SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Panowie ja trochę z innej beczki, od zawsze miałem problemy ze stawami, teraz dokuczają mi trochę łokcie, oszczędzam je jak mogę ale wczoraj po treningu klatki jest źle :-( stąd moje pytanie, czy stosował ktoś małe dawki npp, ewentualnie deki w celu zwiększenia tej syntezy kolagenu co nandrolony teoretycznie powodują? npp nigdy nie było u mnie brane, na dece zaobserwowałem polepszenie kondycji stawów mimo tego że prolaktyna zbita do 0 była, a z tego co tam wiem to właśnie dzięki prolaktynie ta synteza jest zwiększona. Msm 7g + vit C 5g + kolagen i takie combo leć aż do ustąpienia objawów czyli jakieś 1-2 tygodnie. Potem dawka podtrzymujaca msm i vit C po 1g dziennie. Pomogło paru osobą z mojego otoczenia

    Odpowiedzi: 28992 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 3/2/2018 3:59:19 PM Liczba szacunów: 0
  • Zbadajcie sobie z moczem poziom vit C, jak jej tyle łykacie + na maxa pewnie. O wlasnie pytanko.... czy jaskrawo zolty mocz to za duzo vit c?

    Odpowiedzi: 28992 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 6/4/2018 4:20:27 PM Liczba szacunów: 0
  • Wiec to nie fejk %-) jakieś znaczenie ww,tłuszcz? Ok wiec dać w trakcie czy lepiej po? A co za roznica ? Zaczniesz jeść i tak za chwilę to się wszystko wymiesza . dobrze dac z vit C :) wiec jakas rozpuszczona vit c w duzej dawce do obiadu na popitke jak znalazl

    Odpowiedzi: 28992 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 8/13/2018 9:50:41 PM Liczba szacunów: 1
  • Panowie jako że jesień to podam suple na depreche bo prochy od lekarzy nie działają tylko syf robią . 5htp Sam-e Melantolina Wit b3 w dawkach powyżej 2g dzień Dziurawiec Wit d dawki powyżej 25000iu dzień Duże dawki wit D i C i to nie tak duze o jakich piszesz, wyciely mnie z zycia na prawie trzy miechy, tyle mi schodzil kamien z nerki, nie polecam nikomu, do bolu można się przyzwyczaic ale psycha wisi na cienkim wlosku, nie polecam mega dawek wit C i D, skutecznie się z tego wyleczylem, nie jem ich od tego czasu w ogóle i nie widzę różnicy, żadnej

    Odpowiedzi: 28992 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 10/25/2018 6:04:31 PM Liczba szacunów: 0
  • Jedzenie sporych dawek wit C i D to nic innego jak czysta głupota, gowno to daje no i można się nabawic prze koorewskiej kamienicy nerkowej, póki się tego nie przezyje to te gowno rady internetowych specjalistow można brać na poważnie, ale jak jestes już 3 miesiac ze schodzacym kamieniem to jedyne czego chcesz to wziąć kalacha i rozyebac tych pseudospecow i siebie za glupote, i jak mówiłem, jadlem, nie jem, zmian zero Spore dawki witaminy C to ile? 2g u mnie teraz leci.

    Odpowiedzi: 28992 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 12/12/2018 6:05:23 PM Liczba szacunów: 1
  • ja tam do dzisiaj szczam jak wezme z rana witamine C w dawce AZ 1000mg :-D w animalpaku, pamietam ze wit c i b bylo napchane za duzo, dlatego pare lat temu, wszyscy sie pozbywali tego za 1/2 ceny, bo 'stara' wersja byla wycofana i handel byl zabroniony, ziomek odemnie ze sklepu zamowil chyba z 20puszek, wpadl na kontroli i za swoj hajs musial odsylac i czekac az poprawia wersje :-D

    Odpowiedzi: 28992 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 1/16/2019 8:37:51 PM Liczba szacunów: 0
  • Po silowni... Rozmowy przy gainerku

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    odp c - jechac do wawy i do******lic niwixowi pewny jestes tego c????

    Odpowiedzi: 30004 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 3/21/2005 9:36:47 PM Liczba szacunów: 0
  • Po silowni... Rozmowy przy gainerku

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    gratulacje Zawodny!! a u mnie dziś byla świetna pogoda - zero deszczu, bez ciemnych chmurek zrobilem sobie S P E C J L A L N Ą K A R T Ę P Ł Y W A C K Ą !!! (potem tak się trząsłam ze łoj<i siny byłem>, bo to bylo na dworze w zimnej wodzie a ja zawsze na baseniku tylko) lece do zioma oglądać mecz narka

    Odpowiedzi: 30004 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 8/23/2005 8:19:22 PM Liczba szacunów: 0
  • Po silowni... Rozmowy przy gainerku

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    Kojot15 witamina c porządna sprawa jakiś czas temu beznadziejnie się czułem katar kaszel, przyszedł weeknd wsuwałem codziennie czyli przez dwa dni po 1g witaminki c z samytch tabletek i przeszło

    Odpowiedzi: 30004 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 9/28/2005 5:01:17 PM Liczba szacunów: 0
  • Po silowni... Rozmowy przy gainerku

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    Ja mowie ze mam za***iscie brakuje mi tylko morza w Poznaniu bo tak to wszystko tu jest A programowanie mam caly czas W pascalu i C++ Z czego pascala jako tako kumamale c++ to ni*****a

    Odpowiedzi: 30004 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 11/18/2005 10:31:33 AM Liczba szacunów: 0
  • Po silowni... Rozmowy przy gainerku

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    T R U D N O M O Z E I C I E Z K O A L E M U S I M Y D A C R A D E

    Odpowiedzi: 30004 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2/16/2006 1:10:21 AM Liczba szacunów: 0
  • Cwiczenia Oporowe [ definicja oraz info]

