shadow78Jak kupisz zielony strój to będzie zielono z tyłu i żółto z przodu, dla mnie fajnie. Lubię te połączenia czarny / żółty / zielony. Czy te stożki / szytki nie są bardziej awaryjne niż normalne koła? Kiedyś chciałbym sobie sprawić, ale póki co jeżdżę na zwykłych kołach z oponami z wkładką antyprzebiciową - mam stracha, że złapię gumę na trasie / rozwali mi się opona i tyle z zawodów. Jaka jest najbezpieczniejsza opcja, pirlo ?
Tzn stożki to normalne koła tylko z wysokim profilem są carbonowe całe lub z powierzchnią hamującą aluminiową a profilem carbonowym, występują najczęściej pod szytkę z różnych powodów i rzadziej pod normalną oponę. Ja mam wszystko pod zwykłe opony i dętki ot normalne koła tylko carbonowe. Jak mi się przebije zmieniam dętkę i jadę dalej z szytkami jest problem bo po jej przebiciu ona się już nie nadaje do jazdy i trzeba kupować nową tzn zalewa się mleczkami itd ale to tylko doraźne i tak trzeba kupić nową. Z szytkami jest problem bo na zawodach jak trafi cię guma to jest koniec wyścigu chyba że ktoś wozi zapasową + taśmę z klejem ale nikt tak nie robi bo to nie dętka nie zwinie się tego więc uproszczając złapiesz gumę koniec wyścigu i wmiana szytki = koszty, koszty, koszty. Są jeszcze opono dętki czyli tubelles czy jakoś tak to po ich niemu jest one są nie przebijalne bo wypełnione są specjalnym płynem to są takie opony jak w samochodach tzn bez dętki -)
Co do dysku zapomniałem napisać że zdziwiony jestem jak dobrze te płyty przylegają nawet delikatnie się nie odkształcają po naciśnięciu tzn. idealnie przylegają do szprych. Sądziłem że będzie to tak jak w nakładce ale jednak jest pod tym względem mocno lepiej. Ogólnie jak miałbym porównać dysk do nakładki to powiedział bym że nie wiele się to różni tylko nakładkę trzeba montować + najczęściej wyjdzie wagowo koło z nakładką cięższe jeśli komuś na tym zależy. Z innej strony patrząc to ten dysk Rona kosztuje tyle co nakładki takie jak ma teraz ronin tylko że nie z tworzywa a z carbonu więc cenowo koło wygląda fajnie.