SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Sigvarth, w znacznym uproszczeniu tak, ale spójrz np. na dietę CKD http://www.sfd.pl/CKD_%2D_fakty_nie_mity_by_qaz-t161108.html wszystko zależy od tego na metabolizm jakich mikroskładników ukierunkujesz organizm. marek.c, kod genetyczny jest uniwersalny dla wszystkich organizmów (z kilkoma wyjątkami), różny genom w obrębie gatunków.

    Odpowiedzi: 144 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 5/20/2008 7:14:31 AM Liczba szacunów: 0
  • marek.c A czy przypadkiem konieczne przy dietach tłuszczowych warzywa w każdym posiłku nie załatwiają sprawy zakwaszenia? Ja jem ok. 1kg warzyw dziennie i samopoczucie/jasność umysłu jest dużo lepsza niż na węglach :)

    Odpowiedzi: 144 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 5/25/2008 4:24:53 PM Liczba szacunów: 0
  • syntetyczna witamina C również działa zakwaszająco na organizm, a ta z żródeł naturalnych alkalizuje PS. lepszy paker myślący niż po prostu paker Zmieniony przez - federer27 w dniu 2008-05-25 18:22:43

    Odpowiedzi: 144 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 5/25/2008 6:14:46 PM Liczba szacunów: 0
  • zeby poczuc sie na low-carb dobrze potrzeba okolo pol roku!w ciezszych przypadkach nawet rok...bedac na low-carbie dwa tygodnie czulem to o czym mowil marek.c,teraz po kilku miesiacach nie zamienil bym tej diety na nic innego,codzienna podaz wegli wacha sie u mnie w granicach 30-80g(nie stosuje zadnych doladowan itp. jak na CKD),energia jest ogromna i starcza na dlugie treningi gdzie mozna sie naprawde zmeczyc,po treningu moge smialo biegac 45min. lub przed treningiem(zalezy jak lezy;)generalnie sila idzie do przodu,natomiast co do masy to ciezko powiedziec bo robie sporo aerobow tak jak bym byl na ciaglej rzezbie,trudno powiedziec jaki mam bilans bo czasami jadam 2000 a innym razem nawet 4000kcal(szczegolnie po intensywnym bieganiu),faktem jest ze tluszcz sie "topi" a miesnie powoli rosna pomimo tego ze jestem jakby na rzezbie,mysle jednak ze przy podazy 100g ww i odpowiednim ich rozplanowaniu jest sie w stanie zrobic konkretna mase,oczywiscie musi byc tez sporo tluszczu,najlepiej zwierzecego.Samopoczucie mam swietne,nie doswiadczam sennosci lub otepienia(zmeczenia) po posilkach,rano budze sie i praktycznie od razu jestem gotow do zycia(na weglach bylem zamulony przez dobrych kilkanascie minut),i cos mi sie wydaje ze wech mi sie ostatnio polepszyl..czuje zarcie z daleka)

    Odpowiedzi: 144 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 5/27/2008 12:56:39 AM Liczba szacunów: 0
  • splaszczylo !!?? to jak chcesz Gregor wygladac nie spłaszczony? mc Zmieniony przez - marek.c w dniu 2008-06-07 19:54:16

