SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • wit.C rutinoscorbin ?

    Post
    Odżywki i suplementy

    W okresie zimowym u mnie gosci vit c, czosnek, tran.

    Odpowiedzi: 35 Ilość wyświetleń: 2266 Data: 2/13/2014 11:27:40 AM Liczba szacunów: 0
  • wit.C rutinoscorbin ?

    Post
    Odżywki i suplementy

    Też tak słyszałem. :) Wracając do topicu, kiedyś brałem Rutinoscorbin i w żadnym wypadku nie pomagał. Badania pokazały, że witamina C jest skuteczna nawet w przypadku już przeziębienia, ale to muszą być wysokie dawki rzędu kilku g. Spożywanie 100 czy 200 mg (kilka sztuk rutinoscorbinów) nie ma szensu, tym bardziej że wchłonie się z tego tylko jakaś część rzędu od kilkunastu do kilkudziesięciu %. Zmieniony przez - Gpeoples w dniu 2014-02-13 13:19:14

    Odpowiedzi: 35 Ilość wyświetleń: 2266 Data: 2/13/2014 1:18:57 PM Liczba szacunów: 0
  • wit.C rutinoscorbin ?

    Post
    Odżywki i suplementy

    Dokładnie, jak czuje ze coś mnie "bierze" wchodzi 3g wit C, mleczko, miód i czosnku z 3 zabki i rano wszystko elegancko śmiga:-)

    Odpowiedzi: 35 Ilość wyświetleń: 2266 Data: 2/13/2014 1:26:00 PM Liczba szacunów: 0
  • wit.C rutinoscorbin ?

    Post
    Odżywki i suplementy

    :D brałem i vit c olimpu i treca i activlabu... w zimie okolo 2g wychodzilo i - odpukać, tylko 2razy czułem się jak przed chorobą - ale przechodziło... warto mieć w stałej suplementacji, razem z omegą 3 i czosnkiem (chociazby olimpa) podnosi odpronosc

    Odpowiedzi: 35 Ilość wyświetleń: 2266 Data: 2/13/2014 5:52:41 PM Liczba szacunów: 0
  • sterydy to nie witamina c, nie możesz po prostu przestać brać... te środki lekko blokują więc pewnie organizm się podniesie szybko, ale nie ma sensu przerwać epi na tydzień i znów zaczynać bo każdy środek potrzebuje odpowiedniego stężenia w organizmie żeby zaczął "klepać" jak już przerwałeś to weż odblok i podreperuj flaki zanim znowu zaczniesz orale.

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 566 Data: 9/29/2012 9:20:20 PM Liczba szacunów: 0
  • witaminy- minerały

    Post
    Odżywki i suplementy

    Nic się nie stanie.. Napisz jak czesto trenujesz,jakie witaminy łykasz oprócz multitabsu,i czy jakies łykasz to pomyślimy. Pozdro. ps. na bank warto dokupic magnez -magnezin 500, b complex,i witaminke c, a+e...ale to sa koszta pewne już. Doradca w dziale Suplementacja -Dżingol bels dżingol bels..dżingol ol de łej.. Bo to historia,bo to marzenia... To co najlepsze w kulturystyce jest niewidoczne dla oczu..

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 2215 Data: 1/18/2004 4:50:38 PM Liczba szacunów: 0
  • witaminy- minerały

    Post
    Odżywki i suplementy

    miętki: trenuje 3-4 razy w tyg. po ok 1,5 h. 5 serii na nogi, 9 serii na bica, 9 na trica, 10 seri na barki, 12 na klatke, 12serii na plecy i czasem brzuch (musze sie wziasc) oprocz tych multitabsów (80 tabs), mam jeszcze Vitaral(30 tabs.) , vit a+e(50 tabs.) no i 500 tabs vit C po 200 mg.

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 2215 Data: 1/19/2004 2:19:11 PM Liczba szacunów: 0
  • witaminy- minerały

    Post
    Odżywki i suplementy

    ostatnio słyszałem, choć to jeszcze przeze mnie nie sprawdzone doniesienia, że np. vit C w syntetycznej postaci wchłania się tylko w ok 1-2%...okrutne to... co do dobrego zestawu vit+minerały to polecam: Sport Power MLO Special Two NOW FOODS Daily Caps UNIVERSAL członek-mafia.suple.hardcor.pl

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 2215 Data: 1/20/2004 4:28:56 PM Liczba szacunów: 0
  • witaminy- minerały

    Post
    Odżywki i suplementy

    ja tez sylszalem o tej vit c ze sie lipnie wchlania... czekajcie gdzie ja to slyszalem... hmmm chyba w rozmowach w tłoku jak bylo o lekomanach czy cos ale pewien nie jestem... Dobra nie wazne. Mam tez pytanie takie wlasnie mam vitaminki bodymax te niebieskie czy mam do tego jeszcze dokupywac te magnezy i inne takie b complexy ? !-=PEACE, LOVE & TOLERANCE=- !

