SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Jodełko... Przy redukcji, witamina C nie tylko chroni przed infekcjami, ale również ułatwia spalanie tłuszczu. Mam o tym jakiegoś arta w zasobach. Puszczę go na mojej stronce autorskiej. Ta zmiana surowca - na lepszy - w istniejącym już produkcie rynkowym nie jest w Olimpie odosobniona. Przypomnijmy na przykład, że niedawno w Gold omeg 3 zamieniono surowiec 50-cio procentowy - na 65-cio procentowy (efektywniejszy). Nb - też pomocny przy redukcji.

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 7/17/2009 10:16:19 AM Liczba szacunów: 0
  • Jest w ogóle już dostępny PureWay? Ze sklepu SFD otrzymałem dzisiaj Ester-C. Liczyłem na nową wersję, ale pewnie pojawi się dopiero jak wyprzedadzą starą. pzdr

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 7/23/2009 9:10:58 AM Liczba szacunów: 0
  • Panie Sławku, więc zakładając, że będę brał jak Pan poleca, czyli 1000mg dziennie, to jakie dawkowanie byłoby najbardziej odpowiednie dla mnie (więcej "o sobie" napisałem wyżej)i czy vit c 250 czy 500? Z góry dziękuję za odpowiedź

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 8/1/2009 6:24:28 PM Liczba szacunów: 0
  • TomQ-kiedyś czytałem, że za bezpieczną dawkę uważa się, 3 gramy. Jednak było to kilka lat temu kiedy praktycznie jedyną formą wit. C był kwas askorbinowy, obecnie kiedy mamy estry, czy pure way myśle, że te 3 gramy mogą być jeszcze przekroczone, choć zasadniczo pytanie powinno brzemieć jaka jest maxymalna dawka jaką oragnizm tak naprawdę potrzebuje, bo może bez sensu będzie brać te wspomniane 3 gramy kiedy wszelkie działania prozdrowotne można osiągnąć dawką o której pisze Sławek (1g).

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 8/1/2009 6:59:10 PM Liczba szacunów: 0
  • Czy to prawda, ze vit. C nie wplywa na wzrost odpornosci w organizmie a jedynie uszczelnia naczynia krwionosne> Natomiast priobiotyki roznycch szcepow np.Lactobacillus rhamnosus GG maja w tym przypadku wieksze wplyw na wzrost odpornosci organizmu....

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 8/3/2009 4:22:51 PM Liczba szacunów: 0
  • co do pelnego przebgu dzialania Vit C w ogranizmie jestem pewien ze Slawek zdecydowanie pelniej sie wypowie ale wiele osob odczuwa wspomaganie sil obronnych organizmu dzieki suplementacji nia co do probiotykow - za sprawnosc ukladu odpornego jest w znaczacej czesci (60-80% wpadlo mi przed oczy) odpowiedzialna flora bakteryjna jelit - wiec istnieja silne ku temu przeslanki

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 8/3/2009 7:01:42 PM Liczba szacunów: 0
  • Przygotowuję na jesień większy artykuł o witaminie C.

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 8/4/2009 10:31:51 AM Liczba szacunów: 0
  • Kaziu bierzez 3 gramy wit. C w stałej suplementacji?

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 10/3/2009 10:30:37 AM Liczba szacunów: 0
  • Kazam to żesmy się nie zrozumieli jak myślałem, że stosujesz 15 gram wit. C! A odnosnie takich dużych dawek, wiesz teoria teorią, a praktyka którą czytam np. w wątku w dopingu mówi, że z tym obniżaniem prolaktyny przez B6 jest powiedzmy słabo.

