SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Parter Taekwondo ITF

    Post
    Sztuki Walki

    Przypomniałem sobie,że jakoś na początku stycznia rozmawiałem z kumplem z pracy,który trenował u mojego kolegi Krzysztofa C. w sekcji TKD ITF w Szczecinie i okazało się,że raz w tygodniu jeżdżą na parterowe,gościnne treningi.Przygodę niestety kumpel z TKD zakończył,bo podczas jednego z parterowych treningów doszło do kontuzji i poszła mu kość strzałkowa,narazie się rehabilituje.

    Odpowiedzi: 29 Ilość wyświetleń: 3172 Data: 1/31/2010 11:35:38 PM Liczba szacunów: 0
  • Takie pytanie!!chore dziecko!!!

    Post
    Administracja i Moderatorzy

    Banan to administrator forum, jest oznaczony fioletowym nickiem. Żeby móc do niego napisac to musisz mieć abona,a abona będziesz miec jak wypełnisz profil. W C/S również moge założyć podwieszony temat

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 2091 Data: 6/11/2009 3:44:56 PM Liczba szacunów: 0
  • Niemożliwe stało się.

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    Odbij SOGA SOGi dobra rzecz, ocb? SFD to najlepsze forum w PL , moim zdaniem AnimalPak też jest OK, bo tam rejestruję się więcej osób "doświadczonych" a tutaj c"o 2 temat to "MAM 14 lat, ćwiczę tydzień, mogę brać krete?" albo "13 lat, 2 dnićwiczeń, oceniać mój 6pak" . Ale i tak lubie tu przesiadywać

    Odpowiedzi: 47 Ilość wyświetleń: 4131 Data: 2/20/2010 4:35:42 PM Liczba szacunów: 0
  • Problem- kreatyna- krew z nosa

    Post
    Odżywki i suplementy

    Idź do laryngologa, bo witamina C to nie jest rozwiązanie.

    Odpowiedzi: 17 Ilość wyświetleń: 2331 Data: 3/5/2013 8:38:05 PM Liczba szacunów: 0
  • Problem- kreatyna- krew z nosa

    Post
    Odżywki i suplementy

    mozliwe, ze brakuje rownie wit.... C

    Odpowiedzi: 17 Ilość wyświetleń: 2331 Data: 3/7/2013 3:07:02 PM Liczba szacunów: 0
  • inj wins nie tak bardzo ryje beben jak oral ale oczywiscie tez daje ładnie...6tyg na inj to nie jakis hc. co na osłonke -syli,hepatil,rala,nac ile jestes w stanie zrobic na s winsie? ---ano tyle ile w to włożysz pracy. a co do libolu to sie niewypowiem.......****a ze ktoś mając inne źrodła deci łapie sie za libol to poprostu niekumam tego.....n.c.

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 1701 Data: 2/26/2005 3:46:48 PM Liczba szacunów: 0
  • Worek treningowy - co wybrać ?

    Post
    Po siłowni, o siłowni

    http://sportsklep.pl/-c-30_38.html?osCsid=038f07cf6ec8597c93a232ed41f59650 kup worek everlasta

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 2376 Data: 6/25/2007 10:08:22 PM Liczba szacunów: 0
  • BCAA TST

