SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

c

  • Pierwszy cykl Oxa

    Post
    Doping

    Chciałbym poznać opinie ludzi którzy próbowali Oxy z tych firm, łyknąć witaminę C za tyle złotych to .... :)

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 2315 Data: 7/28/2010 8:43:30 PM Liczba szacunów: 0
  • Siemka to znowu ja ; D Jak libido slabe to wrzucic provi? 4 kg wody zlecialo Sila male odchyly Krete wale 15g A E Selen po treningu i wieczorem wit c 8g dziennie b complex x2 dawka probiotyk magnez potas lecytyna bcaa 40g dziennie wapn 500mg omega 3 2g czosnek 2 tabsy zma na noc arginina na noc 4g beta alanina i cytrulina 6 przed treningiem i o czyms pewbie zapomnialem bo pokazne ilosci lykam jakies rady?: )

    Odpowiedzi: 34 Ilość wyświetleń: 3945 Data: 2/9/2018 9:13:53 PM Liczba szacunów: 0
  • Zareagowałem odrazu jak zacząłem odczuwać objawy, także gino powinno zniknąć zupełnie? Wiesz co, niektórzy mówią, że c***owo się czują po clomie, dlatego pytam. Nie jest się np. sennym ? I wgl jak się ma clom i nolva do alkoholu? Zachodzą jakieś interakcje? Bo ostatni tydzień odbloku wchodzi mi w tydzień wakacji za granicą, gdzie napewno jakiś drink pójdzie

    Odpowiedzi: 22 Ilość wyświetleń: 16223 Data: 7/25/2010 6:45:28 PM Liczba szacunów: 0
  • Czy ten plan będzie dobry?

    Post
    Trening dla początkujących

    A klatka piersiowa 4s - wyciskanie sztangi na ławce płaskiej barki 3s - zza głowy plecy 3s- martwy ciąg nogi 3s- przysiad tricepsy 2s -prostowanie na wyciągu bicepsy 2s -uginanie na modlitewniku podchwyt B plecy 4s -wiosłowanie sztangą nogi 3s- przysiad klatka 3s- wyciskanie sztangi na skosie barki 3s -podciąganie sztangi wzdłóż tłowia bicepsy 2s -uginanie ze sztangą stojąc tricepsy 2s -wyciskanie francuskie C nogi 4s -przysiad plecy 3s -podciąganie klatka 3s -skos sztangielki barki 3s -wysiskanie sprzed głowy tricepsy 2s -pompki na poręczach bicepsy 2s -uginanie na modlitewniku uchwyt młotkowy +brzuch na każdym treningu Tak lepiej? A jak robiłem na biceps 3 serie złóżmy ciężarem 1kg 2kg i 3kg to jak tera bede robił dwie to robić ciężarem 1kg i 2kg czy 2kg i 3kg?

    Odpowiedzi: 12 Ilość wyświetleń: 1282 Data: 7/1/2009 12:04:10 AM Liczba szacunów: 0
  • Zgaga - rozwiązanie ???

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    MI CHODZIO O ODKWASZENIE ORGANIZMU W TAKI SPOSOBN ZE: GDZIES WYCZYTALEM ZE JEDZAC DUZO NABIALU BIALKA SLODYCZY ZAKWASZA SIE ORGANIZM POWSTAJA PO STRAWIENIU TYCH ZWIAZKOW JAKIES TOKSYNY KTORE ODKLADAJA SIE W STAWACH CO Z CZASEM POWODUJE ICH DEGENERACJE ,POWSTAJA KONTUZJE ITD CZY TO PRAWDA? I W TYM ARTYKULE BYLO NAPISANE ZE ORGANIZM TRRZEBA ODKWASZAC BO DZIEKI ODKWASZENIU POZBYWAMY SIE JAKICHS TAM RESZTEK METALI CIEZKICH ,KRYSZTALKOW SOLI ITD.WIEC CO TRZEBA JESC JESLI SPOZYWAM DUZOP BIALK AZEBY POZBYC SIE TOKSYN KTOTRE GROMADZA SIE W MOIM ORGANIZMIE CZY ZESTAW WITAMIN ANTYOKSYDACYJNYCH A-C-E CZY TEZ POPROSTU JEST DUZO WARZYW I OWOCOW ,A MOZE MNOSTWO KISZONEJ KAPUSTY DO KAZDEGO POSILKU-------???????????? kolagen

    Odpowiedzi: 17 Ilość wyświetleń: 16857 Data: 10/20/2002 3:23:08 PM Liczba szacunów: 0
  • Zambo Return`s/Dziennik-Round 3 str 16

    Post
    Trening dla początkujących

    W cyklu ktory tu prowadze zostaly juz tylko negatywy. oto dwa ostatnie treningi i ich obciazenia: 1.wyciskanie na barki 62.5 65kg 2.przysiady102.5 107.5kg 3.wyciskanie na lawce112.5 115kg 4.wioslowanie w opadzie 125kg 130kg 5.martwy ciag 142,5kg 150kg (tu juz bylo bardzo ciezko zrobic 3x5powt w ostatnim treningu.pierwsza seria ok a dwie pozostale to na raty zrobilem) Jak widac obciazenia nie sa duze.ale powiem szczerze ze forma wraca pomalu i ostatni trening oprocz martwego poszedl ok co swiadczy o wzroscie sily.Przypominam ze trening prowadze bez jaks szczegulnych supli.Probowalem kreatyny w prochu ale mi nie wchodzila.Mysle ja wyprobowac w drugim cyklu i juz nie bedzie ze boli.jedyne co tu stosuje to wiatminy maxivit i dodatkowo vit c. w lustrze widac zmiane miesnie sie wyostrzyly i lekko zaokraglily.wygladam lepiej co ciezko uchwycic na zdjeciach szczegolnie z komorki. Teraz za rada Pepa planuje zrobic jeszcze jakis tydzien moze dwa tych negatywow. tylko ze nie mam partnera treningowego wiec bede musial cwiczyc ciezarem z maxow 5 powt.jesli bede czul przyrost sily to intuicyjnie dodam ciezaru. nastepny cykl szykuje sie na stalej suplementacji mono (mono poniewaz moim zdaniem to jedyna kreta ktora na prawde dziala).szczegolnie lubie krete olimpa megacaps.zamowilem juz glutamine.musze ja wkoncu przetestowac bo szczerze mowiac nie mialem nigdy doczynienia z tym suplementem a ludzie i znawcy ja szczerze polecaja. Niedlugo wrzuce nowa rozpiske!!! Z ostatniej chwili Chyba gluta nie wchodzi w gre,bo wziolem doslownie 1 tabsa od kumpla tej samej firmy i dostalem jakis plam.Powoli juz schodzi ale nie bede chodzil jak dalmatynczyk lub jakis cholerny obloczek po ulicy. Wyslalem juz info do BOK-u i czekam na odpowiedz czy mozliwe jest anulowanie zamowienia. Zmieniony przez - Zambo19 w dniu 2008-02-04 19:01:33 Zmieniony przez - Zambo19 w dniu 2008-02-04 19:02:44

