SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Kilka pytań .

    Post
    Sztuki Walki

    UTWARDZANIE TO FIKCJA KTÓRA NISZCZY KOŚCI. Słowo wstępu - fizycznie niemożliwe jest zwiększenie twardości nogi (np. goleni) czy pięści! Kość to nie jest metal - aby dawała się hartować i utwardzać! (patrz obróbka metali, polecam też konsultacje z lekarzami i zawodnikami trenującymi wiele lat!). O co więc chodzi w tym całym "utwardzaniu"? Bynajmniej nie o zwiększanie twardości kości - bo to jak pisałem niemożliwe. Celem jest mniejsze odczuwanie bólu przy blokowaniu i atakowaniu. Dlaczego nazywa się osoby propagujące utwardzanie chorymi? Ponieważ metody poniżej opisane, obok zmniejszania wrażliwości powierzchni uderzeniowych NISZCZĄ KOŚCI! Jest to nic innego jak uszkadzanie zdrowej struktury. Organizm podejmuje próbę naprawy, niestety jak wiadomo kość ma ograniczone zdolności do regeneracji. W konsekwencji zawodnik już do końca życia będzie miał ubytki na piszczelach, zdeformowane dłonie itp. Są to bez wątpienia patologiczne objawy, a więc owo utwardzanie jest także patologią. Możliwe jest jedynie "obicie" powierzchni uderzeniowych, przyzwyczajenie i przez to większa odporność na ból! Ale struktura i twardość nogi pozostają bez zmian! Sam termin "utwardzanie" jest więc mylący, a zwłaszcza początkujący wierzą w to, że będą twardsi: będą mogli łamać goleniem kije bejsbolowe, pięścią rozbijać ściany, kopać w drzewa! No cóż - wpływ telewizji... Owszem owo "obicie się" i przyzwyczajenie do bólu jest koniecznie dla zawodników, bo biorą udział w zawodach. Odporność na ból przychodzi sama, stopniowo, wskutek kopania w worki, tarcze... Jest to długotrwały proces nie przynoszący negatywnych skutków (niemniej wielu zawodników muay thai i karate ma na goleniach zgrubienia, wgłębienia, ubytki i inne uszkodzenia od kopania i blokowania). Nie ma innej drogi. Wszelkie inne metody utwardzania niszczą kości. Należy podkreślić, że kopanie zbyt twardych worków (np. ze żwirem, piaskiem) także prowadzi do uszkodzenia kości! Uderzanie jakichkolwiek materiałów twardszych niż kość powoduje jej uszkodzenie! Efektowne łamanie np. desek tak częste na pokazach karate czy taekwon-do nie wymaga "twardości" kości - tylko techniki! Sam kiedyś niszczyłem różne twarde przedmioty (deski, dachówki, cegły itp.). Czy oznacza to może, że mam twarde pięści lub nogi? Nie, kostki i powierzchnie uderzeniowe nóg mam tak samo twarde jak dawniej. Recepta jest prosta: szybki, techniczny strzał, przyłożenie siły na małej powierzchni i gotowe. Niestety to dobre na pokazy dla laików - bo nie ma żadnego przełożenia na walkę. Dowolną osobę można nauczyć rozbijania twardych przedmiotów. Natomiast próby rozbijania skał czy betonu można uznać za przejaw choroby psychicznej (brak instynktu samozachowawczego, myślenia, trzeźwego postrzegania rzeczywistości). Co zalecają specjaliści od "utwardzania"? Metoda misy piachu - to najstarsza i najprostsza metoda utwardzania. Metoda polega na wbijaniu palców i uderzaniu zaciśniętą pięścią w piach umieszczony w misie. Stąd nazwa tej metody. Dla podniesienia efektu piach podgrzewa się umieszczając misę nad ogniem. Metoda ta jest bardzo skuteczna, ale niszczy układ nerwowy dłoni. Dlatego nie powinno się jej stosować za często i zbyt długo. Zamiast piachu, często stosuje się żwir, lub drobne kamienie. Można stopniowo zmieniać rodzaj materiału - od piasku, przez drobne owalne kamyczki do kamieni ostro-krawędziowych oraz Można również wypełnić kamyczkami, lub żwirem mały woreczek i przymocować go do ściany. Bardziej zaawansowani mogą wypełnić żwirem worek treningowy (podwieszany) (Tekst dawniej był na stronie Skoro sądzisz nadal, że utwardzenie kości jest możliwe i potrzebne to zastanów się: 1. Czemu mistrzowie świata boksu tajskiego i najlepsi zawodnicy kick & thaiboxingu w treningu używają ochraniaczy np. Peter Aerts, Rob Kaman, Alex Gong?! Przecież gdyby mieli "utwardzone" golenie, nie potrzebowali by na nie żadnych ochraniaczy?! A je stosują! Tak samo trenujący muay thai w Bangkoku (walczący później na Stadionie Lumpinee) używają ochraniaczy w treningu! Dlaczego? 