SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Kortyzol - jak go zahamować?

    Post
    Odżywki i suplementy

    z tego co wiem to witamina c i to duzo oraz wapn i jedzenie ow' kors

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 16106 Data: 6/13/2005 3:30:21 PM Liczba szacunów: 0
  • Kortyzol - jak go zahamować?

    Post
    Odżywki i suplementy

    Rozmawialem na ten temat z theREDevilem w poscie Cos na sile dla was (str. cos okolo 70) Moze wkleje fragment materialow na ten temat: Czy to naprawdę takie straszne "Kortyzol i testosteron to obecnie dwa najczęściej oznaczane hormony steroidowe we krwi u sportowców w okresie intensywnych treningów. Wynika to z ogromnej roli w regulacji metabolizmu wysiłkowego, zwłaszcza w procesach mobilizacji substratów energetycznych (kortyzol) i odbudowy białek strukturalnych (testosteron). Kortyzol, obok innych hormonów glukostatycznych (insulina, glukagon, adrenalina, HGH), bierze udział w utrzymaniu stężenia glukozy we krwi na drodze glukoneogenezy, tj. przemiany aminokwasów w glukozę, a jednocześnie nasila rozpad białek kurczliwych w mięśniach szkieletowych (katabolizm). Ponadto hormon ten, wspólnie z adrenaliną i HGH, zwiększa uwalnianie do krwi wolnych kwasów tłuszczowych powstałych z rozpadu trójglicerydów w tkance tłuszczowej. Jakkolwiek działanie kataboliczne kortyzolu, tj. rozpad białek strukturalnych, z oczywistych względów możnaby uznać za zjawisko niepożądane w organizmie sportowca, to przy niedoborach kortyzolu w krążeniu w czasie wysiłku, bardzo szybko zabrakłoby "paliwa" dla pracujących mięśni." W czym tkwi problem? "Istnieje wiele dowodów na to, że wysoki poziom kortyzolu wywołany wysiłkiem, hamuje syntezę i wydzielanie testosteronu . Biorąc to pod uwagę należy szukać takich czynników, które mogłyby zredukować nadmierną kortyzolemię powysiłkową, bez konieczności redukcji planów treningowych lub zaangażowania w wysiłek startowy." Faktory warunkujące wydzielanie kortyzolu. "Ponieważ sama imersja w ciepłej wodzie nie spowodowała zmian w poziomie kortyzolu i tylko umiarkowany wzrost temperatury rektalnej (do 38°C), uzyskane wyniki sugerują, że wysiłek, w połączeniu z egzogenną hipertermią, jest bardzo silnym bodźcem stresogennym. Znaczny wpływ na powysiłkowe stężenia kortyzolu ma glikemia. Jakkolwiek wysiłki o wysokiej intensywności i krótkim czasie trwania nie zwiększają aktywności kory nadnerczy to hipoglikemia (<3,3 mmol/L) powoduje powysiłkowy wzrost stężenia kortyzolu. Manipulacja glikemicznym statusem, np. przez podanie 6% roztworu węglowodanów w czasie przedłużonego wysiłku submaksymalnego, zapobiega spadkowi glukozy we krwi, obniża powysiłkowy poziom kortyzolu i subiektywne uczucie zmęczenia wysiłkiem" Fakty Spoczynkowy poziom kortyzolu nie zależy od płci. Ponadto stężenie obu hormonów u kobiet i mężczyzn podlega dziennej rytmice: najwyższe jest rano, a w ciągu dnia maleje do późnych godzin wieczornych. Oprócz tej zmienności udowodniono wpływ charakteru treningu na bazowy poziom testosteronu (a nie kortyzolu, przyp. Mawashi) "Powysiłkowe zachowanie kortyzolu zależy od wielu czynników, np. wytrenowania, warunków środowiskowych" "Wzrost stężenia kortyzolu jest tym większy im dłuższy jest wysiłek, a ponadto istnieją bardzo duże różnice międzyosobnicze w reakcji kory nadnerczy na bodźce fizyczne, co sprawia, że w grupie wykonujących wysiłek submaksymalny u jednych notuje się wzrost, u drugich spadek kortyzolu"