    Odpowiedzi: 197 Ilość wyświetleń: 11164 Data: 2/4/2008 4:41:24 PM Liczba szacunów: 0
  • UFC 98 - wyniki i dyskusja po gali

    Post
    Scena MMA i K-1

    Nie robcie z Machidy takiego Boga, to nie Fedor Kruszek jesli to twoja najlepsza walka jaka widziales to Machida trzyma sie gameplanu,nie to co Arlovski,co powoduje, ze walczy skrajnie nieciekawie ale efektywnie, zreszta obaj panowie w 1 rundzie poza skakaniem wokol siebie nic nie pokazali. Machida zachowa tytul na dlugo bo poza nim w lhw w ufc reszta jest albo skrajnie jednowymiarowa albo po prostu slaba.A bajki o tym, ze karateka ma tytul mozna sobie w d**e wsadzic.Lyoto ma nie dosc, ze czarny pas w bjj to ostatnie pol roku spedzil na treningach z Satoshi Ishim(zloty medal w judo w Pekinie). Jest z.a.j.e.b.i.s.c.i.e kompletny ale co pokazala koncowka walki z Ortizem mozna go obalic i w parterze zdominowac(to, ze Ortiz byl cieniem samego siebie i nie umial balachy wyciagnac z takiej pozycji to inna sprawaPredzej czy pozniej Lyoto dostanie kogos lepszego w jednej plaszczyznie to moze obejrzymy jakas ciekawsza walke w jego wykonaniu. I gdyby ktos mial jakies watpliwosci to tak, uwazam, ze mozna Machide obok GSP, Silvy i Fedora wymieniac w P4P. pzdr a tu filmik na rozluznienie posladow http://www.youtube.com/watch?v=_jzxeahPIiY

    Odpowiedzi: 65 Ilość wyświetleń: 6761 Data: 5/25/2009 1:23:32 PM Liczba szacunów: 0
  • System Administrator Appreciation Day

    Post
    Administracja i Moderatorzy

    koks: panny: rap:

    Odpowiedzi: 19 Ilość wyświetleń: 16121 Data: 8/1/2009 1:24:27 PM Liczba szacunów: 0
  • System Administrator Appreciation Day

    Post
    Administracja i Moderatorzy

    cos za jasny kolor ma myslalem, ze im wieksza kalorycznosc tym ciemniejszy macie tez wodke

    Odpowiedzi: 19 Ilość wyświetleń: 16121 Data: 8/1/2009 5:36:30 PM Liczba szacunów: 0
  • Makrela wedzona

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    Jasne, ze sie nadaje, ale oczywiscie im mniej procesów przetwarzania produktu tym zdrowiej 100 g produktu zawiera: Białko Tłuszcze Węglowodany(strawne) 20.7 15.5 0 Pozostałe dane: Wartość energetyczna : 221 Odpadki : 31 Kwasy tłuszczowe nasycone : 3.88 Kwasy tłuszczowe jednonienasycone : 5.83 Kwasy tłuszczowe wielonienasycone : 3.79 Węglowodany ogółem : 0 Cholesterol : 70 Sacharoza : 0 Błonnik pokarmowy : 0 Sód : 1170 Potas : 275 Wapń : 5 Fosfor : 240 Żelazo : 1.2 Magnez : 30 Witamina A* : 54 Beta-karoten : 0 Witamina D : 8.4 Witamina E : 1 Tiamina (Witamina B1) : 0.14 Ryboflawina (Witamina B2) : 0.35 Niacyna (Witamina PP) : 8 Witamina C : 0 Zmieniony przez - JIGGA99 w dniu 2005-03-24 21:32:48

    Odpowiedzi: 57 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 3/24/2005 9:32:16 PM Liczba szacunów: 0
  • dietetyka

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie

    C kierunek: zdrowie publiczne specjalność: dietetyka jest w Łodzi!

    Odpowiedzi: 67 Ilość wyświetleń: 11438 Data: 8/2/2006 10:51:46 PM Liczba szacunów: 0
  • Palant i inne ;)