    Post
    Trening dla początkujących

    Ćwiczenia kinezjologiczne, ich opis i wpływ na organizm człowieka 2.1. ĆWICZENIA AKTYWIZUJĄCE a) opis ćwiczenia Podnosimy do góry prawe kolano i dotykamy je lewą ręką, następnie podnosimy lewe kolano i dotykamy prawą ręką, delikatnie skręcając całe ciało ( w miarę możliwości przekraczamy linię środka). b) oddziaływanie na umysł - wzrokowe, słuchowe, kinestetyczne przekraczanie linii środkowej koordynacji pracy rąk, zręczności - ćwiczenia lewego i prawego oka - usprawnianie narządu wzroku c) poprawa umiejętności szkolnych - polepszenie koordynacji lewa i prawa strona ciała - poprawa oddychania - poprawa gibkości ciała - wzmocnienie zmysłów wzroku i słuchu W ciągu ostatniego stulecia ćwiczenia te używane były w przypadkach zaburzeń neurologicznych, w celu zwiększenia potencjalnych zdolności wydajnego uczenia się. Dr Dennison dowiódł, że ćwiczenia naprzemienne doskonale stymulują chłonność półkul mózgowych, łatwość opanowania materiału i jego późniejszego odtwarzania. 2.1.2. LENIWE ÓSEMKI a) opis ćwiczenia Na wysokości oczu, naprzeciw nosa wyznaczamy punkt. Od niego rozpoczynamy kreślenie koła- w lewą stronę do góry. Po powrocie do punktu wyjścia rozpoczynamy kreślenie drugiego koła- w prawą stronę ku górze. Oczy podążają za ruchem ręki. Wielokrotnie powtarzamy ten ruch. b) oddziaływanie na umysł - wzrokowe przekraczanie linii środkowej - koordynacja pracy narządu wzroku - wzmocnienie zakresu pola widzenia - poprawa ruchliwości gałek ocznych c) poprawa umiejętności szkolnych - proces czytania &#65533; wodzenie oczami od lewej do prawej strony - kodowanie i odszyfrowywanie informacji pisemnej - czytanie i rozumienie- skojarzenie pamięci długotrwałej - zdolność odpoczynku oka podczas czytania - umiejętność rozróżniania symboli Ósemki możemy kreślić w przestrzeni, na plecach drugiej osoby, na ścianie, na papierze, na piasku itp. Leniwa ósemka stosowana jest już od wielu lat w Nauczaniu Specjalnym, a jej zadaniem jest usuwanie zaburzeń typu: dysleksja, dysgrafia. a) opis ćwiczenia Rysujemy obiema rękoma równocześnie linie, figury, kształty, z których każda rysowana jedną ręką jest lustrzanym odbiciem drugiej, rysowanej w tym samym czasie . Możemy rysować płaskimi dłońmi po dużych powierzchniach (podłogi, tablice), oburącz, symetrycznie względem linii środka. b) oddziaływanie na umysł - koordynacja ręka &#65533; oko w różnych polach widzenia - przekraczanie kinestetycznej linii środka - orientacja przestrzenna, wzrokowe rozróżnianie symboli c) poprawa umiejętności szkolnych - rozróżnianie kierunków - kodowanie i odszyfrowywanie pisma - poprawne pisanie - poprawna wymowa Dr Dennison dołączył ćwiczenia te do grupy wymiaru stabilności. Pomagają one w odzyskiwaniu sprawności narządu wzroku, a ponadto pobudzają naszą odwagę, oraz zwiększają koordynację ciała w grach zespołowych. 2.1.4. SŁOŃ a) opis ćwiczenia Ręka wyciągnięta w przód, grzbietem dłoni w górę, głowa przytulona uchem do ramienia. Pozycja stojąca, w małym rozkroku. Rysujemy ręką ( nie odrywając głowy od ramienia) leniwe ósemki, bardzo obszernie, ze skłonami tułowia i uginaniem nóg w kolanach; kilkakrotnie następnie zmiana ręki. b) oddziaływanie na umysł - przekraczanie linii środkowej mózgowych punktów słuchowych (łącznie z umiejętnością koncentracji uwagi w czasie słuchania, rozpoznawanie, percepcja, rozróżnianie i zapamiętywanie dźwięków). - słuchanie własnego głosu - nierówna praca oczu (przenoszenie wzroku z jednego punktu na inny) c) poprawa umiejętności szkolnych - rozumienie ze słuchu (aktywne słuchanie) - umiejętne formułowanie myśli - literowanie (wyodrębnianie poszczególnych słów, sylab oraz łączenie ich z powrotem w zdania, słowa wyrażając całą myśl) - matematyka- poprawa zdolności do operowania materiałem myślowym - zapamiętywanie cyfr - koordynacja wzrokowo - ruchowa 2.1.5. KOŁYSKA NA LEŻĄCO a) opis ćwiczenia Siadamy na podłodze, dłonie opieramy za sobą na podłodze, odchylamy się do tyłu opierając na rękach . Masując biodra i tylną część ud- kołyszemy się tam i z powrotem, aż ustąpi napięcie. b) oddziaływanie na umysł - zdolność utrzymywania równowagi - umiejętność uczenia się - praca narządu wzroku przy przekraczaniu linii środkowej z lewej na prawą stronę - koordynacja ręka &#65533; oko c) zmiany w zachowaniu lub postawie - wzrost koncentracji - utrzymanie wyprostowanej postawy ciała - przyjmowanie prawidłowej pozycji na krześle - głębsze oddechy, większa siła głosu - wzrost energii (zmniejszenie zmęczenia umysłu) Dr Dennison dowiódł, że uczniowie niezdolni do koncentracji i opanowania materiału są w stanie tego dokonać właśnie po sesji ćwiczeń &#65533;kołyski&#65533;. 