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 16106 Data: 6/13/2005 4:33:42 PM Liczba szacunów: 1
  • Pomoc przy diecie

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Obliczyłam BMR=1373 kcal, natomiast TDEE przy lekkiej aktywności= 1887 kcal. Nigdy nie ustalałam rozkładu makroskładników, wiem ze to istotna kwestia jeśli ktoś przygotowuje się do zawodów sylwetkowych lub zależy mu na bardzo konkretnym procencie body fat. Ja chciałabym po prostu pozbyć się tych kilogramów, które swoimi ostatnimi błędami żywieniowymi "zyskałam". Ale chciałabym to zrobić porządnie, a nie w oparciu o to np.co podają gazetki dla kobiet, nawet Women's Health, bez urazy. Nie sadzę czy starczy mi na co dzień czasu by obliczac zawartość makro z kazdego posiłku, z kaloriami jest łatwa sprawa, chciałabym wiec uzyskać pomoc w kwestii np.rozpisu diety na jakiś krótki czas i mogłabym na tym oprzeć swoje zywienie na dłużej. Mogę podać moje dotychczasowe źródła makroskładników przykładową dietę w ciągu dnia. Śniadanie: 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa, chleb kupuje prosto z piekarni, nie żaden z supermarketu, 2 plastry wedliny z piersi indyka, pomidor, kawa ze śmietanką c.d.n.

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 2556 Data: 11/25/2017 12:30:31 PM Liczba szacunów: 0
  • Pierwszy HST

    Post
    Trening w domu

    Witam. Co do cluster to chyba też nie dam rady, przynajmniej w przysiadach - chyba mam za słabą psychike żeby przysiadać z ciężaram 2max nawet po tym jednym razie. Ale kika innych pytań mi się nasuwa: 1. Robiąć 5-tki zamiast negatywów zaczynam trening z ciężaram 5max, a w kolejnych treningach zwiększam: a) ciężar w miarę ewentualnego wzrostu sił, b) zwiększam ilość powtórzeń c) nie zmieniam nic do końca mikrocyklu 2. Rozumie, że nie jest konieczne dojście do załamania jeśli ćwicze wg pkt.1? Tak się staram uporządkować wiedzę z zakresu HST i kombinuje sobie, prosze o wyprostowanie moich ścieżek myślowych: 3. ...w HST jednym z założeń jest ciągły wzrost obciążenia z treningu na trening (w mikrocyklach). Zakładając, że maksy dla poszczególnych mikro zostały źle dobrane (zaniżone), ale o wartość niewielką to ... nie powinno mieć to dużego wpływu na wzrosty masy/siły bo spełnione są założenie HST 4. W jednym z postów Biniu pisał, że HST ma 4 podstawowe zasady i to one stanowią sens tego treningu. Prosiłbym o wyszczególnienie mi ich bo nigdzie nie znalazłem tego "czarno na białym". Pozdrawiam.

    Odpowiedzi: 23 Ilość wyświetleń: 2154 Data: 1/9/2006 10:58:32 PM Liczba szacunów: 0
  • Pytanko suplementacyjne?

