SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • a ta witamine c mam o ile zwiekszyć? Pozdrawiam kermit

    Odpowiedzi: 63 Ilość wyświetleń: 9184 Data: 11/25/2003 2:01:45 PM Liczba szacunów: 0
  • a o glukozaminie i kolagenie pamietasz ? wit.c przy takich zabiegach domowej naprawy stawowo to wgh mnie dawki okolo 3-4g/dzien z tym ze jeden zrodla mowia o stosowaniu cyklicznym (np 10dni suplementacji + przerwa 10 dni suplementacji itd) a drugie nie maja nic przeciwko codziennemu stosowaniu - ja osobiscie biore codziennie 2 (za niedlugo jak bede mial wiecej srodkow bede bral 4g) ale to ja Idac po Alternatywnej Drodze zawsze przejdziemy przez podstawy Odzywiania. Kanarek.mafii.hardcor.suple.pl

    Odpowiedzi: 63 Ilość wyświetleń: 9184 Data: 11/25/2003 2:17:19 PM Liczba szacunów: 0
  • Glukozamina wg. zalecen na opakowaniu. Wit C to osobiscie jestem za stosowaniem cyklicznym 7-10 dni i przerwa tyle samo - z tym ze dawki udezeniowe do 5 gr, bo i tak nadmiar wysikasz. Natomiast cyklicznosc jest bezpieczniejsza dla nerek - zwiekszone prawdopodobienstwo powstania kamicy szczegolnie przy diecie bogatej - lub nadmiernie bogatej w wapn. Przeciwbolowe i przeciwzapalne max 1 tydzien do 3x1 tabl. dziennie Masci przez cala rekonwalescencje, intensywniej przez pierwsze dwa tyg. pozniej zapobiegawczo. Pozdrawiam, Mawashi **Moderator Działu Trening** I tak jak u Michaila : "KONSULTACJE INDYWIDUALNE-MÓJ MAIL PRYWATNY- POWIADOMIENIEM Z SFD-ZAPRASZAM" Zmieniony przez - Mawashi w dniu 2003-11-25 14:49:38

    Odpowiedzi: 63 Ilość wyświetleń: 9184 Data: 11/25/2003 2:45:07 PM Liczba szacunów: 0
  • Zrodla ? Tzn kto tak zalecal ? To powiem Ci niedowiarku ze tak zalecal lekarz sportowy, znajomy lekarz i guru. Rozmawialem o tym na ktorys MP, chyba w Bialymstoku. Generalnie bedac na diecie kulturystycznej, nawet lowcarb spozywamy duzo wapnia, ktory magazynujemy w kosciach i uzywamy min. podczas skurczy miesni i takie tam juz przy regularnym nadmiarze wapnia moze powstac zwiekszone ryzyko kamicy - choc oczywiscie nie musi bo jest to warunkowane genetycznie, ale jesli mamy predyspozycje to tylko sami sobie zaszkodzimy. Dodatkowo kwas askorbinowy - doskonaly antyutleniacz i wspomozyciel przy leczeniu kontuzji stawow i tkanek lacznych - proces ten nie moze przyspieszy, tylko poprostu przyspieszy. Tak juz dziala, choc teoretycznie jest rozpuszczalny w wodzie i wydalany z moczem. Dlatego z antyutleniaczy polecam wybrac cos z bogatej oferty produktow dzis ogolniedostepnych, a wit C suplementowac okresowo przy kontuzjach, stanach wyczerpania fizycznego i infekcjach gdyz jest wtedy 1. bezpieczna 2. skuteczna Pozdrawiam, Mawashi **Moderator Działu Trening** I tak jak u Michaila : "KONSULTACJE INDYWIDUALNE-MÓJ MAIL PRYWATNY- POWIADOMIENIEM Z SFD-ZAPRASZAM"

