SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Szajba - In Comfort Zone

temat działu:

Strength & Endurance

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 126337

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BzykuDG Zawodnik IFBB
Ekspert
Szacuny 10621 Napisanych postów 16182 Wiek 36 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 272461
Znam tą stronkę i o wyższości nigdzie nie napisałem . Schwalbe Pro One 2020 są jeszcze lepsze od starszego modelu Schwalbe Pro One

Kolarsko-gastronomiczny blog z elementami kulturystyki powered by SFD - http://www.sfd.pl/post-p18363444.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4723 Napisanych postów 10989 Wiek 51 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 552700
Spoko. Conti GP5000 są lepsze od Conti GP4000
U siebie prócz producenta musiałem się kierować również dostępnością rozmiaru. Z przodu poszło 23mm, na tył 25mm.

When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BzykuDG Zawodnik IFBB
Ekspert
Szacuny 10621 Napisanych postów 16182 Wiek 36 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 272461
Ja miałem GP4000 i właśnie chciałem coś nowego. A że Schwalbe mają w nazwie Pro, to od razu jakiś mocniejszy się czuję

Kolarsko-gastronomiczny blog z elementami kulturystyki powered by SFD - http://www.sfd.pl/post-p18363444.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1526 Napisanych postów 4154 Wiek 39 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 73856
A powiedzcie mi proszę, bo jeździłem do tej pory na oponach 23. Ale jak odbierałem rower z serwisu to mi serwisant powiedział, że teraz raczej wszyscy idą w grubsze opony do szos i ścigają się na 25, 26 a nawet 28 (jeżeli widelec zmieści).
Jako znawcy tematu co o tym myślicie ? Jest różnica pomiędzy 23 a np 25 ? Dlaczego stosujesz węższą oponę z przodu a grubszą z tyłu ?

Jestem laikiem w temacie rowerów, wiem to co mi potrzebne by się przemieszczać :D

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BzykuDG Zawodnik IFBB
Ekspert
Szacuny 10621 Napisanych postów 16182 Wiek 36 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 272461
Ja to w sumie nie znam nikogo kto jeździ na 23. Prócz Szajby
Ja jeżdżę na 25. A Szajba pewnie taki układ pod triatlon.

Kolarsko-gastronomiczny blog z elementami kulturystyki powered by SFD - http://www.sfd.pl/post-p18363444.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4723 Napisanych postów 10989 Wiek 51 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 552700
To tak pokrótce.
Jest tendencja do jazdy na coraz szerszych oponach. Tłumaczy się to tym iż szersza opona rzekomo generuje niższe opory toczenia i zapewnia większy komfort ze względu na lepsze wybieranie nierówności na kiepskich nawierzchniach. O ile z tym wyższym komfortem całkowicie się zgadzam o tyle z tym drugim (opory toczenia) już nie do końca (kwestia ciśnienia w oponie). Jeśli nie walczysz o każdy wat i sekundę, polecam założyć nawet 28 czy nawet 32mm. Szybko pojeździsz po asfalcie, równie szybko po szutrze czy polnej drodze. Jest bardzo komfortowo i bezpieczniej dla obręczy w razie "W".
Dlaczego jeżdżę na 23mm z przodu i 25mm z tyłu?
Jak Bzyku zauważył, triathlon rządzi się trochę innymi zasadami. Triathlon to w zasadzie jazda indywidualna gdzie nie mogę się schować w peletonie tylko sam muszę walczyć, głównie z aerodynamiką. Szersza opona o 2mm z przodu prócz zwiększenia powierzchni natarcia o circa 12cm2, dodatkowo zaburza przepływ laminarny na stożku obręczy (szerokość obręczy 19mm) . Sporo tu można zyskać, a przypadku szerszej opony, sporo stracić. W przypadku tylnej opony, ze względu na aero-burdel tam panujący, można sobie odpuścić jakiekolwiek obliczenia.

