SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Gdzie i od czego zacząć?

    Post
    Sztuki Walki

    Wiesz z rozciaganiem to bylby mniejszy problem bo paktycznie trudu mi to nie sprawia i mysle ze 1 m-c by wystarczyl zwlaszcza ze na bierzaco tez sie rozciagam.ja mam ochote na Capoeire ale nie ma w poblizu i nie wiem gdzie jest najblizej.

    Odpowiedzi: 29 Ilość wyświetleń: 3441 Data: 3/27/2005 10:35:05 PM Liczba szacunów: 0
  • jajka szkodza???!!

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Przestańcie pisać takie głupoty, bo że jaja szkodza to jest mit już dawno obalony Cholesterol w jajkach ma niewielki wpływ na poziom cholesterolu we krwi. Ci, którzy przestrzegają nas przed jedzeniem jajek, robią nas w jajo – dowodzą badania. – Nie ma potrzeby ograniczania liczby jaj w diecie. Wręcz przeciwnie, ze względu na wartości odżywcze jajka powinny być stałym składnikiem codziennych posiłków – mówi prof. Bruce Griffin z University of Surrey. Dotychczas na ten składnik diety patrzono jedynie przez pryzmat cholesterolu. Słowo „cholesterol" było straszakiem zniechęcającym do jajecznicy ze szczypiorkiem. Lekarze z lęku przed miażdżycą i chorobami serca kazali ograniczać spożycie jajek do trzech tygodniowo. – Teraz wiemy, że to był fatalny błąd. Jajko jest symbolem życia nie tylko dlatego, że z niego wykluwa się nowe życie, ale także dlatego, że jest bombą odżywczą – mówi prof. Griffin. Nawet spożycie kilku jaj dziennie nie szkodzi zdrowiu. Statystyczny Japończyk zjada 340 jaj rocznie, a ten naród należy do najzdrowszych na świecie. Ukraińcy między 85. a 100. rokiem życia całe życie jadali kilka jaj dziennie. ajka zawierają wszystkie witaminy z wyjątkiem C. Jest w nich m.in. niacyna, która reguluje poziom cukru i cholesterolu we krwi. Jaja są źródłem lecytyny niezbędnej do prawidłowej pracy serca i mózgu. Mają dużo cynku, wapnia, fosforu i żelaza. Bezcenne jest białko jaja. Ma idealny skład aminokwasów i jest niezastąpionym budulcem organizmu. Dlatego nie powinno go zabraknąć w diecie dzieci, kobiet w ciąży, sportowców i rekonwalescentów. W jajku jest też cholesterol, ale nie należy się go bać. Służy on do budowy błon komórkowych i do syntezy hormonów płciowych, kwasów żółciowych oraz niektórych hormonów steroidowych, regulujących przemianę białek, węglowodanów i tłuszczów. W ciągu dnia nasza wątroba produkuje 1-3 gramów cholesterolu. A w jednym jajku znajduje się 180 mg cholesterolu, czyli zaledwie 10 proc. dziennej produkcji naszego organizmu. Co więcej, kiedy spożywamy jajka, wątroba dostaje sygnał, że dostarczany jest cholesterol z zewnątrz i ogranicza produkcję, by utrzymać jego właściwy poziom w organizmie. Cholesterol w jajkach ma niewielki wpływ na poziom cholesterolu we krwi. Tylko jedna trzecia cholesterolu w naszym organizmie zależy od diety. Mimo to w obliczu zagrożenia chorobami metabolicznymi zaostrzono normy żywieniowe. Według najnowszych zaleceń, nie powinniśmy dostarczać organizmowi więcej niż 200 mg cholesterolu dziennie (do niedawna dopuszczano 300 mg). Nie można jednak zapominać, że do wysokiego poziomu cholesterolu we krwi znacznie bardziej niż spożycie jajek przyczynia się palenie papierosów, nadwaga, brak aktywności fizycznej i spożywanie tłusz- czów nasyconych z produktów pochodzenia zwierzęcego, pełnotłustych produktów mlecznych, ciast, ciastek i słodyczy. – Ilość cholesterolu w diecie, nie tylko z jaj, ale także z innych produktów muszą ograniczać jedynie osoby cierpiące na zaburzoną gospodarkę lipidową, chorobę wieńcową czy zagrożone miażdżycą. I oni jednak powinni spożywać białko jaj – mówi dr Magdalena Białkowska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. Ważniejsze niż ograniczanie spożycia poszczególnych produktów jest urozmaicanie diety. Do niedawna specjaliści alarmowali, by jeść mniej tłuszczów zwierzęcych. Zalecano zastępowanie ich tłuszczami roślinnymi. Teraz wiadomo, że najistotniejszy jest właściwy stosunek kwasów omega-6 zawartych w olejach roślinnych do kwasów omega-3 znajdujących się m.in. w rybach i siemieniu lnianym. Kwasy omega-6 nie tylko zmniejszają poziom tzw. złego cholesterolu (LDL), ale także podwyższają stężenie „dobrego" HDL. Dowiedziono, że zachwiana równowaga między kwasami omega- 6 i omega- 3 może spowodować wzrost komórek nowotworowych, szczególnie w okolicach gruczołu sutkowego, krokowego i jelita grubego. Można spożywać nawet kilka lub kilkanaście jaj dziennie. Ważne, żeby jednocześnie dostarczać organizmowi wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które znajdziemy w rybach, olejach roślinnych czy orzechach. A chcąc uniknąć niekorzystnych dla zdrowia tłuszczów, do smażenia jaj lepiej nie używać tłuszczów zwierzęcych. http://www.wprost.pl/ar/154119/Zrobieni-w-jajko/ i jeszcze tu http://www.zdrowie.foody.pl/strony/1/i/796.php Zmieniony przez - PakerConan w dniu 2009-08-13 09:26:11