    Post
    Hi Tec Nutrition & Peak Performance

    KRYTYCZNIE O MINIMALNYM ZAPOTRZEBOWANIU NA BIAŁKO Aktualne wytyczne światowych i polskich ekspertów dotyczące dziennego zapotrzebowania na białko dla zdrowego dorosłego człowieka są zadziwiająco niskie – 0,8-1,0 g/kg należnej masy ciała/24h. Wiem, że wartości te mogą wydawać się Wam śmiesznie małe zważywszy na fakt zwiększonego zapotrzebowania na białko u sportowców, a w szczególności u przedstawicieli sportów siłowych i kulturystów. Jednakże takie wartości zostały ustalone na podstawie krótkoterminowych badań, którym celem było oszacowanie minimalnej ilości białka niezbędnej do utrzymania beztłuszczowej masy ciała i zachowania dodatniego bilansu azotowego. W toku ewolucji naszego gatunku natura wyposażyła człowieka w takie mechanizmy regulacyjne aby w trakcie okresu głodu i niedostatku pokarmu był w stanie maksymalnie oszczędzać rezerwy energetyczne i białkowe ustroju. Innymi słowy jeśli zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią ilość kalorii w postaci węglowodanów i tłuszczów to zapotrzebowanie na białko w rzeczywistości będzie niewielkie, szczególnie w sytuacji kiedy to spożyte białko będzie charakteryzowało się wysoką wartością biologiczną (skład aminokwasów egzogennych). Jednakże zastanówmy się czy minimalne zapotrzebowanie jest jednocześnie optymalnym zapotrzebowaniem dla człowieka, które to przyniesie nam maksymalne zdrowie, dobre samopoczucie i idealną sylwetkę oraz sprawność fizyczną? Analogiczny problem został poddany do dyskusji w przypadku takich witamin jak: C, D czy też kwas foliowy dla których dobowe zapotrzebowanie zostało znacznie podwyższone a nowa norma uwzględnia nie tylko jawną awitaminozę np. szkorbut czy krzywicę ale także zapewnienie organizmowi ochronę przed wieloma chorobami degeneracyjnymi. Naukowcy są już niemal pewni, że optymalne zapotrzebowanie na białko i poszczególne aminokwasy jest znacznie wyższe, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę inną niż budowa białek ustrojowych metaboliczną funkcję aminokwasów. Sprawa jeszcze bardziej się komplikuje jeśli analizujemy zapotrzebowanie na białko u osób narażonych na wszelkiego rodzaju stresy takie jak: infekcja, uraz, restrykcja kaloryczna (intensywne odchudzanie się), duży wysiłek fizyczny – szczególnie trening siłowy. W każdym wymienionym przeze mnie przypadku zapotrzebowanie na białko jest znacząco wyższe w porównaniu do zapotrzebowania przeciętnego zjadacza chleba. W obecnym artykule postaram się zwrócić szczególną uwagę na wyjątkowo ważną i unikatową rolę jaką pełnią aminokwasy BCAA, głównie leucyna, w metabolizmie Waszych mięśni. BCAA - KONIEC BYCIA WYŁĄCZNIE CEGŁĄ DO BUDOWY BIAŁEK!!!! Zadziwiający jest fakt, że aż 20% aminokwasów pochodzących z białek pokarmowych, a należą do nich głownie aminokwasy BCAA, nie jest metabolizowanych w wątrobie tylko w mięśniach co może oznaczać, że pełnią one unikatową rolę w zachowaniu sprawności i funkcji naszych mięśni Pokrótce i w najbardziej przystępny sposób omówię teraz rolę BCAA w organizmie. Jednakże już na samym początku muszę zaznaczyć, że organizm ustalił pewną hierarchię funkcji aminokwasów BCAA i uzależnia ją od ich spożytych i wchłoniętych z pokarmu ilości. Obrazowo mówiąc w pierwszej kolejności leucyna, izoleucyna i walina będą zużywane jako materiał do budowy białek a cała reszta, która pozostanie w komórce będzie mogła pełnić swoją dodatkową rolę metaboliczną. Szeroki zakres funkcji fizjologicznych jaką pełni leucyna wraz z pozostałymi BCAA w metabolizmie mięśni a także pośrednio i bezpośrednio całego organizmu obejmuje: • fundamentalna rola w budowie białek ustrojowych, szczególnie mięśniowych, • cząsteczka sygnałowa, informująca komórki mięśniowe o rozpoczęciu syntezy nowych białek (mechanizm zależny od insuliny) – niezbędna w szybkiej naprawie mikrourazów włókien mięśniowych po wysiłku fizycznym, • „odbarczenie” zmęczonych i zakwaszonych mięśni poprzez syntezę alaniny z ubocznych produktów spalania glukozy – dalszy rozkład alaniny zachodzi już w wątrobie, która to produkuje z niej glukozę, • efektywne źródło energii