SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • glutamina jak dla mnie na jesien-zima niezastopionym lekiem 3-5g przed snem z witamią C wiadomo po co i dlaczego

    Odpowiedzi: 41 Ilość wyświetleń: 4029 Data: 10/16/2004 9:23:32 AM Liczba szacunów: 0
  • plan dla mnie

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    Ciężar to sam dobierz, bo na pareset kilometrów ciężko powiedzieć z którym ciężarem dasz sobie rade :P Ciężar samemu, a plan możesz poszukać. Ja mam dzień A: grzbiet-Nogi-przedramie Dzień B: klata-triceps Dzień C: Barki-biceps-brzuch i nie wiem czy to taki dobry planik, zresztą niech Ci mądrzejszy się wyrażą :D także czekam :P

    Odpowiedzi: 6 Ilość wyświetleń: 794 Data: 11/1/2004 6:55:46 PM Liczba szacunów: 0
  • jajka szkodza???!!

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Przestańcie pisać takie głupoty, bo że jaja szkodza to jest mit już dawno obalony Cholesterol w jajkach ma niewielki wpływ na poziom cholesterolu we krwi. Ci, którzy przestrzegają nas przed jedzeniem jajek, robią nas w jajo – dowodzą badania. – Nie ma potrzeby ograniczania liczby jaj w diecie. Wręcz przeciwnie, ze względu na wartości odżywcze jajka powinny być stałym składnikiem codziennych posiłków – mówi prof. Bruce Griffin z University of Surrey. Dotychczas na ten składnik diety patrzono jedynie przez pryzmat cholesterolu. Słowo „cholesterol" było straszakiem zniechęcającym do jajecznicy ze szczypiorkiem. Lekarze z lęku przed miażdżycą i chorobami serca kazali ograniczać spożycie jajek do trzech tygodniowo. – Teraz wiemy, że to był fatalny błąd. Jajko jest symbolem życia nie tylko dlatego, że z niego wykluwa się nowe życie, ale także dlatego, że jest bombą odżywczą – mówi prof. Griffin. Nawet spożycie kilku jaj dziennie nie szkodzi zdrowiu. Statystyczny Japończyk zjada 340 jaj rocznie, a ten naród należy do najzdrowszych na świecie. Ukraińcy między 85. a 100. rokiem życia całe życie jadali kilka jaj dziennie. ajka zawierają wszystkie witaminy z wyjątkiem C. Jest w nich m.in. niacyna, która reguluje poziom cukru i cholesterolu we krwi. Jaja są źródłem lecytyny niezbędnej do prawidłowej pracy serca i mózgu. Mają dużo cynku, wapnia, fosforu i żelaza. Bezcenne jest białko jaja. Ma idealny skład aminokwasów i jest niezastąpionym budulcem organizmu. Dlatego nie powinno go zabraknąć w diecie dzieci, kobiet w ciąży, sportowców i rekonwalescentów. W jajku jest też cholesterol, ale nie należy się go bać. Służy on do budowy błon komórkowych i do syntezy hormonów płciowych, kwasów żółciowych oraz niektórych hormonów steroidowych, regulujących przemianę białek, węglowodanów i tłuszczów. W ciągu dnia nasza wątroba produkuje 1-3 gramów cholesterolu. A w jednym jajku znajduje się 180 mg cholesterolu, czyli zaledwie 10 proc. dziennej produkcji naszego organizmu. Co więcej, kiedy spożywamy jajka, wątroba dostaje sygnał, że dostarczany jest cholesterol z zewnątrz i ogranicza produkcję, by utrzymać jego właściwy poziom w organizmie. Cholesterol w jajkach ma niewielki wpływ na poziom cholesterolu we krwi. Tylko jedna trzecia cholesterolu w naszym organizmie zależy od diety. Mimo to w obliczu zagrożenia chorobami metabolicznymi zaostrzono normy żywieniowe. Według najnowszych zaleceń, nie powinniśmy dostarczać organizmowi więcej niż 200 mg cholesterolu dziennie (do niedawna dopuszczano 300 mg). Nie można jednak zapominać, że do wysokiego poziomu cholesterolu we krwi znacznie bardziej niż spożycie jajek przyczynia się palenie papierosów, nadwaga, brak aktywności fizycznej i spożywanie tłusz- czów nasyconych z produktów pochodzenia zwierzęcego, pełnotłustych produktów mlecznych, ciast, ciastek i słodyczy. – Ilość cholesterolu w diecie, nie tylko z jaj, ale także z innych produktów muszą ograniczać jedynie osoby cierpiące na zaburzoną gospodarkę lipidową, chorobę wieńcową czy zagrożone miażdżycą. I oni jednak powinni spożywać białko jaj – mówi dr Magdalena Białkowska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. Ważniejsze niż ograniczanie spożycia poszczególnych produktów jest urozmaicanie diety. Do niedawna specjaliści alarmowali, by jeść mniej tłuszczów zwierzęcych. Zalecano zastępowanie ich tłuszczami roślinnymi. Teraz wiadomo, że najistotniejszy jest właściwy stosunek kwasów omega-6 zawartych w olejach roślinnych do kwasów omega-3 znajdujących się m.in. w rybach i siemieniu lnianym. Kwasy omega-6 nie tylko zmniejszają poziom tzw. złego cholesterolu (LDL), ale także podwyższają stężenie „dobrego" HDL. Dowiedziono, że zachwiana równowaga między kwasami omega- 6 i omega- 3 może spowodować wzrost komórek nowotworowych, szczególnie w okolicach gruczołu sutkowego, krokowego i jelita grubego. Można spożywać nawet kilka lub kilkanaście jaj dziennie. Ważne, żeby jednocześnie dostarczać organizmowi wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które znajdziemy w rybach, olejach roślinnych czy orzechach. A chcąc uniknąć niekorzystnych dla zdrowia tłuszczów, do smażenia jaj lepiej nie używać tłuszczów zwierzęcych. http://www.wprost.pl/ar/154119/Zrobieni-w-jajko/ i jeszcze tu http://www.zdrowie.foody.pl/strony/1/i/796.php Zmieniony przez - PakerConan w dniu 2009-08-13 09:26:11