    Odpowiedzi: 144 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 6/7/2008 7:53:49 PM Liczba szacunów: 0
  • Glikogen i woda poszły sobie od Ciebie Ja osobiście na LC (czasami lekko w stronę paleo) czuję się dobrze, jestem na niej od około 2 lat za radą Binia kiedy wracałem do formy i uważam, że dla osoby aktywnej fizycznie chcącej kontrolować swoją wagę i wygląd jest jednym z lepszych rozwiązań. Węglowodany w diecie człowieka pojawiły się na dobrą sprawę dopiero około 10 000 lat temu kiedy dopracowano rolnictwo. Miało to dobre i złe strony ale mimo wszystko dzięki nim doszło do rozkwitu wielkich cywilizacji Nilu, Gangesu i Żółtej Rzeki. Do czasu kiedy nie opracowano metod pozyskiwania wysoko przetworzonych węglowodanów sprawa miała się całkiem nieźle. Problemy to tak naprawdę koniec XIX i XX wiek. Rafinowane żarcie rozwala ludzi, którzy maja histerycznie niski poziom wiedzy z zakresu odżywiania i jedzą co im dają na mieście i w sklepie. Jak by nie patrzeć nasze szlaki metaboliczne są przystosowane do pozyskiwania białka zwierzęcego i energii z tłuszczy i węglowodanów. Nie można powiedzieć, że nigdy homo nie jadł węgli. Jadł, ale nie tyle co dzisiaj i nie tak przetworzonych. Więcej było w tych "węglowodanowych" produktach włókna roślinnego (jadalne rośliny liściaste i korzeniowe), pektyn (owoce jagodowe i dziko rosnące, które diametralnie różniły się od tych chodowlanych które znamy i uważamy za zdrowe) i błonnika z minerałami (nasiona traw i jadalnych roślin, orzechy, pestki). Jak by nie było dominowało mięso dzikich zwierząt, ryb i tego co się dało zebrać przy wodzie (wodorosty, skorupiaki). Nasza chęć jedzenia słodkich pokarmów bierze się najprawdopodobniej z dawnego upodobania do słodkich, b. dojrzałych owoców będących głownym źródłem witamin rozpuszczalnych w wodzie. Złotym środkiem o który pytał Marek C. może być dieta opisywana jako PaleoDiet Czemu nie brać tego co nasi przodkowie dali nam najlepszego (czy tego chcieli czy nie) w połączeniu z obecnym stanem naszej wiedzy. Jak by nie było większość ewolucjonistów stoi na stanowisku, że jadamy zdecydowanie za dużo węglowodanów, oraz produktów wysoko przetworzonych (rafinowane tłuszcze i cukry). Tak więc na umiarkowanej ilości węgli o niskim IG, białka zwierzęcego i odżywek serwatkowych da się budować dobrej jakości mięso w połączeniu z prozdrowotnymi właściwości diety z okresu paleolitu Dieta LC to nie to samo co dieta tłuszczowa Kwaśniewskiego czy Atkinsa, która jak dla mnie jest nieporozumieniem. Pomijam zasady żywieniowe szanownych kolegów pakerów na SAA, bo rozważanie prozdrowotnych aspektów odżywiania jest swojego rodzaju hipokryzją

    Odpowiedzi: 144 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 6/9/2008 12:28:59 PM Liczba szacunów: 0
  • Teakwon-do vs Kickboxing

    Post
    Sztuki Walki

    Polecam kickboxing jest bardzo dobry w każdej sytuacji (tzn. w większości). Teakwon-do to tylko na odległość, proponuję też coś takiego jak CHI LONG DO http://www.chilongdo.z.pl - tutaj masz stronkę główną tej sztuki zapraszam i pozdrawiam... "Kocham tylko jedną Anetę, czy ona mnie kocha?!"- oto jest pytanie. S.P.E.C.

    Odpowiedzi: 209 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 9/2/2002 9:12:10 PM Liczba szacunów: 0
  • Hehehe..!!Dopiero po kilku przestudiowaniach tekstu Aktiwa(czy jakoś tak) dotyczącego trójkącika-->paseczka zakumałem o co biega... Wiem, że ta kępka na ryju to nie jest powód do dumy, ale c.i.p.k.ą to raczej nie jestem..aczkolwiek zgadzam się....paseczek lepszy

    Odpowiedzi: 80 Ilość wyświetleń: 17044 Data: 5/26/2006 12:05:00 AM Liczba szacunów: 0
  • Borewicz...nie chce opinii, tyklko rad..wiec jak masz tak p.i.e.r.d.o.l.i.ć to lepiej nic nie pisz... A co do GEZa, GAZa, kij go wie, to analizując twoje posty chcesz sie koksowac,brałeś tribusteron itp..Ja tego nie preferuje wiec nie sztuka pójść twoją drogą..Potrzebuję tylko czasu, trening mam dobry, w realu wygladam znacznie lepiej(chyba jak kazdy) Zrzuciłem w ciągu 1,5 miec 4,5kg, wiec chyba niezle...w bicepsie za to centymetr doszedł (37)...A ten mój brzuch to chyba jest nie do zrzucenia, mecze sie juz, cwicze, gram w piłe, czesto a mało jem...co jeszcze można, wykluczjąc długie aeroby?