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 2215 Data: 1/21/2004 3:21:49 PM Liczba szacunów: 0
  • witaminy- minerały

    Post
    Odżywki i suplementy

    Ja słyszałem podobne info co do wit. C, leci to jakoś tak: jeśli weżmiesz małą ilość (niestety nie pamiętam ile dokładnie to "mała ilość")to wchłonie sie ok 1-5%, a jeśli większą to autamatycznie wchłonie się więcej (nawet do 20%) czy jakoś tak. Zupełnie jak z narkotykami, czym większą ilość weżmiesz (wciągnisz - bo chodzi mi o włada) to sie więcej wchłonie JoKeR "Only two things are infinite: the universe, and human stupidity ...and I'm not sure about the universe" A. Einstein

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 2215 Data: 1/25/2004 5:08:45 PM Liczba szacunów: 0
  • grypa grypa grypa......

    Post
    Odżywki i suplementy

    gwatlowne wyrzuty insuliny oslabiaja odpornosc(carbo, dekstroza) trzeba bylo uwzglednic w tym cyklu glutamine dodatkowo teraz ładowałbym na twoim miejscu witamine c, czosnek(no i ta glutamine wdrożyć w ramach immunostymulacji)

    Odpowiedzi: 6 Ilość wyświetleń: 1140 Data: 3/12/2009 2:23:23 PM Liczba szacunów: 0
  • Kompleks witaminowy bez B12

    Post
    Zdrowie i Uroda

    zwykle przedawkowanie innych witamin niż A,D,E,K nie ma skutków ubocznych gdyż nie są one magazynowane w organizmie, a nadmiar jest wydalany. Są teorie że przedawkowanie wit C sprzyja kamienicy nerkowej, ale też nie jest to w 100% potwierdzone. Ważne żeby pilnować odpowiedniej ilości płynów.

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 825 Data: 10/29/2010 3:33:13 PM Liczba szacunów: 0
  • Zawartość białka w BCAA