2.1.6. ODDYCHANIE PRZEPONOWE ( BRZUCHEM) a) opis ćwiczenia Ćwiczenie to wykonuje się na leżąco lub stojąco; przy wdechu wypełniamy klatkę piersiową i brzuch powietrzem; wydychamy powietrze krótkimi dmuchnięciami, jakby się chciało utrzymać w powietrzu . Dla lepszej obserwacji uwypuklania się brzucha i jego opadania, trzymamy na podbrzuszu ręce. W cyklach wdechu i wydechu palce rąk zbliżają się do siebie i oddalają. W pozycji leżącej można obserwować kartkę papieru położoną na brzuchu. b) oddziaływanie na umysł - odciążenie centralnego systemu nerwowego - zdolność do przekraczania linii środkowej - rytm czaszkowy - stabilność c) Poprawa umiejętności szkolnych - czytanie (kodowanie i odszyfrowywanie) - czytanie na głos - formułowanie wypowiedzi - zdolność do większej koncentracji 2.1.7. ROWER NA LEŻĄCO a) opis ćwiczenia Ćwiczenie wykonujemy w pozycji poziomej na plecach. Kolana i głowa są uniesione, ręce założone za głowę dla jej podtrzymania. Mięśnie szyi rozluźnione, oddech rytmiczny. Dotykamy łokciem przeciwległego kolana, a następnie powtarzamy tę czynność drugą ręką. b) oddziaływanie na umysł: - koordynacja lewej z prawą stroną ciała - stabilność, uziemienie - poczucie mięśni grzbietu c) poprawa umiejętności szkolnych: - czytanie (kodowanie i odszyfrowywanie) - mechanizm literowania i pisania - ćwiczenia słuchowe Dr Dennison dowiódł, iż &#65533;rower na leżąco&#65533; jest całkowicie bezpieczny, odpowiednio napinający i rozwijający mięśnie. Po przeprowadzonej sesji tych ćwiczeń uczniowie uzyskiwali lepsze wyniki w koncentracji obu stron ciała, a ich oddychanie stało się automatyczne, przez co łatwiejsze i poprawne. 2.2. ĆWICZENIA WYDŁUŻAJĄCE- ROZCIĄGAJĄCE (OCHRONA ŚCIĘGIEN) 2.2.1.SOWA a) opis ćwiczenia Chwytamy mocno ściskając jedną ręką mięśnie barku, powoli odwracamy głowę, żeby popatrzeć za siebie przez ramię, wyprostowujemy się i głęboko oddychamy. Następnie oglądamy się w tył przez drugie ramię, jednocześnie swobodnie opuszczając ramiona. Głowę opuszczamy luźno do przodu dotykając brodą klatki piersiowej i robimy głęboki wdech rozluźniając mięśnie. Ćwiczenie powtarzamy zaczynając od ściskania mięśni drugiego barku. b) oddziaływanie na umysł - słuchanie własnego głosu - pamięć długo i krótko terminowa - formułowanie myśli i zdań w pamięci - koordynacja wzrokowo- słuchowa z pracą całego ciała c) poprawa umiejętności szkolnych: - rozumienie ze słuchu - zdolność poprawnego wysławiania się - literowanie (kodowanie i odszyfrowywanie) - rachunki matematyczne - zapamiętywanie cyfr - pisanie na maszynie oraz obsługa komputera Dzięki SOWIE rozluźniamy mięsień czworoboczny oraz jesteśmy w stanie osłabić napięcia towarzyszące pracy w bliskim polu widzenia takich jak: czytanie, pisanie rachunki matematyczne i obsługa komputera. Słuch i potencjalne zdolności naszego umysłu, pamięci ulegają znacznej poprawie. 2.2.2. AKTYWNA RĘKA a) opis ćwiczenia Podnosimy w górę rękę wyprostowaną i przytulamy ją do ucha. Następnie robimy łagodny wdech przez usta stulone w &#65533;ryjek&#65533;. Równocześnie pobudzając mięśnie wyprostowanej ręki, odpychamy ją drugą ręką w czterech kierunkach (przód, tył, do siebie, od siebie). b) oddziaływanie na umysł - koordynacja tylnej i przedniej części mózgu - prawidłowa praca przepony, poprawa oddychania - koordynacja ręka oko oraz w posługiwaniu się różnego typu przyrządami c) poprawa umiejętności szkolnych: - kaligrafia, krzywe pismo - literowanie, ortografia - pisanie twórcze - wzrost stopnia koncentracji, skupienia Poprzez oddziaływanie na jamę klatki piersiowej, współpracę z sercem &#65533;aktywna ręka&#65533; łączy umiejętność wyrażania myśli, właściwego postępowania z twórczym ośrodkiem mózgowym. 2.2.3. KOBRA a) opis ćwiczenia Siedząc wygodnie na krześle opieramy głowę na stole, ręce także układamy na stole na szerokość ramion. Palce skierowane lekko do środka. Przepona i klatka piersiowa są wypełnione powietrzem, ramiona pozostają rozluźnione. Głowa zwrócona w kierunku klatki piersiowej powoli odchyla się do tyłu i powraca odpocząć na stole b) oddziaływanie na umysł - zdolność przekraczania linii środkowej - odciążenie centralnego systemu nerwowego c) poprawa umiejętności szkolnych - widzenie obuoczne - rozumienie ze słuchu - zdolność wysławiania się, umiejętności językowe - koordynacja ręka &#65533; oko Dr Dennison wprowadził &#65533;kobrę&#65533; w swoim centrum nauczania, mając zamiar usunąć stresy wynikające z monotonnej pracy przy biurku , komputerze, czy też oglądania telewizji. Ćwiczenia te dążą do koncentracji bez użycia mięśni antagonistycznych. 2.2.4. ZGINANIE STOPY a) opis ćwiczenia Pozycja siedząca- prawą nogę zgiętą w kolanie kładziemy na udzie lewej. Kostka na zewnątrz kolana. Kciukiem i palcem wskazującym lewej ręki naciskamy mocno punkty za kostką i poniżej niej; drugą ręką obejmujemy podudzie pod kolanem naciskając mocno kciukiem- od strony przyśrodkowej- i palcami wskazującymi i środkowymi- od strony bocznej &#65533; miejsca pod kolanem tej samej nogi. Z wdechem zginamy powoli stopę, z wydechem prostujemy ją. To samo z lewą nogą. b) oddziaływanie na umysł - koordynacja tylniej i przedniej części mózgu - uwydatnienie zdolności językowych c) poprawa umiejętności szkolnych - rozumienie ze słuchu - twórcze pisanie - umiejętność wypełniania poleceń oraz rozwiązywania zadań Podczas pracy z dziećmi opóźnionymi językowo dr Dennison odkrył związek pomiędzy ścięgnami łydki, a poprawnym wysławianiem się i rozwojem zdolności językowych. Nadmiernie ruchliwi uczniowie, i niewiele mówiący, są jednak w stanie prawidłowo skoncentrować swoją uwagę, słuchać i uczyć się. 2.2.5. PRZYCISKANIE DZWONKA a) opis ćwiczenia Stajemy za krzesłem, rękoma trzymając mocno oparcie krzesła, wykrok jednej nogi do tyłu. Z wdechem unosimy stopę nogi wysuniętej do tyłu na palce, z wydechem opadamy na piętę, uginając w kolanie nogę z przodu. Jeżeli nie czujemy przy tym napięcia mięśni, należy zwiększyć wykrok. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy wolno i płynnie, a następnie zmieniamy nogę. b) oddziaływanie na umysł - koordynacja tylniej i przedniej części mózgu - uwydatnienie zdolności językowych c) poprawa umiejętności szkolnych - rozumienie ze słuchu - twórcze pisanie - umiejętność wypełniania poleceń oraz rozwiązywania zadań - poprawne zachowanie - wzmożenie uwagi prawidłowa reakcja, zdolność komunikowania się 2.2.6. SIĘGANIE PO PIŁKĘ a) opis ćwiczenia Pochylamy się do przodu, lecz nie na siłę, poddajemy się sile przyciągania ziemskiego. Wykonując skłon klatką piersiową do nóg, staramy się nie napinać mięśni nóg i grzbietu. Sięgamy jak najdalej przed siebie, penetrując wysuniętymi rękami wszystkie miejsca, do których możemy dostać. b) oddziaływanie na umysł - poczucie równowagi i koordynacji ciała - wzrost pewności siebie - wzmożenie koncentracji wzrokowej - głębsze oddychanie zwiększające energię ciała c) poprawa umiejętności szkolnych - czytanie i rozumienie - arytmetyka w pamięci - abstrakcyjne myślenie Przekazując te ćwiczenia swoim uczniom dr Dennison komentował je jako zwiększające poczucie ładu wewnętrznego, lepszej organizacji ciała, a także poprawiające wyniki szkolne i umiejętności organizacyjne. 2.2.7. WYPADY a) opis ćwiczenia Stajemy w rozkroku- palce prawej stopy kierujemy w prawo, palce lewej stopy prosto przed siebie. Robiąc wydech uginamy prawe kolano, a następnie przy wdechu prostujemy prawą nogę. Biodra mają być obniżone- wzmacnia to biodra. b) oddziaływanie na umysł - przekraczanie linii środkowej ciała - odprężenie całego ciała - stabilność - umiejętność sprawnej organizacji - orientacja w przestrzeni - poprawa oddychania - odciążenie narządu wzroku c) poprawa umiejętności szkolnych - rozumienie - długoterminowa pamięć - umiejętność szybkiego zapamiętywania - przeprowadzanie rozmów, prowadzenie rachunków - wzrost poczucia własnej wartości - obsługa komputera, maszyny do pisania Wypady aktywizują cały układ mięśniowy, co pozwala na sprawniejsze poruszanie się, stabilizację ciała. W kinezjologii stanowią one bardzo ważny element ćwiczeń rozciągających. 2.3. ĆWICZENIA ENERGETYZUJĄCE Przy wykonywaniu tych ćwiczeń należy pić wodę. Człowiek powinien wypijać tyle szklanek wody, ile wynosi 1/11 wagi jego ciała. Pierwszym elementem każdego równoważenia jest wyciszenie, a pierwszym punktem wyciszenia &#65533; picie wody. Aby się rzeczywiście czegoś nauczyć, należy dostarczyć organizmowi dostateczną ilość wody. 1. 2.3.1.PUNKTY NA MYŚLENIE a) opis ćwiczenia Lewą rękę trzymamy na pępku, prawą masujemy punkty tuż pod obojczykiem, po lewej i prawej stronie mostka. Można też odchylić głowę i wodzić oczyma wzdłuż linii, gdzie sufit styka się ze ścianą. Kiedy się czyta, oczy szybciej przesuwają się po słowach. b) oddziaływanie na umysł: - przesyłanie informacji z lewej półkuli mózgu do lewej strony ciała i odwrotnie - pozytywne działanie elektryczne i chemiczne - zwiększenie przepływu energii elektromechanicznej ciała c) poprawa umiejętności szkolnych - wzrokowe przekraczanie linii środkowej w czasie czytania - ruchowe przekraczanie linii środkowej, dla uzyskania lepszej koordynacji ciała (ułatwia to wykonywanie ćwiczeń naprzemiennych) - wyeliminowanie przekręcania liter, przestawiania sylab - pozostawanie w miejscu w czasie czytania - pisanie odręczne i na maszynie - wybiórcze oglądanie telewizji - obsługa komputera &#65533;Punkty na myślenie&#65533; stanowią &#65533;baterie dla naszego organizmu. Pomagają regulować spalanie się przekaźników nerwowych, w złączach nerwowych mózgu. Sprzyjają jasności myślenia, zwiększają poziom energii, usprawniają ogólną koordynację i wzrok. 2.3.2. PUNKTY UZIEMIENIA a) opis ćwiczenia Trzymamy dwa palce- wskazujący i środkowy- pod dolną wargą, drugą rękę kładziemy na górnej krawędzi kości łonowej. Wzrok kierujemy w dół. b) oddziaływanie na umysł: - zdolność do pracy w polu środkowym - stabilizacja - poprawa przemiany materii - akomodacja wzroku c) poprawa umiejętności szkolnych - zdolności organizacyjne (horyzontalne lub pionowe przesuwanie wzroku, bez jakichkolwiek zaburzeń; odczytywanie słupków matematycznych, literowanie) - akomodacja wzroku w czasie zajęć wymagających pracy w bliskim, dalekim polu widzenia np.: odczytywanie z kartki papieru, książki, a odczytywanie z tablicy - pozostawanie w miejscu, bez rozpraszających ruchów w czasie czytania - całkowite skupienie uwagi na czytaniu Punkty uziemienia odnoszą się bezpośrednio do stymulacji mózgu, usuwania zmęczenia umysłowego. 2.3.3. PUNKTY PRZESTRZENI a) opis ćwiczenia Trzymamy dwa palce- wskazujący i środkowy- nad górną wargą, drugą rękę kładziemy na kości ogonowej. Wzrok skierowany w górę lub wędruje od dołu do góry i zatrzymuje się w górze. b) oddziaływanie na umysł: - odświeża umysł - poprawia trójwymiarowe widzenie - ostrość postrzegania - kontakt wzrokowy - łagodne przechodzenie wzroku z dalszego do bliższego pola widzenia c) poprawa umiejętności szkolnych: - pomaga rozluźnić się i uspokoić przed sprawdzianami, testami - poprawia umiejętności potrzebne do gier i zajęć sportowych - wzrasta zaangażowanie i motywacja do działania - pozostawanie w miejscu, bez wykonywania rozpraszających ruchów w czasie czytania Punkty przestrzeni współpracują z mózgiem, kręgosłupem oraz centralnym systemem nerwowym. Ich pobudzanie ułatwia odświeżanie umysłu, dzięki dostarczonemu przez krew i płyn rdzeniowo- mózgowy pokarmowi, który jest niezbędny zarówno w czasie relaksu, jak i wytężonej pracy. 