    Odpowiedzi: 80 Ilość wyświetleń: 17044 Data: 6/20/2006 12:52:00 AM Liczba szacunów: 0
  • suplementacja

    Post
    Odżywki i suplementy

    w moim przekonaniu nie jest to dieta ukierunkowana na wzrost masy miesniowej. przy dwóch gramach wegli na kg masy ciala i 0,74g tluszczu na kg m.c - trudno tutaj cokolwiek budowac jest to ujemny bilans kaloryczny Zmieniony przez - faftaq w dniu 2009-12-14 22:05:54

    Odpowiedzi: 11 Ilość wyświetleń: 1298 Data: 12/14/2009 10:04:10 PM Liczba szacunów: 0
  • Ronin to ze w moczu masz ph 7 raczej nie znaczy że w komórkach mięśniowych tez masz ph 7, sprawdzę jak to się ma. Marek jakbyś miał jakieś ciekawe informacje na ten temat to chętnie poczytam. Generalnie na razie pomiary wykonywałem wczoraj i dzisiaj rano. Do póki byłem na tłuszczach (od rana smalec i boczek plus deko warzyw) ph w moczu było równe 7, po treningu skusiły mnie gofry, kupiłem żonie gofrownicę, akurat przyszła, pomyślałem że dojadę dzień na "słodko" zjadłem kilka sztuk z serkiem wiejskim i odżywką białkową, i po tym jedzeniu do wieczora ph spadło na 6, a nawet na 5,5. Dzisiaj rano 6 i zobaczę przed treningiem czy tłuszcze podbiją spowrotem na 7. Podejrzewam, że ph moczu może mieć się nijak do ph krwi czy ph w komórkach mięśniowych, dlatego fajnie byłoby o ile da się w ten sposób - znać jakieś przeliczniki.

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 9477 Data: 12/1/2017 7:02:11 AM Liczba szacunów: 0
  • Ronin w temacie ph zagrzebałem się : mamy ph krwi, ph śliny, ph moczu........czyli tez 3 markery mogą nam coś powiedzieć.........wygląda na to ze te markery stale sie zmieniają zależnie od pożywienia, wysiłku jaki mamy................ temat do zgłębienia ale warto na pewno, nie chce pochopnych wniosków tu podawać ...... poszperam jeszcze w biochemii zobaczymy co to da. tak na szybko to większość publikacji podaje ze rano na czczo mocz ma byhc 7 -7,2 ph a slina nawet 8... ale tpo zależy od diety, oczywiście polecają w diecie zero tłuszczu zwierzęcego, 1.g białka na kg wagi i same warzywa. dodam od siebie ze będąc kiedyś w Wietnamie jadłem tylko ryby i same warzywa w mega ilościach, czyli zero tłuszczu zwierzęcego , samopoczucie i kondycja były rewelacyjne, ale na nasz klimat taka dieta nie przejdzie, tam walczysz o ochłodzenie ciała w dzień i w nocy, a u nas o jego ogrzanie. Dlatego jem tłuszcze zwierzęce, bez nich jest mi zimno. Może taka diete warzywno - rybną można stosować w 3 miesiące letnie u nas albo na wyjezdzie w ciepłych krajach, teraz zimą nawet bym nie próbował. Zmieniony przez - marek.c w dniu 2017-12-03 20:41:05

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 9477 Data: 12/3/2017 8:33:11 PM Liczba szacunów: 1
  • Szajba tłuszcze jak najbardziej maja wpływ na zakwaszenie, kiedy je spalasz energetycznie, sprawdz to . pozdrawiam To taka oczywista oczywistość - groźna zwłaszcza u diabetyków gdzie bardzo szybko może dojść do kwasicy ketonowej i śmierci.