    Post
    Inne dyscypliny

    Myślisz, że ja nie chciałbym zobaczyć filmików z grą w palanta. To jest moim marzeniem. Ja przeczytałem wiele stron internetowych dotyczących gry w tę dyscyplinę sportową i ****ica mnie bierze, gdy na każdej stronie czytam o innych zasadach. Może gdzieś zachowały się archiwalne filmiki z lat 1950/60 gdy istniała Państwowa Liga palanta i Polski Związek Piłki Palantowej z siedzibą w Rybniku. Należało by poszukać w którejś z rybnickich lub żorskich drużyn baseballowych albo w Warszawie w Polskim Związku Baseballa i Softballa. Tutaj niektóre z odmian palanta jedna mają z drugim tyle wspólnego, że odbija się piłeczkę pałką. http://sport.tutej.pl/cms.php?i=8804 Palant Gra, która stanowi pierwowzór baseballu. Palant to kij o okrągłym przekroju dł. ok. 80 cm (inne "regulaminy" stanowią, że 70 cm) i średnicy 4 cm na górze i zwężający się do 3,5 cm na dole. (Kijów takich nie można dostać w żadnym sklepie sportowym natomiast w hurtowniach sportowych można na nie złożyć zamówienia). Gra odbywa się piłką o średnicy 7 cm i wadze 80 g (na całe szczęście można kupić jeszcze oryginalne piłki palantowe wypełnione pakułami i obszyte skórą np. tutaj http://sportbazar.pl/pl/product/view?id=249644). Wymiary boiska i liczba graczy nie są ściśle określone. Istnieje wiele odmian gry w palanta. W odmianie palanta bez wykupna, wybrany wymierzaniem (losowanie dłońmi na kiju) gracz zajmuje „królestwo”. Pozostali idą na „pole” i stają w różnych odległościach od odbijacza. Podbijasz podrzuca piłkę i w locie podbija ją końcem palanta. Podbijasz traci królestwo jeśli: albo 3 razy z rzędu nie podbije piłki, lub tak ją podbije, że ta toczy się po ziemi jako „szczur”, albo przeciwnik chwycić piłkę w locie. W drugim przypadku odbijacza zastępuje zawodnik, który złapał piłkę. www.modn.konin.lm.pl/palant.doc Regulamin: Palant – gra rekreacyjna, przepisy Historia: Gra zespołowa na punkty, polegająca na wybijaniu małej piłeczki palantowe specjalnym bijakiem zwanym też palantem. Jest to stara, tradycyjna gra ludowa, uprawiana na Górnym Śląsku i Opolszczyźnie już w XVII w. Grę o podobnych zasadach uprawiano w różnych regionach Niemiec i istnieje prawdopodobieństwo, że została przeniesiona przez polskich i niemieckich emigrantów do Ameryki, gdzie w połączeniu ze staroindiańską grą „chattaway” stała się początkiem baseballa. ZMODYFIKOWANY PALANT Gra zespołowa młodzieżowa polegająca na wybijaniu piłeczki tenisowej rakietą. LICZBA GRACZY – 10 + 2 rezerwowych ( 6 dz kl. IV + 6 dz kl. V ). Zmiany – systemem hokejowym. BOISKO – o powierzchni równej, wymiary 20x35m, wytyczone na rogach i w środku linii bocznych pachołkami. Za jedną z linii końcowych znajduje się miejsce dla jednej z drużyn, tzw. „gniazdo”. W jego środku zakreśla się półkole jako miejsce podbijania. PRZYBORY – 9 pachołków, rakieta i piłeczka do tenisa ziemnego LOSOWANIE – kapitanowie losują w dowolny sposób, która z drużyn jako pierwsza zajmie gniazdo i uzyska prawo rozpoczęcia gry. W każdej następnej rozgrywce gniazdo otrzymuje drużyna, która w poprzedniej rozgrywce uzyskała mniejszą ilość punktów. W przypadku remisu drużyna, która nie była ostatnio w gnieździe. CEL GRY – drużyna podbijająca stara się jak najdłużej utrzymać w gnieździe przez celne podbijanie piłki i ukończenie biegów; drużyna chwytająca dąży do uzyskania gniazda. W tym celu stara się schwycić piłkę jednorącz lub oburącz, albo też przerzucić piłkę przez linie gniazda, by w ten sposób wstrzymać możliwie najwięcej graczy na swym boisku, a co za tym idzie „wygłodzić„ przeciwna drużynę. USTAWIENIE – drużyna będąca w gnieździe ustawia się w szeregu za miejscem podbijania, chwytająca zaś rozstawia się w polu. CZAS TRWANIA GRY – 2 x 15 minut. Z przerwą 5 min. W przypadku remisu sędzia zarządza 5 minutową dogrywkę. ZASADY GRY – Gracze znajdujący się w gnieździe występują kolejno do półkola, skąd maja prawo podbijać piłkę na pole chwytania przy pomocy rakiety. Podbicie jest dobre wtedy kiedy piłka przeszła nad ziemią wyznaczoną linię. Podbicie jest nieważne, jeśli podbijający: a) nie podbije piłki tak, aby wyszła poza granice gniazda b) wypuści rakietę z ręki c) podbije piłkę ukośnie, tzn. za linię boczną przed linią przebicia. Przez złe podbicie gracz traci prawo do biegu. Trzykrotne złe podbicie powoduje zamianę pól przez drużyny. Po podbiciu piłki gracz, który podbił piłkę, ułożywszy rakietę w granicach pola podbijania, biegnie do mety i stamtąd wraca do gniazda, za co drużyna otrzymuje 1 punkt, on zaś ma prawo do dalszej gry w gnieździe. Gracz, który rozpoczął bieg po nieważnym podbiciu, wraca do gniazda i czeka, aż uzyska prawo biegu po dobrym podbiciu następnego gracza, z którym wybiega jednocześnie. Po podbiciu piłki gracz może wykonać swój bieg zatrzymując się kolejno przy pachołkach. W sytuacji kiedy piłka przekroczyła już linię gniazda, a zawodnik biegnący znajduje się pomiędzy dwoma pachołkami, cofa się do poprzedniego. Kapitan drużyny ma prawo do trzykrotnego podbicia, przy czym bieg swój może wykonać po dowolnym podbiciu. Kapitan, który obiegnie drogę po swym podbiciu, zdobywa 3 punkty. Drużyna znajdująca się na polu stara się schwytać każdą podbitą piłkę. Trzykrotny chwyt piłki jednorącz lub oburącz, czyli tzw. kampa daje prawo zmiany pola chwytania na gniazdo. Jeśli zmiana pól nastąpi z innych powodów, wówczas drużyna nie traci zdobytych kamp, gdy znajduje się na polu chwytania. W momencie wyrzucenia rakiety lub wyjścia zawodnika z rakietą poza granice gniazda następuje natychmiastowa zamiana pól przez drużyny. Kampa Jest dobra, gdy piłka zostanie schwycona w locie, nieważna zaś, gdy chwyt piłki nastąpi po jej odbiciu od ziemi, gracza czy pachołka lub też po złym podbiciu. Za trzykrotną kampę drużyna przechodzi z pola walki do gniazda. Jeżeli żaden z graczy będących w gnieździe nie ma prawa podbijania np. przy nieumiejętnym podbiciu piłki, również następuje zmiana ustawienia drużyn. Nazywamy to „wygłodzeniem” drużyny. O zwycięstwie decyduje ilość punktów uzyskana w określonym czasie. - ostateczna interpretacja regulaminu i współzawodnictwa należy do organizatora http://www.sciaga.pl/tekst/15941-16-co_to_jest_palant Gra w piłkę uderzaną specjalnym kijem, zwanym również palantem (bijakiem) lub palestrą. Istnieje kilkadziesiąt tradycyjnych i wiele aktualnych lokalnie zróżnicowanych zasad gry. Historia gry Tradycje gry