Szacuny
555
Napisanych postów
6412
Wiek
45 lat
Na forum
10 lat
Przeczytanych tematów
57352
Właśnie - jak ma się sprawa temperatur - powiedzmy w pokoju przy 20 stopniach pompuje sobie 8 BAR - wyjeżdżasz na ulicę, gdzie jest 40 stopni? Podnosi to ciśnienie w kołach?
PS. Zapasowej dętki nie wożę, ba nie mam nawet, ciśnienie sprawdzę przed wyjazdem, w razie czego obniżę. Po cichu liczę, że na tym komplecie opon / dętek zamknę sezon - są boczne mikropęknięcia na obwodach opon. Oglądałem w sklepie dętki firmy Vredestein. Wiem że opony samochodowe mają naprawdę mega - może tak samo jest i z dętkami (ok. 40zł/szt)
Zmieniony przez - Ronin78 w dniu 2015-08-06 10:27:08
Szacuny
550
Napisanych postów
7987
Wiek
47 lat
Na forum
14 lat
Przeczytanych tematów
99207
Fizyka ;) Juz samo podniesienie sie temperatury o 20 stopni najczesciej rozsadza detke napompowana do limitu. Czesty blad, zawodnik laduje 8,5 atmosfery w strefie o 6 rano, wychodzi z wody o 11 i zastaje dramat. Stojac kolo T1 w sloncu slyszy sie strzaly jak z krotkiej broni palnej, to jest to ;) Ale to nie jest wszystko.. Fizyka nadal dziala. Ruszasz rowerem na asfalt rozgrzany do 45 i wiecej stopni, nieraz do 60. Opona sie nagrzewa. Kazda opona ma opory toczenia wynikajace z tarcia, wiec nadal sie nagrzewa.. Ze wzrostem temperatury opony rosnie cisnienie w detce. Jesli nie wybuchnie samoistnie, to poczeka na nierownosc, dziure, kamien, prog, studzienke. Najazd na przeszkode, ugiegie, kolejny wzrost cisnienia, wybuch.
Ja jezdze na 7 atm rano popowanych w strefie przy limicie 8,5. Treningi czasami pompuje mocniej, najwyzej zmienie detke. A jak chcesz miec mniejsze opory - zmieniach technologie i idziesz w szytki. Jechalem na napompowanej na 12 BAR. KOSMOS !
Szacuny
550
Napisanych postów
7987
Wiek
47 lat
Na forum
14 lat
Przeczytanych tematów
99207
Przepraszam, znow pomylilem opcje znacznikow..
Uzywam opon i detek continental, jak wiekszosc. Recznie robione w Niemczech, taniej mozna kupic w Anglii, taki myk ;)
xzaar77
Fizyka ;) Juz samo podniesienie sie temperatury o 20 stopni najczesciej rozsadza detke napompowana do limitu. Czesty blad, zawodnik laduje 8,5 atmosfery w strefie o 6 rano, wychodzi z wody o 11 i zastaje dramat. Stojac kolo T1 w sloncu slyszy sie strzaly jak z krotkiej broni palnej, to jest to ;) Ale to nie jest wszystko.. Fizyka nadal dziala. Ruszasz rowerem na asfalt rozgrzany do 45 i wiecej stopni, nieraz do 60. Opona sie nagrzewa. Kazda opona ma opory toczenia wynikajace z tarcia, wiec nadal sie nagrzewa.. Ze wzrostem temperatury opony rosnie cisnienie w detce. Jesli nie wybuchnie samoistnie, to poczeka na nierownosc, dziure, kamien, prog, studzienke. Najazd na przeszkode, ugiegie, kolejny wzrost cisnienia, wybuch.
Ja jezdze na 7 atm rano pompowanych w strefie przy limicie 8,5. Treningi czasami pompuje mocniej, najwyzej zmienie detke. A jak chcesz miec mniejsze opory - zmieniach technologie i idziesz w szytki. Jechalem na napompowanej na 12 BAR. KOSMOS !
Zmieniony przez - xzaar77 w dniu 2015-08-06 10:34:39
Szacuny
555
Napisanych postów
6412
Wiek
45 lat
Na forum
10 lat
Przeczytanych tematów
57352
Przyglądam się oponom. Temat daleki, ale rozeznanie można mieć. I teraz tak - Continentale - jeśli to ten model, mają bardziej slicki po bokach. Moja obecna Vittoria Rubino ma boki bardziej agresywne. Ewentualny deszcz i zakręty nie tak straszne (jeśli się nie mylę, w deszczu jechałem, strachu nie było).
Widzę powiązania pomiędzy wagą opony, a max TPI. Im wyższa waga tym większe TPI max.
CONTINENTAL Ultra Sport II - 180TPI / 300g
VITTORIA RUBINO PRO - 150 TPI / 225g
TPI - to ilość włókien nylonowych na cal kwadratowy - wytrzymałość na przebicie?
Zdjęcia porównujące bieżniki Vittorii i Continentala
Jedno nie daje mi spokoju - jak to sie ma do max ciśnienia - na Vittorii mam opisane pomiędzy 100 a 145 PSI, Continental podaje do modelu CONTINENTAL ULTRA SPORT II 110 - 120 PSI (znaczna różnica)
Zmieniony przez - Ronin78 w dniu 2015-08-06 11:36:50
Szacuny
550
Napisanych postów
7987
Wiek
47 lat
Na forum
14 lat
Przeczytanych tematów
99207
W wiekszosci stosujemy inne rozwiazanie - mamy komplet treningowy i na zawody. Mysle ze na teraz nie masz sie czym przejmowac, a na zawody za rok.. Na zawody jezdze na takich - spapugowane od madrzejszych, najlepsze opony w swiatowym rankingu:
Namowilem Marcela na te gumy, juz w niedziele bedzie mogl powiedziec o nich cos wiecej ;)
Zmieniony przez - xzaar77 w dniu 2015-08-06 11:44:01
Szacuny
452
Napisanych postów
5813
Wiek
45 lat
Na forum
11 lat
Przeczytanych tematów
438654
Rany Julek, też mnie czeka temat opon, dętek, ciśnienia... zupełnie w tym jestem zielony. Dobrze, że piszecie o tym, przynajmniej wiem, czego nie wiem:)
Szacuny
555
Napisanych postów
6412
Wiek
45 lat
Na forum
10 lat
Przeczytanych tematów
57352
Marcel_197
To nie chodzi o różnice w czasie Ron. Tu chodzi o oszczędzanie dobrego sprzętu. Te opony kosztują trochę kasy.
Zmieniony przez - Marcel_197 w dniu 2015-08-06 19:08:26
Jeśli nie miałbym mieć różnicy w czasie tym bardziej nie widzę potrzeby
Jest różnica w wytrzymałości na przebicie na korzyść Conti i różnica odporności na ciśnienia w kołach na korzyść Vittorii. Na moim zerowym poziomie i braku wyczucia co do napompowania kół rano vs. temp. w południe wybrałbym większą odporność na ciśnienie.
To prawie dwa bary Napisz mi że można w zakręty wchodzić "dwa razy" szybciej bo ma lepszy klej to będzie inna rozmowa
Zmieniony przez - Ronin78 w dniu 2015-08-06 21:07:27