    Odpowiedzi: 63 Ilość wyświetleń: 9184 Data: 11/25/2003 4:20:17 PM Liczba szacunów: 0
  • Ejno Mawashi nie wyzywaj mnie od razu od niedowiarkow Po prostu rowniez mam informacje zarowno od sportowych lekarzy jak i z badan etc - i rzeczywiscie jest tak jak mowis jesli chodzi o wapn/witC etc ale najnowsze badania (jeden z lekarzy jakich znam mi o tym opowiadal) pokazywaly ze stosowanie niecykliczne - czyt. nie w tradycyjny sposob - dawalo podobne rezultaty i nie dawalo az takich skutkow ubocznych o jakich mowisz ... tak czy inaczje: ZAWSZE POLECAM WIT.C SUPLEMENTOWAC OKRESOWO ALE PODAJE TAKZE - JAKO INFORMACJE - ZE WIEM O SPOSOBIE NIE TYLE CO CIAGLYM CO RACZEJ DLUZSZYM (BO CIAGLOSCIA TEGO NAZWAC NIE MOZNA). pozdrawiam ps. hrhr ten niedowiarek mi teraz bedzie w glowie chodzil Idac po Alternatywnej Drodze zawsze przejdziemy przez podstawy Odzywiania. Kanarek.mafii.hardcor.suple.pl

    Odpowiedzi: 63 Ilość wyświetleń: 9184 Data: 11/25/2003 4:31:29 PM Liczba szacunów: 0
  • split do oceny ... poprawy ^^

    Post
    Trening dla początkujących

    CO do planu A -> doloz wyciskanie sztangielkami albo zamien ktorej wyciskanie sztangi na to, radzilbym chociaz 3 serie na dana partie ciala - większa, na mniejsza 2-3 zalezy od oraganizmu, i jeszcze proponowalbym zamiast ktoregos an bic doloz na modlitewniku Do B -> tez na nogi mozesz 3 serie jeszcze dorzuc cos, Do c -> obowiazkowa dorzuc jako 1 podciaganie!!! i do tri mozesz dodaw francuskie, albo zamienic najlepiej za jakies albo za jakis czas porpstu zmienic cwiczenia na dana partie ciala

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 824 Data: 4/28/2009 8:01:27 PM Liczba szacunów: 0
  • Trening na masę do oceny 5 razy w tygodniu

    Post
    Trening dla początkujących

    ok dzięki za pomoc, czyli niema planu A,B i C tylko jeden i na nim prztrenowac8 tygodni i zobaczyć jaki będzie efekt

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1659 Data: 5/13/2012 2:17:31 PM Liczba szacunów: 0
  • Taekwondo (żóltodziób)

    Post
    Sztuki Walki

    No to dzieki wielkie ale nie interesuje mnie płacenie 80zł miesięcznie za 1 lekcje w tygodniu za Judo któro na ulicy tak mnie obroni jak bicie motylami... N/C ale mniejsza z tym temat do zamknięcia. Żegnam

    Odpowiedzi: 33 Ilość wyświetleń: 3263 Data: 3/28/2008 4:35:40 PM Liczba szacunów: 0
  • Kontynuacja Redukcji, co dalej?

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Dzięki za odpowiedź, postaram się wcisnąć dodatkowy trening na siłowni i położyć większy nacisk na trening siłowy. Sądzisz że "dieta" na poziomie 2200 jest w porządku? Ostatnimi czasy waga stoji i nie chce spadać :c Oraz pytanie trochę dziecinne, ale sądzicie że jest szansa coś jeszcze zdziałać z sylwetką do wakacji?

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 282 Data: 4/29/2019 3:27:00 PM Liczba szacunów: 0
  • HIT a wyciskanie plasko!!!!!!