sięgają ludowych zabaw okresu Sredniowiecza. Do Polski palant dotarł w czasach Zygmunta III Wazy. Gra rozwiajła się w formach ludowych i szkolnych. W ciągu XIX wieku gra utrzymała popularność. Po 1918 roku w Polsce palanta wprowadzono do programów szkolnych. Po roku 1945 wprowadzono regularne rozgrywki na Sląsku. Najsilniejsze klubu w okresie 1945-52 były KS Rój, KS Kuznia Ligicka, LZS Boguszowice. Po 1952 roku rozegrano pierwsze nieoficjalne mistrzostwa Polski. Po 1957 r w Rybniku powstał Polski Związek Piłki Palantowej (PZPP), organizujący od 1957 mistrzostwa Polski. Pierwszym mistrzem została KS Silesia Rybnik. W 1978 r PZPP przekształcił się w Polski Związek Baseballu i Softballu. W latach 80 XX w nastąpił upadek znaczenia palanta. Obecnie rzadko spotykana gra! Akcesoria W grze uczestniczą dwie drużyny liczące od 10 -15 zawodników każda. Czas gry wynosi 2x20 min z 5-minutową przerwą; można również grać aż do zdobycia ustalonej przed grą liczby punktów. Boisko do gry w palanta jest prostokątem o wymiarach 25x50 m; jeden z krótszych boków pola gry jest linią gniazda, drugi linią graniczną, poza którą znajduje się nieograniczone wymiarami zapole. W odległości 20 m od linii gniazda przebiega poprzeczna linia, dzieląca boisko na przedpole i pole zwana linią półmetka; w odległości 10 m od linii granicznej znajduje się 5 metrowa linia mesty oznaczona chorągiewkami. W połowie lini gniazda oznaczone jest półkole podbijania o promieniu 2 m. Palant (bijak) ma kształt zwężającego się kija długości 70 cm o przekroju okrągłym, średnicy do 4,5 cm na jednym końcu i do 3 cm na drugim. Piłka o masie min. 80 gram i obwodzie 20-22 cm jest trwarda, wypełniona włosiem lub pakułami i obszyta skórą. Inne warianty gier: długość boiska: 50-75 m szerokość 20-25 m gniazdo o promieniu 3 m linia półmetku 25-30 m do linii gniazda linia mety (dł. 5m), 10-15 m od linii granicznej Zasady gry Na początku gry zawodnicy jednej drużyny zajmują miejsca za linią gniazda, gracze drugiego zespołu ustawiają się w polu i na zapolu. Punkty może zdobywać tylko drużyna znajdująca się w gniezdzie; zadaniem drużyny znajdującej się w polu jest zdobycie gniazda. Gracze ustawionej w gniezdzie wybijają kolejno palantem piłkę z półkola podbijania możliwie najdalej w pole tak, aby nie przekroczyła on w locie bocznych linii boiska; podbicie jest nieważne, jeśli gracz nie trafi palantem w piłkę, piłka nie przekroczy w locie linii półmetka lub przekroczy boczną linię boiska albo też jeśli palant wypadnie w czasie podbijania graczowi z ręki lub zostanie upuszczony po wybiciu poza półkole podbijania. Po prawidłowym wybiciu piłki w pole gracz odkłada palanta w półkolu podbijania i biegnie do mety i z powrotem, za co zdobywa punkt, jeśli zakończy bieg zanim gracze drużyny w polu zdołają schwytać piłkę i odrzucić ją z powrotem za linię gniazda (rys. 3 i animacja obok). Drużyna ustawiona w polu, aby zdobyć gniazdo, musi schwytać piłkę i trafić ("skuć") któregokolwiek z biegnących graczy drużyny z gniazda, gracz nie może być "skuty", jeśli zatrzymał się w biegu na półmetku lub mecie, gdzie jest "bezpieczny" i oczekuje na następne wybicie piłki przez jednego ze swoich współpartnerów. Zdobycie gniazda następuje także w wyniku trzykrotnego kolejnego uchwycenia jednorącz z lotu wybitej z gniazda piłki. Bieg może odbywać się etapami: np. po własnym podbiciu piłki tylko do półmetka, po podbiciu przez następnego gracza - do mety ... ... następnie z powrotem do półmetka lub bezpośrednio do linii gniazda. Gdy jeden z biegnących graczy drużyny z gniazda zostanie trafiony ("skuty"), wszyscy jego współpartnerzy mają prawo wybiec w pole, aby schytać piłkę i trafić ("odkuć") któregokolwiek z graczy drużyny w polu, zdążających w tym samym czasie do gniazda. Jeśli "odkucie" się uda, drużyna w gniezdzie nie traci gniazda i gra toczy się dalej, natomiast "skucie" gracza z gniazda bez "odkucia" powoduje utratę gniazda i zmianę ról drużyn. Co to jest palant? Gra w piłkę uderzaną specjalnym kijem, zwanym również palantem (bijakiem) lub palestrą. Istnieje kilkadziesiąt tradycyjnych i wiele aktualnych lokalnie zróżnicowanych zasad gry. Historia gry Tradycje gry sięgają ludowych zabaw okresu Sredniowiecza. Do Polski palant dotarł w czasach Zygmunta III Wazy. Gra rozwiajła się w formach ludowych i szkolnych. W ciągu XIX wieku gra utrzymała popularność. Po 1918 roku w Polsce palanta wprowadzono do programów szkolnych. Po roku 1945 wprowadzono regularne rozgrywki na Sląsku. Najsilniejsze klubu w okresie 1945-52 były KS Rój, KS Kuznia Ligicka, LZS Boguszowice. Po 1952 roku rozegrano pierwsze nieoficjalne mistrzostwa Polski. Po 1957 r w Rybniku powstał Polski Związek Piłki Palantowej (PZPP), organizujący od 1957 mistrzostwa Polski. Pierwszym mistrzem została KS Silesia Rybnik. W 1978 r PZPP przekształcił się w Polski Związek Baseballu i Softballu. W latach 80 XX w nastąpił upadek znaczenia palanta. Obecnie rzadko spotykana gra! Boisko i akcesoria W grze uczestniczą dwie drużyny liczące od 10 -15 zawodników każda. Czas gry wynosi 2x20 min z 5-minutową przerwą; można również grać aż do zdobycia ustalonej przed grą liczby punktów. Boisko do gry w palanta jest prostokątem o wymiarach 25x50 m; jeden z krótszych boków pola gry jest linią gniazda, drugi linią graniczną, poza którą znajduje się nieograniczone wymiarami zapole. W odległości 20 m od linii gniazda przebiega poprzeczna linia, dzieląca boisko na przedpole i pole zwana linią półmetka; w odległości 10 m od linii granicznej znajduje się 5 metrowa linia mesty oznaczona chorągiewkami. W połowie lini gniazda oznaczone jest półkole podbijania o promieniu 2 m. Palant (bijak) ma kształt zwężającego się kija długości 70 cm o przekroju okrągłym, średnicy do 4,5 cm na jednym końcu i do 3 cm na drugim. Piłka o masie min. 80 gram i obwodzie 20-22 cm jest trwarda, wypełniona włosiem lub pakułami i obszyta skórą. Inne warianty gier: długość boiska: 50-75 m szerokość 20-25 m gniazdo o promieniu 3 m linia półmetku 25-30 m do linii gniazda linia mety (dł. 5m), 10-15 m od linii granicznej Zasady gry Na początku gry zawodnicy jednej drużyny zajmują miejsca za linią gniazda, gracze drugiego zespołu ustawiają się w polu i na zapolu. Punkty może zdobywać tylko drużyna znajdująca się w gniezdzie; zadaniem drużyny znajdującej się w polu jest zdobycie gniazda. Gracze ustawionej w gniezdzie wybijają kolejno