    Post
    NUTRIFARM&OLIMP

    nastepne pytanko: moge kupic troszke taniej bcaa a konczy mi sie hmb i zastanawialem sie czy nie zastapic ale teraz znowu czym wiecej czytam tym mniej wiem i tylko sie dowiaduje, ze nic poza bialkiem i carbo nie dziala pytanie czy warto inwestowac w te suple czy poprostu olac ... ogolnie z teog co mam jestem dosc zadowolony ale jesli "nie dziala" to po co marnowac pieniazki ;) oki teraz tak pojawia sie niby jablczan kreatyny i niby fajny stack i zastanawialem sie czy nie zainwestowac i kupic dwupaka tak, konczy mi sie tibek (miesiac suplementacji zaraz bedzie) i czy: a) dokupic i zrobic 8tyg cykl b) dokupic i dodac crea fusiona c) olac i zaczac bawic sie crea fusionem d) brac to i to ... ogolnie dieta jest (2g/biala 3,5g/wegli 1/tluszczu) okolo 2000 kcal dotego 50-100gram carbo po treningach i 60g biala z odrzyek czyli jakies 800-1000kcal nastepnych .. tzn tak pelna amatorka bieganie z waga dawno mi sie znudzilo i jest "na oko" waga mi poszal 2-3kg do gory przy 11% tluszczu (co troszke mi nie na reke) i zastanawiam sie coby nie zrzucic tak do 8-9% dlateog niby bcaa tesh <- czy moze wlasnosci "rippujace" bcaaa to mit jak niby wszystko inne i nie oplaca sie ladowac

    Odpowiedzi: 86 Ilość wyświetleń: 5596 Data: 4/15/2004 1:32:25 AM Liczba szacunów: 0
  • hans cudotwórca ?

    Post
    Inne dyscypliny

    oto ten e-mail : ================ witaj Tak się zastanawiałem co by tu napisać , jak Ci doradzić. Niewiem czy te sposoby które u mnie skutkowały , będą dobrze działać na Ciebie. No ale do odważnych świat należy :) Pamietaj ze są to jedynie propozycje ! To Ty decydujesz które ćwiczenia są dla Ciebie najlepsze, przynoszą najwięcej korzyści. PONIEDZIAŁEK 1. Rozgrzewka : pare min jazdy na rowerku, potem dużo rozciągań ( czworo i dwugłowe, łydki, dolny grzbiet - możesz porobić krążenia z talerzem od sztangi ), możesz w ramach rozgrzewki zrobić wznosy tułowia w opadzie 2-3 serie do 15powtorzen ( tylko nieforsuj sie zbytnio ! ) 2. Przysiady : to zależy czy wcześniej sie już do nich przykładałeś czy też rzadko ćwiczyłeś nogi. jeśli rzadko miałeś sztange na karku to naucz sie najpierw techniki 4x15-20 małym ciężarem. Ja polecam 3-4 serie po 7-9 powtorzeń ( pamietaj o 2 seriach rozgrzewkowych i jednej seri na dojście do ciężaru np. 2x15x50kg , 7x90kg , 3-4x7-9x125kg - tak było u mnie )Powtórzenia mają być dynamiczne ! Powoli schodzisz do momentu aż uda będą równoległe do podłogi po czym dynamicznie prostojusz kolana. Podłóż jakąś podstawke pod pięty. 3. wstepowanie na podwyższenie np. ławke. 3 x 6-8 powtorzen na noge. najpierw stawiasz prawa stope na ławce ( cała pow buta przylega do ławki ), lewa noga tylko do asekuracji ! tylko i wyłącznie prawa naga pracuje. potem zmiana nóg. to jest jedna seria. ja używałem ciężaru rzędu 50-80kg. zależało to od tego jak bardzo byłem zmordowany po siadach. 4. wyskoki kolana do klatki piersiowej 3x12-15 5. odbicia ze śródstopia 2x12-15 6. 2 ćwiczenia na łydki ( ośle , stojąc lub siedząc ) każde po 4 serie po 15-20x 7. 3 ćwiczenia na brzuch ( atakuj z każdej strony ! np. skłony z obciążeniem , podciąganie kolan do klatki siedząc, skręty tułowia z gryfem ) WTOREK rozgrzewka 5-10 min truchtu , rozciąganie i wymachy nogami. pare krotkich przebiezek. skipy 3x(A,B,C)x30-40m wieloskoki : 5x10-skok L-P 5x5-skok L-L 5x5-skok P-P stary z opadu 4-8x rozbieganie 3-4 x 60 - 120m ŚRODA jak masz dośtep do płotów można by było porodzić na nich szereg ćwiczeń. daj znać jak to u Ciebie wygląda CZWARTEK możesz sobie darować :) PIĄTEK 1. Rozgrzewka : pare min jazdy na rowerku, potem dużo rozciągań ( czworo i dwugłowe, łydki, dolny grzbiet - możesz porobić krążenia z talerzem od sztangi ), możesz w ramach rozgrzewki zrobić wznosy tułowia w opadzie 2-3 serie do 15powtorzen ( tylko nieforsuj sie zbytnio ! ) 2. ćwierć siady : 3-4 serie. pamietaj że użyjesz znacznie większego ciężaru niż przy zwykłych siadach ! potrzebny będzie dobry pas. jak technika bedzie dobra to po każdym powtorzeniu będziesz cofał sie sam w tył. 3. wyskoki z półprzysiadu - zejście niejest tak głębokie jak do półprzysiadu ( nazwijmy to ćwierć siad ) poczym wybijasz sie na jakieś 20-30cm. podczas lądowania uginaj kolana ( może to wydawać sie oczywiste ale inaczej rozpierodlisz sobie kolana ) 3 serie po 6 lub 12 powtorzen. Sory za tak duży rozrzut ale wybierz co Ci pasuje najbardziej. załóż jakiś pas z pianki , dobre buty i dobre podłoże też niezawadzą ;) 4. wyskoki pięty do pośladków 3x12 5. 2 ćwiczenia na łydki ( ośle , stojąc lub siedząc ) każde po 4 serie po 15-20x 6. 3 ćwiczenia na brzuch ( atakuj z każdej strony ! np. skłony z obciążeniem , podciąganie kolan do klatki siedząc, skręty tułowia z gryfem ) Jak widać jestem zwolennikiem siły. Uważam jednak że sama siła nic Ci nieda, brak będzie tego przełożenia siły na skoczność. Tak więc dużo graj , ganiaj sie za tą piłką kiedy tylko masz na to czas. Suplementacja: *zestaw witamin - tu komentarz chyba zbębny *kreatyna - jesli to Twój pierwszy raz bierz 2x po 5 gram. Rano i przed treningiem. Przynajmniej dla mnie tak było najlepiej. Możesz także kombinować z fazą nasycenia. 5 dni po 20-30g. Twój wybór. *jeśli jesteś zaspany to wypij małą czarną . do tego jakies małe ciastko 30min przed treningiem niezaszkodzi z efedryną bym uważał * jesli Twoja dieta jest uboga w białko to naturalnie możesz je uzupełnić poprzez jakąś odżywke białkową. jest tego od za***ania na rynku... To by było chyba na tyle . Na razie nic wiecej mi niewpada do głowy. Jak masz pytania to wal śmiało. pozdrawiam marcin =================