2. Dlaczego zawodowcy walczący w MMA używają w treningu rękawic i ochraniaczy na golenie (np. Mirko "Crocop" Filipovic)? Czemu się nie utwardzają? Przecież w MMA walczą bez ochraniaczy na golenie? 3. Dlaczego "utwardzeni" zawodnicy przegrywają konfrontacje z nieutwardzonymi? Np. dlaczego "utwardzanie" nie występuje w boksie czy kickboxingu? A zawodnicy tych stylów zwykle pokonują w walce stosujących takie praktyki (trenujących karate czy kung-fu)? Gdyby utwardzanie było tak ważne i dobre - WSZYSCY zawodnicy (zwłaszcza stylów uderzanych) by przeprowadzali taki proces! 4. Czy ktokolwiek utwardza kolana lub łokcie? A czemu nie? Bo te powierzchnie uderzeniowe są z natury mocne i dewastacyjne - używane powszechnie w muay thai. Nie wymagają żadnego "utwardzania"! Tak samo jak pięści, golenie czy nasada dłoni. 5. Jaką strukturę ma noga i kości? Kość jest z natury twarda - po prostu nie może być twardsza. Owszem złamanie powoduje wzmocnienie - ale czy to dobry pomysł? 6. Co jest twardsze? Twarz przeciwnika czy Twoja pięść, stopa czy goleń? 7. Efekty walki (ból) i urazy wskutek działania adrenaliny nie są odczuwalne. Obojętne czy to walka ringowa czy uliczna. To, że mam złamany nos poczułem kilka godzin po walce. Obite golenie, uda i twarz po zawodach także czuje się znacznie później. Nadziejesz się w walce na blok goleniem czy łokciem - to bardzo słabo to odczujesz. Argument, że utwardzanie jest potrzebne "na ulicy" jest więc nietrafiony. 8. Co jest ważniejsze? Odporność na ból - czy kondycja, taktyka, siła i przygotowanie psychologiczne? "Utwardzając się", po prostu tracisz czas który mógłbyś poświęcić na znacznie ważniejsze elementy! Np. tajbokser poświęci godzinę na worku, "utwardzający się" na niszczenie pięści czy goleni. Kto więcej w walce zyska patrząc z perspektywy kilku miesięcy? 9. Myślisz, że ciągłe naruszanie tkanek jest obojętne? Słyszałeś o raku skóry wskutek oparzeń słonecznych? A słyszałeś o raku powstającym wskutek naruszania kości? 10. Jak myślisz - ile procent technik w walce ulicznej stanowią uderzenia (w tym kopnięcia)? Myślisz, że przy błyskawicznej walce rękoma i szarpaninie - ma jakiekolwiek znaczenie "przyzwyczajenie goleni" do bólu? Zdecydowanie bardziej od uderzeń przydadzą się tam techniki chwytów: duszenia, dźwignie, walka w zwarciu, rzuty, kontrola przeciwnika itp. Mała kalkulacja ryzyka ćwiczenia bez ochraniaczy i "utwardzania": * Na zawodach walczy 10% trenujących w klubach sportów bazujących na uderzeniach (przykładowo, zazwyczaj nieliczni startują), * Na ulicy walczysz bardzo rzadko, treningi masz kilka razy w tygodniu, * Sportem zajmujesz się w 99% hobbystycznie, urazy jakie poniesiesz będziesz odczuwał przez długi czas, być może nawet do końca życia, * Nikt nie zapłaci ci za uszkodzenia kości, nerwów i stawów jakie odniesiesz na treningu wskutek "utwardzania" lub braku ochraniaczy, Teraz sam przemyśl, czy opłaca ci się "utwardzanie"? To świadczy o tym, że NIE DA się utwardzić nóg, nawet nie jest to potrzebne; za to można zyskać tylko ból, kontuzje i spowodować uszkodzenia kości które negatywnie zaowocują w przyszłości! Z punktu widzenia metodyki treningowej utwardzanie także nie ma praktycznego uzasadnienia. Włos mi się jeży, gdy słyszę o trenerach, zawodnikach stosujących i polecających różne techniki "utwardzania". Jeśli koniecznie chcesz mieć bliski kontakt z lekarzami i prowadzić wiele konsultacji w sprawie uszkodzeń goleni, czy pięści jakie zyskasz na treningu - to droga wolna - utwardzaj. Gdy ktoś zaleca Ci takie metody - szybko poszukaj innego klubu muay thai, karate, kung-fu czy taekwon-do. Trener nie będzie Ci płacił za leczenie! Szczególnie mitologicznie przedstawiane jest muay thai np. "W treningu tajowie kopią w drzewa, ściany". A prawda jest odmienna. W muay thai gros czasu poświęca się na: a) walkę ringową b) trening techniki, taktyki c) trening na worku, tarczach Źródło: http://www.sfd.pl/NAJCZ%C4%98%C5%9ACIEJ_ZADAWANE_PYTANIA-t406746.html