palantem piłkę z półkola podbijania możliwie najdalej w pole tak, aby nie przekroczyła on w locie bocznych linii boiska; podbicie jest nieważne, jeśli gracz nie trafi palantem w piłkę, piłka nie przekroczy w locie linii półmetka lub przekroczy boczną linię boiska albo też jeśli palant wypadnie w czasie podbijania graczowi z ręki lub zostanie upuszczony po wybiciu poza półkole podbijania. Po prawidłowym wybiciu piłki w pole gracz odkłada palanta w półkolu podbijania i biegnie do mety i z powrotem, za co zdobywa punkt, jeśli zakończy bieg zanim gracze drużyny w polu zdołają schwytać piłkę i odrzucić ją z powrotem za linię gniazda (rys. 3 i animacja obok). Drużyna ustawiona w polu, aby zdobyć gniazdo, musi schwytać piłkę i trafić ("skuć") któregokolwiek z biegnących graczy drużyny z gniazda, gracz nie może być "skuty", jeśli zatrzymał się w biegu na półmetku lub mecie, gdzie jest "bezpieczny" i oczekuje na następne wybicie piłki przez jednego ze swoich współpartnerów. Zdobycie gniazda następuje także w wyniku trzykrotnego kolejnego uchwycenia jednorącz z lotu wybitej z gniazda piłki. Bieg może odbywać się etapami: np. po własnym podbiciu piłki tylko do półmetka, po podbiciu przez następnego gracza - do mety ... ... następnie z powrotem do półmetka lub bezpośrednio do linii gniazda. Gdy jeden z biegnących graczy drużyny z gniazda zostanie trafiony ("skuty"), wszyscy jego współpartnerzy mają prawo wybiec w pole, aby schytać piłkę i trafić ("odkuć") któregokolwiek z graczy drużyny w polu, zdążających w tym samym czasie do gniazda. Jeśli "odkucie" się uda, drużyna w gniezdzie nie traci gniazda i gra toczy się dalej, natomiast "skucie" gracza z gniazda bez "odkucia" powoduje utratę gniazda i zmianę ról drużyn. http://www.sciaga.pl/tekst/21440-22-gry_i_zabawy_dla_mlodziezy_w_zakresie_studiow_wychowania_fizycznego Palant Gracze znajdujący się w gnieździe wstępują kolejno do półkola, skąd mają prawo podbijać piłkę za pomocą palanta na pole chwytania.Podbicie jest dobre, jeśli: -piłka przeszła nad ziemią linię półmetka; -została dotknięta przez gracza, mimo, że nie przeszła linii półmetka drogą powietrzną. Podbicie jest nieważne, jeśli podbijający: - nie podbije piłki tak, aby wyszła poza granice gniazda;- nie stał obunóż na linii podbijania; - wypuści palant z ręki; - sam sobie nie podrzuci piłki; - podbije piłkę ukośnie, tzn. za linię boczną za półmetkiem. Przez złe podbicie gracz traci prawo do biegu. Po podbiciu piłki gracz, ułożywszy palant w granicach pola podbijania, biegnie do mety i stamtąd wraca do gniazda, za co drużyna otrzymuje punkt, on zaś na prawo do dalszej gry w gnieździe. Biegnąc musi dotknąć ręką chorągiewki na mecie i od niej wrócić do gniazda. Gracz, który: - rozpoczął bieg po nieważnym podbiciu; - nie dotknął chorągiewki na mecie; - rozpoczął bieg, gdy piłka zgubiła się po odbiciu; - został w czasie biegu skuty,wraca do gniazda i czeka, aż uzyska prawo biegu po dobrym podbiciu następnego gracza, z którym wybiega równocześnie. Kto ukończy bieg nie z własnego podbicia, nie uzyskuje punktu dla swojej drużyny, tylko prawo podbicia w następnej kolejce. Po podbiciu piłki gracz może wykonać swój bieg etapami, a więc do półmetka, mety, półmetka i gniazda lub w innej kolejności, zależnie od sytuacji, jaka się wytworzyła po podbiciu piłki. Kapitan drużyny ma prawo trzykrotnego podbicia, a „wykupnik” – dwukrotnego podbicia piłki, przy czym bieg swój mogą wykonywać po dowolnym odbiciu. Kapitan, który obiegnie drogę po swoim podbiciu, zdobywa 3 punkty, „wykupnik” – 2.Drużyna znajdująca się na polu stara się schwytać każdą podbitą piłkę. Trzykrotny chwyt piłki jednorącz, czyli kampa, daje prawo zmiany pola chwytania na gniazdo. Jeśli zmiana pól nastąpi z innych powodów, wówczas drużyna nie traci zdobytych kamp, gdy znajdzie się ponownie na polu chwytania. Kampa jest dobra, gdy piłka zostanie schwytana w locie, nieważna zaś, gdy chwyt piłki nastąpi po jej odbiciu od ziemi, gracza czy chorągiewki lub tez chwyt wykonano za pomocą obu rąk lub też po złym podbiciu. Gracze starają się kuć biegnących piłka schwytaną lub podniesiona z ziemi. Skucie jest dobre, jeśli piłka dotknie gracza biegnącego. Gracz nie może biec z piłką, którą chwycił. Za taki błąd sędzia poleca odrzucić piłkę do gniada, uniemożliwiając trafieni. Gracz skuty ma prawo odkucia się, tzn. celowania piłką w któregokolwiek z przeciwników. Jeśli gracz odkuję się , następuje zmiana pól. Praca w załaczniku... Załączniki do pracy: Gry i zabawy.doc (42496 bajtów) Polecamy podobne teksty Gry i zabawy w nauczaniu piłki nożnej - konspekt Zabawy, gry ruchowe - rodzaje i ich znaczenie w życiu dziecka Teoria wychowania fizycznego - pytania i odpowiedzi Zaliczenie z zajęć wychowania fizycznego. Ćwiczenia z terrabandą. Konspekt lekcji wychowania fizycznego (zajęcia z zakresu piłki siatkowej). Załączniki do pracy: jakub-palant(w-f).doc (262144 bajtów) DODAJ NOWY MATERIAŁ A A A A - zmień wielkość czcionki Inne Rehabilitacja ________________________________________ autor: canotage dodano: 2004-02-04 http://www.leczyca.pl/php/?modules=show&thread=&referto=4&o=846 Regulamin gry w palanta Boisko o wymiarach 25x 60 m. przedzielone linią środkową. Liczba graczy dwie drużyny po 7 do 15 graczy. Przybory: palant okrągły lub płaski i piłka palantowa o średnicy 5 do 7 cm. Losowanie przez matki pola "nieba" i "piekła". Cel gry: drużyna podbijająca stara się jak najdłużej utrzymać na "niebie" przez celne podbijanie piłki palantem i ukończenie biegu. Drużyna będąca na polu "piekło" dąży do uzyskania pola "niebo". W tym celu stara się schwytać piłkę w ręce, lub trafić biegnącego gracza, z pola „niebo” albo też przerzucić piłkę na stronę "nieba" by w ten sposób wstrzymać możliwie najwięcej graczy na "piekle". Ustawienie graczy – drużyna "nieba" ustawia się przed linią "nieba" a drużyna "piekła" za linią środkową. Czas trwania gry dwa razy po 20 minut. Zasady gry: gracze znajdujący się na "niebie" odbijają piłkę za linią środkową przy pomocy palanta. Podbicie jest ważne jeśli: piłka przeleciała nad ziemią lub po ziemi linię środkową, piłka została dotknięta przez gracza, i nie przekroczyła linii środkowej drogą powietrzną lub po ziemi (tzw. tronek może być powtórzony trzy razy). Podbicie jest nieważne jeśli: • podbijający wypuści palanta z ręki, • sam sobie nie podrzuci piłki, • nie trafi palantem w piłkę. Po