dla pracujących mięśni a tym samym oszczędzanie rezerw glikogenu mięśniowego, • zahamowanie rozpadu już istniejących białek – działanie antykataboliczne • regulacja poziomu glukozy we krwi poprzez wpływ na procesy syntezy glukozy przez wątrobę • ograniczenie i opóźnienie pojawienia się subiektywnego uczucia zmęczenia i zniechęcenia długotrwałym wysiłkiem fizycznym poprzez regulacje przenikania tryptofanu do naszego mózgu i syntezy serotoniny • synteza glutaminianu i glutaminy – pośrednio wzmocnienie układu odpornościowego (glutamina) oraz zwiększenie ochrony przed wolnymi rodnikami (glutaminian – glutation) Podsumowując aminokwasy rozgałęzione pozwalają zachować beztłuszczową masę mięśniową podczas odchudzania i jednocześnie przyspieszają ten proces, kontrolują poziom glukozy we krwi, sprawiają, że nasze mięśnie rozwijają się i regenerują znacznie szybciej a także zapobiegają zmęczeniu i spadkowi wydolności psychoruchowej. Jak widać aminokwasy BCAA będą idealnym uzupełnieniem diety w trakcie stosowania restrykcji kalorycznej (w celu zachowania masy mięśniowej), odbywania długotrwałych wysiłków aerobowych oraz zawodów długodystansowych takich jak np.: kolarstwo, triatlon czy biegi przełajowe a także powinny stanowić fundament każdej suplementacji dietetycznej przez przedstawicieli sportów siłowych i kulturystów. ABC dla BCAA czyli JAK SKŁONIĆ MIĘŚNIE DO WZROSTU Mając już tak szeroką wiedzę na temat roli jaką pełnią aminokwasy BCAA w naszym organizmie spróbujmy skomponować suplement, którego skład pokieruje nasz metabolizm w stronę budowy masy i siły mięśniowej. Przepis na taką anaboliczną pigułkę powinien przede wszystkim uwzględniać całkowitą ilość aminokwasów BCAA w jednej porcji produktu, zawartość leucyny oraz optymalne proporcje pomiędzy poszczególnymi aminokwasami. Pamiętajcie, że skuteczność spożytych aminokwasów BCAA zależy głównie od ich odpowiednio dużej ilości - kilka gramów w jednej porcji suplementu z pewnością wystarczy. Oczywiście najlepszy produkt powinien zawierać jak najwięcej leucyny w optymalnej proporcji do pozostałych aminokwasów: izoleucyny i waliny. Ostatnie doniesienia mówią, że optimum to 2:1:1. Dodatek alaniny w sprytny sposób oszuka nasz organizm i spowoduje ograniczenie zużycia aminokwasów BCAA do syntezy alaniny w trakcie metabolizmu glukozy. Efektem tej manipulacji będzie wzrost wewnątrzkomórkowej puli aminokwasów BCAA, które spotęgują anabolizm w komórkach mięśniowych Wspomniałem już, że sygnał rozpoczęcia syntezy nowych białek zależy zarówno od leucyny jak i insuliny. Zatem rozsądne wydaje się być zastosowania substancji, które w organizmie będą naśladować działanie insuliny, przez co mogą „wtłaczać” aminokwasy do komórek mięśniowych i uruchamiać maszynerię syntezy białek. Takim właśnie insulinomimetykiem jest D-Pinitol, który bez potrzeby wchłaniania dodatkowych kalorii z węglowodanów, będzie pobudzał te same tory metaboliczne co insulina. Ktoś może zadać pytanie po co stosować D-Pinitol skoro można łatwo i skutecznie stymulować wydzielanie insuliny za pomocą dekstrozy. Oczywiście jest to jakieś rozwiązanie insulinowego problemu aczkolwiek pamiętajcie, że przy jednoczesnym wysokim stężeniu we krwi insuliny, cukrów i kwasów tłuszczowych nasz organizm w łatwy sposób gromadzi tłuszcz i ma ogromny problem z jego spaleniem w trakcie wysiłku fizycznego. Kropką nad „i” naszego preparatu będzie zastosowanie substancji zwiększających poziom hormonów anabolicznych w organizmie. Saponiny steroidowe Fenugreek, uznane od wielu lat za bardzo skuteczne boostery testosteronu, podnoszą stężenie „wolnego”, nie związanego z białkami testosteronu, który jest naturalnym męskim stymulatorem wzrostu masy mięśniowej i jednocześnie reduktorem tkanki tłuszczowej. Z uwagi na fakt zalania naszego rynku ogromem przeróżnych i mało skutecznych suplementów i odżywek uczulam światłego i przezornego czytelnika aby baczniej przyglądał się etykietom i analizował je pod kontem zawartości leucyny, proporcji pomiędzy aminokwasami i zawartości funkcjonalnych dodatków, które zwiększają skuteczność preparatu. ŻYCZĘ SAMYCH TRAFNYCH WYBORÓW

