SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Godzilla kontra klatka piersiowa :)

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 174436

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5253 Wiek 50 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15407
Przeważnie ćwiczenia na ten rejon robi się na szarym końcu - bo każdy się boi wywalić płaską z pierwszego miejsca

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 112 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2363
Krzych, pytanie jest. Moim priorytetem w klatce, jest praktycznie caly czas góra klatki- środek. Mięśnie się poprawiły, ale jeszcze nie na tyle ile bym chciał :P Czy w następnym cyklu, dać odpocząć górze, czy znowu zaczynać od góry.

Można powiedzieć, że cały czas wykonywałem od miesięęęcy skos óra z hantlami - supinacja jako pierwsze ćwiczenie.

Tak to jeszcze młotkowo hantlami, bądź na maszynie.
Rozpiętki, w róznych kątach, zamiennie hantalami, na maszynie, bramie.

Jeszcze jedno pytanie, czy rozpiętkami da się pobudzic wewnętrzne mięśnie, bo ogólnie panuje taka opinia, że jeśli wewnętrzne partie są priorytetem, to dobrze by bło wykonywać na początku rozpietki. Jednakże rozpiętki są raczej na zewnętrzne partie.

Ale tak sie zastanawiam, czy np, przy zachodzeniu za siebie rąk oraz nie opuszczaniu do końca rąk ( czyli nie rozciagać za bardzo klatki) da się pobudzić wewnętrzne partie. :P

Pzdr.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 252 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 16042


Ostatnio znalazłem taką fotkę:
i mam pytanie do Krzycha co sądzi o ćwiczeniach które odnoszą sie do czesci klatki zaznaczonej szarym kolorem chodzi mi tu głownie o przenoszenie sztangi nad głową.
Czy poleciłbyś to ćwiczenie na wew czesc górnej klatki.Czy raczej zrezygnowac z tego ćwiczenia gdyż , bardziej jest to ćw na plecy niż na klatkę .

Mój plan na klatkę wyglada następująco :
Wyciskanie ssztangi skos głową w górą 12/10/8/6 ( progres)
Wyciskanie sztangielek skos głową w górę 12/10/8/6 ( progres)
Rozpiętki 12/12/12 stały cięzar


Aha i jeszce jedno z czym łączyć klatke: - z bicepsem czy moze z tricepsem ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5253 Wiek 50 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15407
Stark - daj teraz odpocząć górze. Jak odpocznie to w następnym cyklu lepiej pójdzie. Rozpiętki niby rozciągają klatkę, ale ich zwolennicy mówią, że doskonale rozwijają całość - więc możesz śmiało robić.

Jeżeli podczas rozpiętek ręce "zachodzą na siebie" - to zamiast klatki zaczyna pracować tył barku, więc nie tędy droga.

morenojr - przenoszenie traktuję raczej jako ćwiczenie na plecy - ale zauważ, że tutaj masz dziwną odmianę przenoszenia, wykonywaną z podwyższeniem pod tułowiem - coś jakby głową w dół. Czegoś takiego nigdy nie próbowałem i na pewno z czystej ciekawości warto spróbować.

"Aha i jeszce jedno z czym łączyć klatke: - z bicepsem czy moze z tricepsem ??"

W zasadzie jak kto woli.

"Wyciskanie ssztangi skos głową w górą 12/10/8/6 ( progres)
Wyciskanie sztangielek skos głową w górę 12/10/8/6 ( progres)"

Robienie obu ćwiczeń razem jest bez sensu. To tak jakbyś na obiadł zjadł zupę ziemniaczaną a potem ziemniaki i pyry z kartoflami - a do tego frytki

Zmieniony przez - krzych666 w dniu 2008-06-24 03:09:30

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 112 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2363
Wielkie dzięki za odpowiedź. Więc teraz tam trochę odpocząć klatce :D A tak jeszcze nie nawiązując do klatki ale do twojego doświadczenia. Ciekawie by było jakbyś napisał coś podobnego o bicepsie i tricepsie. Tymbardziej dla mnie ciekawe dla mnie, gdyż partie te odstają od reszty w moim przypadku i cos nie mogę ich rozwinąć.