    Odpowiedzi: 22 Ilość wyświetleń: 4895 Data: 8/13/2009 9:23:24 AM Liczba szacunów: 0
  • Ile dajecie cm na oko?

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    podsumowujac to są c*** bo nic sami nie zrobili tylko napelnili sie wodą heh lamusy jakich malo i jeszcze wieksi chca byc co z tego ze maja łape skoro to wygląda ochydnie!

    Odpowiedzi: 30 Ilość wyświetleń: 3915 Data: 4/9/2008 6:06:34 PM Liczba szacunów: 0
  • Czy po odżywkach są spadki??

    Post
    Odżywki i suplementy

    Interpersonalnych ??????????? Lucek, rozumiem ze wypowiedź kolegi Miro trochę podrażniła Twoje ego, ale jak się tak dalej będziesz wyrażał to w ogóle będzie jazda. Ktoś wejdzie na forum dla pakerów oczekując prostego, soczystego języka a spotka go gadka niczym z posiedzeń Izby Lordów SONBATY

    Odpowiedzi: 15 Ilość wyświetleń: 3569 Data: 9/19/2002 8:10:33 AM Liczba szacunów: 0
  • Dieta.ocena+wasze porady

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Nie masz pojęcia o odżywianiu a łapiesz się za suple, których także nie wiesz jak stosować. Ale ok ja też nie jestem profesjonalistą, żeby się wymądrzać. Rozpisz sobie min. 6 posiłków w mniej więcej takich samych odstępach czasowych(jeden posiłek przed treningowy drugi po treningowy) i określ w jakich godzinach będziesz je spożywał. Weź pod uwagę możliwości przyrządzenia posiłku - przed i po treningu węglowodany(ryż, kasza, makaron) i jakieś białko czyli chude mięsko(ewentualnie jogurt ale gorsza jakość białka) plus warzywko lub owoc. Resztę posiłków sam ustalisz sobie pamiętając o ograniczaniu tłuszczy. Poczytaj o zasadach spożywania BTW i ułóż sobie dietę. Potem zapytaj o odżywki(nie ten dział). Zmieniony przez - C-Shprot w dniu 2012-02-07 18:53:49

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 1004 Data: 2/7/2012 6:45:58 PM Liczba szacunów: 0
  • Wzmocnij stawy i ścięgna: Kolagen, Glukozamina, Witamina C Jak się rozkręcisz to Pirogronian Kreatyny (+ćwiczenia siłowe - głownie nogi - najlepiej bardziej siłowy trening wyskoku) Oczywiscie dieta, płyny itp... Powodzenia .:: Czlonek mafia.suple.hardcor.pl ::. Doradca w dziele suplementacja. "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." A.A. ;)

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 1848 Data: 10/7/2003 10:30:41 PM Liczba szacunów: 0
  • tez robisz ludzi w c**** wysylajac telefon z chin skad przesylka jest za darmo a Ty za nia chcesz 70zl?? dobrze pomyslane oszustwo

