SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

@@@@@@@@@ DORADCY CZEKAJĄ NA TWOJE PYTANIA !!! @@@@@@

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 122284

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4311 Napisanych postów 55966 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 709645
Pesymista
rion10
Wiosłowanie wygląda całkiem fajnie choć można coś poprawić , popraw tempo ćwiczenia, mocniej pracuj "łopatkami", mocniej zepnij mięśnie brzucha

Ćwiczenie z linką wyciągu to nie ćwiczenie na prostowniki więc nie pracuj całym ciałem. Po pierwsze musisz przyjąć jedną i stabilną pozycje żeby nie poprawiać już jej w trakcie ćwiczenia. Dwa przy ćwiczeniu masz mega kota w dolnym grzbiecie a to jest niedopuszczalne. Pozycję przyjmij techniczną, klatę wypnij, dół grzbietu w naturalnej krzywiźnie, chwyć kratownice. Przyciąg kratownicę do mostka ściągając mocno łopatki tak abyś czuł spiecie czworobocznego i wszystkich mięśni wokół łopatek. Faza negatywna wolniejsza. To ćwiczenie dość proste więc nie psuj go bo potrafi nieźle poprawić grzbiet


Poprawić się musiałem, bo wyciąg dotykał ziemi i traciłem napięcie:P Jakoś za bardzo wziąłem sobie do serca te rozciąganie grzbietu i w sumie z serii na serię juz coraz lepiej to czułem. Ale chyba delikatny kot może być w dolnym odcinku przy tym ćwiczeniu na korzyść rozciągnięcia? Jakoś mi ciężko było bez tego, ale za tydzien znowu zapodam filmik z tego ćwiczenia i zobaczymy jak to bedzie.


Nie powinieneś mieć kota w żadnym stopniu w tym ćwiczeniu masz pracować górą pleców nie prostownikami choć one o tak będę pracować izometrycznie. Jeśli ciężko jest bez tego to ugnij mocniej nogi ale zachowuj pozycję techniczną

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 809
Drodzy eksperci, zwracam się do Was z prośbą, a w zasadzie z zapytaniem dotyczącym treningu :

1. Jeżeli jestem na masie, to zaleca się bardziej na duże partie mięśniowe 4 serie 12 powtórzeń, 5 serii 10 powtórzeń, czy 5 serii 12 powtórzeń? Jak sytuacja wygląda, jeżeli dołoże tą serie, to znaczy, że mięśnie się nie zregenerują?

2. Jeżeli jestem na rzeźbe, to lepiej prowadzić trening aerobowy i wytrzymałościowy, aby podkręcić metabolizm, czy aerobowy i tzw. rzeźbiący ( troche mniej powtórzeń niż na wytrzymałościowym ) ?

3. Polecacie trening 4x w tygodniu ( pn, wt, czw, pt, czyli środa, sobota,niedziela wolne ), czy trening co drugi dzień przedstawiający sie tak, że w jednym tygodniu wypadają 4 treningi, a w drugim trzy ? pon, śr, pt, nd, wt, czw, sob..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 611 Napisanych postów 15855 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 256574
Kementov
Drodzy eksperci, zwracam się do Was z prośbą, a w zasadzie z zapytaniem dotyczącym treningu :

1. Jeżeli jestem na masie, to zaleca się bardziej na duże partie mięśniowe 4 serie 12 powtórzeń, 5 serii 10 powtórzeń, czy 5 serii 12 powtórzeń? Jak sytuacja wygląda, jeżeli dołoże tą serie, to znaczy, że mięśnie się nie zregenerują?

2. Jeżeli jestem na rzeźbe, to lepiej prowadzić trening aerobowy i wytrzymałościowy, aby podkręcić metabolizm, czy aerobowy i tzw. rzeźbiący ( troche mniej powtórzeń niż na wytrzymałościowym ) ?

3. Polecacie trening 4x w tygodniu ( pn, wt, czw, pt, czyli środa, sobota,niedziela wolne ), czy trening co drugi dzień przedstawiający sie tak, że w jednym tygodniu wypadają 4 treningi, a w drugim trzy ? pon, śr, pt, nd, wt, czw, sob..


http://www.sfd.pl/ART_Błędy_w_podejściu_do_treningu_siłowego-t889497.html

punkt 3 na to odpowiada. A artykuł musisz przeczytać cały by zrozumieć.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 809
Dziękuje Wam za pomoc, te artykuły są naprawdę rewelacyjne

Najgorsze, gdy sie robi tak i tak, każdy temu zaprzecza że źle że dno a efekty są dużo lepsze niż od czegoś innego. Wtedy idzie się pogubić

Tylko odnośnie tych 4, czy 5 serii. Robiłem tak i tak i szczerze powiem, że dużej różnicy nie zauważyłem. Co wtedy?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 611 Napisanych postów 15855 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 256574
Nic, rób dalej. Byle był progres.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 890
---Po przekierwaniu na ten temat---

Jaki wpływ na trening masowy będą miały super krótkie okresy odpoczynku między seriami (20 - 30 sekund)?
Przerwy mają być tak krótkie że umożliwiają zrobinienie maks 2-4 powtórzeń z ciężarem którym robi się na świeżo 8-10 powtózeń
Chciałbym skompresować trening do jak najkrótszego okresu czasu i ciekawy jestem jaki będzie to miało wpływ na rezultaty.
Jest jakaś nazwa na taki rodzaj treningu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 611 Napisanych postów 15855 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 256574
Sprawdź na sobie i się dowiesz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4311 Napisanych postów 55966 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 709645
lobotomia
---Po przekierwaniu na ten temat---

Jaki wpływ na trening masowy będą miały super krótkie okresy odpoczynku między seriami (20 - 30 sekund)?
Przerwy mają być tak krótkie że umożliwiają zrobinienie maks 2-4 powtórzeń z ciężarem którym robi się na świeżo 8-10 powtózeń
Chciałbym skompresować trening do jak najkrótszego okresu czasu i ciekawy jestem jaki będzie to miało wpływ na rezultaty.
Jest jakaś nazwa na taki rodzaj treningu?


Skracanie treningu jest jedną z metod progresji i zwiększania intensywności treningu ale tak skracaj przerwy abyś mógł wykonać założoną ilość powt a nie tak żebyś wykonywał 2-4 powt bo to bardziej zahacza o dropa a nie o skracanie przerw. Dodatkowo metoda dla poczatkującego zbędna

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 49 Wiek 25 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1769
Witam, mam problem z tricepsami. Normalnie na klate biore 90kg, ale serie musze robic juz ciezarem ok.45kg, poniewaz tricepsy nie wyrabiaja. Jak poprawic ich sprawnosc? Czy moge miec problem ze stawami, bo rowniez bola mnie przy wyciskaniu lokcie nawet po solidnej rozgrzewce.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 611 Napisanych postów 15855 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 256574
to nie wyciskaj tricepsami tylko klatką
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Trening do oceny.

Następny temat

Jesteś KOZAK ! ?

Fruzelina