    Odpowiedzi: 22 Ilość wyświetleń: 4803 Data: 8/13/2009 9:23:24 AM Liczba szacunów: 0
  • Ctrl C, ctrl V, wypełnij i wyślij jak każdy post.

    Odpowiedzi: 26 Ilość wyświetleń: 643 Data: 2/26/2020 9:57:15 AM Liczba szacunów: 0
  • wspomaganie w treningu boksu

    Post
    Sztuki Walki

    podstawa to glukoza z woda bedziesz mniej zmeczony, co do kreatyny to mozesz ja kupic ale jakis wielkich efektow ona ci nieda(sam bralem), suplemety sa pomyslane tak ze np produkt a daje cos, a z produktem b daje duzo, ab i c daje najwiecej, jezeli chesz zeby to bylo naprawde skuteczne to niestety musisz wydac troche siana, moim zdaniem lepiej kup sobie weglowodany moze jakies bialeczko ale niestosuj ich tak jakbys cwiczyl na silce tylko w miejszych ilosciach, albo naturalnie dietka weglowodanowa... to co napisalem o weglowodanach itp sprawi ze bedziesz bardziej wypoczety sielniejszy, niebuj sie ze jak zaczniesz brac bialeczko przytyjesz staniesz sie wolniejszy itp bzdury, ale tobie chyba bardziej chodzi nad wytrzymaloscia i kondycja...

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 3842 Data: 3/13/2003 5:11:15 PM Liczba szacunów: 0
  • Ech, siły do was nie mam Widać, że się tu nudzi na forum, toście się za handel wzięli i sobie c-z-a-r-n-y ;-P PR robicie. Dobra, zamówię, jak coś, to będzie wina maturzysty...

    Odpowiedzi: 52 Ilość wyświetleń: 3301 Data: 5/6/2005 11:27:02 PM Liczba szacunów: 0
  • Kurze drapki w diecie

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    to poczekam az oni sie wypowiedzą skoro ty nie umiesz mi pomóc swoją drogą kiedys Marek C pisal o jedzeniu mostkow dobiowych i chrząstek - w celu poprawy funkcjonowania aparatu ruchu. kurze drapki mylśe ze też będą dobre. ale poczekam na wypowiedz w/w specjalistów

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1461 Data: 4/1/2010 1:11:53 PM Liczba szacunów: 0
  • Sumplementy - jak brać aby były skuteczne, te które posiadam

    Post
    Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

    To zacznij od początku oblicz sobie zapotrzebowanie kaloryczne jakie masz i odejmij od niego 300kcal. następnie ustalasz sobię makroskładniki tak żeby było około 2 g białka na kg masy ciała 1 tłuszczy na/kg m c, a resztę dobijasz węglami. staraj się tak kontrolować wagę żeby chudnąć około 0,5 kg na tydzień ( w miesiącu tak 2-3kg). Staraj się jeść takie rzeczy które mają niski indeks glikemiczny (tabele znajdziesz w internecie). posiłki rozłóż sobie tak jak ci pasują w ciągu dnia a tam gdzie masz za mało białka dodajesz poprostu to białko z proszku. BCAA bierz przed i po treningu tyle ile masz tam na porcję (to tak według mnie). CLA jak masz to też możesz dorzucić tak jak masz napisane w dawkowaniu. A spalacz zostaw sobię na później jak zauważysz że już tak ci ładnie ta waga w dół nie idzie. I pamiętaj że czym mniejsza waga tym masz mniejsze zapotrzebowanie na kcal więc będziesz musiał albo ucinać kcal z czasem albo dodawać aeroby