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 9477 Data: 12/5/2017 6:02:00 PM Liczba szacunów: 0
  • Szajba tłuszcze jak najbardziej maja wpływ na zakwaszenie, kiedy je spalasz energetycznie, sprawdz to . pozdrawiam To że pozyskiwanie energii z tłuszczy wiąże się z zakwaszeniem organizmu, jest oczywiste, mowa jednak była o tłuszczu jako składniku diety, a nie źródle energii. I jako składnik diety tłuszcz jest obojętny. pozdrawiam

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 9477 Data: 12/5/2017 7:23:57 PM Liczba szacunów: 2
  • Ronin byłem w 6 BPD w 18 batalionie szturmowym w latach 86-88. ( miałem złota odznakę sprawności fizycznej i odznakę skoczka z cyfrą 15. ) Jestem zdania ze obowiązkową służba wojskowa to słuszna sprawa, uczącą młodego człowieka życia w społeczności, myślenia o innych, obycia z bronią i inn. Poza tym popieram wszelkie dążenia do tego byśmy mieli silna armię....ale a to co jest teraz z kobietami w wojsku, ochrona praw człowieka, 8 godz dniem pracy w wojsku.... to błazenada nie wojsko ....... zatem dobrze ze robisz to co robisz . pozdrawiam Zmieniony przez - marek.c w dniu 2017-12-09 06:24:28

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 9477 Data: 12/9/2017 6:24:01 AM Liczba szacunów: 0
  • A c to jest te SW Przez całe nasze życie, poprzez dyscyplinę karate, dążyć będziemy do poznania prawdziwego znaczenia drogi, którą obraliśmy. Nie będziemy stosować i rozpowszechniać sztuki KARATE poza dojo

    Odpowiedzi: 217 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 7/21/2003 10:35:33 PM Liczba szacunów: 0
  • sew22 to dobrze ale ja i tak na Twoim miejscu ...przed rozgrzewka wysmarował bym bark maścią rozgrzewająca np końska wzmocni krążenie...później rozgrzewka (prrzygotuje staw wytworzy maz stawowa) bez ruchów okrężnych barkami ani nic poza glowa..następnie zmniejszył ciężar i więcej powtórzeń robil ...bo staw pracując wytwarza maz...a jest roznica jak zrobisz 12 powtórzeń mniejszym ciężarem nie obciążając tak ścięgien niz 8 powtórzeń dużym ciężarem mecząc ścięgna...i koniecznie sie rozciągać....plus glukozaminę kup i dużo cytryny (wit.C) do herbaty dawaj i przerwy rob ...poćwicz systematycznie miesiąc i odpusc na tydzien. Do tego kontroluj odech podczas ćwiczenia i ćwicz wolno myśląc o pracy miesniach i technice. Czesto strzelanie w stawie jest wywołane zbyt dużym obciążeniem. Ja tak cwicze do tego po treningu przykładam lod na 10 min i ćwicze .....dzień na drugi dzien przerwa - co dwa dni . Drugi trening i jest wszystko wporzadku i jestem dobrej mysli tylko zawsze pamietaj o technice. Obalajac mit duzych ciezarow . Sam waze 74 kg nie cwicze duzym ciezarem . Cwicze malym ciezarem powoli dobrze technicznie i odpoczywam czesto i jestem bardzo dobrze wyrzeźbiony i git. Poczytalem po forach o inteligetnym treningu i zamiast machac jak dawniej 90 kilo na klatke to teraz wogole praktycznie nie dotykam sztangi cwicze hantelkami i lepiej wygladam niz kiedys. Pozdrawiam

    Odpowiedzi: 168 Ilość wyświetleń: 15815 Data: 9/25/2009 10:30:22 AM Liczba szacunów: 0
  • Problem z rozgrzewką