    Post
    Trening w domu

    no co tu dodac co ujac chyba juz nic :D nikt sie ne kloci dyskutujemy tylko jakie plusy i minusy ma kazdy trening. Bo nie ma idealnego, kazdy ma swoje wady i zalety! I z tego wzgledu wlasnie kazdy dobiera cos do siebie. Oba te posty czytalem, pierwszy jest bardzo ogolny, jak ma sie gotowy plan treningowy typu HST, HIT czy ten z drugiego linka to nawet nie trzeba sie zastanawiac nad tym. Choc nie przecze ze tego typu informacje bardzo przydaja sie jak sie ukalda plan np pod katem SW! Coz dodac, nie ujal tma wsyztskiego co mogl na ten temat ujac - oto uzupelnienie autorstwa rybaka: Kondycja przed zawodami. 1. Sila Sila dynamiczna: - moc wykonywac "ekslozywnie" wejscia do rzutow takze przeciw maksymalnemu oporowi przeciwnika, do tego potrzebna duza sila rak i nog, ale takze wyksztalcona muskulatura brzucha i grzbietu. Wytrzymalosc silowa: - moc wykonywac duza ilosc szybko nastepujacych po sobie atakow, - umiec utrzymac na wlasciwym poziomie wlasny "nacisk" na przeciwnika i walke o uchwyt, - "statyczna" wytrzymalosc silowa przy dzwigniach, duszeniach i trzymaniach (statyczna wytrzymalosc przede wszystkim w barkach i przedramionach. 2. Szybkosc Szybkosc reakcji: - blyskawicznie reagowac na ataki przeciwnika, - szybko "ogarniac" blyskawicznie zmieniajace sie sytuacje w walce. Szybkosc akcji: - przy wszelkich poczatkach akcji wykonywac szybkie ruchy atakujace (por. sila dynamiczna), - wykorzystywac zdolnosc przyspieszania i szybkosc przyspieszania, aby szybko zmniejszac dystans, - wykonywac w walce bardzo duzo atakow z czesciowo maksymalna intensywnoscia (por. wytrzymalosc szybkosciowa), - krotkie "czasy przelaczenia" z obrony na atak i odwrotnie. 3. Wytrzymalosc Wytrzymalosc aerobowa: - dochodzenie do siebie w czasie calodziennych turniejow, obejmujacych wiele walk (5-8 dziennie) w krotkich odstepach czasu (nawet 10 minut), - wytrzymywanie walki do 5 minut bez zmniejszenia zdolnosci do wysilku, w wysokim tempie, - umiec odpoczywac (wzglednie) w czasie krotkich przerw w walce (10-60 sec.), - zwiekszenie "nacisku" na przeciwnika w koncowej fazie walki (po 3-4 minucie), aby uzyskac wygrana przez Hantei/Koka/Shido) Wytrzymalosc anaerobowa: a) (bez wytworzenia kwasu mlekowego) moc wykonac krotkie, dynamiczne wejscie do rzutu b) (z wytwarzaneim kwasu mlekowego) przez cale 4-5 minut umiec ciagle przeprowadzac dynamiczne proby rzutu i wytrzymywac twarda walke o uchwyt. 4. Koordynacja i gibkosc Wlasciwosci koordynacyjne 1. Sprawnosc ruchowa: - poruszanie w rownowadze, szybkie zmiany kierunku ruchu, po atakach, albo obronach szybki powrot do rownowagi, przyspieszanie i hamowanie, 2. "Czucie" ciala: - poruszac sie precyzyjnie, polozenie na macie wykorzystywac, walczyc szybko-wolno, umiec walczyc z roznymi partnerami i roznymi technikami, 3. Zrecznosc ruchowa - stosowac varianty i finty przy wykonywaniu technik zaleznie od sytuacji, 4. Orientacja przestrzenna - wlasciwa ocena pozycji swojej i przeciwnika, 5. Duza ruchliwosc w obszarze barkow, bioder i tylnej czesci nog, dla skutecznych dzialan obronnych i atakujacych. Poszczegolne atrybuty kondycji musza sie optymalnie uzupelniac z techniczno-taktycznym profilem kazdego konkretnego zawodnika. Nie wymaga to w kazdym przypadku osiagniecia maksimum poszczegolnych kondycyjnych elementow, lecz optymalnego wspoldzialania wszystkich czynnikow rozstrzygajacych w walce. Ulrich Klocke