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 10/3/2009 6:22:59 PM Liczba szacunów: 0
  • stosuje 15g witaminy c kiedy stosuje 3g nac dziennie kwas pantotenowy w tak duzych dawkach tez stosowalem o witaminie b12 i zelazie nie wspominajac /choc z zelazem przesadzilem i mialem czarne usta %)/ co do praktyki to udalo mi sie namowic okolo 8 kobiet z hiperprolaktemia na zmiane bromokryptyny na witamine b6 i zadna nie odnotowala gorszej skutecznosci kuracji /a jesli stosowales bromo to wiesz jakie uciazliwe moze miec skutki uboczne/; badania rowniez potwierdzaja jej skutecznosc /pozniej moge wrzucic jak jestes zainteresowany/

    Odpowiedzi: 70 Ilość wyświetleń: 7235 Data: 10/3/2009 7:52:44 PM Liczba szacunów: 0
  • Wybrać to czy wybrać tamto?

    Post
    Odżywki i suplementy

    najlepiej zma apteczne, (zincas forte + filomag b6) - (1 porcja = 1 zincas + 4 filomagi) możesz też kupić ten nowy chela cynk i chela magnez z olimpa zma oryginalnego sie nie opłaca bo drogi, a aż tak sie nie różni od wyżej wymienionych ja łykam na noc 2- 3 asparginy + 0,5g witaminy C, i lepiej się mi śpi niż po całym ZMA

    Odpowiedzi: 22 Ilość wyświetleń: 1905 Data: 4/12/2007 8:55:02 PM Liczba szacunów: 0
  • Koniec FBW co teraz?

    Post
    Trening dla początkujących

    Hm to żeby rozluźnić psychikę pojadę jeszcze przez 2-3 tyg spiltem aby oderwać się od FBW i chyba zrobię jeszcze raz, a przed tym poczytam na czym polegają takowe treningi jak Push/Pull i 5x5;) Co myślicie o takim ułożeniu 5x5 A Wyciskanie płasko 5x5 Arnoldki 5x5 Modlitewnik łamanym 5x5 Przysiad 5x5 Wiosłowanie 5x5 Francuskie 5x5 B Hantle skos 5x5 Wyciskanie barki sprzed głowy 5x5 Uginanie ramion ze sztangą 5x5 MC 5x5 Wąskie wyciskanie na triceps 5x5 Na bazie FBW który robiłem wcześniej. 5x5 stosuje się każdej partii czy tylko dla dużych bo sam nie wiem już jak rozpisać:) i czy ogólnie trening może być podzielony na A i B czy musi być A B C ? Czy po prostu 5x5 dotyczy tylko Klatki,Nóg,MC a resztę można ćwiczyć stylem dowolnym ? Zmieniony przez - Trimax49 w dniu 2011-06-29 23:14:07 Zmieniony przez - Trimax49 w dniu 2011-06-29 23:15:42

    Odpowiedzi: 9 Ilość wyświetleń: 470 Data: 6/29/2011 10:57:58 PM Liczba szacunów: 0
  • Koniec FBW co teraz?

    Post
    Trening dla początkujących

    Hm jest parę pytań;) 1. Jak wyciskam na klatkę 90kg CM to od jakiego ciężaru mam zacząć 5x5? 2. Plan dzielić na A,B czy na A,B,C ? ( Poniedziałek , Środa , Piątek ) 3. Co np Poniedziałek dorzucać 5 kg i robić tym 5x5? 4. Ile razy w tygodniu partia ? Czy jak zrobię 5x5 płasko dyskwalifikuje mnie to do robienia skosu ? 5. Dopuszczalne są ćwiczenia np Skos hantlami , Wyciskanie sprzed głowy na barki i czy robić je w systemie 5x5 czy stylem dowolnym? Prosiłbym o te odpowiedzi bo w art nie mogłem się doczytać tzn pewnie mogłem ale nie było to napisane zbyt zrozumiale ;)

    Odpowiedzi: 9 Ilość wyświetleń: 470 Data: 6/29/2011 11:50:15 PM Liczba szacunów: 0
  • Tauryna opinie

