SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Tłuszcze - mieszanie, łączenie, przechowywanie

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Głównym atutem czystych MCT jest ich błyskawiczna strawność oraz to że energia taka kumuluje się bezpośrednio w mitochondriach, więc idealnie nadają się na przedtreningówkę zapewniając nam zapas łatwo dostępnej energii. Ile przed treningiem powinno się pić olej MCT żeby nie ciążył na żołądku i w jakiej ilości dla treningu FBW, 40-50min, moja waga 85kg, używane obciążenia: wyciskanie leżąc 85kg x5, mc 130x5, przysiad 100x5 ? Zmieniony przez - superbilder w dniu 10/27/2017 2:38:31 PM Zależnie od składu oleju MCT to znaczy zawartości konkretnych kwasów tłuszczowych. Oleje MCT mogą zawierać w różnych proporcjach kwasy takie jak: • C6 (kwas kapronowy) • C8 (kwas kaprylowy) • C10 (kwas kaprynowy) • C12 (kwas laurynowy) Każdy z tych kwasów metabolizowany jest odrobinę inaczej. Im niższe wiązanie węglowe (niższa liczba przy C), tym szybciej metabolizowany jest dany kwas tłuszczowy. Kwas C12 zachowuje się już częściowo jak tłuszcze z grupy długołańcuchowych, natomiast C6 poniekąd jak tłuszcze z grupy krótkołańcuchowych, dlatego nie określa się aktualnie dokładnie granicy między MCT a długołańcuchowymi/krótkołańcuchowymi. Przyjmuje się jednak, że MCT może zawierać się w przedziale kwasów C6-C12 (in fact olej kokosowy zawiera najwięcej C12). I teraz, spoglądamy w skład naszego oleju, i patrzymy z jakich kwasów i w jakich ilościach się składa. Im wyższy kwas, tym dłużej będzie się metabolizował i dłużej uwalniał energię. Natomiast do zastosowań stricte sportowych radzę unikać MCT zawierających w składzie C12, gdyż może on odrobinę "ciążyć" na żołądku. Idealny wydaje się olej MCT bazujący w 100% na C8, gdyż zachowuje optymalną równowagę między lekkostrawnością/obciążeniem metabolicznym, a szybkością uwalniania energii. Olej na bazie 100% C6 (choć takich za bardzo nie widuję), może zbyt szybko zostać zmetabolizowany i zbyt nagle uwolnić energię, co spowoduje że dostaniemy nagłego peaku energii, a potem szybko jej poziom spadnie. C6 zachowuje się już bardziej jak cukry niż tłuszcze w tym względzie. Możemy też sięgnąć po blendy z C6, C8, C10, gdzie jednak skoncentrowałbym się, by C8 stanowił najwyższą zawartość. W przypadku C8 można wziąć 10-15 minut przed treningiem, czy to bezpośrednio, czy w formie np. kuloodpornej kawy, co da nam również dodatkowe pobudzenie z kofeiny. Natomiast jeśli chodzi o optymalny skład to zależy on też on konkretnego rodzaju treningu - trochę inny będzie na siłkę, a trochę inny na rower czy przed bieganiem. Tak czy inaczej, powinniśmy eksperymentować z różnymi mieszankami tych kwasów w różnych proporcjach i wybrać ten, który najlepiej nam odpowiada - to znaczy zachowuje dla nas najlepszy balans między strawnością a szybkością uwalniania energii. Także nie jestem Ci w stanie konkretnie napisać ile dokładnie przed treningiem powinno się spożyć olej MCT (bo olei MCT jest praktycznie nieskończona ilość "konfiguracji"), ale jeśli posiadasz taki olej, gdzie dużą część stanowi C12, to pewnie trzeba by spożyć go z 30 minut przed treningiem. Jakie ilości, to też zależy od intensywności treningu. Standardowo, łyżka oleju zapewnia ~100kcal energii, także można spróbować 1-2 łyżki, ale nie ma ściśle określonej ilości.

    Odpowiedzi: 19 Ilość wyświetleń: 5215 Data: 10/27/2017 3:16:17 PM Liczba szacunów: 3
  • Kreatyna i lekarz

    Post
    Odżywki i suplementy

    maltodekstryna, białko (koncentrat białka serwatkowego, białko mleka, kazeinian wapnia), dekstroza, kreatyna, olej MCT, premiks witaminowy (witaminy: E, B1, B2, B6, B12, B5, B3, H, C, folacyna) Czy żaden z tych składników nie wpływa na zdrowie?