2.3.4. ENERGETYCZNE ZIEWANIE a) opis ćwiczenia Wywołuje się ziewanie, masując obiema rękami równocześnie okolice stawu skroniowo- żuchwowego. Opuszczamy powoli dolną szczękę udając, że ziewamy, wydajemy głęboki, relaksujący odgłos ziewania. b) oddziaływanie na umysł - odciążenie mózgu - relaks narządu wzroku i poprawę wzroku - zdolność do relaksu ośrodków twórczego myślenia - poprawę równowagi c) poprawa umiejętności szkolnych - głośne czytanie - twórcze pisanie - wystąpienia publiczne: przemówienia, występy wokalne, koncerty Ponad połowa połączeń nerwowych mózgu z ciałem, przechodzi przez staw skroniowo- żuchwowy. Mięśnie żuchwy stanowią najsilniejszą grupę ze wszystkich mięśni ciała. Rozluźnienie jakie osiągnął Dennison w swoim stawie skroniowo- żuchwowym wpłynęło na narząd wzroku zwiększając jego zasięg po bokach ciała. 2.3.5. KAPTUREK MYŚLICIELA a) opis ćwiczenia Ćwiczenie polega na masowaniu małżowin usznych z wyciąganiem ich i wywijaniem do tyłu, do góry, do dołu. Powtarzamy kilkakrotnie. Na uchu, które ma kształt embriona, znajdują się reprezentacje całego ciała. Stymulując punkty na małżowinie usznej stymulujemy całe ciało. b) oddziaływanie na umysł: - rozpoznawanie dźwięków, uważne słuchanie, zapamiętywanie dźwięków - słyszenie własnego głosu - formułowanie zdań, myśli w pamięci - wzrost umysłowej i fizycznej sprawności - stymulacja ucha wewnętrznego - krótkoterminowa pamięć używana w czasie pracy c) poprawa umiejętności szkolnych - rozumienie ze słuchu - wystąpienia publiczne typu: przemowa, koncert, występ wokalny - prowadzenie rozmów - liczenie w pamięci &#65533;Kapturek myśliciela&#65533; stymuluje ośrodki słuchowe rozpraszające tony w pojedyncze dźwięki oraz łączy je uzyskując słowa lub dźwięki o określonym znaczeniu. Jednocześnie tym ćwiczeniem pobudzamy naszą wyobraźnię poprzez muzykę, rytm. 2.4.ĆWICZENIA WYCISZAJĄCE- POGŁĘBIAJĄCE 2.4.1.POZYCJA COOKA a) Ćwiczenie to składa się z dwóch części Ćwiczenie wyciszające, relaksujące, gdy jest się zmęczonym, złym. Opis ćwiczenia pierwszej części: nogi krzyżujemy w kostkach, splatamy ręce i przykładamy je do mostka, język umieszczamy na podniebieniu, oczy zamknięte. Jest to pozycja uznawana za najsilniej działającą. Można ją również wykonywać na siedząco. Opis ćwiczenia drugiej części: stopy ustawiamy równolegle do siebie, ręce stykają się palcami, język na podniebieniu, oczy zamknięte, jeśli chcemy się zrelaksować. Powrót- otwieramy oczy i głęboko oddychamy. b) oddziaływanie na umysł: - stabilność emocjonalna - wzrost koncentracji, skupienia uwagi - ruchy czaszkowe - wzrost ambicji, poczucia własnej wartości c) poprawa umiejętności szkolnych: - poprawne, najbardziej efektywne podchodzenie do testów, klasówek - poprawna wymowa, umiejętność uważnego słuchania - umiejętność dostosowania się do otaczającego środowiska ( zmniejszenie nadwrażliwej postawy) Dr Dennison odkrył, iż to ćwiczenie może być użyte jako proces usuwający stres emocjonalny i wynikające z niego problemy z nauką. Naśladowanie kształtu ósemki za pomocą nóg i rąk, pozwala na swobodny przepływ energii. Natomiast, przez dotyk opuszkami palców odzyskujemy równowagę i łączność pomiędzy obiema półkulami mózgu. 2.4.2. PUNKTY POZYTYWNE a) opis ćwiczenia Lekko dotykamy palcami punktów położonych na wypukłościach czoła, między brwiami a linią włosów w połowie tej odległości. Zamykamy oczy i rozluźniamy napięcie ciała. Świadomie odczuwamy pełen relaks i wygodę. b) oddziaływanie na umysł: - ćwiczenie aktywizuje płaty przednie mózgu: odświeża umysł, rozluźnia i uspakaja - zlikwidowanie niewłaściwych odruchów wykonywanych pod wpływem stresu - łagodzenie stresu i napięć wywołanych przez nietypowe sytuacje, kontakty z ludźmi, wspomnienia, trudności z wykonywanym zadaniem c) poprawa umiejętności szkolnych: - likwidacja blokad pamięci np.: znam odpowiedź, mam ją na końcu języka - zajęcia wymagające tzw. pamięciówki: ortografia, matematyka - wystąpienia publiczne, występy sceniczne - uprawianie sportu - czytanie na głos Ludzie spinają się tak, iż cały stres zatrzymany zostaje w okolicy żołądka powodując jego bóle, a nawet nerwicę. &#65533;Punkty pozytywne&#65533; kierują energię i oddziaływają na płaty przednie mózgu, gdzie możliwe jest racjonalne myślenie, bez nakładania się na nie negatywnych emocji. W ten sposób możemy uchronić się od reakcji instynktownych, niekontrolowanych przez nas (atak, ucieczka), dzięki czemu nasze podejście do danej sytuacji będzie bardziej rozumne, przemyślane. 2.4.3. PATRZENIE NA ZNAK X a) opis ćwiczenia Spokojnie oddychamy. Rozluźniamy się patrzymy na znak X lub go sobie wyobrażamy. &#65533;X&#65533; jest symbolem pozytywnym &#65533;Gimnastyki mózgu&#65533; i Kinezjologii. Oznacza, przekroczenie linii środkowej, gdyż lewa półkula mózgu kieruje pracą prawej strony ciała i odwrotnie. Obie półkule mózgu współdziałają ze sobą tak, iż obydwie strony ciała mogą wykonywać te same ruchy. Większość uczniów codziennie wykonuje ćwiczenia naprzemienne, myślenie o &#65533;X&#65533; stanie się więc dla nich o wiele bardziej automatyczne i wydajne. Opisu ćwiczeń dokonano na podstawie literatury: 1. Materiały szkoleniowe z kursu &#65533;Kinezjologia edukacyjna&#65533; cz. I i II 2. Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. &#65533;Podstawy kinezjologii edukacyjnej.&#65533; Dr Carla Hannaford 1998r s. 117-120. 3. LIDER 9/2003 nr 151 s. 7-9. 4. &#65533;Twórcza kinezjologia w praktyce&#65533;, Praca zbiorowa pod red. J. Zwolińskiej, Warszawa 2002 s. 146-149. 5. Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. &#65533;Podstawy kinezjologii edukacyjnej.&#65533; Dr Carla Hannaford 1998r s. 121-128.