    Post
    ATLETA

    Introduction Taurine is a conditionally essential amino acid that is the most abundant free amino acid in many tissues. Taurine is different than most other amino acids because it is not incorporated into proteins, but it does play many roles in the body, including bile acid conjugation, detoxification, membrane stabilization, osmoregulation, and modulation of excitatory neurotransmission and intracellular calcium levels. The mean taurine intake in humans is estimated to be around 60 mg daily, but supplementation can far exceed this amount and readily increases taurine levels in many tissues. This article will briefly cover some of the many possible utilities of taurine supplementation. Exercise Exercise causes a significant reduction of taurine levels in skeletal muscle, as does aging . In these conditions, supplemental taurine improves exercise performance and electrical and contractile properties of skeletal muscle in rodents, respectively . In healthy rats, taurine increased running time to exhaustion from 73.8 minutes to 98.8 minutes. Additionally, the weights of the gastrocnemius and soleus muscles were increased, but the difference was not statistically significant . A beverage containing taurine, caffeine, and simple carbs increases endurance performance in humans, and a significant portion of these effects is due to the taurine alone . However, it has not been established if it was due to a synergistic relationship, as taurine-only studies have not yet been conducted in humans. Taurine also counteracts exercise-induced weakness in a mouse model of dystrophy, and is superior to creatine in this regard , and it protects muscle tissue from ischemia-reperfusion injury . Among the postulated mechanisms of action are membrane stabilization and modulation of ion channels or calcium ion storage capacity , although there could be a wide variety of reasons for this effect (such as osmoregulation). Cardiac health The concentrations of taurine in the heart are very high, and it constitutes over 50% of the total free amino acid pool . Among the multiple roles it plays are protecting from excessive or inadequate intracellular calcium, acting as a membrane stabilizer, and protecting from injury and oxidative stress . Although the taurine content in the heart is tightly regulated and not as subject to deprivation as many other tissues, chronic taurine depletion can result in severe cardiomyopathy . Certain conditions, such as congestive heart failure, can cause a disruption of taurine homeostasis. In a trial with 14 patients with congestive heart failure, 6 grams per day of taurine lowered the heart-failure score from 5.8 to 3.7 where no benefit was seen in the placebo group, and in an animal model of congestive heart failure, 100 mg/kg of taurine reduced mortality from 52% to 11% . Both in vivo and in vitro, taurine protects the heart from ischemic damage by acting as an antioxidant and membrane stabilizer . Taurine also reduces arrhythmias induced by chemicals or ischemia . Finally, taurine administration improved heart function in rats submitted to a high stress load (forced swimming) . Hypertension Commonly used animal models for hypertension include the spontaneously hypertensive rat, the DOCA-salt rat, the salt sensitive Dahl-S rat, and the renovascular hypertensive rat, and taurine alleviates hypertension in all of these models. Taurine also prevents hypertension in rats fed a high fructose diet and rats treated with alcohol. In humans with hypertension, 6 grams of taurine daily resulted in significant reductions in blood pressure, and this was independently verified in two other studies, one of them with only 3 g of taurine. Taurine does not cause a reduction in blood pressure in normotensive humans, indicating that the mechanism of action is specific to the pathology. Both effects in the CNS and modulation of hormone levels are involved . Atherosclerosis Taurine has a beneficial effect on a number of markers of atherosclerosis, and reduces the development of atherosclerosis in animals. Animal models in which taurine has improved cholesterol levels (by reducing LDL or total cholesterol or increasing HDL cholesterol) include spontaneously hyperlipidaemic mice, rats and rabbits fed high cholesterol diets, genetic type 2 diabetic GK rats, and normal rats . In a single-blind placebo-controlled study with healthy individuals fed a diet designed to raise cholesterol levels, 6 g daily of taurine reduced total and LDL cholesterol levels . The reduction of cholesterol levels is due to increased bile acid conjugation and antioxidant effects . Additionally, taurine prevents stress on the endoplasmic reticulum induced by homocysteine and improves endothelial function in young cigarette smokers, having a greater effect than vitamin C . Neuroprotection The brain is another area where taurine is particularly important. Taurine plays an essential role in both brain development and regeneration and promotes the survival and proliferation of neurons . Additionally, supplemental taurine exerts a definite pharmacological effect in the brain . Taurine is a potent neuroprotectant, protecting against glutamate