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 112 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2363
Jeszcze byłbym wielce wdzięczny jakbyś zajrzał do mojego tematu

http://www.sfd.pl/Prosba_o_pomoc.Ramiona_odstają.-t416738.html

może jakąś radę znajdziesz for me
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 252 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 16042
Krzych666 a co byś polecił jako drugie ćwiczenie na górne rejony klatki piersiowej?
Aha jeszcze dodam że
Raz na dwa tygodnie robie wyciskanie hanltami skos głową w górę z suplimacją nadgarstka( może być jako drugie ? )

A wracając to mojego treningu :
Wyciskanie ssztangi skos głową w górą 12/10/8/6 ( progres)
Wyciskanie sztangielek skos głową w górę 12/10/8/6 ( progres)"

Czy wyciskanie sztangielek nie ma większego zakresu ruchu i przez to nie jest takim samym ćwiczeniem jak wyciskanie sztangi ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5253 Wiek 50 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15407
Owszem - ale jest ćwiczeniem na ten sam rejon. A skoro już zrobisz jedno ćwiczenie na górę klatki, to ciężar w drugim ćwiczeniu będzie (z uwagi na zmęczenie) na tyle zmniejszony, że nie da odpowiedniego efektu. Wyobraź sobie, że w pierwszym ćwiczeniu założysz 10-15 kilo mniej. Czy poczujesz je wtedy jak należy ? Ciężar będzie zbyt mały.

A dodatkowo jeśli drugie ćwiczenie jest lepsze ze względu na większy zakres ruchu - to czy jest sensowne robienie przed nim gorszego ?

Na górny rejon wystarczy 1 ćwiczenie. Można ewentualnie dodać rozpiętki na skosie górnym.


Zmieniony przez - krzych666 w dniu 2008-06-25 00:48:16

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 252 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 16042
Czyli jesli chce zbudowac mięsnie górnej klatki to wystarczy tylko:
-Wyciskanie sztangi (lub sztangielki) skos głową w górę
-Rozpiętki skos

Moim zdaniem troche mało. Nie wiem nie mam takiej wiedzy i doświadczenia jak ty , daltego pytam co dodąc do tych ćwiczeń dodam ze mój plan na klatkę wyglądał do tej pory tak :

Poniedziałek : Klatka + Biceps

Klatka :

1. WYCISKANIE SZTANGI W LEŻENIU NA ŁAWCE SKOŚNEJ: 12/10/8/8 ( progres )

2. WYCISKANIE SZTANGIELEK W LEŻENIU NA ŁAWCE SKOŚNEJ- z suplimacją nadgarstka w końcowej fazie wyciskania -
12/10/10 (progres)

3. ROZPIĘTKI ZE SZTANGIELKAMI W LEŻENIU NA ŁAWCE SKOŚNEJ :
12/12/12 stały ciężar

Biceps :

4. UGINANIE RAMION ZE SZTANGĄ STOJAC PODCHWYTEM: 12,10,10 ( progres)

5. UGINANIE RAMIENIA ZE SZTANGIELKĄ W SIADZIE-W PODPORZE O KOLANO 10,10, 8 ( progres)

wYKONYWAŁEM TAK Z 2 MIESIACE

Szczerze to efektów prawie ni ma , coś tam się ruszyło ale nie bardzo. Wiec prosze o poradę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 118 Napisanych postów 5253 Wiek 50 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15407
Bo robiłeś za dużo na górę klatki.

Plan powinien wyglądać tak:

1) Wyciskanie sztangielek skos góra
2) Wyciskanie sztangi płasko (dla podtrzymania dolnej/środkowej części i dopompowania)
3) Rozpiętki skos

Teraz masz górę zamęczoną więc daj jej odpocząć, zrób:

1) Wyciskanie sztangielek na płaskiej z supinacją.
2) Wyciskanie sztangi na skosie górnym.
3) Rozpiętki płaska lub brama

Poćwicz tym planem 6 tygodni, zrób regenerację i dopiero wróć do skosu w pierwszym ćwiczeniu.

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dla wyjaśnienia

Następny temat

Jaki ciężar?

NutLove