    Odpowiedzi: 36 Ilość wyświetleń: 7570 Data: 6/11/2007 9:56:23 PM Liczba szacunów: 0
  • mono mi zostalo z poprzedniego cyklu mono, wiec nie ma problemow zeby wyje**c z suplementacji ;) W przypadku braku rezultatow 6g aakgprzed treningiem do jakiej dawki mozna dojsc?

    Odpowiedzi: 9 Ilość wyświetleń: 1025 Data: 9/30/2012 1:10:45 PM Liczba szacunów: 0
  • Hehehe, tak sie zastanawialem, czemu pan Marek C. nie byl dzisiaj na treningu o zwyczajowej piatkowej porze:) Teraz wiem, ze to pewnie z powodu szoku wywolanego awansem, hehehe:P

    Odpowiedzi: 53 Ilość wyświetleń: 5154 Data: 4/13/2007 4:26:59 PM Liczba szacunów: 0
  • Jakby ktoś nie wiedział kim są nominowani Panowie... gigant future.body jest zawodowym kulturystą z 18-sto letnim stażem, marek.c jest znakomitym dietetykiem i kulturystą z 23-letnim stażem, a vadim_b1 chociaż jest z nami od niedawna już prezentuje ogromną wiedzę, jest kulturystą i farmaceutą z wykształcenia. Także z takim składem żaden problem nam nie straszny Zmieniony przez - e0r w dniu 2007-04-13 21:30:06

    Odpowiedzi: 53 Ilość wyświetleń: 5154 Data: 4/13/2007 9:29:50 PM Liczba szacunów: 0
  • Kierowca TIR-a, Anglia

    Post
    Polacy za granicą

    witam ja własnie zdałem miesiac temu na C nie jest tak wcale zle tylko troszke nerwówka na egzaminie poza tym lajt, no i koszt wcale nie taki mały ale opłacalne jak znajdziesz robote pare miechów i sie zwraca kaska za prawko pzrd.

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 9498 Data: 6/2/2008 1:43:15 PM Liczba szacunów: 0
  • Kierowca TIR-a, Anglia

    Post
    Polacy za granicą

    jezdzi ktos w UK ? Wrocil bym na wyspy ale nie wiem czy nadal kryzys czy moze gdzies szukaja kierowco C+E Zmieniony przez - dukeluke w dniu 2009-11-19 21:57:18

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 9498 Data: 11/19/2009 9:56:58 PM Liczba szacunów: 0
  • ABSOLUTNIE DO WSZYSTKICH !!!!!!!

    Post
    Odżywki i suplementy

    Lalka, ale czeskie glutaminy, podobnie jak i czeskie kreatyny nie są produkowane w Czechach. Tam są tylko pakowane. (podobnie jak i polskie). Nawet najlepsze kreatyny firm z usa pochodzą z fabryki w Niemczech. (podobnie jak część czeskich). Jako właścicielka sklepu powinnać to wiedzieć, bo przy analizie często okazuje się, że np. glutamina 100% Nutrendu lub Vitalmax to w środku to samo co np. universal. SONBATY

    Odpowiedzi: 24 Ilość wyświetleń: 4277 Data: 6/3/2002 3:34:04 PM Liczba szacunów: 0
  • do wszyskich po kontuzji barku

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    dzięki bardzo. Narzie chyba zrobie z tydzien przerwy bo chyba lepsze to niz ma mi znowu cos ***n*ć.

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 5571 Data: 3/11/2006 10:04:06 PM Liczba szacunów: 0
  • 6.01 - DT 2 sesja E5 - 2min. I7 - 7, 8, 8 I7 - 8 I2 - 7, 6 E5 - 2min C3 - 12 C - 8, 6 P-G - 20-15, 10-12, 8-10 I3 - 8, 3 I8 - 12, 10, 8 C7 - 10, 8, 8 C4 - 10, 8, 8 F - 22, 20, 20, 20 M - 13, 13, 13, 13 E7 - 15, 15, 15, 15 Z - 10

    Odpowiedzi: 62 Ilość wyświetleń: 3226 Data: 1/7/2015 3:55:59 PM Liczba szacunów: 0
  • C - 8, 6 /ObrazkiSFD/ZdjeciaSFD3_large/d1591824c0f84604baf40d825617583b.jpg