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 956 Data: 3/11/2014 9:21:48 PM Liczba szacunów: 0
  • Na pkrzykład jak dziś ide na impreze to rezygnuje zdzsiejszego treningu oraz z jutrzejszego. diete dziś powinienem mieć normalnom aż do kolacjii kiedy sie najem tłustej żewności, po powrocie wlewam w siebie ponad 1 l wody mineralnej, i przed imprezom biere jeszcxze ze 3 tabs witm C :P ? tak

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1210 Data: 11/24/2006 7:05:28 AM Liczba szacunów: 0
  • produkty hydroxycut wycofane w usa

    Post
    Odżywki i suplementy

    z tą druga etykietą to jest dla mnie takie walenie w c**** że po prostu szkoda pisać;/

    Odpowiedzi: 18 Ilość wyświetleń: 5280 Data: 5/5/2009 10:57:50 AM Liczba szacunów: 0
  • Alkohol a kulturystyka...

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Ja poza kulturystyka gram w pilke rekreacyjnie raz w tyg a po pilce uzupelniam wit C coby zakwasow nie bylo (1-2piwka) sporadycznie wieksze impry. Najgorsze ze mi sie szykuje 17.12 podwojny wieczor kawalerski a wczoraj od bimsalabim'ka przyszedl zestawik promocyjny (bialko i kretka) majacy wesprzec mase i powstaje dylemat... dzieki za pomoc z ankieta - sog leci szkoda ze i tak nie widze wynikow

    Odpowiedzi: 46 Ilość wyświetleń: 3239 Data: 12/14/2004 12:47:31 PM Liczba szacunów: 0
  • Prosze tez was o informacje aby to wszystko mialo rece i nogi bo nie sztuka sie ponakowac i nic z tego nie miec .A tu juz mam 3 wersje i teraz nie wiem jaka bedzie w moim przypadku najlepsza.Jakby nie patrzec nie jest to wit c i jak juz wystartuje chcialbym byc swiaadomy tego co robie.

    Odpowiedzi: 83 Ilość wyświetleń: 2332 Data: 2/3/2019 10:14:15 PM Liczba szacunów: 0
  • Glutamina + Tauryna po aerobach..

    Post
    NUTRIFARM&OLIMP

    spox nie ma sprawy (BTW: zdecydowales sie na glute?) co do regeneracji a uzupelniasz ww w trakcie dlugotrwalego wysilku?(bo widze, ze jakis maratonczyk jestes) jezeli nie, to dobrym rozwiazaniem bedzie OLIMP izo plus - bo przy takim wysilku o jakim piszesz odrabianie strat(wodno-elektrolitowych)sama woda nie jest dobre. Kup tez jakies antyoksydanty wit. A,E,C jeszcze mozesz tez koenzym q10 A i dodam, ze na regeneracje dobrze tez dziala ZMA min. przez "super sen" ********************** Pozdrawiam anar " Niewykorzystane sytuacje lubia sie mscic "

    Odpowiedzi: 36 Ilość wyświetleń: 3157 Data: 10/28/2003 3:13:17 PM Liczba szacunów: 0
  • Do Oceny!

    Post
    Galeria Zdjęć

    c.d

    Odpowiedzi: 44 Ilość wyświetleń: 5806 Data: 2/8/2005 11:28:15 PM Liczba szacunów: 0
  • Oboz Bjj

    Post
    Scena MMA i K-1

    dzisiaj czytalem artykul o tych braciach Grace w gazecie,HUNTER z tego wynika ze nie ma c***a na nich,nawet japoncy odpadajom jak przecinki Aptekarz Moderator dz.Doping

    Odpowiedzi: 54 Ilość wyświetleń: 4933 Data: 4/5/2001 5:37:12 PM Liczba szacunów: 0
  • masa tricepsów, kłopot.