    Odpowiedzi: 74 Ilość wyświetleń: 4823 Data: 1/28/2010 3:12:28 PM Liczba szacunów: 0
  • Cell pump znow

    Post
    Odżywki i suplementy

    O f.u.c.k. Ja juz 2 tydzien biore 2x dziennie po 2 mierki, tak wyczytalem na opakowaniu, nie wiedzialem ze to maja byc miarki z "kopcem" lub 4 plaskie.

    Odpowiedzi: 30 Ilość wyświetleń: 3363 Data: 4/9/2006 1:16:58 PM Liczba szacunów: 0
  • Piłkarskie beztalencie

    Post
    Piłka Nożna

    Ja zrozumiałem o co ci chodzi. Przecierz wielu piłkarzy jest obu nożnych np. C. Ronaldo jest prawonożny ale lewą nogę ma tak wyćwiczoną, że nie sprawia mu różnicy z której uderza.

    Odpowiedzi: 28 Ilość wyświetleń: 4661 Data: 8/11/2008 8:31:40 AM Liczba szacunów: 0
  • dieta do oceny

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    "ale to jest nie mozliwe bo taki zestaw miesci sie w jednej tabletce" następnym razem kup oddzielne preparaty (cynk + magnez+b6) (wapno+ witamina c)

    Odpowiedzi: 15 Ilość wyświetleń: 1575 Data: 7/6/2004 1:57:14 PM Liczba szacunów: 0
  • drazek?codziennie ?