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 8/26/2006 9:01:20 PM Liczba szacunów: 0
  • WinterR - Road to 2020

    Post
    Przygotowanie do zawodów

    23.07.2019 Siemka Z rana na czczo 30min cardio o 15 Push1. Przy wyciskaniu na klatkę niby kolejny raz 5p ale było lekko lżej a szóste by niestety nie poszło... bez asekuracji to tak lipa... ale w regresie 1p więcej :) Ogólnie pompa czucie itp super, siły też jakby więcej trochę, Jedynie wyciskanie na barki trochę słabiej ale to zrobiłem 1s więcej bo nie poczułem wcale tak jak powinienem tej 1s roboczej :) Całościowo, pozytywnie i to bardzo :) Trening 1. Wyciskanie ławka płaska 2s (6-8p i 8-10p) b. 40x12 70x6 100x3 120x5 100x9 c. 40x12 70x6 100x3 120x5 100x10 2. Wyciskanie hantli skos dodatni 3s (8-10p i 10-12p i RP 10p) (2) b. 42x10 37x11 37x10/2/1 c. 45x10 42x9 37x10/2/1 3. Wyciskanie hantli ławka płaska 3s (8-10p i 10-12p i 10-12p) b. 42x8 37x11 32x12 c. 42x9 40x9 35x12 4. Rozpiętki na klatkę, skos 3s (10-12-15p) b. 28x8 22x11 19x12 c. 28x9 22x12 19x12 5. Wyciskanie hantli na barki 2s (8-10p i 10-12p) b. 19x8 32x9 28x11 c. 19x8 35x6 28x11 28x9 6. Poręcze na triceps 2s (8-10p i 10-12p) b. 15x7 CCx10 c. 15x7 CCx12 7. Unoszenie hantli na boki 3s (8-10p i 10-12p i 10-12p+DropSet) b. 28x9 22x12 Drop: 19x12+15x7+10x7 c. 28x10 22x12 Drop: 19x12+15x7+10x7 8. Francuz sztangą z ziemi 2s (8-10p i 10-15p) b. 30x13 30x10 c. 32x14 32x12 9. Unoszenie sztangi do brody 3s (15-10p) a. 60x14 x12 x10 b. 62x15 x12 x10 10. Prostowanie jedną ręką na wyciągu górnym 1s (RP 12p) a. 1szt x14+6+4+3 prawa ręka / x14+5+4+3 lewa ręka b. 1szt x15+5+5+4 prawa ręka / x15+5+4+3 lewa ręka 30min cardio na czczo Szama 1. 275g pierś + 100g ryż + 10g Lniany + 100g warzyw 2. 275g pierś + 100g ryż + 100g warzyw 3. 275g pierś + 100g ryż + 100g warzyw 4. 275g pierś + 150g ryż Podczas treningu: 30g EAA + 10g Kreatyny 5. 80g Whey + 125g ryż + 25g WW z Owoców + 50g Płatki Kukurydziane 6. 275g pierś + 100g ryż + 10g Lniany + 100g warzyw Suplementacja Witaminy i minerały - 2x2tab Witamina C - 3x 2g Witamina D - 8000iu Omega 3 - 3x 2g NAC - 2x 600mg Maślan Sodu - 2x 550mg Probiotyki - 2x 1tab Cynk - 100mg B-50 Complex - 2x 1tab. Potas - 4x 1tab Magnez - 4x 1tab MSM - 2x4g Chrom - 3x 200ug ALA - 4x 300mg /SFD/2019/7/23/c6181f0918514ee9ac6dd548fce0a08d.jpg

    Odpowiedzi: 5817 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 7/23/2019 6:40:41 PM Liczba szacunów: 2
  • powiem ci tak nei obrazamn se o byle co ale producent zaleca 2 tab dzinie ja ze jestem na cyklu mam 1000kcl ponad zapotzrebowanie a dieta glownie sklada sie z z ryzu piesi z kurczka wiec nei mam warzyw itp wiec sztucznie dozucam witaminy a po 2 potzrabne mi jest 1g witaminy c i b6 bo jestem na dece anpolonie i suscie wiec ograniczam tym rentncie i skutki deki bo jak wiesz wit c dziala moczopednie biore tez cynk 150mg ed. kulturysci biora po 2 g witaminy c wiec ja sien ei pzrejmuje nei mam i nei mialem problemow zdrowotnych ani z nerkami ani nigdzie.

    Odpowiedzi: 66 Ilość wyświetleń: 15886 Data: 6/16/2006 10:57:04 AM Liczba szacunów: 0
  • tak ty lko spujz na to jesli mam spozywac do deki 250mg wit.b6 a na opakowaniu now pisze ze 25mg=1250% zapotrzbeowania no to o czym my mowiimy albo wit b12 ko z nas sie nie kul tym scierwem i bral 1000ug c2-3d i nic a na opakowaniu now special 50ug to 5000% zapotzebowania lecimy dalej przjdzmy na koks jesli omnadren leczniczo jest podawany w dawce 250mg raz na 4 tygodnie to my zeby byl efekt walimy 500mg-1g "tygodniowo" a kulturysci jada wyzej wiec marek tak zgodze sie z toba ale tylko co do ludzi "zwykłych" czytaj. niecwiczacych ze dla nei go 50mg wit c to swiat choc osoby palace wyplukuja wit c z organzimu bardzo szybko ja biorac 100mg wit c to nawet śuśki mi sie nei barwia :D. My jako osoby cwiczace badz kulturysci musilmy przekraczac normy i to jest zrozumiale tyle odemnei.