    Post
    Trening dla zaawansowanych

    Hubert- naturalnie, ze obciążenie będzie wieksze w wyciskaniu jednak zakres ruchu i ogolna praca tricepsów raczej mniejsza- chyba, ze komus wchodzi dobrze trening -masowy- w takim zakresie, ja osobiście nie ma dobeych doświadczeń z wyc. wasko a z czachołamaczami jak najbardziej- z tym, ze raczej są to wyc. fr. w wersjach propagowanych swego czasu przez Wodyna chodziło mi więc raczej o ten stosunek pracy tricepsów do obciazenia- a to w typowej izolacji jest niemozliwe, wiele wię\c zalezy od wykonania, choć oczywiście też nie może być na bakier z wykonaniem zgodnym z technika właściwadla tegoż ćwiczenia Ronnie- tutaj sugesta podobna do tej ktora skierowalem do Huberta, pompki na poręczach bowiem raczej powinny byc rownież wykonyywane w krótkim zakresie jesli ma byc właściwie zaangażowany triceps wg. mnie te ćw. bardziej nadaja sie jako pomocnicze w kształtowaniu siły- do wyc. leżąc i wzmocnienia dla tegoz ćwiczenia tricepsów- niż samodzielnie wkwestii budowania masy; w każdym razie mnie sie ich w inny sposób wykorzystać nigdy nie udało... a żałuje aha... Nie jest przypadkiem za dużo jak na trening po klatce? być może - odnowiłem się bowiemwstępnie- do zastosowanych ćwiczeń, choc widzę, ze kolejność moglaby być inna- wyciąg przed prostowaniem ramienia ze sztangielką- choc w tym przypadku można by sie wlaściwie ograniczyc do dwóch ćwiczeń, ew. z dodatkiem szt-ki w jednej doszlifowywującej serii -na dopompowanie mieśni w wiekszej ilości powt. Zmieniony przez - apokalipsa w dniu 2010-11-29 19:17:37

    Odpowiedzi: 9 Ilość wyświetleń: 1248 Data: 11/29/2010 7:14:08 PM Liczba szacunów: 0
  • Zmeczenie=witaminy jakie??

    Post
    Odżywki i suplementy

    to dodatkowo niech bierze: - witaminę C 2-3x1 - kwas foliowy (prep: folik) 1x1 - żelazo 1x1

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 3692 Data: 11/12/2004 12:58:19 PM Liczba szacunów: 0
  • Zmeczenie=witaminy jakie??

    Post
    Odżywki i suplementy

    mozna, ale nie w takich dawkach jak są potrzebne. folik - 7 zł - wystarczy na 30 dni wit. C - 5 zł - wystarczy na 25 dni żelazo - ok. 8 zł - wystarczy na 30 dni.

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 3692 Data: 11/12/2004 1:42:40 PM Liczba szacunów: 0
  • xp 775g + ....(który z xpandów?)

    Post
    Odżywki i suplementy

    n.c Zmieniony przez - Bazz78 w dniu 2006-10-20 07:13:19 Zmieniony przez - Bazz78 w dniu 2006-10-20 07:15:27 Zmieniony przez - Bazz78 w dniu 2006-10-20 07:19:17

    Odpowiedzi: 24 Ilość wyświetleń: 2220 Data: 10/20/2006 7:11:07 AM Liczba szacunów: 0
  • jaki rower treningowy wybrać?

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    http://www.sport-shop.pl/poradniki/rower-treningowy-a-2.html "uważam , że dobrą firmą jest firma ketler - wiele siłowni ma wyposażenie tej firmy ale jest jedno ale rowery owej firmy przekraczają 1000 złoty a nie każdą z Nas stać na takie wyłożenie gotówki tak wiec... ... myśle że rower za około 500 złoty byłby całkiem optymalnym zakupem ale musisz zwrócić uwagę na kilka apsektów a) aby był magnetyczny MAGNETYCZNY MECHANIZM NAPĘDOWY UŁATWIAJĄCY ĆWICZENIE ( to już rowery z wyższego szczelbla konstrukcyjnego ) b)mieć conajmniej 2 letnią gwarancje - sprzęt firmy ketler ma 3 letnią c) najlepiej by miał możliwości zmiany nachylenia kierownicy d) idź do jakiegoś sklepu sportowego np. go sport itp. i się wypytaj o to czy np. ma czujnik pulcu w rączkach od kierownicy , czy np jest klipsik co się zakłada na ucho , jakie ma funkcje komputerek lcd a co do firmy jakiej nie kupuj to HMS - tego modelu - wczoraj widziałąm ten model na 100 i mimo że pisze że to rower treningowy to tak naprawde to rower rehabilitacyjny - i a nie traningowy a przecież my chcemy traningowy uważam że lepiej pochodzić tydzień dłużej a wybrać coś extra bo wydać jednorazowo 500 zł a potem załować to żadna przyjemność spytaj się , może Twój tato albo ktoś z rodzinki ma kartę w MAKRO cash & carry - tam jest dla mnie dobry sprzęt i ostatnio telefonowałam to był jakiś rower za 500 złoty - 8stopniowe pokrętło , regulacja nachylenia kierownicy , rozbudowany mocno komputerek LCD myśle że dokonasz trafnego wyboru i wiebierzesz taki z którego będziesz zadowolony" trish24 z forum Wizaz Zmieniony przez - Earther w dniu 2011-10-17 22:03:39

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 1594 Data: 10/17/2011 10:03:03 PM Liczba szacunów: 0