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 977 Data: 3/16/2011 8:14:23 PM Liczba szacunów: 0
  • 16 lat martwy ciąg

    Post
    Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

    "bo jak na razie to tu bardziej pracują kości niż mięśnie." proszę cie mistrzu, jak już chcesz tak dosadnie powiedzieć, że jest aż tak źle to wal śmiało, ale takich fanaberii nie wypisuj jak powyżej :) Kościec człowieka, szkielet, tworzy układ połączonych ze sobą kości. Dzięki skurczom mięśni szkieletowych możliwe jest poruszanie tym układem spełniającym rolę dźwigni. Kości ha! Zawsze będą pracowały ;) Bez mięśni jednak można nimi się podetrzeć, nie podnieść. Nawet w sumie nie podetrzeć, bo więcej szkody będzie jak pożytku xD Jutro piątek, postaram się ogarnąć coś z treningu :D "Ja nie rozumiem, po co walisz taki ciężar, weź sobie 50—70‰" Go ja ci powiem po co walę ciężar. Bez ciężaru do przodu nie pójdę. Może tu jest troche przegięte, ale to ostatnia seria, tylko wycisk, do sprawdzenia :) Mam już kilku takich kolegów co ciąle napieprzają tylko technikę, siła im idzie ha, tylko nie w tą co trzeba xD Nie ćwiczę kulturystycznie, dążę do max C. Zmieniony przez - mlody16 w dniu 2013-08-08 21:33:46

    Odpowiedzi: 39 Ilość wyświetleń: 3307 Data: 8/8/2013 9:30:44 PM Liczba szacunów: 0
  • Jeśłi chodzi o Omega 3 to Tran Cod Liver Oil 550mg, w tabletce jest też witamina A i D, które pomagają w utrzymaniu dobrej kondycji skóry i wzroku. Do metabolizmu organizmu czyli produkcji energii warto zabrać sobie jakąś witaminkę zawierającą jód, np. Kelp Algi Morskie. Do walki ze zmęczeniem i znużeniem witaminki B i C np. Selenium Bonus. Wszystko zależy czego potrzebujesz i jaką dietę stosujesz. Pozdro!

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 4152 Data: 3/24/2018 9:56:21 AM Liczba szacunów: 0
  • Czyli ta przykładowa dieta z Twojego linku byłaby w porządku? W jakich ilościach spożywać posiłki? Posiłek 1 Białka jaj Sałata Siemię lniane Posiłek 2 Łosoś Szpinak Posiłek 3 Polędwica wołowa Brokuły Garść orzechów Posiłek przed treningowy( można go pi ć w trakcie treningu) Wpc/wpi/wph (białko serwatki) lub albuminy(białko jaj) Carbo lub banan (białko w stosunku do węglowodanów jak 1:2) Posiłek po treningowy To samo jak w posiłku przed treningowym Posiłek 6 Pierś z kurczaka Kasza kuskus/ryż/kasza jęczmienna/płatki Dowolny owoc Posiłek 7 Mintaj Chleb pełnoziarnisty razowy Sałatka warzywna

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1090 Data: 4/13/2009 12:38:00 PM Liczba szacunów: 0
  • Dieta na masę do oceny, 70kg

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Dlaczego wykluczasz masło z orzechów ziemnych? Nie jem węglowodanów na noc ponieważ po pokaźnej ich sumie czuje dyskomfort i ciężko zasypiam.1g BCAA na kg masy ciala? A nie przypadkiem 1g/10kg m.c ?

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1340 Data: 7/15/2017 9:06:18 PM Liczba szacunów: 0
  • Bola mnie lokcie

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    polecam artresan, sa to tabletki do lykania po obiadku, maja glukozamine i witamine C. sprobuj tez jesc czesto potrawy o konsystencji zelujacej( galaretki, kisiel itp.)

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 3469 Data: 9/14/2004 5:31:55 PM Liczba szacunów: 0
  • odmrozenie twarzy

    Post
    Zdrowie i Uroda

    Jakbyś był kobieta to zaproponowałabym Ci makijaż kamuflujący ten dyskomfort Radzę na przyszłość stosować dobry krem na zimę(choć ona się już skończyła).Teraz możesz właściwie pielęgnować skórę i stoswać się do zasad dla cery naczyniowej.Są dobre kremy z Pharmaceris do tej cery.Łykaj wit.C, rutnoscorbin.Nie wychodź z domu bez kremu ochronnego z filtrami i ostrożnie ze słońcem i solarium. Jak możesz sobie pozwolić to pewnie lasery by pomogły,ale to już wydatek duży.