    Odpowiedzi: 66 Ilość wyświetleń: 15886 Data: 6/16/2006 1:17:48 PM Liczba szacunów: 0
  • ABC WIRUSOWEGO ZAPALENIA WĄTROBY Wirusowe zapalenie wątroby typu A Nazwa potoczna to żółtaczka pokarmowa; jest typową chorobą &#8222;brudnych rąk", gdyż zakażenie następuje najczęściej poprzez spożycie zakażonej żywności. Okres wylęgania, czyli czas, miedzy zakażeniem u wystąpieniem pierwszych objawów, wynosi 15-49 dni, Wirus bardzo krótko występuje we krwi chorego, natomiast na około 2-3 tygodnie przed objawami klinicznymi oraz przez około tydzień w czasie pełnych objawów jest wykrywalny w stolcu. Wirusy odpowiedzialne za WZW A nie powodują nosicielstwa, czyli stałej obecności wirusa w organizmie. WZW A nie powoduje przewlekłego zapalenia wątroby, aczkolwiek sama choroba może utrzymywać się dłużej niż 6 miesięcy. Ocenia SIĘ, że znaczna CZĘŚĆ dorosłej populacji polskiej przebyła zakażenie WZW typu A i przez to nabyła odporność na ten typ zakażenia. WZW A występuje endemicznie na rozległych obszarach świata Azja (z wyjątkiem Japonii), Ameryka Środkowa I Południowa, Meksyk oraz, niestety, Europa Środkowowschodnia, Wirusowe zapalenie wątroby typu B Nazwa potoczna to żółtaczka wszczepienna, Do zakażenia może dojść poprzez kontakt z krwią( w Polsce do 60-80% zakażeń dochodzi w placówkach służby zdrowia); można także zakazić się u fryzjera, podczas wykonywania tatuażu, akupunktury, etc.; szczególnie narażone są osoby stosujące narkotyki drogą dożylną (podczas pierwszego roku stosowania narkotyków zakaża się ponad polowa osób). Występują też zakażenia okołoporodowe, drogą płciowią- możliwe, choć ryzyko jest bardzo niewielkie -oraz zakażenia wewnątrzrodzinne (mechanizm nie jest, do końca wyjaśniony). Okres wylęgania: od 6 tygodni do 6 miesięcy. Objawy chorobowe wywołane są reakcją układu odpornościowego niszczącego zakażone komórki wątrobowe. Różnicowanie z innymi typami WZW dokonuje Się na podstawie wywiadu uzyskanego od pacjenta (kontakty ze SŁUŻBĄdrowia, narkotyki dożylne, Udokumentowane zakażenie HBV wśród najbliższych członków rodziny). Ostateczne rozpoznanie stawiane jest na podstawie badania krwi( wykrycie obecności antygenu HBs, HBe, przeciwciał anty-HBc w klasie IgM) U większości osób przebieg kliniczny jest bezżółtaczkowy lub w ogóle bez objawów choroby; żółtaczka występuje u około 10-15%. Zakażonych; u około 10%, dorosłych i do 90% dzieci zakażonych w pierwszym roku życia rozwija sio nosicielstwo lub przewlekłe zapalenie wątroby; u około 35%, osób z przewlekłym zapaleniem wątroby wystąpi marskość wątroby. U osób przewlekle zakażonych HBV istnieje realne ryzyko rozwoju raka wątroby. Ostre WZW typu B podlega administracyjnemu obowiązkowi leczenia szpitalnego. Leczenie trwa od 2 do 12 tygodni, jest zasadniczo leczeniem objawowym. Przewlekle zapalenie wątroby typu B leczone jest przy użyciu interferonu alfa. Nie każdy chory może być zakwalifikowany do leczenia, u dorosłych wymagane jest wykonanie biopsji wątroby; ponad to leczenie jest kosztowne, czasem źle tolerowane przez pacjentów, a jego skuteczność nie przekracza 20-40%. Zapobieganie: wirus WZW typu B jest szczególnie oporny na zwykle procedury dezynfekcyjne, m.in. Nie ulega zniszczeniu nawet pod wpływom wielogodzinnego gotowania; dlatego, o ile to tylko możliwe, należy stosować sprzęt jednorazowy, a sterylizacje przedmiotów wiolorazowego użytku przeprowadzać w autoklawie. Szczegółowe przepisy dotyczące zapobiegania zakażeniom szpitalnym, w tym HBV, posiadają wszystkie placówki służby zdrowia i są one zobowiązane do rygorystycznego ich przestrzegania. Obowiązkowym badaniom mającym na celu wykrycie osób zakażonych HBV podlegają dawcy krwi, tkanek i narządów oraz kobiety w ciąży. Należy unikać stosowania narkotyków dożylnych oraz przypadkowych niechronionych kontaktów seksualnych. Dostępne szczepionki: KNGERIX B -w rożnych dawkach, dla dzieci i dla dorosłych; H-B-VAX II W różnych dawkach, dla dzieci dla dorosłych. Zazwyczaj stosuje się trzy dawki szczepionki w różnych schematach, najczęściej 0-1-6 miesięcy. Dostępne SA również szczepionki skojarzone. Ponadto w szczególnych przypadkach stosuje się profilaktykę bierną w postaci podawania immunoglobuliny anty-HBs( np. Noworodki urodzone przez matki zakażone HBV). Wirusowe zapalenie wątroby typu C Nazwa potoczna to żółtaczka wszczepienna (dawniej: potransfuzyjne WZW non-A non-B). Do zakażenia może dojść jak w przypadku WZW B. Okres wylęgania: od 2 tygodni do 6 miesięcy. W wątrobie dochodzi do niszczeniu hepatocytów (komórek wątroby) przez mnożącego się wirusa. Różnicowanie z innymi typami wirusowego zapalenia wątroby dokonuje się na podstawie wywiadu uzyskanego od pacjenta (przetoczenia krwi, zabiegi operacyjne, kontakty ze służbą zdrowia, narkotyki stosowane dożylnie). Ostateczne rozpoznanie etiologiczne stawiane jest na podstawie badania krwi (wykrycie obecności przeciwciał anty-HCV, potwierdzenie zakażenia poprzez wykazanie obecności materiału genetycznego wirusa). Interpretacja wyników jest trudna i wymaga konsultacji specjalisty chorób zakaźnych. -Jest to najłagodniej przebiegająca postać wirusowego zapalenia wątroby, w większości przypadków przebieg jest zupełnie bezobjawowy, u 85% osób zakażonych rozwija się przewlekłe zapalenie wątroby, u około 20% chorych na przewlekłe zapalenie wątroby typu C rozwinie się marskość wątroby - po 20-30 latach trwania zakażenia. Zakażenie wirusem C jest również czynnikiem ryzyka raka wątroby. Ostre WZW typu C podlega administracyjnemu obowiązkowi leczenia szpitalnego, jednak jest rzadko rozpoznawane. Leczenie trwa od 2 do 12 tygodni, jest leczeniem objawowym. Przewlekle, zapalenie wątroby typu C leczone jest przy użyciu interferonu alfa i ribaviriny. Nie każdy chory może być zakwalifikowany do leczenia, u dorosłych wymagane jest wykonanie biopsji wątroby: ponadto leczenie jest kosztowne, czasem źle tolerowane przez pacjentów, a jego skuteczność waha się między 25 a 40%. Zapobieganie: przetoczenia krwi i preparatów krwiopochodnych należy ograniczać do przypadków absolutnie koniecznych; należy stosować sprzęt jednorazowy, a sterylizację przedmiotów wielorazowego użytku przeprowadzac w autoklawie. Szczegółowe przepisy dotyczące zapobiegania zakażeniom szpitalnym, w tym HCV, posiadają wszystkie placówki służby zdrowia i są one zobowiązane do rygorystycznego ich przestrzegania. Obowiązkowym badaniom mającym na celu wykrycie osób zakażonych HCV podlegają dawcy krwi, tkanek i narządów. Należy unikać stosowania narkotyków dożylnych oraz przypadkowych niechronionych kontaktów seksualnych. Brak szczepionki: prace nad nią są niezwykle trudne i wciąż trwają. Wirusowe zapalenie wątroby typu D Nazwa potoczna to żółtaczka wszczepienna D. Występuje w basenie Morza Śródziemnego; Śródziemnego Polsce zakażenie HDV rozpoznawane jest sporadycznie, nawet w grupie narkomanów stosujących dożylne środki odurzające. Do zakażenia może dojść poprzez przetoczenie krwi i inne kontakty z krwią; także u fryzjera, podczas wykonywania tatuażu, akupunktury, itp.: szczególnie narażone SA osoby stosujące narkotyki drogą dożylną. Aby doszło do uszkodzenia komórek wątrobowych, konieczne jest współistnienie zakażenia wirusem B. Różnicowanie z innymi typami wirusowego zapalenia wątroby dokonuje się na podstawie badania krwi ( wykrycie obecności przeciwciał anty-HDV). W przypadku równoczesnego zakażenia HBV i HDV ( tzw.koinfekcja) dochodzi do WZW o szczególnie ciężkim przebiegu, jednak często kończącego się wyzdrowieniem i eliminacja obu wirusów. W przypadku zakażenia HDV u osoby uprzednio przewlekle zakażonej HBV (tzw. Superinfekcja) dochodzi do istotnego zaostrzenia się przewlekłego zapalenia wątroby. Ostre WZW typu D podlega administracyjnemu obowiązkowi leczenia szpitalnego. Leczenie trwa od 2 do 12 tygodni, jest zasadniczo leczeniem objawowym. Przewlekłe zapalenie wątroby typu D leczone jest przy użyciu interferonu alfa. Nie każdy chory może być zakwalifikowany do leczenia, wymagane jest wykonanie biopsji wątroby; ponadto leczenie jest kosztowne, źle tolerowane przez pacjentów a jego skuteczność nie przekracza 20-40 %. W ostatnich latach wprowadzono do leczenia lamiwudynę, lek lepiej tolerowany przez pacjentów. Zapobieganie: jak WZW B i C. Dostępne szczepionki: jak w HBV Wirusowe zapalenie wątroby typu E Nazwa potoczna to żółtaczka pokarmowa E (dawniej: pokarmowe WZW non-A non-B). Występowanie: Azja Południowo-Wschodnia; jak dotąd w Polsce nie stwierdzono występowania zakażeń HEV. Drogi zakażenia: prawie wyłącznie droga pokarmowa, poprzez spożycie wody, mleka, owoców, małży skażonych kałem osoby chorej. Inne drogi zakażenia( np. Przetoczenie krwi) stanowią wybitną rzadkość. Okres wylęgania: od 2 do 6 tygodni. Mnożący się wirus niszczy komórki wątroby. Różnicowanie z innymi typami wirusowego zapalenia wątroby dokonuje się na podstawie badania krwi (wykrycie obecności przeciwciał anty-HEV). U większości zakażonych występuje przebieg łagodny lub zupełnie bezobjawowy ( szczególnie u dzieci), stosunkowa ciężej chorują osoby dorosłe, wirus nie powoduje nosicielstwa, nie występują przewlekłe powikłania ani odległe następstwa, zwraca uwagę wysoki odsetek zgonów u kobiet w ciąży. Ostre WZW typu E podlega administracyjnemu obowiązkowi leczenia szpitalnego. Leczenie trwa od 2 do 12 tygodni, jest zasadniczo leczeniem objawowym ( mającym na celu złagodzenie objawów choroby). Zapobieganie: mycie rąk oraz stosowanie pozostałych podstawowych zasad higieny osobistej, spożywanie przegotowanej wody pitnej oraz mleka i innych produktów spożywczych po przegotowaniu lub pasteryzacji, rygorystyczny nadzór sanitarno-epidemiologiczny nad ujęciem wody, mleczarnianymi i innymi zakładami przemysłu spożywczego, punktami zbiorowego żywienia, kanalizacją, szambami etc. Brak dostępnych szczepionek. Wirus HIV występuje rzadko ( wykrywano go również w Polsce), przenosi się poprzez kontakt z krwią, jest trudny do wykrycia i nie powoduje ciężkich schorzeń wątroby. Mgr Sylwia Krzemińska