podbiciu piłki gracz który przebił piłkę za linie środkową, ułożywszy kij palantowy na linii "nieba" i biegnie do linii piekła z możliwością zatrzymania się na linii środkowej i stamtąd bezpośrednio wraca na linie "nieba" za co drużyna otrzymuje jeden punkt, a on sam ma prawo do dalszej gry na "niebie". Gracz który nie trafi w piłkę czeka, aż uzyska prawo do biegu po dobrym odbiciu następnego gracza, z którym biegnie jednocześnie. Kto ukończył bieg nie z własnego odbicia nie uzyskuje punktu dla swojej drużyny tylko prawo do odbicia w następnej kolejce. Po odbiciu piłki gracz może wykonać swój bieg etapami, a więc do linii środkowej, i dalej do linii końcowej "piekła" a następnie powrót całego odcinka do linii "nieba". Matka "nieba" ma prawo do trzykrotnego odbicia przy czym bieg swój mogą wykonać zawodnicy którzy wcześniej niepoprawnie odbili piłkę. Matka która obiegnie drogę po swym odbiciu zdobywa trzy punkty. Matka ma prawo do dziewięciu tzw tronków. Drużyna znajdująca się na polu "piekła" stara się schwytać każdą podbitą piłkę. Schwytanie piłki w ręce w locie daje prawo do zmian pola gry, a także po ubiciu biegnącego zawodnika "nieba". Jeżeli zawodnik ubijany złapie piłkę w ręce biegnąc ubicie jest nieważne i wraca na poprzednie pole. Gracze starają się ubić biegnących piłką schwytaną lub podniesioną z ziemi. Ubicie jest ważne jeśli piłka dotknie biegnącego gracza. Ubicie jest nieważne jeśli nastąpi za linią "piekła" lub "nieba" lub gdy wcześniej piłka odbije się o ziemię. Za trafienie gracza jak i za złapanie piłki drużyna "piekła" przechodzi na linie nieba. Jeżeli żaden z graczy będących na "niebie" nie ma prawa podbijania np. przy nie umiejętnym podbijaniu piłki, również następuje zmiana ustawienia drużyn. O zwycięstwie decyduje ilość punktów uzyskanych w określonym czasie lub ustalonym przed rozpoczęciem gry (np. 5, 10 min.) Król Palanta http://www.grabow.com.pl/pokaz.php?s=5Adam Rapacki Regulamin gry w palanta 1. Boisko o wymiarach 25x 60 m. przedzielone linią środkową. 2. Liczba graczy dwie drużyny po 7 do 15 graczy. 3. Przybory: palant okrągły lub płaski i piłka palantowa o średnicy 5 do 7 cm. 4. Losowanie przez matki pola "nieba" i "piekła". 5. Cel gry: o drużyna podbijająca stara się jak najdłużej utrzymać na "niebie" przez celne podbijanie piłki palantem i ukończenie biegu. Drużyna będąca na polu "piekło" dąży do uzyskania pola "niebo". W tym celu stara się schwytać piłkę w ręce, lub trafić biegnącego gracza, z pola „niebo” albo też przerzucić piłkę na stronę "nieba" by w ten sposób wstrzymać możliwie najwięcej graczy na "piekle". 6. Ustawienie graczy – drużyna "nieba" ustawia się przed linią "nieba" a drużyna "piekła" za linią środkową. 7. Czas trwania gry dwa razy po 20 minut. 8. Zasady gry: gracze znajdujący się na "niebie" odbijają piłkę za linią środkową przy pomocy palanta. Podbicie jest ważne jeśli: 1. piłka przeleciała nad ziemią lub po ziemi linię środkową, 2. piłka została dotknięta przez gracza, i nie przekroczyła linii środkowej drogą powietrzną lub po ziemi (tzw. tronek może być powtórzony trzy razy). 9. Podbicie jest nieważne jeśli: 0. podbijający wypuści palanta z ręki, 1. sam sobie nie podrzuci piłki, 2. nie trafi palantem w piłkę. Po podbiciu piłki gracz który przebił piłkę za linie środkową, ułożywszy kij palantowy na linii "nieba" i biegnie do linii piekła z możliwością zatrzymania się na linii środkowej i stamtąd bezpośrednio wraca na linie "nieba" za co drużyna otrzymuje jeden punkt, a on sam ma prawo do dalszej gry na "niebie". Gracz który nie trafi w piłkę czeka, aż uzyska prawo do biegu po dobrym odbiciu następnego gracza, z którym biegnie jednocześnie. Kto ukończył bieg nie z własnego odbicia nie uzyskuje punktu dla swojej drużyny tylko prawo do odbicia w następnej kolejce. Po odbiciu piłki gracz może wykonać swój bieg etapami, a więc do linii środkowej, i dalej do linii końcowej "piekła" a następnie powrót całego odcinka do linii "nieba". Matka "nieba" ma prawo do trzykrotnego odbicia przy czym bieg swój mogą wykonać zawodnicy którzy wcześniej niepoprawnie odbili piłkę. Matka która obiegnie drogę po swym odbiciu zdobywa trzy punkty. Matka ma prawo do dziewięciu tzw tronków. Drużyna znajdująca się na polu "piekła" stara się schwytać każdą podbitą piłkę. Schwytanie piłki w ręce w locie daje prawo do zmian pola gry, a także po ubiciu biegnącego zawodnika "nieba". Jeżeli zawodnik ubijany złapie piłkę w ręce biegnąc ubicie jest nieważne i wraca na poprzednie pole. Gracze starają się ubić biegnących piłką schwytaną lub podniesioną z ziemi. Ubicie jest ważne jeśli piłka dotknie biegnącego gracza. Ubicie jest nieważne jeśli nastąpi za linią "piekła" lub "nieba" lub gdy wcześniej piłka odbije się o ziemię. Za trafienie gracza jak i za złapanie piłki drużyna "piekła" przechodzi na linie nieba. Jeżeli żaden z graczy będących na "niebie" nie ma prawa podbijania np. przy nie umiejętnym podbijaniu piłki, również następuje zmiana ustawienia drużyn. O zwycięstwie decyduje ilość punktów uzyskanych w określonym czasie lub ustalonym przed rozpoczęciem gry (np. 5, 10 min.) Król Palanta Adam Rapacki Regulamin gry w palanta (plik pdf) http://portalwiedzy.onet.pl/24731,,,,palant,haslo.html Palant, gra zespołowa. Odbywa się na prostokątnym boisku o wymiarach 20-25 m szerokości i 50-75 m długości, a rywalizują w niej dwie drużyny składające się z 10-15 zawodników. Jeden z krótszych boków jest gniazdem, z którego zawodnicy jednej z drużyn wybijają piłkę przy pomocy pałki. Po każdym wybiciu zawodnik uderzający piłkę biegnie na linię mety (ok. 30 m od linii gniazda) i z powrotem i za udaną próbę otrzymuje punkt. Zadaniem drużyny atakującej gniazdo (zawodnicy tej drużyny, w celu złapania piłki, zajmują miejsce na polu gry, a także poza nim), jest "skuć" (czyli trafić piłką) biegnącego z gniazda do mety, bądź w odwrotnym kierunku zawodnika drużyny zajmującej gniazdo. Po skuciu rywala, bądź po 3-krotnym, kolejnym złapaniu przez zawodników drużyny z pola wybitej z gniazda piłki (pod warunkiem, że jest złapana jedną ręką w locie), następuje zamiana ról – drużyny zamieniają się miejscami. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie w określonym czasie więcej punktów, bądź która pierwsza zdobędzie umówioną ich ilość. http://www.leczyca.pl/php/?modules=galery&thread=&referto=4&o=1552 (zdjęcia z Święta Palanta 2008. 25 III 2008)