Sila jako skladnik kondycji Sila oznacza nastepujace wlasciwosci systemu nerwowo-miesniowego: 1. Miesien moze przeciwdzialac oporowi bez zmiany odleglosci przyczepow (praca izometryczna) 2. Miesien moze przezwyciezac opor (wlasnego ciala, badz jego czesci, przyrzadow sportowych itd.) w ten sposob, ze sie skraca (praca koncentryczna) 3. Miesien moze przeciwdzialac oporowi poddajac sie mu, tak, ze sie przy tym wydluza (praca ekscentryczna) 4. Miesien moze w jednym cyklu najpierw wykonywac prace hamowani, a nastepnie przyspieszania. Podlega wtedy cyklowi rozciagajaco-skracajacemu (synergiczna praca reaktywna ) Wydajnosc jest wieksza w porownaniu do "czystej" pracy koncentrycznej. W jakich formach, wzgl. strukturach przejawia sie sila w sporcie? - sila statyczna jest sila utrzymywania - dlugosc miesnia sie nie zmienia. - dynamiczno-pozytywna, albo koncentryczna sila jest sila przezwyciezajaca. Nastepuje skrocenie miesnia (kontrakcja). - dynamiczno-negatywna albo ekscentryczna sial sie sila ulegajaca/poddajaca sie. Dlugosc miesnia wzrasta. - wytrzymalosc silowa jest zdolnoscia stawiania oporu zmeczeniu wywolanemi dlugo trwajacym, albo powtarzajacym sie obciazeniem. Jest zalezna od sily maksymalnej, jak i aerobowej i anaerobowej zdolnosci do dostarczenia energii. - sila maksymalna jest najwieksza mozliwa sila, ktora moze byc z wlasnej woli izometrycznie, albo koncentrycznie przeciwstawiona jakiemus oporowi. Jest zalezna od indywidualnie optymalnych przekrojow wlokien miesniowych i wyksztalconej wewnatrzmiesniowej koordynacji. - sila dynamiczna jest sila dzialajaca w najkrotszym mozliwym czasie. Jest zdolnoscia do optymalnie szybkiego wytworzenia sily. Jest zalezna od sily maksymalnej, sily reaktywnej i szybkosci kontrakcji (skurczu) miesni. Jakimi metodami mozna cwiczyc sile? a) wytrzymalosc silowa: - trening wytrzymalosci silowej (0-70% maksymalnej zdolnosci, 15-25 powtorzen w serii, 2-4 serie, tempo wolne), b) sila maksymalna: - trening "na mase" (40-60%, 8-12 powt., 2-6 serii, powoli-plynnie, srednio szybko) - trening "na mase" - kombinowany (60-80%, 5-8 powtorzen, 4-6 serii, wolno-plynnie, srednio szybko) - trening wewnatrzmiesniowej koordynacji (85-100%, 1-5 powt., 6-10 serii, srednioszybko-szybko) c) sila dynamiczna: - trening mocy miesni (90-100%, 1-4 powt., 2-5 serii, max szybkosc) - trening sily eksplozywnej (60-80%, 5-6 powt., 2-6 serii, eksplozywnie), - trening sily reaktywnej (do 150%, 6-10 powt., 2-6 serii, eksplozywnie) Jak oddzialuje trening silowy na ludzkie cialo? - trening wytrzymalosci silowej powoduje zwiekszenie aerobowej i anaerobowej wymiany materii, - trening sily maxymalnej powoduje wzrost miesni i polepszenie koordynacji wewnatrzmiesniowej, - trening sily dynamicznej powoduje wzrost miesni i lokalne polepszenie mozliwosci wytworzenia energii. Przy tym powoduja: - trening mocy miesniowej - polepszenie koordynacji wewnatrzmiesniowej, - trening sily eksplozywnej - zwiekszenie szybkosci skurczu miesnia i - - trening sily reaktywnej - polepszenie wewnatrzmiesniowej koordynacji przy jednoczesnym zwiekszeniu reaktywnej zdolnosci do skurczu. Literatura: 1. Martin, Carl, Lehnertz: Handbuch Trainingslehre, Schorndorf 1992 wydanie 2; 2. Röthig i inni: Sportwissenschaftliches Lexikon, Schorndorf 1992, wydanie 6. Mi sie to wielokrotnie przydalo do ukladania treningu pod SW polecam tez do normalnych duzo wyjasnia dla lubiacych wnikac.