    Post
    Trening dla początkujących

    nie wiem ile razy się podciągniesz ale masz opcje... a) pobaw sie treningiem Armstronga b) podciągaj się 3 razy w tygodniu normalnie co serie na max, w 5 seriach c) podciągaj się 3 razy w tygodniu seriami piramidalnymi d) w zależności od tego co to za drażek jak jestes zaawansowany to stosuj obciążenie

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 1695 Data: 7/11/2009 11:31:52 AM Liczba szacunów: 0
  • pytanie o efedryne

    Post
    Doping

    efka do nauki ? n/c

    Odpowiedzi: 60 Ilość wyświetleń: 5249 Data: 12/15/2005 10:55:27 AM Liczba szacunów: 0
  • Wakacje 2004 w USA

    Post
    Galeria Zdjęć

    Szok szok w ****u szok nie wiem jak to wyrazic !! W c.h.u.j fajnie miales tez marzy mi sie taka rundka po wielkim miescie z murzynami i dobrym hiphopowym basem!!Myslalem o wyjezdzie ale mam tu kobiete i sam nie wiem co poczac czuje ze musze poleciec do stanow jeszcze jako młodzian wtedy to sie spelni inaczej to nie bedzie to!A powiedz jak z jezykiem u ciebie i w ogole musiales niezle poginac jezykiem skoro dogadales sie z tymi wszystkimi ludzmi!Wsumie to mam wiele pytan az nie wiem co powiedziec! Jechales sam czy miales kogos z kim zaczoles czy poznales tych wszystkich ludzi tam na miejscu co z nimi objezdzales ten kraj?i w ogole sie bawiles.Aha tak po cichu powiedz duzje jest tam fajnych mulatek na imprezach ??

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7659 Data: 11/15/2004 10:54:07 PM Liczba szacunów: 0
  • Jak mam dawkować suple !!

    Post
    Odżywki i suplementy

    Amino 8 - 10gr przed i po treningu HMB - c*** wie , gdzie nei wsadzisz to i tak nie działą wiec albo sprzedaj albo se bierz według etykietki Kreatyna - 5gr przed i po treningu w dni nietreningowe 5gr na czczo np. Witaminy Multi Pack - 2 tabsy do sniadania np. Carbo po treningu i tam gdzie są braki pozdr

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 664 Data: 1/18/2011 6:06:19 PM Liczba szacunów: 0
  • Redukcja czy juz dieta na mase ?????????

    Post
    Trening dla początkujących

    a jeszcze pytanko . Mam 3 splity trening A klatka+barki , trening B plecy+ biceps+triceps i trening C nogi+brzuch. Czy mogę po treningu A i B dodać sobie po 10 minut interwału ??? nie będzie to kolidować z budową masy??? Zmieniony przez - bocian31 w dniu 2017-06-09 23:36:27

    Odpowiedzi: 46 Ilość wyświetleń: 3568 Data: 6/9/2017 11:34:53 PM Liczba szacunów: 0
  • Redukcja czy juz dieta na mase ?????????

    Post
    Trening dla początkujących

    a jeszcze pytanko . Mam 3 splity trening A klatka+barki , trening B plecy+ biceps+triceps i trening C nogi+brzuch. Czy mogę po treningu A i B dodać sobie po 10 minut interwału ??? nie będzie to kolidować z budową masy??? Zmieniony przez - bocian31 w dniu 2017-06-09 23:36:27 Możesz dodać a jeśli masa nie będzie szła to dołóż kcal by osiągnąc bilans dodatni.

    Odpowiedzi: 46 Ilość wyświetleń: 3568 Data: 6/10/2017 4:06:34 PM Liczba szacunów: 0
  • Oczy a treningi.. PROBLEM!!

    Post
    Zdrowie i Uroda

    qbiec a jak ty masz wade ? Ja do niego chodze aby mi wade zatrzymal i co najwyzej troche ja skorygowal.. bo u mnie i tak bez operacji sie nie obejdzie Bede 27 jechal to ci powiem czy to daje efekt dlugotrwaly czy on sobie tylko w c.h.u.j.a leci

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 1737 Data: 5/18/2004 11:16:27 PM Liczba szacunów: 0
  • Szczupłe!!!