    Odpowiedzi: 62 Ilość wyświetleń: 3226 Data: 1/7/2015 3:58:57 PM Liczba szacunów: 0
  • Jest ok-jak widac -bez przyrzadowo tez można sie rozwijać. jak sie chce to zawsze można :-) wypiski z wczoraj 12.01 DT Trening: 2 sesja E5 (przysiad z przenoszeniem ciężaru ciała na jedną lub drugą nogę)- 2min. I7 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko, połowa zakresu) - 9, 8, 8 (2 powt więcej) I7 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko, połowa zakesu, tempo wolne) - 10(2 pow więcej) I2 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko) - 9, 9 (5 powt więcej) E5 (przysiad z przenoszeniem ciężaru ciała na jedną lub drugą nogę)- 2min C3 (podciąganie na drążku podchwytem, 2/3 zakresu) - 15 (3 powt więcej) C (podciąganie na drążku podchwytem) - 10, 8 (4 powt więcej) P-G (brzuszki(nogi na ziemi)-brzuszki (nogi w powietrzu))- 20-15, 10-15, 8-12 (5 powt więcej) I3 (podciąganie na drążku nachwytem, wąsko) - 8, 5 (2 powt więcej) I8 (podciąganie na drązku nachwytem, leżąc, szeroko) - 12, 10, 8 C7 (podciąganie na drązku nachwytem, leżąc) - 15, 12, 10 (11 powt więcej) C4 (podciąganie na drązku podchwytem, leżąc) - 10, 10, 10 (4 powt więcej) F (przysiady z podskokiem) - 25, 22, 22, 20 (7 powt więcej) M (prostowanie tułowia na podparciu) - 13, 13, 13 E7 (przysiady na jednej nodze z podparciem) - 18, 18, 18, 18 (12 powt więcej) Z (mostki) - 10 - 10 Dieta: B/T/W 122/104/10 - do treningu, po treningu ~3000 kcal

    Odpowiedzi: 62 Ilość wyświetleń: 3226 Data: 1/13/2015 10:02:22 AM Liczba szacunów: 0
  • 16, 17.01 - DNT - dieta wg założeń 18.01 - DT Trening: 2 sesja E5 (przysiad z przenoszeniem ciężaru ciała na jedną lub drugą nogę)- 2min. I7 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko, połowa zakresu) - 9, 9, 9 (2 powt więcej) I7 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko, połowa zakesu, tempo wolne) - 10 I2 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko) - 10, 10 (2 powt więcej) E5 (przysiad z przenoszeniem ciężaru ciała na jedną lub drugą nogę)- 2min C3 (podciąganie na drążku podchwytem, 2/3 zakresu) - 15 C (podciąganie na drążku podchwytem) - 10, 8 P-G (brzuszki(nogi na ziemi)-brzuszki (nogi w powietrzu))- 20-15, 11-15, 9-15 (5 powt więcej) I3 (podciąganie na drążku nachwytem, wąsko) - 8, 6 (1 powt więcej) I8 (podciąganie na drązku nachwytem, leżąc, szeroko) - 15, 12, 10 (7 powt więcej) C9 (podciąganie na drązku nachwytem, leżąc, nogi na podwyższeniu) - 12, 10, 8 C6 (podciąganie na drązku podchwytem, leżąc, nogi na podwyższeniu) - 8, 8, 8 F (przysiady z podskokiem) - 25, 22, 22, 22 (2 powt więcej) M (prostowanie tułowia na podparciu) - 13, 13, 13 E7 (przysiady na jednej nodze z podparciem) - 18, 18, 18, 18 Z (mostki) - 10 - 10

    Odpowiedzi: 62 Ilość wyświetleń: 3226 Data: 1/19/2015 8:32:43 AM Liczba szacunów: 0
  • Nie wiem co Masti i inni na to ale nie prostujesz rąk,co jest wymagane w regulaminie,jednak miałem rację te połowy zakresu weszły Ci w niedobry nawyk. Zmieniony przez - drazekm w dniu 2015-01-24 13:07:52 faktycznie jak się dokładnie przyjrzałem to nie widać dokładnego wyprostu rąk 24.01 - DT Trening: 2 sesja E5 (przysiad z przenoszeniem ciężaru ciała na jedną lub drugą nogę)- 2min. I7 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko, połowa zakresu) - 9, 9, 9 I2 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko, tempo wolne) - 7 I2 (podciąganie na drążku nachwytem, szeroko) - 10, 10 E5 (przysiad z przenoszeniem ciężaru ciała na jedną lub drugą nogę)- 2min C3 (podciąganie na drążku podchwytem, 2/3 zakresu) - 16 (1 powt więcej) C (podciąganie na drążku podchwytem) - 10, 8 P-G (brzuszki(nogi na ziemi)-brzuszki (nogi w powietrzu))- 20-15, 12-16, 10-16 (4 powt więcej) I3 (podciąganie na drążku nachwytem, wąsko) - 8, 6 I8 (podciąganie na drązku nachwytem, leżąc, szeroko) - 15, 13, 12 (3 powt więcej) C9 (podciąganie na drązku nachwytem, leżąc, nogi na podwyższeniu) - 12, 10, 10 ( 2 powt więcej) C6 (podciąganie na drązku podchwytem, leżąc, nogi na podwyższeniu) - 8, 8, 8 F (przysiady z podskokiem) - 25, 22, 22, 22 M (prostowanie tułowia na podparciu) - 15, 15, 15 (6 powt więcej) E7 (przysiady na jednej nodze z podparciem) - 18, 18, 18, 18 Z (mostki) - 10 - 10 Zmieniony przez - seba_b1 w dniu 2015-01-27 08:47:48