    Odpowiedzi: 41 Ilość wyświetleń: 5839 Data: 5/7/2002 9:16:40 AM Liczba szacunów: 0
  • Piotrek/ powrót do formy

    Post
    Trening dla początkujących

    I kilka beznadziejnych zdjęć robionych przed chwilą bez pompy paczką zapałek

    Odpowiedzi: 14 Ilość wyświetleń: 1233 Data: 6/9/2011 12:07:21 PM Liczba szacunów: 0
  • fbw A Nogi: Przysiady z sztangą na barkach 3s Plecy: Wiosłowanie sztangą 3s Klatka: Wyciskanie Sztangi na skosie ujemnym (głową w dół) / Pompki na poręczach 3s Barki: Wyciskanie sztangi z klatki w staniu 3s Facepulls / Unoszenie sztangielek w opadzie tułowia 2/3s Triceps: Pompki odwrotne 2s Biceps: Uginanie ramion z sztangą stojąc 2s fbw B Nogi: Przysiad przedni / hack-przysiad 3s Martwy ciąg na "prostych" nogach 3s Plecy: Wiosłowanie końcem sztangi / wiosłowanie sztangielką 3s Klatka: Wyciskanie sztangielek ławka skos 30st (głową w górę) 3s Barki: Wyciskanie hantlami siedząc 3s Triceps: Pompki na poręczach 2s Biceps: podciąganie na drążku podchwytem 2s fbw C Plecy: Martwy Ciąg 3s Plecy: Podciąganie na drążku nachwytem 3s Nogi: Wykroki 2s Uginanie nóg w leżeniu na brzuchu / Żuraw 2s Klatka: Wycisk sztangielek na skosie 10-15st 3s Barki: Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia / High pull 3s Triceps: Wycisk sztangi w wąskim chwycie 2s Biceps:Uginanie ramion z sztangielkami na przemian "supinacją nadgarstka" / chwytem młotkowym 2s co 2 tyg zmieniam konfiguracje, aktualnie idzie ABC za tydzien BAB za 3 ACA a tu obiad :D /ObrazkiSFD/ZdjeciaSFD3_large/464cfa3895ec440db46d3b88428147f0.jpg