    Odpowiedzi: 11 Ilość wyświetleń: 13116 Data: 1/8/2009 2:21:01 AM Liczba szacunów: 0
  • F.C. Barcelona

    Odpowiedzi: 114 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 3/25/2008 7:46:52 PM Liczba szacunów: 0
  • Split do oceny/poprawy

    Post
    Trening dla początkujących

    dzieki m8) popatrze na te cwiczenia i zobaczymy co do tych zaciskow to spytam sie na recepcji bo bez nich przypal sztanie platko bardzo lubie;p no ale zmienie jak radzicie na martwy pewnie tez bede musial jakies smieszne 50kg zaczac czy cos bo niemam sily i techniki dlatego sie wstydze lol ... lepiej zaczynac z paskiem czy bez? / ten rld to nie jest przypadkiem martwy ciag :C? bo dla mnie to podobnie wyglada i w nazwie jakies dead jest :D czyli teraz tak:I PONIEDZIALEK Klatka: -Wyciskanie hantli poziomo 4s 12/10/8/6 -Wyciskanie sztangi na ukośniej 4s 12/10/8/6 -Przenoszenie sztangielki w leżeniu 3s 12/10/8 Biceps: -Uginanie ramion ze sztangą 3s 12/10/8/6 -Uginanie młotkowe 3s 12/10/8 Łydki: -Wspiecia na palce stojąc 3s 15/15/15 -Odwrotne wspięcia w staniu 3s 15/15/15 Brzuch: -Skłony głowa w dół 3s 15/14/13 -Unoszenie nog w podporze 3s 15/14/13 II ŚRODA Plecy: -Podciąganie na drążku 4s 5/5/4/4 (sproboje :D) -Martwy ciag 4s 12/12/10/10 -Podciąganie końca sztangi w opadzie(wiosłowanie) 4s 12/10/8/6 Triceps: -Prostowanie ramion na wyciągu 3s 10/8/6 -Wyciskanie sztangi wąsko 3s 12/10/8 Przedramie: -Uginanie nadgarstkow nachwytem 2s ~30/25 -Uginanie nadgarstkow podchwytem 2s ~20/15 Brzuch: -Skłony głowa w dół 3s 15/14/13 -Unoszenie nog w podporze 3s 15/14/13 III PIATEK Nogi: -Przysiady ze sztanga na plecach 4s 12/10/8/6 -Wykroki z hantlami 3s 12/10/8 -Prostowanie nog na siadzie 4s 12/10/8/6 -Uginanie nog w leżeniu 4s 12/10/8/6 -Wspiecia na palce stojąc 3s 15/15/15 -Odwrotne wspięcia w staniu 3s 15/15/15 Barki: -Wyciskanie sztangielek 3s 12/10/8 -Unoszenie ramion w przód ze sztanga 3s 12/10/8 -Unoszenie sztangielek w opadzie tułowia 3s 12/10/8 Brzuch: -Skłony głowa w dół 3s 15/14/13 -Unoszenie nog w podporze 3s 15/14/13 Zmieniony przez - leprince w dniu 2010-12-26 23:05:22 Zmieniony przez - leprince w dniu 2010-12-26 23:10:45