    Post
    Trening dla początkujących

    Zazwyczaj przed treningiem około godzinę wraz z posiłkiem wypijam dość mocną kawę, wcześniej brałem kofeinę w kapsułkach. Ale ta kofeina dość słabo się sprawdzała bo na początku treningu miałem ogień a później zejście. Ostatnio trochę zmodyfikowałem plan treningowy i zrobiłem niby FBW, ale osobno dałem nogi. W następnym tygodniu mam zamiar zainwestować w jakiś spalacz aby bardziej się zmotywować do treningu i diety bo jak już zainwestuję to będę miał to w głowie aby kasa nie poszła w błoto. Oto plan, który aktualnie daje efekty i się sprawdza po niezliczonej ilości testowanych planów. A: 1. Wejście siłowe na drążek: 5x5 2. Wyciskanie żołnierskie: 3x6 + Wyciskanie żołnierskie zza głowy: 3x10 3. Pompki na jednej ręce: 5x10 4. Podciąganie: 5x10 5. Pompki na poręczach: 5x15 6. Brzuch: 5x10 B: 1. Podrzut: 5x5 2. Martwy sumo: 5x5 3. Podciąganie: 5x5 4. WL: 5x5 5. Wiosłowanie: 5x10 6. Biceps: 5x10 C: 1. Wskoki na podest: 5x10 2. Wejście siłowe na drążek: 5x5 3. Przysiad: 5x5 4. Martwy na prostych nogach: 5x5 5. Brzuch: 5x5 + Na rozgrzewce siada dodatkowa seria: 1x10 Żołnierskiego 50% Maksa, 1x10 Podciągania, 1x10 Przysiadów 50% Maksa + 1x10 Pompek Zmieniony przez - Synthers w dniu 2019-05-03 11:18:43 Zmieniony przez - Synthers w dniu 2019-05-03 11:19:04

    Odpowiedzi: 42 Ilość wyświetleń: 1002 Data: 5/3/2019 11:17:05 AM Liczba szacunów: 0
  • internet nawala wiec siadlem i zaczalem cos knocic...nie wiem czego mi brakuje wiec zalozylem ze chmm...sami ocencie Ojciec pracuje dniowka,nocka,2 dni wolnego..wiec jezeli chodzi o trening silowy to tylko wtedy gdy idzie do pracy(mam spokoj,0n się nie krzata i zaciaga mnie ciagle do roboty) wiec na poczatek myslalem to tak: I dzien: przysiady z hantlami 5x15 ile kg to sie zobacze zaczne tak jak ostatnio przysiady wykroczne przysiad na jednej nodze(hantel w rece)druga na podparciu z tylu tez 5x15x8-10kg wstepowanie na podwyzszenie(hantel w rece 8kg) a na rozgrzewka(wokol domu takie poletko jest ze 100m) to myslalem zeby skipy a,c porobic,sprinty a potem sobie poskakac tak o..;) II dzien(tu glownie skocznosc(jezeli se ne myle...) rozgrzewka to glownie rozciaganie i podskoki przysiad na jednej nodze 3x10L i 3x10P skoki na skakance 2x100 skoki na lydkach 4x50 wyskoki z ud 4x50 przeskakiwanie z nogi na noge na podwyzszeniu 4x 30 przeskoki nad czyms,ew wskok na cos i zeskok,ilosc zalezna od poostaly mozliwosci;) III dzien to samo jak i drugi IV dzien odpoczynek lub: silwy trening,skocznosc,odpoczynek,silowy trening...tylko ze znow wypadna dwa dni pod rzad na sile zastanawiam sie co wybrac?

    Odpowiedzi: 11 Ilość wyświetleń: 1286 Data: 8/21/2011 4:02:03 PM Liczba szacunów: 0
  • slaws