    Odpowiedzi: 52 Ilość wyświetleń: 4594 Data: 5/31/2006 5:40:32 PM Liczba szacunów: 0
  • Czy WODA może szkodzić?

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    A już z zupełnie innej beczki: niedawno żona będąc u lekarza w jakiejś sprawie "zeszła" na temat diety i wody i usłyszała, że nagłaśniane spożycie dzienne wody w ilości 1.5-2L jest znacznie zawyżone i prawdopodobnie wynika z lobbowania producentów wód. Heh nie wyobrazam sobie pic mniej. Szczegolnie teraz, przy temperaturach 20-30 st.C. Dziennie pochlaniam spokojnie 4 litry

    Odpowiedzi: 28 Ilość wyświetleń: 9121 Data: 6/6/2008 1:02:39 PM Liczba szacunów: 0
  • BODYMAX tabletki powlekane zawierajace wyciag z żen-szenia w połaczeniu z witaminami i skladnikami mineralnymi poprawiajacy sprawnosc fizyczna i psychiczną organizmu. Skład: 1 tabletka zawiera: wyciąg z żenszenia 85mg witamina A 3330j.m witamina B1 1,5mg witamina B2 1,7mg witamina B6 2,2mg witamina B12 3ug kwas foliowy 0,1mg witamina PP 19mg kwas pantotenowy 6mg witamina C 60mg witamina E 10mg magnez 200mg żelazo 18mg cynk 15mg miedź 2,5mg mangan 3,8mg chrom 0,125mg molibden 0,250mg Zawarty w preparacie bodymax zenszen posiada udokumentowaną zdolnosc podnoszenia sprawnosci fizycznej.Skutecznie poprawia wykorzystywanie tlenu i energii przez komorki organizmu.Obnizając poziom kwasu mlekowego powstającego w czasie pracy mięsni zmniejsza dolegliwosc po intensywnym wysiłku fizycznym.Pozwala lepiej znosic okresy długotrwalej wytężonej pracy.Pzezeciwdzialazmęczeniu. Dawkowanie: 2tabletki dziennie przez pierwsze 2-3 tygodnie , następnie 1 tabletka dziennie,najlepiej rano. Po okolo 3miesiecznej kuracji nalezy zrobic przerwe przyjmowania preparatuna 2-4 tygodnie. Efekty widoczne sa po okolo 2 tygodniach stosowania preparatu. Bralem to i dziala moze nie tak jak w reklamie :] ale dziala :] Do tego nie bralbym zadnych mieszanek typu centrum.

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 2090 Data: 7/31/2003 12:08:37 PM Liczba szacunów: 0
  • [DT] SzaroUek- stop świniomasie

    Post
    Dzienniki Juniorów

    Sobota 9.08.2014 Dziś pierwszy raz spróbowałem takiego treningu.... I muszę powiedzieć, że daje w kość. Niby ćwiczy się na małych ciężarach ale jest ciężko. Pompa niesamowita. Jutro trening nóg... Będzie rzeź %-) mam zamiar zrobić ponad 300 wykroków. Jakby były jakieś uwagi, czy pytania to walić śmiało :-)) Trening 1) wyciskanie sztangi na płaskiej ( zaczynam od 20 kg. Później po każdej serii dodaję 10kg i jadę następne 21 powtórzeń i tak do momentu, w którym nie mogę zrobić 21 powtórzeń... I wtedy zaczynam serie robocze z tym ciężarem)50kg x 11/10/10 2) wyciskanie hantli skos góra ( dodaję po 5 kg, a zaczynam od 2kg) 12kg 12/13/11 3) superseria 3 razy a) wyciskanie hantli 12kg 8/7/8 b) rozpiętki 9kg 10/7/7 c) wyciskanie hantli 9kg 10/10/10 4) przenoszenie hantli w poprzek ławki 9kg 10/10/10 1) uginanie ramion stojąc ( dodaję po 5 kg, zaczynam od 5 kg ) 20kg 8/7/8 2) uginanie ramion z hantlami z supinacją 12kg 10/10/10 3) uginanie młotkowe na modlitewniku (p/l/p/l) 9kg 10/10 4) uginanie ramion na przemian- 1 ręka kąt 90 stopni drugą uginam 6,5kg x 7/7 Ten kolor oznacza zwiększenie ciężaru na następnym treningu Suple: eaa- 10g bcaa- 10g wpc- 20g Dieta: /ObrazkiSFD/ZdjeciaSFD3_large/a408c588284243aa8ae9a3b4cc97a0b1.png Zmieniony przez - SzaroUek w dniu 2014-08-09 21:48:53