    Post
    Hi Tec Nutrition & Peak Performance

    BCAA TST/POWDER zawiera 100% BCAA w innych produktach innych firm sa często dodawana tańsze surowce np. Glutamina wtedy można obniżyć koszt produktu/zwiększyć zysk, jedna konsument kupuje nie BCAA ale mieszankę BCAA jest bardzo drogim surowcem, HI TEC/PEAK od dawna wskazuje na bardzo ważne zastosowanie BCAA w sporcie siłowym dlatego nasze produkty opierają się w 100% na BCAA Poczytaj sobie fajny artykuł o BCAA: KRYTYCZNIE O MINIMALNYM ZAPOTRZEBOWANIU NA BIAŁKO Aktualne wytyczne światowych i polskich ekspertów dotyczące dziennego zapotrzebowania na białko dla zdrowego dorosłego człowieka są zadziwiająco niskie - 0,8-1,0 g/kg należnej masy ciała/24h. Wiem, że wartości te mogą wydawać się Wam śmiesznie małe zważywszy na fakt zwiększonego zapotrzebowania na białko u sportowców, a w szczególności u przedstawicieli sportów siłowych i kulturystów. Jednakże takie wartości zostały ustalone na podstawie krótkoterminowych badań, którym celem było oszacowanie minimalnej ilości białka niezbędnej do utrzymania beztłuszczowej masy ciała i zachowania dodatniego bilansu azotowego. W toku ewolucji naszego gatunku natura wyposażyła człowieka w takie mechanizmy regulacyjne aby w trakcie okresu głodu i niedostatku pokarmu był w stanie maksymalnie oszczędzać rezerwy energetyczne i białkowe ustroju. Innymi słowy jeśli zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią ilość kalorii w postaci węglowodanów i tłuszczów to zapotrzebowanie na białko w rzeczywistości będzie niewielkie, szczególnie w sytuacji kiedy to spożyte białko będzie charakteryzowało się wysoką wartością biologiczną (skład aminokwasów egzogennych). Jednakże zastanówmy się czy minimalne zapotrzebowanie jest jednocześnie optymalnym zapotrzebowaniem dla człowieka, które to przyniesie nam maksymalne zdrowie, dobre samopoczucie i idealną sylwetkę oraz sprawność fizyczną? Analogiczny problem został poddany do dyskusji w przypadku takich witamin jak: C, D czy też kwas foliowy dla których dobowe zapotrzebowanie zostało znacznie podwyższone a nowa norma uwzględnia nie tylko jawną awitaminozę np. szkorbut czy krzywicę ale także zapewnienie organizmowi ochronę przed wieloma chorobami degeneracyjnymi. Naukowcy są już niemal pewni, że optymalne zapotrzebowanie na białko i poszczególne aminokwasy jest znacznie wyższe, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę inną niż budowa białek ustrojowych metaboliczną funkcję aminokwasów. Sprawa jeszcze bardziej się komplikuje jeśli analizujemy zapotrzebowanie na białko u osób narażonych na wszelkiego rodzaju stresy takie jak: infekcja, uraz, restrykcja kaloryczna (intensywne odchudzanie się), duży wysiłek fizyczny - szczególnie trening siłowy. W każdym wymienionym przeze mnie przypadku zapotrzebowanie na białko jest znacząco wyższe w porównaniu do zapotrzebowania przeciętnego zjadacza chleba. W obecnym artykule postaram się zwrócić szczególną uwagę na wyjątkowo ważną i unikatową rolę jaką pełnią aminokwasy BCAA, głównie leucyna, w metabolizmie Waszych mięśni. BCAA - KONIEC BYCIA WYŁĄCZNIE CEGŁĄ DO BUDOWY BIAŁEK!!!! Zadziwiający jest fakt, że aż 20% aminokwasów pochodzących z białek pokarmowych, a należą do nich głownie aminokwasy BCAA, nie jest metabolizowanych w wątrobie tylko w mięśniach co może oznaczać, że pełnią one unikatową rolę w zachowaniu sprawności i funkcji naszych mięśni Pokrótce i w najbardziej przystępny sposób omówię teraz rolę BCAA w organizmie. Jednakże już na samym początku muszę zaznaczyć, że organizm ustalił pewną hierarchię funkcji aminokwasów BCAA i uzależnia ją od ich spożytych i wchłoniętych z pokarmu ilości. Obrazowo mówiąc w pierwszej kolejności leucyna, izoleucyna i walina będą zużywane jako materiał do budowy białek a cała reszta, która pozostanie w komórce będzie mogła pełnić swoją dodatkową rolę metaboliczną. Szeroki zakres funkcji fizjologicznych jaką pełni leucyna wraz z pozostałymi BCAA w metabolizmie mięśni a także pośrednio i bezpośrednio całego organizmu obejmuje: . fundamentalna rola w budowie białek ustrojowych, szczególnie mięśniowych, . cząsteczka sygnałowa, informująca komórki mięśniowe o rozpoczęciu syntezy nowych białek (mechanizm zależny od insuliny) - niezbędna w szybkiej naprawie mikrourazów włókien mięśniowych po wysiłku fizycznym, . "odbarczenie" zmęczonych