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 1837 Data: 9/29/2014 4:45:27 PM Liczba szacunów: 0
  • Potrzebuje czesci do omegi C masz?

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 3640 Data: 10/28/2006 8:15:25 PM Liczba szacunów: 0
  • 66kg dla mnie suchar w c*** 3 lata o******lania

    Odpowiedzi: 57 Ilość wyświetleń: 11415 Data: 7/11/2010 5:13:34 PM Liczba szacunów: 0
  • Redukcja 83kg-IF-ANKIETA+ ZDJĘCIA- pomoc w diecie.

    Post
    Odchudzanie i forma po męsku

    C.d /SFD/2016/10/10/2663af0281de43fc8e8330e7c4561e1d.jpg

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 1799 Data: 10/10/2016 7:35:54 PM Liczba szacunów: 0
  • Redukcja 83kg-IF-ANKIETA+ ZDJĘCIA- pomoc w diecie.

    Post
    Odchudzanie i forma po męsku

    C.d2 /SFD/2016/10/10/b3c53e53043546008644f4dcf8d4687a.jpg Zmieniony przez - Anelim94 w dniu 2016-10-10 19:37:10

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 1799 Data: 10/10/2016 7:36:32 PM Liczba szacunów: 0
  • Siema! Na wstępie chcę podziękować Marco i Dąbkowi za napisane odpowiedzi na mój artykuł.Mam też pare pytań: Marcopolo: co to jest ten "termogenic" i jak działa.? Aha, wolę piguły po których można sobie "popływać" (bez speeda)jeśli wiesz o co chodzi - pewnie wiesz na pewno.... Dąbek: a)Czy to nie za dużo- tyle tabletek? b)Czy clen ma działanie anaboliczne? c)Czy ten cykl spowoduje utrzymanie nabytej podczas kuracji masy mięśniowej? Pozdrawiam i z góry dziękuję! Narka!

    Odpowiedzi: 18 Ilość wyświetleń: 15748 Data: 6/30/2001 11:24:15 PM Liczba szacunów: 0
  • Marzec 2013- konkurs L-sit

    Post
    Po 35 roku życia

    Wydaje mi sie ze trudnosc konkursow jest za duza jak na nasz dzial dlatego nie ma walacych drzwiami i oknami zawodnikow. Moze jednak zrobic cos na zasadzie nieustajacego konkursu w dziale i wybrac np 5 cwiczen w ktorych bedziemy wrzucac swoje wyniki z filmikami i raz na m-c robic podsumowanie w poszczegolnych cwiczeniach? Moze tak ? Cw. do ustalenia. Ja proponuje np.: L-sit, dipsy, pompki klasyczne, pompki w staniu na rekach, podciaganie. Mozna i zrobic 10 cw. zeby kazdy znalazl cos dla siebie. MASTI z FLEXEM moze zastanowcie sie czy jakies nagrody dla zwyciezcow miesiecznej / kwartalnej / polrocznej / rocznej rywalizacji bylyby mozliwe? To rowniez bylaby zacheta i motywacja do zaangazowania sie - wiadomo :)