excitotoxicity, cerebral ischemia, oxidative stress, and the buildup of toxins (including carbon tetrachloride and ammonia) . Among other things, this neuroprotection is due to regulation of calcium homeostasis and apoptosis, direct scavenging of toxins, and a reduction of oxidative stress . Taurine also holds promise as an anticonvulsant and in the prevention of epilepsy . Memory Taurine plays an important role in long-term potentiation. Taurine improves memory in mice treated with a variety of amnestic agents, such as pentobarbital, cycloheximide, sodium nitrite, and alcohol. However, it does not improve memory in healthy, untreated mice . Taurine also imrpoves memory in rats exposed to ozone . Taurine increases brain levels of acetylcholine in animals, and decreased levels of taurine have been found in Alzheimer's patients . It is yet to be seen whether taurine improves memory in humans, but it is likely to have an effect at least in individuals with impaired memory. Diabetes & insulin sensitivity When administered to mice receiving a glucose infusion for six hours, taurine inhibited the development of insulin resistance, which occured primarily in skeletal muscle . Taurine also inhibited hyperglycemia and insulin resistance in fructose-fed rats . For this and other reasons, taurine holds promise in the treatment of diabetes. In diabetic subjects, the amount of arachidonic acid required to induce platelet aggregation is lower, and taurine reduces this effect . Furthermore, taurine improves kidney function in animal models of diabetes . In addition to antioxidant mechanisms, taurine may also exert these benefits by increasing the excretion of nitrite and the formation of kinins . Cystic fibrosis Taurine can aid in the treatment of cystic fibrosis in two ways. The first is by inhibiting nutrient malabsorption – a double-blind study found that 30 mg/kg daily helped alleviate steatorrhea in children with cystic fibrosis . Taurine supplementation also helps maintain taurine levels in the lung, and along with niacin taurine reduced lung injury and fibrosis in a mouse model . Taurine also protects the lungs from oxidative stress due to ozone exposure . Eye health The retina is another area where taurine is found in particularly high concentrations, although its role there is not well established. Visual dysfunction in both humans and animals has been linked with taurine deficiency that can be reversed with supplementation . Along with diltiazem and vitamin E, taurine helped reduce the progressive visual field reduction caused by retinitis pigmentosa, but as monotherapy results have not been clinically significant . Taurine also inhibits oxidative stress in cataractous lenses and protects from retinal abnormalities due to diabetes in rat models, proving more effective on various levels than vitamin E and selenium . Heavy metals & toxins Taurine protects many of the body's organs against toxicity and oxidative stress due to various substances. Taurine neutralizes the toxin hypochlorous acid, thus protecting from DNA damage . In the liver, taurine inhibits the toxic effects of high fructose feeding, alcohol, acetaminophen, and thioacetamide in rats; taurine also improves some markers in patients with hepatitis . In the kidneys, taurine protects against cisplatin toxicity and prevents renal damage from salt feeding in salt-sensitive rats . Taurine also protects against ulcers caused by monochloramine, a toxin associated with H. pylori infection . Accumulation of heavy metals can have a variety of toxic effects, and taurine reduces the damage caused by excess levels cadmium, copper, and lead in rats . Taurine also reduces the toxic effect of oxidized fish oil in rats . Skin health In vitro, taurine improves recovery from burn injured skin, and a topical taurine gel accelerates wound healing in mice . As an osmolyte, taurine helps maintain hydration in the epidermis when it is exposed to a dry environment , but the effect of oral taurine supplementation on skin hydration and healing has not been determined. General health & life extension Aging is associated with a decline in taurine content in various tissues, including liver, kidney, cerebellum, eye, spleen, blood, and skeletal muscle, and dietary supplementation with taurine can increase the taurine content to levels even above those of healthy adults . Taurine supplementation also reduces the elevated protein carbonyl levels associated with aging, aids in the restoration of protein and acid-soluble thiols in aged rats, blunts the age-related decline of IGF-1, and aids in the retention of antioxidant nutrients such as vitamin E and vitamin A . Dosage & toxicity Toxicity is not a concern with taurine, as no signs of toxicity have been indicated in animal studies . For general health and increased exercise performance, 1-4 g daily is commonly used (with at least 1 g prior to exercise), while most clinical trials for treatment of conditions have utilized dosages in the range of 3-6 g daily członek-mafia.suple.hardcor.pl atleta.pl -najbardziej szczery i uczciwy dealer odzywek w necie ****************************** NACZELNIK DZIAŁU SUPLEMENTACJA ******************************