i zakwaszonych mięśni poprzez syntezę alaniny z ubocznych produktów spalania glukozy - dalszy rozkład alaniny zachodzi już w wątrobie, która to produkuje z niej glukozę, . efektywne źródło energii dla pracujących mięśni a tym samym oszczędzanie rezerw glikogenu mięśniowego, . zahamowanie rozpadu już istniejących białek - działanie antykataboliczne . regulacja poziomu glukozy we krwi poprzez wpływ na procesy syntezy glukozy przez wątrobę . ograniczenie i opóźnienie pojawienia się subiektywnego uczucia zmęczenia i zniechęcenia długotrwałym wysiłkiem fizycznym poprzez regulacje przenikania tryptofanu do naszego mózgu i syntezy serotoniny . synteza glutaminianu i glutaminy - pośrednio wzmocnienie układu odpornościowego (glutamina) oraz zwiększenie ochrony przed wolnymi rodnikami (glutaminian - glutation) Podsumowując aminokwasy rozgałęzione pozwalają zachować beztłuszczową masę mięśniową podczas odchudzania i jednocześnie przyspieszają ten proces, kontrolują poziom glukozy we krwi, sprawiają, że nasze mięśnie rozwijają się i regenerują znacznie szybciej a także zapobiegają zmęczeniu i spadkowi wydolności psychoruchowej. Jak widać aminokwasy BCAA będą idealnym uzupełnieniem diety w trakcie stosowania restrykcji kalorycznej (w celu zachowania masy mięśniowej), odbywania długotrwałych wysiłków aerobowych oraz zawodów długodystansowych takich jak np.: kolarstwo, triatlon czy biegi przełajowe a także powinny stanowić fundament każdej suplementacji dietetycznej przez przedstawicieli sportów siłowych i kulturystów. ABC dla BCAA czyli JAK SKŁONIĆ MIĘŚNIE DO WZROSTU Mając już tak szeroką wiedzę na temat roli jaką pełnią aminokwasy BCAA w naszym organizmie spróbujmy skomponować suplement, którego skład pokieruje nasz metabolizm w stronę budowy masy i siły mięśniowej. Przepis na taką anaboliczną pigułkę powinien przede wszystkim uwzględniać całkowitą ilość aminokwasów BCAA w jednej porcji produktu, zawartość leucyny oraz optymalne proporcje pomiędzy poszczególnymi aminokwasami. Pamiętajcie, że skuteczność spożytych aminokwasów BCAA zależy głównie od ich odpowiednio dużej ilości - kilka gramów w jednej porcji suplementu z pewnością wystarczy. Oczywiście najlepszy produkt powinien zawierać jak najwięcej leucyny w optymalnej proporcji do pozostałych aminokwasów: izoleucyny i waliny. Ostatnie doniesienia mówią, że optimum to 2:1:1. Dodatek alaniny w sprytny sposób oszuka nasz organizm i spowoduje ograniczenie zużycia aminokwasów BCAA do syntezy alaniny w trakcie metabolizmu glukozy. Efektem tej manipulacji będzie wzrost wewnątrzkomórkowej puli aminokwasów BCAA, które spotęgują anabolizm w komórkach mięśniowych Wspomniałem już, że sygnał rozpoczęcia syntezy nowych białek zależy zarówno od leucyny jak i insuliny. Zatem rozsądne wydaje się być zastosowania substancji, które w organizmie będą naśladować działanie insuliny, przez co mogą "wtłaczać" aminokwasy do komórek mięśniowych i uruchamiać maszynerię syntezy białek. Takim właśnie insulinomimetykiem jest D-Pinitol, który bez potrzeby wchłaniania dodatkowych kalorii z węglowodanów, będzie pobudzał te same tory metaboliczne co insulina. Ktoś może zadać pytanie po co stosować D-Pinitol skoro można łatwo i skutecznie stymulować wydzielanie insuliny za pomocą dekstrozy. Oczywiście jest to jakieś rozwiązanie insulinowego problemu aczkolwiek pamiętajcie, że przy jednoczesnym wysokim stężeniu we krwi insuliny, cukrów i kwasów tłuszczowych nasz organizm w łatwy sposób gromadzi tłuszcz i ma ogromny problem z jego spaleniem w trakcie wysiłku fizycznego. Kropką nad "i" naszego preparatu będzie zastosowanie substancji zwiększających poziom hormonów anabolicznych w organizmie. Saponiny steroidowe Fenugreek, uznane od wielu lat za bardzo skuteczne boostery testosteronu, podnoszą stężenie "wolnego", nie związanego z białkami testosteronu, który jest naturalnym męskim stymulatorem wzrostu masy mięśniowej i jednocześnie reduktorem tkanki tłuszczowej. Z uwagi na fakt zalania naszego rynku ogromem przeróżnych i mało skutecznych suplementów i odżywek uczulam światłego i przezornego czytelnika aby baczniej przyglądał się etykietom i analizował je pod kontem zawartości leucyny, proporcji pomiędzy aminokwasami i zawartości funkcjonalnych dodatków, które zwiększają skuteczność preparatu. ŻYCZĘ SAMYCH TRAFNYCH WYBORÓW