    Odpowiedzi: 8 Ilość wyświetleń: 669 Data: 12/26/2010 10:52:13 PM Liczba szacunów: 0
  • "Jak nabrać masy mięśniowej żeby było coś po mnie wida ć że ćwicze???" Ułozyć diete, bo nie masz ułożyć trening, bo masz z deczka do bani ;/ bez diety nie zrobisz masy... a bez masy nie ma klasy

    Odpowiedzi: 21 Ilość wyświetleń: 19156 Data: 8/17/2006 6:11:07 PM Liczba szacunów: 0
  • Liga Europejska 2011/2012

    Post
    Piłka Nożna

    Grupa A 1. Tottenham Hotspur 2. Rubin Kazań 3. PAOK Saloniki 4. Shamrock Rovers Grupa B 1. FC Kopenhaga 2. Standard Liege 3. Hannover 96 4. Worskła Połtawa Grupa C 1. PSV Eindhoven 2. Hapoel Tel-Awiw 3. Rapid Bukareszt 4. Legia Warszawa Grupa D 1. Sporting Lizbona 2. Lazio Rzym 3. FC Zurich 4. FC Vaslui Grupa E 1. Dynamo Kijów 2. Besiktas Stambuł 3. Stoke City 4. Maccabi Tel-Awiw Grupa F 1. Paris Saint-Germain 2. Athletic Bilbao 3. Red Bull Salzburg 4. Slovan Bratysława Grupa G 1. AZ Alkmaar 2. Metalist Charków 3. Austria Wiedeń 4. Malmoe FF Grupa H 1. Sporting Braga 2. Club Brugge 3. Birmingham City 4. NK Maribor Grupa I 1. Atletico Madryt 2. Udinese Calcio 3. Stade Rennes 4. FC Sion Grupa J 1. Schalke 04 Gelsenkirchen 2. Steaua Bukareszt 3. Maccabi Hajfa 4. AEK Larnaka Grupa K 1. Twente Enschede 2. Fulham 3. Odense BK 4. Wisła Kraków Grupa L 1. Anderlecht Bruksela 2. AEK Ateny 3. Lokomotiw Moskwa 4. Sturm Graz Zmieniony przez - Toomek4 w dniu 2011-08-26 14:04:08

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 4172 Data: 8/26/2011 2:03:10 PM Liczba szacunów: 0
  • Liga Europejska 2011/2012

    Post
    Piłka Nożna

    Awanse: Grupa A 1.PAOK FC 2.FC Rubin Kazan 3.Tottenham Hotspur FC 4.Shamrock Rovers FC Grupa B 1.R. Standard de Liège 2.Hannover 96 3.FC København 4.FC Vorskla Poltava Grupa C 1.PSV Eindhoven 2.Legia Warszawa 3.Hapoel Tel-Aviv FC 4.FC Rapid Bucureşti Grupa G 1.FC Metalist Kharkiv 2.AZ Alkmaar 3.FK Austria Wien 4.Malmö FF Grupa H 1.Club Brugge KV 2.SC Braga 3.Birmingham City FC 4.NK Maribor Grupa I 1.Club Atlético de Madrid 2.Udinese Calcio 3.Celtic FC 4.Stade Rennais FC ps Awanse z pozostalych grup sa na poprzedniej stronie

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 4172 Data: 12/15/2011 11:06:18 PM Liczba szacunów: 0
  • Liga Europejska 2011/2012

    Post
    Piłka Nożna

    Dokładnie, to była ekipa - Kiko, Simeone i Molina wymiatali :) A i jeszcze Pantic :) Niemniej trzymam kciuki za Bilbao, przebojem wdarli się w tym roku do elity europejskiej piłki :) ps. C. Vieri też swego czasu pogrywał w Atleticu. Był chyba nawet królem strzelców PD. Zmieniony przez - King_Odin w dniu 2012-04-07 09:15:12

    Odpowiedzi: 89 Ilość wyświetleń: 4172 Data: 4/7/2012 9:14:12 AM Liczba szacunów: 0
  • Jak dieta dobrze skomponowana i ogarnięta to i ciągotek jest mniej bo organizm się nie domaga syfu Chyba wyszło na to że mam spory niedobór kcal, w dodatku dopiero co zacząłem trening siłowy więc obserwuję się. Zreszta chyba enat mi się zaczął wchłaniac bo zaczęły mnie wkur...ć wkur....jące rzeczy}:-((( To by chyba tłumaczyło trochę ten dzisiejszy napad na słodkie. Ciężko okreslic kalorycznie moją pracę; czasem po prostu łaże i zapisuję cos, czasem coś przeniose z miejsca na miejsce, czasem się wysilę pchając terenówkę przez pół placu. Ale sama aura pogodowa (w Irlandii po zmroku +3-5 stopni) wysysa ze mnie energię.

    Odpowiedzi: 26 Ilość wyświetleń: 7567 Data: 10/30/2018 10:20:02 PM Liczba szacunów: 1
  • Sport_test Twoj stary to pedał c.welu Zmieniony przez - Nordland85 w dniu 2007-06-15 23:49:24

    Odpowiedzi: 227 Ilość wyświetleń: 16541 Data: 6/15/2007 11:49:03 PM Liczba szacunów: 0