    Odpowiedzi: 9 Ilość wyświetleń: 5479 Data: 11/26/2003 8:24:04 AM Liczba szacunów: 0
  • tez mam generalnie podobna przypadlosc, zamaskowalem to ostatnio cyklem(testosteron w malych dawkach tez zwieksza synteze kolagenu) ale po odstawieniu problem wrocil. Na treningach trzeba cholernie uwazac np jak plaska robie to idzie najpierw rozgrzewka sam gryf x 50powt, potem 40,50,70 i dopiero 100, 120 i wiecej. Irytujace to troche jest i wszyscy na silce maja beke ze macham takimi ciezarkami Pomaga tez w jakims stopniu witamina C(laduje tak z 2000-4000mg dziennie) Ale tak na prawde to nie chodzi o to zeby maskowac te objawy tylko trzeba sie zastanowic nad przyczyną takiego stanu

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 2258 Data: 2/27/2011 2:27:21 PM Liczba szacunów: 0
  • Plan treningowy do oceny

    Post
    Trening dla początkujących

    plany ogólnie ok, jak zalezy CI na treningu tego typu:-) pozmienialbym jedynie kolejnosc cwiczen A: 2. Podciąganie podchwytem: 3x15 4. Wiosłowanie: 3x10 1. Dipy: 3x20 wybierz opcje zwykych dipów lub z l-sit 3. Pompka na poręczy + L sit jednocześnie: 3x8 5. Wyciskanie na skosie: 3x10 7. Muscle Up: 3x2 6. Wspinaczka po linie: 3x4m 8. Wycieraczki: 3x10 B: 2. Przysiad: 3x6 4. Wykroki: 3x12 5. Wykluczanie odważników: 3x12 6. Wspięcia na palce: 3x30 1. Wyciskanie na barki: 3x10 3. Wznosy Bokiem: 3x12 7. Podrzut: 3x5 8. Biceps: 3x12 + Ewentualnie 3 trening C: 4. Przysiad przedni: 3x8 2. Podciąganie nachwytem: 3x15 3. Pompki w staniu na rękach: 3x10 1. Pompki z klaśnięciem: 3x20 5. Wznosy nóg do drążka: 3x15 6. Biceps: 3x12

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 263 Data: 2/20/2020 2:50:56 PM Liczba szacunów: 0
  • Plan treningowy do oceny