    Odpowiedzi: 82 Ilość wyświetleń: 6076 Data: 1/9/2011 3:40:52 PM Liczba szacunów: 0
  • Ćwiczenia siłowe a ćwiczenia cardio.

    Post
    Trening dla początkujących

    Jeżeli masz te hantle 10-15 kg, to ciężko to będzie nazwać treningiem siłowym. Opcja a i b jest dobra, nie wiem gdzie niby wyczytałeś opcję c. Skłaniałbym się ku a na Twoim miejscu.

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 961 Data: 8/27/2014 6:29:21 PM Liczba szacunów: 0
  • Z odrabianiem w policji jest dosyć fajnie, bo tam dostaje się 460/m-c, zamiast ponad 100 zl w wojsku. Tylko moze byc tam ciezko sie dostac, bo kolega chcial i rozmowa wygladala tak: - prawo jazdy pan ma? - mam - maturę pan ma? - mam - panie, to ja nie puszcze pana do policji. Potrzebują pana zmechanizowani (czy jakoś tak)

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 3315 Data: 4/27/2004 5:34:40 PM Liczba szacunów: 0
  • Marcos Maidana

    Post
    Sztuki Walki

    Toomek podawaj źródła... bo wklejasz hurtowo w c*** artów a czasem zapominasz dopisać str z ,których to kopiujesz...

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 1520 Data: 10/27/2010 1:11:03 PM Liczba szacunów: 0
  • zasięg ramion, duzo czy malo??

    Post
    Scena MMA i K-1

    a c*** tam ja nadrabiam skillem :D

    Odpowiedzi: 19 Ilość wyświetleń: 5759 Data: 2/20/2011 9:16:17 PM Liczba szacunów: 0
  • moja silownia ;)

    Post
    Galeria Zdjęć

    tarzan czy jaki c**j?

    Odpowiedzi: 37 Ilość wyświetleń: 6895 Data: 11/14/2004 10:15:58 PM Liczba szacunów: 0
  • Nie wiem nie orientuje sie bo nie jestem z tych rejjonów,ale z tego co widze to A klasa Ale zespołow z B czy nawet C klasy też jest całkiem sporo

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 875 Data: 10/31/2011 5:08:37 PM Liczba szacunów: 0
  • Wątroba

    Post
    Doping

    "na cyklu syli po hepatil i tyle " To jest jasne, chodzi o to by nie wyje**ć tyle kasy na te oslony co odżywki a mieć całą wątrobe ,

    Odpowiedzi: 43 Ilość wyświetleń: 4934 Data: 11/24/2004 11:39:43 PM Liczba szacunów: 0
  • Trening FBW do sprawdzenia

    Post
    Trening dla początkujących

    ja uwazam zebys dal w kazdym cwiczeniu i w kazdym planie po serii mniej . w C daj zamiast sztangi hantle . zamiast "Wyciskanie sztangi sprzed klatki 4 " daj wyciskanie zolnierskie .