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 3999 Data: 3/23/2007 11:57:44 AM Liczba szacunów: 0
  • Mała pomoc.

    Post
    Inne dyscypliny

    Ćwiczenia szybkościowe wykonywane z maksymalną prędkością * Przyspieszenia ( np. bieg na 100m z przyspieszeniem na ostatnich 30m ) * zrywy (np 20 przyspieszenia + 20 m z maksymalną prędkością + 20 m luźno + 20 m z maksymalną prędkością + 20 m luźno ) * Przyspieszenia z pochylenia ( np. bieg pod poprzeczą ,umieszczoną ok 6m od startu ) Tą grupę tworzą krótkie ( do 50-60m ) odcinki biegowe wykonywane z maksymalną intensywnością .Przykłady : * Odcinki lotne ( np: 5x20m z nabiegiem 20 m lub 30 + 40-50 m ,z nabiegiem 15m ) * Bieg ze startu wysokiego ( np: 30-60-30-60 m z pomiarem czasu ) * Bieg z maksymalną prędkością wykonywane po wirażu * Skipy A,B,C,N na odcinkach 20-60m *Łączenie skipów na odcinku do 60m * Wieloskoki sprinterskie i różnego typu biego-wieloskoki do 60m

    Odpowiedzi: 6 Ilość wyświetleń: 1019 Data: 4/20/2010 8:38:45 PM Liczba szacunów: 0
  • ja bromo bez recepty spokojnie dostaje u mnie w jakiejkolwiek aptece, tak samo nolva i clomid. Nie mieszkam w pl. A co do bromo to straszna c***nia, mi bardzo zle wchodzilo czułem sie lipnie jak bym miał kaca po tygodniowym piciu

    Odpowiedzi: 29 Ilość wyświetleń: 3374 Data: 3/24/2011 2:23:03 PM Liczba szacunów: 0
  • Redukcja

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Na jakieś podstawie określiłeś, że nie ma efektów? Warto wiedzieć co jest istotne w ich określaniu. Zdecydowanie nie jest to masa ciała. Miarą efektów są obwody ciała mierzone co jeden,dwa tygodnie rano na czczo i zapisywane. Jak one się zmieniały w ostatnich tygodniach? Niestety,c jedząc często słodycze formy raczej nie zrobisz. Trzeba dać , siebie trochę więcej żeby były efekty. Tobie również radzę przemyśleć tę kwestię. https://potreningu.pl/articles/3830/jak-dzialaja-slodycze/page/2?cmt-page=3&cmt-next=26057

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 214 Data: 7/26/2019 1:40:32 AM Liczba szacunów: 0
  • Women M1 -72kg ... 84+kg European Masters Classic Championships 2020 https://www.youtube.com/watch?v=At4PZqA_2-c

    Odpowiedzi: 66 Ilość wyświetleń: 5469 Data: 3/10/2020 5:53:00 PM Liczba szacunów: 0
  • European Masters Classic Championships 2020 - Women M1 -72kg ... 84+kg https://www.youtube.com/watch?v=At4PZqA_2-c

    Odpowiedzi: 66 Ilość wyświetleń: 5469 Data: 3/11/2020 7:25:03 PM Liczba szacunów: 0
  • Józef Gromek wygrywa kategorie open Best Lifters of Masters 3 by IPF Points System Rnk Lifter Nation Bwt Total IPF Points C.Rnk 1. Gromek Jozef Poland 90,70 635,5 600,1417 1 2. Heiskanen Heikki Finland 82,34 555,0 548,4503 1 3. Lopez Cabello Rafael Spain 65,00 473,0 545,2009 1

    Odpowiedzi: 66 Ilość wyświetleń: 5469 Data: 3/14/2020 5:13:43 PM Liczba szacunów: 0
  • Nowy cykle

    Post
    Odżywki i suplementy

    Zinek + C-Vitamin caps (VITALMAX) tez dobre witaminy wiec je takze kupie :) co o tym myslisz?

    Odpowiedzi: 8 Ilość wyświetleń: 879 Data: 8/14/2007 12:09:54 PM Liczba szacunów: 0