Kolarsko-gastronomiczny blog z elementami kulturystyki powered by SFD - http://www.sfd.pl/post-p18363444.html
U siebie prócz producenta musiałem się kierować również dostępnością rozmiaru. Z przodu poszło 23mm, na tył 25mm.
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370
Kolarsko-gastronomiczny blog z elementami kulturystyki powered by SFD - http://www.sfd.pl/post-p18363444.html
Jako znawcy tematu co o tym myślicie ? Jest różnica pomiędzy 23 a np 25 ? Dlaczego stosujesz węższą oponę z przodu a grubszą z tyłu ?
Jestem laikiem w temacie rowerów, wiem to co mi potrzebne by się przemieszczać :D
Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s
Ja jeżdżę na 25. A Szajba pewnie taki układ pod triatlon.
Kolarsko-gastronomiczny blog z elementami kulturystyki powered by SFD - http://www.sfd.pl/post-p18363444.html
Jest tendencja do jazdy na coraz szerszych oponach. Tłumaczy się to tym iż szersza opona rzekomo generuje niższe opory toczenia i zapewnia większy komfort ze względu na lepsze wybieranie nierówności na kiepskich nawierzchniach. O ile z tym wyższym komfortem całkowicie się zgadzam o tyle z tym drugim (opory toczenia) już nie do końca (kwestia ciśnienia w oponie). Jeśli nie walczysz o każdy wat i sekundę, polecam założyć nawet 28 czy nawet 32mm. Szybko pojeździsz po asfalcie, równie szybko po szutrze czy polnej drodze. Jest bardzo komfortowo i bezpieczniej dla obręczy w razie "W".
Dlaczego jeżdżę na 23mm z przodu i 25mm z tyłu?
Jak Bzyku zauważył, triathlon rządzi się trochę innymi zasadami. Triathlon to w zasadzie jazda indywidualna gdzie nie mogę się schować w peletonie tylko sam muszę walczyć, głównie z aerodynamiką. Szersza opona o 2mm z przodu prócz zwiększenia powierzchni natarcia o circa 12cm2, dodatkowo zaburza przepływ laminarny na stożku obręczy (szerokość obręczy 19mm) . Sporo tu można zyskać, a przypadku szerszej opony, sporo stracić. W przypadku tylnej opony, ze względu na aero-burdel tam panujący, można sobie odpuścić jakiekolwiek obliczenia.
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370
_Szajba_To tak pokrótce.
Jest tendencja do jazdy na coraz szerszych oponach. Tłumaczy się to tym iż szersza opona rzekomo generuje niższe opory toczenia i zapewnia większy komfort ze względu na lepsze wybieranie nierówności na kiepskich nawierzchniach. O ile z tym wyższym komfortem całkowicie się zgadzam o tyle z tym drugim (opory toczenia) już nie do końca (kwestia ciśnienia w oponie). Jeśli nie walczysz o każdy wat i sekundę, polecam założyć nawet 28 czy nawet 32mm. Szybko pojeździsz po asfalcie, równie szybko po szutrze czy polnej drodze. Jest bardzo komfortowo i bezpieczniej dla obręczy w razie "W".
Dlaczego jeżdżę na 23mm z przodu i 25mm z tyłu?
Jak Bzyku zauważył, triathlon rządzi się trochę innymi zasadami. Triathlon to w zasadzie jazda indywidualna gdzie nie mogę się schować w peletonie tylko sam muszę walczyć, głównie z aerodynamiką. Szersza opona o 2mm z przodu prócz zwiększenia powierzchni natarcia o circa 12cm2, dodatkowo zaburza przepływ laminarny na stożku obręczy (szerokość obręczy 19mm) . Sporo tu można zyskać, a przypadku szerszej opony, sporo stracić. W przypadku tylnej opony, ze względu na aero-burdel tam panujący, można sobie odpuścić jakiekolwiek obliczenia.
Dziękuję za obszerny opis :)
Szersza opona = mniejsze opory toczenia To chyba jakaś byzdura. Węższa opona chyba ma mniejszy styk z asfaltem więc chyba odwrotnie... Chociaż jakby przeanalizować profil opony to chyba jednak ta szersza przy napompowaniu na maxa jest bardziej "stożkowa" niż ta węższa, więc może faktycznie coś w tym jest
Co do opisu aerodynamicznego to doskonale rozumiem o co chodzi (trust me, I`m an engineer ) Nie sądziłem, że przy różnicy zaledwie kilku milimetrów na opinie można aż tak pogorszyć aerodynamikę a tym samym utrudnić jazdę
Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s
Ja co prawda inżynierem nie jestem, ale w młodości zawzięcie studiowałem dostępną literaturę i budowałem modele szybowców a jeszcze parę lat wstecz budowałem rakiety i prężnie działałem na rzecz powstania Polskiego Towarzystwa Rakietowego
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370
Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s
Dziś wpadło to co przedwczoraj z tą różnicą iż trwało pół godziny dłużej. Całość półtorej godziny a w tym 1:15' na avg 283waty. Po wczorajszym ładowaniu tłuszczu, weszło komfortowo
I już w ramach rozrywki, lot mojego modelu rakiety V-2 z zewnątrz i z wewnątrz na poligonie w Toruniu
Zmieniony przez - _Szajba_ w dniu 2020-03-11 22:01:46
Zmieniony przez - _Szajba_ w dniu 2020-03-11 22:02:25
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370
CrossFit wady i zalety
- 1
- 2
- ...
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- ...
- 244