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    to reraz ja mam jescze pytanie, jak długo trzebe jexdzić na rowerku, bo tylko do niego mam dostęp i czy rower nie rozwija mięsni?? Mam podobny problem, nogi mam dosy c umięśnione, ale i nie odtłuszczone, więc nie wygląda to sympatycznie, prosze mi doradzic jak długo i jak często jeździć na rowerze. Zaznaczam, że chodze na TBC, AErobox i taniec, co oznacza, ze 4 razy w tygodniu sie troche ruszam Proszę o odpowiedź i przepraszam, że sie doczepiłam do tematu pozdrawiam nutka

    Odpowiedzi: 29 Ilość wyświetleń: 6332 Data: 4/1/2003 12:03:21 PM Liczba szacunów: 0
  • Dieta do Sprawdzenia

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Zawsze warto czerpać jak najwięcej białka ze źródeł zwierzęcych, szczególnie przy zerowej grupie krwi, tzn. najbardziej prymitywnej No ale taka prawda No i nie sądzę aby Twój problem wymagał szczególnej interwencji marka.c

    Odpowiedzi: 11 Ilość wyświetleń: 1481 Data: 10/1/2008 8:36:50 PM Liczba szacunów: 0
  • Gold Vita-Min anti-OX

    Post
    NUTRIFARM&OLIMP

    Biniu dlaczego antyoksydanty brać jak najdalej od treningu? Przed treningiem to się zgodzę, ale po to chyba jak najbardziej np ALA (by podbić insulinę) i wit. C (by zbić kortyzol).

    Odpowiedzi: 63 Ilość wyświetleń: 8020 Data: 7/27/2011 10:44:00 AM Liczba szacunów: 0
  • Wzrost ciała

    Post
    Ladies SFD

    A co sądzicie o ćwiczeniach czy odpowiednej suplementacji? Może pomóc?

    Odpowiedzi: 8 Ilość wyświetleń: 855 Data: 2/15/2017 10:52:35 PM Liczba szacunów: 0
  • TSE chyba za słaby :(

    Post
    Odżywki i suplementy

    Witamina C wzmaga potliwosc.

    Odpowiedzi: 7 Ilość wyświetleń: 1057 Data: 5/17/2010 1:13:33 PM Liczba szacunów: 0
  • Tribulus - pytanie do znawcow

    Post
    Odżywki i suplementy

    Hitec - 2 kaps Ekstrakt Tribulus terrestris (Buzdyganek ziemny) 1400 mg w tym: saponiny steroidowe >1120 mg Ekstrakt Saw palmetto (Palma sabałowa) 40 mg Cynk 30mg Witamina A 1600 mg Witamina C 180 mg Witamina E 30 mg Olimp 2 kaps Ekstrakt Tribulus Terrestris - w tym saponin 1000 mg 950 mg Trec Tribolon 2 kaps Tribulus 1560mg w tymsaponiny 936 mg skladowo lepiej prezentuje sie Hi-Tec Zmieniony przez - _Richard_ w dniu 2009-07-11 13:50:54

    Odpowiedzi: 22 Ilość wyświetleń: 3210 Data: 7/11/2009 1:47:53 PM Liczba szacunów: 0
  • moje zdanie: kreatyna mono jest jak witamina c - nie ma sensu zaczynac i konczyc, po prostu bierzesz caly czas, tylko czasem wiecej bo masz ciezszy okres treningowy, a czasem mniej, bo masz lzejszy. kreatyna ma tyle pozytywnych efektow, ze nie wiem po co przerywac jej stosowanie. cena tez malutka.

    Odpowiedzi: 11 Ilość wyświetleń: 3774 Data: 5/28/2008 12:53:02 PM Liczba szacunów: 0
  • koncowka cyklu

    Post
    Doping

    rozrobione, jak bym miał bic czy jak schowam w piwnicy czy bedzie dobrze czy 15 st C to juz za duzo?

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 798 Data: 5/25/2012 4:09:23 PM Liczba szacunów: 0
  • Tak pomogą Ci , Przy wysiłku i takim okresie zimowym dawka witamin będzie bardzo przydatna. Polecam Olimp - Vita-Min Multiple Sport , Witamina C, i Czosnek :)

    Odpowiedzi: 15 Ilość wyświetleń: 1872 Data: 1/14/2011 11:11:34 AM Liczba szacunów: 0