    Post
    Galeria Zdjęć

    WRACAM DO ŻYWYCH...OD PONIEDZIAŁKU JADE TYM TRENINGIEM.. PLAN TRENINGU ZESTAW A £YDKI -KLATKA- BICEPS- BRZUCH 1. WSPIECIA NA PALCE maszyna technogym na uda -wspiecia palce na krawedzi platformy 4-6* 20,20,10,10, 10,20 2. ROZPIETKI kciukami do siebie lezac na ³awce skosnej 3* 15 3. WYCISKANIA NA SMITH MASZYNIE uchwyt sredni skosna ³awka 4* 15,12-10 4. WYCISKANIA SZTANGIELEK LEZAC NA £AWCE g³owa w dó³ 4* 12-15 5. wyciskania sztangi lezac na³awce poziomej 4* 8,8,12,15-20 6. uginania m³otkowe ze sztangielkami w lezeniu na ³awce skosnej 45% 3-4* 12 7. MODLITEWNIK ZE SZTANGA PROST¥ d³onie blisko na gryfie 3* 12 8. Uginanie naprzemienne ze sztangielkami z rotacja stojac 3* 10 9. spinania odwrotne lezac na ³awce skosnej 5* 15 ZESTAW B CZWOROG£OWE - DWUG£OWE UDA 1. PROSTOWANIA JEDNONÓ¯ SIEDZAC NA MASZYNIE 3* 20-15 2. PRZYSIADY ZE SZTANGA NA KLATCE 5* 15,12-10 3. WYKROKI CHODZONE z lekka sztanga 2* DO ZMECZENIA 4. martwe ciagi ze sztanga na prostych udach krotkie nie pe³ne ruchy prostowan stopy razem 3-4* 15 5. UGINANIA NÓG LEZAC NA MASZYNIE 3-5* 15,12,12,10,15 ZESTAW C NARAMIENNE -TRICEPS 1. WYCISKANIA SZTANGI SIEDZAC Z PRZODU -Z KLATKI PLECY OPARTE 5* 15,12,12,12,10 2. UNOSZENIA WZD£U¯ TU£OWAIA ZE SZTANGA -UCHWYT SZEROKI 4* 12 3. WYCISKANIA ARNOLDA SIEDZAC -SZTANGIELKI , plecy bez oparcia 3-4* 10 4. prostowania ramienia z lina dolnego wyciagu sidzac- ruch nad g³owe 3* 12 5. FRANCUSKIE ZE SZTANGA £AMANA LEZAC NA£AWCE SKOSNEJ 3* 12 6. PROSTOWANIA RAMIENIA Z DROZKIEM PROSTYM GORNEGO WYCIAGU w kleku 3* 12 ZESTAW D GRZBIET- LYDKI -BRZUCH 1. SCIAGANIE DRAZKA PROSTEGO SIEDZAC PRZY GORNYM WYCIAGU UCHWYT SREGNI NACHWYT 3* 12-15 2. PODCIAGANIE SZTANGI W OPADZIE TU£OWIA 4* 12 (15) 3. PRZENOSZENIE SZTANGIELKI ZA G£OWE LEZAC NA£AWCE POZIOMEJ 3* 12 4. WIOS£OWANIE - MASZYNA PRZY ORBITREKACH 3-4* 12 5. PODCIAGANIE CIA£A W OPDCHWYCIE D£ONIE NA GRYFIE SMITH MASZYNY 2-3* 12 6. WSPIECIA NA PALCE NA JEDNEJ NODZE , ZE SZTANGIELKA W D£ONI 5* 12 7. SPINANIA LEZAC NA KOPULE BOSU 5-7* 12-15 moja dieta tak mniej więcej będzie wyglądała... 8 BIAŁEK/1CAŁE JAJKO/100G PŁATKI/TRUSKAWKI/MUS JABŁKOWY 4 POSIŁKI / 1 DZIEŃ PODZIAŁ 2 RAZY 250G WOŁOWINY 2 RAZY 100G JAKOSCIOWEGO RYZU 2 RAZY 250G KURCZAK FILET 1 KASZA 120G 1 RAZ ZIMNIAKI SŁODKIE 400G WARZYWA 2 RAZY PO 250G KOSZTY PRODUKTÓW WOŁOWINA 40ZŁ/KG RYZ JAKOSCIOWY 20ZŁ/ KG KURCZAK FILET 17 ZŁ / 1 KG ZIEMNIAKI SŁODKIE 12ZŁ/ 1 KG WARZYWA 10ZŁ/ KG RYBY: TUŃCZYK FILET 89-100ZŁ / 1 KG ŁOSOŚ 56 ZŁ / 1KG DORSZ POLEDWICA 60ZŁ / 1KG WOŁOWINA 20ZŁ KURCZAK F. 8,50 ZŁ RYŻ 300G /6 ZŁ ZIEMNIAKI 400G /5 ZŁ WARZYWA 5 ZŁ PRZYPRAWY, DODATKI, OLIWA GRECKA / 3,5 ZŁ POJEMNIKI 2 ZŁ DZIEŃ ( FILET TUŃCZYK/ DORSZ ) 80 ZŁ MIĘSO/RYBA 250G OKOŁO 1,5 KG MIĘSA DZIENNIE OKOŁO 0,5 KG KASZ ITP. OKOŁO 0,5 KG WARZYW 6 POSIŁKÓW DZIENNIE Zmieniony przez - slaws1170 w dniu 2015-03-31 23:13:53

    Odpowiedzi: 524 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 3/31/2015 11:54:21 AM Liczba szacunów: 0