    Odpowiedzi: 94 Ilość wyświetleń: 7146 Data: 4/2/2013 10:29:04 PM Liczba szacunów: 0
  • Jestem aktualnie po treningu, został ten sam ciężar ale liczbę serii zmniejszyłem o polowe z tym , ze ciagle mysle co z interwałami.. dotychczas robiłem 15minut interwału i chyba na odbloku sobie to daruje, jak myślicie ? Wyniki badań będą dzisiaj po południu to wkleję tutaj od razu. Zbijać kortyzol w jakiś sposób na cyklu? Witamina c czy coś takiego? SlysAlem, ze warto dodać metę w b małych ilościach na odbloku, prawda to? Zmieniony przez - kreciol w dniu 2018-07-09 09:58:56

    Odpowiedzi: 75 Ilość wyświetleń: 5848 Data: 7/9/2018 9:55:18 AM Liczba szacunów: 0
  • 19.10.2011 Trening karate 20.10.20101 Trening karate Trening nr:51 Czas trwania:Około 1,5h Rozgrzewka: Najpierw rozgrzewka na nadgarstki, którą ktoś polecił Shinjiemu bo zawsze mam niedogrzane te nieszczęsne nadgarstki potem eksperymentalnie rozgrzewka z planu Mawashiego. C*:5/5/5/5 B1:5/5/5/5 A4:5/5/5/5 A2:5/5/5/5 E:7/7/7/7 F:7/7/7/7 W1:7/7/7/7 O:25/25/25/25 H:7/7/7/7 K2:5/5/5 Trening taki o sobie, ani ciężki ani lekki tylko pod koniec zaczęło mi się kręcić w głowie- pewnie z uwagi na fakt, że jestem nie do końca zdrowa.

    Odpowiedzi: 35 Ilość wyświetleń: 2995 Data: 10/22/2011 8:59:06 PM Liczba szacunów: 0
  • Nie, nie poddałam się :-) Byłam tylko chora i nadal jestem ale nie mogłam już znieść tej bezczynności i dziś odbył się trening raczej w celu rozruszania organizmu niż podbijania wyników i tak było ciężko bo nadal jestem chora. Trening nr: 52 Czas trwania: Prawie 2h Rozgrzewka: Najpierw na nadgarstki a potem lafayowa. C*:3/3/3/3 B1:3/3/3/3 A4:3/3/3/3 A2:3/3/3/3 E:5/5/5/5 F:5/5/5/5 W:5/5/5/5 O:20/20/20/20 H:5/5/5/5 K23/3/3 Zmieniony przez - Massami w dniu 2011-10-29 23:47:20

    Odpowiedzi: 35 Ilość wyświetleń: 2995 Data: 10/29/2011 11:44:34 PM Liczba szacunów: 0
  • FBW do oceny

    Post
    Trening dla początkujących

    Z Twojego zestawu uciąłbym ćwiczenia, tak aby zostało tylko jedno na partię. Dołożyłbym za to serii, dajmy na to 4 na duże partie i 3 na małe. Co do pytań: A) To zależy, zmieniasz coś jeśli ćwiczenia nie dają odpowiednich rezultatów, w przeciwnym razie można dość długo jechać na tym samym planie. B) Tak, tu możesz kombinować, tak, aby mięśnie nie przyzwyczajały się do takiego samego wysiłku. C) Warto tak robić, ale przez pierwsze powiedzmy 6 tygodni robiłbym jednym planem, a dopiero potem dorzuciłbym B.

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 480 Data: 6/9/2014 7:25:39 PM Liczba szacunów: 0
  • i co dalej? co 6-8 tyg na cyklu lepiej c`zy np 500iu co 4 dni? caly okres cyklu

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 2293 Data: 11/1/2018 12:06:08 PM Liczba szacunów: 0
  • dzieki wielkie Panowie `za poswiecenie uwagi od ra`zu glowa spokojniejs`za, bo sam mimo c`zytania nie wied`zialem jak sie `za to `zabrac po`zdrr Zmieniony przez - El_DreSso w dniu 2018-11-01 13:07:27

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 2293 Data: 11/1/2018 1:06:12 PM Liczba szacunów: 0