    Odpowiedzi: 5 Ilość wyświetleń: 614 Data: 12/7/2011 3:31:07 PM Liczba szacunów: 0
  • W piątek 24 lutego 2012r. odbyła się kolejna Gala MMA OLIMP EXTREME FIGHT - II runda turnieju Carphatian Primus Belt w kategorii +93 kg. Sponsorem głównym serii Gal OLIMP EXTREME FIGHT jest Olimp Sport Nutrition®. Obszerna fotorelacja i wyniki na: http://www.olimp-supplements.com/?p=6&m=2&id=474&r=26 http://www.facebook.com/media/set/?set=a.362006067167419.89231.125511530816875&type=1 Zapraszamy na kolejne gale MMA z serii OLIMP EXTREME FIGHT. Obejrzyj relację z Gali... http://www.youtube.com/watch?v=Ur2r6YYMkFE Zmieniony przez - NUTRIFARM w dniu 2012-02-27 23:49:35

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 794 Data: 2/27/2012 11:48:22 PM Liczba szacunów: 0
  • Jak zasnąć po sparingach?

    Post
    Sztuki Walki

    3g melatoniny, melisa, waleriana, 1g wit C, 250mg Mg i śpisz jak dziecko.

    Odpowiedzi: 27 Ilość wyświetleń: 4754 Data: 3/1/2013 11:58:54 AM Liczba szacunów: 0
  • Konkurs anatomia III-uda

    Post
    Po 35 roku życia

    zadanie domowe: -pytanie A:jaką część anatomiczną człowieka przedstawia pokazany preparat anatomiczny(usunięto skórę oraz tkankę tłuszczową i łączną-bf 0%)? -pytanie B:podaj nazwę zaznaczonego mieśnia i jego funkcję -pytanie C:przy jakich ćwiczeniach pracuje aznaczony mięsień najmocniej? -pytanie D(dodatkowe i ratunkowe):wklej zdjecie kulturysty prezentujacego zaznaczony miesięń-wskaż go na zdjęciu,oznacz. rozwiazanie w sobotę,można korzystać z wszelkich pomocy naukowych... /ObrazkiSFD/zdjeciaSFD/49b36352ada74972b180c0f436fcf57c.jpg Zmieniony przez - masti w dniu 2012-01-24 09:03:12

    Odpowiedzi: 54 Ilość wyświetleń: 5657 Data: 1/24/2012 9:02:04 AM Liczba szacunów: 0
  • Konkurs anatomia III-uda

    Post
    Po 35 roku życia

    dzięki, wymiary potomka po urodzeniu 54 cm, 3470g, 10 pnkt. za pół roku będzie gotów na zawody ;p ja tu na szybko napisze bo i tak chłopaki już powysyłali, a nikt więcej oprócz nas nie bawi się, jest to czysty strzał i moje podejrzenia : A. Jest to przedramię, grupa przednia B. Mięsień nawrotny obły, nawracanie przedramienia w stawach promieniowo łokciowych zginanie stawu łokciowego C. Szczególnie przy ćwiczeniu bicepsa (uginanie ramion) i tzw. młotek na przedramię oraz innych ćwiczeniach w których występuje zginanie ramion D. Taki mięsień prezentował Śp. Andreas Munzer tylko wybacz nie mam czasu szukać Zmieniony przez - nocnykur w dniu 2012-01-28 14:43:17

    Odpowiedzi: 54 Ilość wyświetleń: 5657 Data: 1/28/2012 2:41:33 PM Liczba szacunów: 0