pan piszesz jak już go nie możesz sypać do supli. }:-( Zmieniony przez - Amentoris w dniu 2013-08-16 09:45:20

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 1092 Data: 8/16/2013 9:44:05 AM Liczba szacunów: 0
  • Liga Europy 2013/2014

    Post
    Piłka Nożna

    Podział na grupy: Grupa A: Valencia CF, Swansea City, Kubań Krasnodar, FC Sankt Gallen. Grupa B: PSV Eindhoven, Dinamo Zagrzeb, Czernomorec Odessa, Łudogorec Razgrad. Grupa C: Standard Liege, FC Salzburg, IF Elfsborg, Esbjerg fB. Grupa D: Rubin Kazań, Wigan Athletic, NK Maribor, Zulte Waregem. Grupa E: ACF Fiorentina, Dnipro Dniepropietrowsk, Pacos Ferreira, CS Pandurii Lignitul Targu Grupa F: Girondins Bordeaux, APOEL Nikozja, Eintracht Frankfurt, Maccabi Tel-Aviv Grupa G: Dynamo Kijów, KRC Genk, Rapid Wiedeń, FC Thun. Grupa H: Sevilla FC, SC Freiburg, Estoril Praia, Slovan Liberec. Grupa I: Olympique Lyon, Betis Sewilla, Vitoria Guimaraes, HNK Rijeka. Grupa J: Lazio Rzym, Trabzonspor SK, Legia Warszawa, Apollon Limassol. Grupa K: Tottenham Hotspur, Anży Machaczkała, Sheriff Tyraspol, Tromsoe IL. Grupa L: AZ Alkmaar, PAOK Saloniki, Maccabi Hajfa, Szachtior Karaganda Łatwe losowanie to to nie jest, ale przed dwoma laty też takowe nie było, podobnie rzecz się miała z Lechem, gdy wylosowali City i Juve więc jestem optymistycznie nastawiony :-)) Czasem w tej LE potrafią się cuda dziać :-)) Zmieniony przez - wikt w dniu 2013-08-30 14:00:04

    Odpowiedzi: 18 Ilość wyświetleń: 2836 Data: 8/30/2013 1:51:04 PM Liczba szacunów: 0
  • trądzik plery

    Post
    Doping

    organizm musi gdzies wyrzucic toksyny:) mi tez sie pojawily zrezygnowalem z cynku dalem colon c, olej lniany w wiekszej ilosci i sie robi pupa niemowlecia;)

    Odpowiedzi: 15 Ilość wyświetleń: 960 Data: 5/17/2013 10:50:04 AM Liczba szacunów: 0
  • HGH

    Post
    Doping

    broda1 bez urazy masz tyle w udzie co ja prawie w łapie a mnie cykl zazwyczaj wychodzi do 1000 zł jakbym miał w******lic tyle kasy i mieć takie efekty to chyba musiało by mnie poj....ć

    Odpowiedzi: 28 Ilość wyświetleń: 2785 Data: 4/5/2004 2:55:37 PM Liczba szacunów: 0
  • brzuch....:/

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    Niby nic, a jednak syci Podczas jej gotowania uwalniają się znaczne ilość składników zawartych w warzywach, mięsie czy owocach. Bez takiego przygotowania niektóre z tych składników nie zostałyby wchłonięte przez układ pokarmowy. Odpowiednio przygotowana zupa jest niskokaloryczna, zawiera cenny dla organizmu błonnik oraz składniki mineralne, a przede wszystkim syci. Zjadając zupę jako pierwsze danie przekazujemy organizmowi informację, że pierwszy głód został zaspokojony. Nasz organizm nie będzie domagał się wtedy wielkiej porcji drugiego dania. Wystarczy mu znacznie mniej tego, co zjedlibyśmy nie jedząc zupy. W konsekwencji zjemy sycący, zdrowy obiad, z dużo mniejszą dawką kalorii. Zupy są niskokaloryczne Prawdą jest, że zupy są niskokaloryczne, zawierają mało tłuszczu, nie zawierają cholesterolu. Zupy są sycące i dostarczają organizmowi płynów, składników mineralnych i błonnika. Przeciętna porcja zupy to około 120kcal. Oznacza to, że zupy należą do posiłków niskokalorycznych, a zaspakajają głód w istotny sposób. Rezygnacja z zupy prowadzi do zwiększonego pobierania kalorii wraz z drugimi daniami. Ludzie bardziej głodni jedzą większe porcje, które są o wiele bardziej kaloryczne niż zupy! Badania naukowe dowodzą, że osoby jedzące zupy spożywają mniej kalorii w czasie posiłku. Osoby jedzące zupę 5 razy w tygodniu wykazują niższy Indeks Masy Ciała*, a także niższe dzienne spożycie kalorii i tłuszczu w porównaniu z osobami, które jedzą zup mało lub wcale. Zupa powinna zatem stanowić pierwsze danie każdego obiadu - dzięki niej jemy mniej, a więc przyjmujemy mniej tłuszczu, cholesterolu i nie spożywamy zbędnych kalorii. Są zdrowym i zbilansowanym posiłkiem Prawdą jest, że zupa to łatwo dostępny, właściwie zbilansowany posiłek. Według zaleceń specjalistów prawidłowa dieta to taka, w której poszczególne składniki odżywcze takie jak białka, tłuszcze, węglowodany są we właściwych proporcjach. W codziennej diecie zachowanie tych proporcji jest trudne. W przeciwieństwie do innych dań zupa to łatwo dostępny właściwie zbilansowany posiłek. Receptury najpopularniejszych polskich zup pokazują, że mogą one stanowić istotne źródło składników odżywczych w codziennym żywieniu. Zupy są także źródłem wody, której w przeciętnej polskiej diecie jest na ogół za mało. Zupy gotowane na wywarach warzywnych to źródło węglowodanów, błonnika pokarmowego, potasu, żelaza magnezu czy witamin z grupy B, witaminy E oraz beta-karotenu. Wszystko to w lekkostrawnej i łatwo przyswajalnej postaci. Proces obróbki kulinarnej powoduje niestety duże straty witaminy C i dlatego zup, podobnie jak gotowanych jarzyn nie można traktować jako jej źródła. Wartość odżywcza zup w proszku jest niższa niż zup domowych, jednakże należy zaznaczyć, że są nierzadko także produktami o niższej kaloryczności, niż zupy domowe. Średnio porcja takiej zupy to tylko ok. 100kcal, podczas gdy domowa potrawa według tradycyjnej receptury może dostarczyć jej dwa, trzy razy więcej. Czy wiesz, że zupy Knorr:

    Odpowiedzi: 27 Ilość wyświetleń: 2089 Data: 10/5/2006 9:36:06 PM Liczba szacunów: 0
  • Przerwa w cyklu kreatynowym - choroba

    Post
    Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

    tak, oczywiście, że tak. Na chorobie i tak jesteś osłabiony, nie poćwiczysz. Kreatyna obniża odporność, także ładuj wit C. Jaki masz staż i wiek ?

    Odpowiedzi: 8 Ilość wyświetleń: 1024 Data: 3/14/2012 10:11:21 PM Liczba szacunów: 0
  • Soundtrack z "The Notic 2003"

    Post
    Inne dyscypliny

    THX Sebasket, ze tez o tym nie pomyslalem ... kiedys tez sciagalem mp3 z and1 i bralem nazwy utworow z koncowek filmow. A tak poza tym to jak myslisz: Ktora seria filmow jest lepsza AND1 czy THE NOTIC ? Ja stawiam na THE NOTIC, w nim duzy nacisk postawiono na drybling, w tym filmie rzadko kiedy obejrzymy wsady do kosza, za to jest duzo zajob trick'ow, ktorych nie zobaczycie w AND1 --> poprostu wypas na maxa !! Jeszcze raz dzieki Seba !! C ya

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 2953 Data: 8/9/2003 2:37:36 PM Liczba szacunów: 0
  • Soundtrack z "The Notic 2003"

    Post
    Inne dyscypliny

    Widzialem wczoraj po raz pierwszy film: "EBC at Rucker Park all specials features". Nie wiem o co chodzi z tym calym Rucker Park. Bo patrzac na ich gre, mam wrazenie, ze graja na powaznie, a nie "pod publicznosc" tak jak w filmach AND1. To fakt, ze w Rucker graja zawodnicy z AND1 - zauwazylem na powyzszym filmie High Octane'a. I jeszcze jedno: Dlaczego sadzisz ze Blaze i Goose nie daliby rady w Rucker Park'u ? Czy ty napewno widziales The Notic z 2003 roku ? Przeciez to co oni tam wyprawiaja z pilka jest niesamowite... a dzieckiem to jest tam chyba tylko Disaster, ktory nic wielkiego nie umie poza kilkoma trickami "z koszulka", on napewno nie dalby rady w Rucker. A tak poza tym to moze widziales jakies inne filmy z Rucker ktorych ja nie widzialem i w tym tkwi nasz "drobny spor" Napisz co o tym sadzisz C ya Sebasket.

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 2953 Data: 8/10/2003 7:31:36 PM Liczba szacunów: 0
  • Soundtrack z "The Notic 2003"

    Post
    Inne dyscypliny

    Yo Sebasket ! Po przeczytaniu twojej wiadomosci juz wiem o co ci chodzi i raczej masz racje. Teraz tylko musze sciagnac ten filmik Rucker o ktorym pisales C ya Sebasket.

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 2953 Data: 8/10/2003 9:35:56 PM Liczba szacunów: 0
  • Lato-czas zniw i czas spadków!

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    wy sie tam latem przejmujecie co ja mam powiedziec w zime jak ćwiczełym przy - 5 C ... w nieocieplanym garażu

    Odpowiedzi: 14 Ilość wyświetleń: 1513 Data: 5/23/2005 8:51:04 PM Liczba szacunów: 0
  • UFC 126 - WALKI

    Post
    Scena MMA i K-1

    w Preliminary są C.Mendes vs M.Omigawa K.Kingsbury vs R.Romero D.Cerrone vs P.Kelly

    Odpowiedzi: 29 Ilość wyświetleń: 3728 Data: 2/6/2011 8:42:45 AM Liczba szacunów: 0
  • białko hi tec \ trec

    Post
    Odżywki i suplementy

    oba są ok mnie akurat bardziej smakuje C-6

    Odpowiedzi: 7 Ilość wyświetleń: 607 Data: 8/19/2014 4:38:06 PM Liczba szacunów: 0
  • Co potrzebne

    Post
    Odżywki i suplementy

    Tran vit D, C, czosnek to moje podstawy w okresie jesienno zimowym, zawsze warto wspomóc układ odpornościowy. Supli jest spoo które mogą pomóc w lepszej regeneracj, śnie itp.

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 1186 Data: 8/26/2014 7:43:25 PM Liczba szacunów: 0
  • ZMA

    Post
    Odżywki i suplementy

    zincas forte, filomag B6, bilobil, witamina C

    Odpowiedzi: 9 Ilość wyświetleń: 1685 Data: 12/8/2006 8:57:34 AM Liczba szacunów: 0