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1143 Data: 8/9/2014 9:45:44 PM Liczba szacunów: 0
  • [DT] SzaroUek- stop świniomasie

    Post
    Dzienniki Juniorów

    Niedziela 10.08.2014 Fajne domsy na bickach... Na klacie też w miarę ok :-). Dziś była galaretka z 0,5l pepsi max , niebo w gębie }:-( . Następny trening nóg musi być jeszcze cięższy, bo nogi to moja chyba najsłabsza partia i muszę je dotyrać. Jutro dodaję 100kcal. Trening 1) wykroki 3x0 kg 100/100/100 2)przysiady 5x 50kg 10/10/10/10/10 3) superseria 3 razy: a) front squat 40kg 10/4/5 b) uginanie nóg leżąc 20kg 21/11/4 c) syzyfki 10kg 21/11/8 4) wspięcia na palce stojąc 3x 20kg 50/50/50 +brzuch 3 serie +rowerek 20 minut Ten kolor oznacza zwiększenie ciężaru na następnym treningu Suple: eaa- 10g bcaa- 10g wpc- 20g Dieta: /ObrazkiSFD/ZdjeciaSFD3_large/26226e49516e4d90a51caaab3e54ad9c.png Zmieniony przez - SzaroUek w dniu 2014-08-10 23:02:13

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 1143 Data: 8/10/2014 11:01:22 PM Liczba szacunów: 0
  • moze ten kulturysta zakladal ze w dece bedzie test? ale i tak cykl wyglada jakby chcial cie w.j.e.b.a.c na mine ze tak powiem

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 1424 Data: 3/25/2009 1:59:49 PM Liczba szacunów: 0
  • fbw do oceny - piłkarz -

    Post
    Trening dla początkujących

    na mase czy rzeźbe to jest dieta a co do Twego planu. Prócz planu C,w którym nie ma nic dobrze, to zplanów A i B da się coś zrobić

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 1557 Data: 1/10/2011 1:05:42 PM Liczba szacunów: 0
  • fbw do oceny - piłkarz -

    Post
    Trening dla początkujących

    no pierw chce ulozyc trening , bo z dietą na redukcje mysle ze bedzie ok :) poradzisz cos ?? własnie ten C to taki nie wiem nawet jak to opisac;/ bo duzo cwiczen nie moge wykonywac , np na plecy robilem MC ale traz nie moge ... lekarz zabronil i trener... mam problemy z lekatką boczna

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 1557 Data: 1/10/2011 1:34:37 PM Liczba szacunów: 0
  • Redukcja do oceny - Poprawiona

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Jezeli chodzi o diete to wegle czerpie z ryżu 75 gram, kaszy gryczanej, 100 gram owsianki lub 300 gram ziemniakow ,75 gram wafli ryzowych Bialko : 40 gram odzywki bialkowej , 175 gram piersi z kurczaka , indyka , 175 gram chudej wolowiny , 200 gram lososia , 200 gram makreli Tłuszcze : orzechy włoskie do owsianki , oliwa z oliwek, jak jem wołowinę lub lososia to nie dodaje tłuszczy Warzyw nie wliczam : groszek , marchew , kapusta , kalafior , cebula , pomidory , pieczarki Kolejność posilkow obojętna Oprócztego witaminy Olimpu, wit C , clen burexin2x przed każdym treningiem Zmieniony przez - blane1 w dniu 2015-11-25 17:58:50 Zmieniony przez - blane1 w dniu 2015-11-25 18:01:23

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 620 Data: 11/25/2015 5:45:52 PM Liczba szacunów: 0
  • Zdjęcia szkolne ;-)

    Post
    Galeria Zdjęć

    Siakies tyleczki c.d. Pozdrawiam, NoRtOn

    Odpowiedzi: 84 Ilość wyświetleń: 13123 Data: 9/16/2002 2:40:27 PM Liczba szacunów: 0
  • Zdjęcia szkolne ;-)

    Post
    Galeria Zdjęć

    Beatka c.d. Pozdrawiam, NoRtOn

    Odpowiedzi: 84 Ilość wyświetleń: 13123 Data: 9/16/2002 2:42:58 PM Liczba szacunów: 0