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 12/11/2004 9:40:13 PM Liczba szacunów: 0
  • 600-700g ziemniakow to nie worek ryzu ;-) ale tak, czepiam sie. A jednak, sprawdź ile skrobi mają popularne odmiany ziemniaków w Polsce, większość to typ A AB 11-14%, B 15 C 18-20 gdzie C bardzo ciężko dostać zazwyczaj mozemy dostac ziemniaki z zawartoscia ok 16g ww w 100g. z reszta nie bedziemy dywagowac o ziemniakach

    Odpowiedzi: 28511 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 3/9/2019 3:07:22 PM Liczba szacunów: 0
  • Bez wyniku conajmniej usg a najlepiej rm niewiele można Ci poradzić, bo nie wiadomo jakiego obszaru problem dotyczy, czy tylko 1 czy więcej 2-3. Orto/neuro powykręca reke i powie to samo - idź pan na badanie zobaczymy co się dzieje. Doraźnie leki pomogą i to pewnie Ci zaponponuje, pytanie czy chcesz znaleźć przyczyne i uderzyć tam gdzie trzebam czy tylko doraźnie ładować farm. Miałeś już przygode z tym, z pewnością miało to wpływ. Farmakologia chyba nic tu nie da, bo jak rozumiem masz na myśli środki przeciwbólowe, mnie to nie boli, nie odczuwam żadnego dyskomfortu w życiu codziennym, tylko cholerny spadek mocy w tych dwóch mięśniach. Żeby zobrazować problem, robiłem dziś skos w górę, normalnie robiłem 120 kg x 7-8 powtórzeń, dziś tyle powtórzeń robiłem z ciężarem 70 kg (sic!). A jestem na bombie i do tego na dodatnim bilansie. Jeżeli nic mnie nie boli, to raczej nie jest to chyba problem z mięśniami tylko z nerwami? Czy w rezonansie magnetycznym mogą mi zbadać także nerwy? Jeżeli tak, to rozumiem że najpierw ide robić rezonans, a potem z wynikami do lekarza, tak? Czy oni mi od razu zinterpretują te wyniki? Mam koleszke tutaj w uk trójboista, zawody, medale, dobrze mu szło az z pół roku temu go trafiło cos takiego co opisujesz tylko ze u niego jedna strona klata i bark zaatakowalo, na ta chwile nie może barków i klatki w ogóle ćwiczyć, 10kg hantla na kate nie wypchnie ta ręka a druga strona ok, Targa dalej przysiad i marywy bez problemu, zero bólu w tej ręce która straciła moc. Próbował chyba wszystkiego co dostępne i nic nie pomaga, z tego co mówił to właśnie jest problem z nerwami, straciły kontakt z tymi mięśniami i ten elektroimpuls z mózgu do tych mięśni nie dociera. Nie wiedzą jaka przyczyna i dlaczego a co teraz beda jemu robić to nie pamietam ale wiem ze odwiedził juz sporo lekarzy i nadal lipa. Radzę się udać do konkretnego speca i to jak najszybciej, zejść na mostek z testa i nie próbować ile dasz radę tą ręką wycisnąć, chyba musisz odpuścić te treningi. Zdrowia życzę i powodzenia. Wyglada to na problem z mielina(izolacja nerwow). Do ktorej dobraly sie wolne rodniki. Wit C. Swietnie usuwa takie wolne rodniki z organizmu. Wit K2-mk4/mk7 zapobiega ich powstawaniu. To tak na szybko zapamietalem z ksizaki „Ukryte Terapie”, J.Zieby, Dla osob sceptycznie nastawionych do naturoterapi, dodam ze mnie milo zaskoczyla efektywnosc wit C. W leczeniu kontuzji tkanek lacznych. Zmieniony przez - marianzulek w dniu 2019-05-10 09:12:20

    Odpowiedzi: 28511 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 5/10/2019 9:11:47 AM Liczba szacunów: 0
  • Tak, poniewaz okres poltrwania wit C to 1h. Tak kontynuuje do momentu az dostane lekkie rozwolnienie, co oznacze ze organizm wyzbywa sie nadmiaru witaminy C. Wtedy zmniejszam dawke, w praktyce wyglada to tak ze lykam z 10g ed.

    Odpowiedzi: 28511 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 5/10/2019 9:58:36 AM Liczba szacunów: 1
  • Marian widzę ta wit c dobra na wszystko . Dillujesz nią czy co Haha Śmieje oczywiście . ;-) ja tam zieba bym się nie podpierał co on w książkach pisze . Chłopu rece odejmuje ciężko uwierzyć , ze wit c coś tu zdziała , tak na chłopaki rozum .

    Odpowiedzi: 28511 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 5/10/2019 10:26:12 AM Liczba szacunów: 3