    Odpowiedzi: 62 Ilość wyświetleń: 3226 Data: 1/25/2015 9:19:11 AM Liczba szacunów: 0
  • Po cyklu kolego clomifen,tamoxifen i ewentualnie hcg w dwóch oststatnich tygodniach kuracji,to zalezne od tego jakich srodków użyjesz w cyklu i od jego długości,dodatkowo mozna mobilizowac sie do treningów 25mg efedryny 30 minut przed treningiem,witamina c 2gr przed treningiem i 2gr po.. kreatyna i glutamina! Kłóć najlepiej posladek,poniewaz jest najmniej unerwionum i unaczynnionym mięsniem. Koszty igieł i strzykawek to sprawy groszowe.

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 1595 Data: 8/7/2008 8:51:12 PM Liczba szacunów: 0
  • Nwm co robić

    Post
    Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

    dzięki za rade skorzystam :), fck macie jakieś porady jak radzić sb ze stresem? Mam jutro akademie i sie w ciul stresuje ;c. Jeśli chodzi o plan to mam juz kilka cwiczen w nim jutro dokoncze po szkole bd mial wiecej czasu bo środa wolna ^^ Zmieniony przez - VVandal w dniu 2015-11-09 22:50:12

    Odpowiedzi: 66 Ilość wyświetleń: 4835 Data: 11/9/2015 9:13:41 PM Liczba szacunów: 0
  • Najlepsza metoda-5 pytań

    Post
    Odżywki i suplementy

    Widzę tu konkretne odpowiedzi na konkretne pytania, dlatego ja również pozwolę sobie zadać dwa: 1. Rano popijam HMB (Ultimate) wodą, przed treningiem różnie (głównie sokiem lub czerwoną herbatką)natomiast przed snem popijam je białkiem serwatkowym mieszanym z wodą - CZY DOBRZE ROBIĘ, SZCZEGÓLNIE WIECZOREM ? 2. Po treningu łykam glutaminę popijając Pure Muscle Carbs - CZY WARTO DO TEGO DORZUCIĆ WITAMINĘ C (1000mg.rozpuszczalną) i jak szybko po treningu powinienem dostarczyś glutaminę ? z góry dzięki pozdrawiam

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 3214 Data: 3/7/2002 11:02:15 AM Liczba szacunów: 0
  • Najlepsza metoda-5 pytań

    Post
    Odżywki i suplementy

    Z tego co wiem,żadne badania nie dowiodły,żeby jakikolwiek składnik pokarmowy upośledzał wchłanianie HMB,a białko serwatkowe,jako szybko przyswajalne,na pewno też nie zwalnia jego wchłaniania. Witamina C w dużej dawce jest wskazana po treningu jako silny antyutleniacz,przyspiesza też usuwanie kwasu mlekowego,tak więc warto.Glutaminę bierz tak jak teraz,bezpośrednio po treningu.

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 3214 Data: 3/7/2002 11:32:33 AM Liczba szacunów: 0
  • kreatyna a choroba

    Post
    Odżywki i suplementy

    bierz kreatyne kolego, odpuśc trening na 4-5 dni wrzuć 2-3g wit.c i duzo odpoczywaj. I postaraj sie wysypiac

    Odpowiedzi: 2 Ilość wyświetleń: 734 Data: 10/17/2008 4:39:46 PM Liczba szacunów: 0
  • ocencie trening

    Post
    Trening w domu

    zestaw C sobie daruj. W B masz za duzo na biceps-tyle samo cona takie partie jak plecy i nogi... MC i przysiady na jednym treningu-nie za dobry pomysl,daj zamiennie

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 1568 Data: 12/26/2009 1:00:42 AM Liczba szacunów: 0