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 1815 Data: 1/11/2011 12:58:53 PM Liczba szacunów: 0
  • rospiska co i jak

    Post
    Sztuki Walki

    A osiągnąłeś już swoje maximum siły, wytrzymałości, masz jakakolwiek dietę, jeżeli nie spełniasz tych warunków, żadna suplementacja nie jest Ci potrzebna, niż ta, którą by ci dała matka(magnez, witamina C..ect), http://www.sfd.pl/NAJWA%C5%BBNIEJSZE_TEMATY_dzia%C5%82u_Uderzane-t445272.html http://www.sfd.pl/NAJCZ%C4%98%C5%9ACIEJ_ZADAWANE_PYTANIA-t406746.html Ps. poczytaj podwieszane tematy w działach Sztuk Walki, czytania b. dużo ale i dużo przydatnej wiedzy

    Odpowiedzi: 6 Ilość wyświetleń: 1059 Data: 7/24/2010 3:19:36 PM Liczba szacunów: 0
  • przeciazenia

    Post
    Inne dyscypliny

    Sory ze tak podbijam...... ale ostatnio zaczolem sie tym interesowac I ja sie raczej nie zgadzam z tym co pisali inni bo Na wytrzymałossc przeciazeniowa ma wplyw wiele czynnikow a) wzrost ( odleglosc serca od mozgu - im nizszy czlowiek tym lepiej ) b) serce ( wydajnosc serca ) c) miesnie brzucha i nog przy dodatnim przeciazeniu ( jak masz silne miesnie, znaczy twarde miesnie - to niapinajac je nie pozwalasz krwi do nich splywac ) d) odpowiedni oddech ( szybki i gleboki wdech i powolny wydech ) I co najciekawsze KOBIETY wytrzymuja wieksze przeciazenia niz meszczyzni Wiec wytrzymalosc na przecazenia mozna cwiczyc Zmieniony przez - S1wy w dniu 2006-07-27 17:57:32

    Odpowiedzi: 14 Ilość wyświetleń: 3007 Data: 7/27/2006 5:55:49 PM Liczba szacunów: 0
  • http://www.decathlon.pl/C-621190-bieganie większość się nadaje wybierz sobie

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 1207 Data: 2/6/2013 5:42:12 PM Liczba szacunów: 0
  • ćwiczenie na plecy do oceny

    Post
    Trening dla początkujących

    eee... 106 Kg X2 nie mam czym się chwalić ;c

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 647 Data: 11/11/2016 4:12:18 PM Liczba szacunów: 0
  • HCG

    Post
    Doping

    a widziales kiedys wielkosci 1cm na 1cm bo mnie to trochu zaczyna przerazac heh czyli zostawic dawke rzedu 2500j.m ? ale bede bil czesciej co drugi dzien i zobacze czy cos sie dzieje , bo nie chce zawalic tego odbloka chce sie dobrze zrestartowac.. a jeszcze jedno pytanie bo moglbym miec cos takiego Corion C - 5000 i.u. HCG (Human Chorionic Gonadotropin) Fertigyn - 5000 i.u. HUCOG - 5000 i.u. Ovidac - 5000 i.u. Sifasi-HP - 5000 i.u. Ovunal SC - 5000 i.u. Zmieniony przez - shaokan6 w dniu 2014-12-14 01:54:49

    Odpowiedzi: 22 Ilość wyświetleń: 1696 Data: 12/14/2014 1:52:51 AM Liczba szacunów: 0
  • cos mnie boli

    Post
    Doping

    moze masz zajechane bebechy,generalnie jak ja jade na oxymet pozniej robie przejscie na mete i trwa to ok 2 mies mam podobnie tyle ze ja mam wzw-c i watrobe mam powiekszona a przy melanzu na oralach mi promieniuje na cala reszte dokladnie jak u ciebie, przezyjesz,ja sie z tym pogodzilem i od kiedy tak jest latwiej mi znosic te rzeczy a czego sie nie robi zeby moc koksowac. zdrowia

    Odpowiedzi: 6 Ilość wyświetleń: 1235 Data: 11/5/2008 8:59:29 AM Liczba szacunów: 0
  • b12

    Post
    Doping

    stary myśl troche to nie boli !!!! to tak jakbys sie zapytał - czy po 100 tabletkach witaminki C pojdzie ci 2 cm w łapce i 12 na sile - myśle i jeszcze raz mysl - poczytaj troche a nie wierz kazdemu kto ci wciska głupoty - pierwsze poczytaj potem działaj - nara :):):):) www.syn.dzika.geny.wieloryba.nogi.hipopotana.zjechane.pl MAM JEDNĄ ******LONĄ SCHIZOFREMIE ZABURZENIA EMOCJONALNE PROSZE PÓŚĆ TO NA ANTENIE...POWIEM CI ŻE TO FAKT POWIESZ MI ŻE TO OBCIACH??? ******LE CIĘ!!!!!

    Odpowiedzi: 11 Ilość wyświetleń: 1799 Data: 1/2/2004 6:38:56 PM Liczba szacunów: 0