    Post
    Trening dla początkujących

    plany ogólnie ok, jak zalezy CI na treningu tego typu:-) pozmienialbym jedynie kolejnosc cwiczen A: 2. Podciąganie podchwytem: 3x15 4. Wiosłowanie: 3x10 1. Dipy: 3x20 wybierz opcje zwykych dipów lub z l-sit 3. Pompka na poręczy + L sit jednocześnie: 3x8 5. Wyciskanie na skosie: 3x10 7. Muscle Up: 3x2 6. Wspinaczka po linie: 3x4m 8. Wycieraczki: 3x10 B: 2. Przysiad: 3x6 4. Wykroki: 3x12 5. Wykluczanie odważników: 3x12 6. Wspięcia na palce: 3x30 1. Wyciskanie na barki: 3x10 3. Wznosy Bokiem: 3x12 7. Podrzut: 3x5 8. Biceps: 3x12 + Ewentualnie 3 trening C: 4. Przysiad przedni: 3x8 2. Podciąganie nachwytem: 3x15 3. Pompki w staniu na rękach: 3x10 1. Pompki z klaśnięciem: 3x20 5. Wznosy nóg do drążka: 3x15 6. Biceps: 3x12 Znaczy ogólnie to robiłem taką przeplatankę np: Dipy > Podciąganie > Pompki > Wiosłowanie, ponieważ robię to w super seriach Po zrobieniu serii dipów idę prosto na drążek. i z drążka znowuż na dipy. Później pompki i prosto do wiosłowania. Podoba mi się to, że masz ćwiczenia różnorodne w swoim planie w tym takie sprawnościowe, ale brakuje mi przede wszystkim martwego ciągu i nie wiem czy dobrze masz wpisane w ankiecie, że celem treningowym jest siła bo ni jak się ma ten zaproponowany plan treningowy do budowania siły mięśniowej. Bardziej bym powiedział, że chcesz popracować nad ogólną sprawnością i wytrzymałością niż nad siłą. Masz taka niekonsekwencję w tym planie bo są ćwiczenia, które lecisz dość nisko z powtórzeniami, a niektóre po 20 powtórzeń. Martwy Ciąg wsadzę do treningu nóg + Barków. Zamiast wspięć na palce będzie Martwy Ciąg 3x5. Co do tej ilości powtórzeń to dobrałem to na podstawie moich obserwacji takich iż robiąc np podciągania 5 powtórzeń z ciężarem +25kg przy pasie jest mi trudniej zrobić muscle upa niż robiąc 15 powtórzeń bez ciężaru. Lub robiąc np pompki z klaśnięciem jest łatwiej zrobić duży rekord w WL niż robiąc pompki z dodatkowym obciążeniem na plecach. Poza tym kiedyś robiłem często WL i mój rekord był w wyciskaniu 100kg, a teraz WL zamieniłem na pompki, dipy, wyciskanie na skosie i teraz wyciskam na płaskiej 110kg. Oraz gdy robiłem barki i brzuch na 4/8 powtórzeń nie potrafiłem zrobić flagi a teraz robię barki i brzuch na wyższą ilość powtórzeń i udało mi się flagę zrobić mimo mniejszych ciężarów w tamtych ćwiczeniach.

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 263 Data: 2/23/2020 5:12:15 PM Liczba szacunów: 0
  • na sile BCAA, l-glutamina czy matrix??

    Post
    Odżywki i suplementy

    ":. nie ma sensu kupować zma, teraz twój organizm produkuje go wystarczająco dużo " czego produkuje?/Zma????????!! Ani bcaa ani glutamina.Bialko jako dodatek moze być.na siłę jest trening.Kreatyna-do niej multiwitaminy,magnez b complex,wystarczy.Do tego antyulteniacze jak a+e i c.Ja dołożyłbym nieco węglowodanów do cyklu siłowego. Jeśli chcesz antykatabolik dodatkowo to do białka dokup bcaa.Ionto nie ejst konieczne przy treningu typowo siłowym. Pozdro.

    Odpowiedzi: 27 Ilość wyświetleń: 2937 Data: 3/13/2004 2:08:27 PM Liczba szacunów: 0
  • Crocop wraca do PRIDE?

    Post
    Scena MMA i K-1

    O znalazłem źródło http://www.graciemag.com/?c=144&a=6262

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 2457 Data: 1/25/2007 11:25:46 AM Liczba szacunów: 0
  • jak narazie bylo ok....wszyscy sie dziwili co tak krotko ale niewazne... Nie chce nowego watku zaczynac,bo pojawil mi sie pewien problem-kilka razy bede musial spedzic nocke w pracy (takie tam cieciowanie troche spania i pilnowania),jak wtedy ma wygladac dieta - czy: a)traktowac to jako sen i nic nie jesc, b)czy dodac jednak troche kalorii i jakies posilki w trakcie pilnowania w nocy, c)czy tez moze zostawic taka sama liczbe kalorii tylko posilki z dnia rozciagnac w czasie na ta nocke? d)Czy tez nie zawracac sobie tym glowy bo raptem kilka razy w miesiacu to nic sie nie stanie? dzieki z gory za pomoc pozdrawiam

    Odpowiedzi: 23 Ilość wyświetleń: 1847 Data: 9/13/2005 9:59:29 PM Liczba szacunów: 0