When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1526 Napisanych postów 4154 Wiek 39 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 73856
_Szajba_
To tak pokrótce.
Jest tendencja do jazdy na coraz szerszych oponach. Tłumaczy się to tym iż szersza opona rzekomo generuje niższe opory toczenia i zapewnia większy komfort ze względu na lepsze wybieranie nierówności na kiepskich nawierzchniach. O ile z tym wyższym komfortem całkowicie się zgadzam o tyle z tym drugim (opory toczenia) już nie do końca (kwestia ciśnienia w oponie). Jeśli nie walczysz o każdy wat i sekundę, polecam założyć nawet 28 czy nawet 32mm. Szybko pojeździsz po asfalcie, równie szybko po szutrze czy polnej drodze. Jest bardzo komfortowo i bezpieczniej dla obręczy w razie "W".
Dlaczego jeżdżę na 23mm z przodu i 25mm z tyłu?
Jak Bzyku zauważył, triathlon rządzi się trochę innymi zasadami. Triathlon to w zasadzie jazda indywidualna gdzie nie mogę się schować w peletonie tylko sam muszę walczyć, głównie z aerodynamiką. Szersza opona o 2mm z przodu prócz zwiększenia powierzchni natarcia o circa 12cm2, dodatkowo zaburza przepływ laminarny na stożku obręczy (szerokość obręczy 19mm) . Sporo tu można zyskać, a przypadku szerszej opony, sporo stracić. W przypadku tylnej opony, ze względu na aero-burdel tam panujący, można sobie odpuścić jakiekolwiek obliczenia.


Dziękuję za obszerny opis :)
Szersza opona = mniejsze opory toczenia To chyba jakaś byzdura. Węższa opona chyba ma mniejszy styk z asfaltem więc chyba odwrotnie... Chociaż jakby przeanalizować profil opony to chyba jednak ta szersza przy napompowaniu na maxa jest bardziej "stożkowa" niż ta węższa, więc może faktycznie coś w tym jest
Co do opisu aerodynamicznego to doskonale rozumiem o co chodzi (trust me, I`m an engineer ) Nie sądziłem, że przy różnicy zaledwie kilku milimetrów na opinie można aż tak pogorszyć aerodynamikę a tym samym utrudnić jazdę

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4723 Napisanych postów 10989 Wiek 51 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 552700
Powierzchnia styku szerszej opony z nawierzchnią kształtem przypomina bardziej okrąg niż owal, węższa mocno wydłużony owal. Dla nominalnego ciśnienia powierzchnia styku w obu przypadkach będzie zbliżona przez co opory toczenia będą mniej więcej równe, ale komfort będzie wyższy dla szerszej opony gdzie nominalne ciśnienie jest niższe. Niestety w badaniach porównywane są opory toczenia dla identycznych ciśnień w oponie bez względu na szerokość.

Ja co prawda inżynierem nie jestem, ale w młodości zawzięcie studiowałem dostępną literaturę i budowałem modele szybowców a jeszcze parę lat wstecz budowałem rakiety i prężnie działałem na rzecz powstania Polskiego Towarzystwa Rakietowego

When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1526 Napisanych postów 4154 Wiek 39 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 73856
Ja wiele razy próbowałem złożyć z papieru idealny modelik samolotu... z marnym skutkiem

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4723 Napisanych postów 10989 Wiek 51 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 552700
Trening
Dziś wpadło to co przedwczoraj z tą różnicą iż trwało pół godziny dłużej. Całość półtorej godziny a w tym 1:15' na avg 283waty. Po wczorajszym ładowaniu tłuszczu, weszło komfortowo



I już w ramach rozrywki, lot mojego modelu rakiety V-2 z zewnątrz i z wewnątrz na poligonie w Toruniu










Zmieniony przez - _Szajba_ w dniu 2020-03-11 22:01:46

Zmieniony przez - _Szajba_ w dniu 2020-03-11 22:02:25
1

When you have to shoot...Shoot! Don't talk
Strava - https://www.strava.com/athletes/11696370

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

CrossFit wady i zalety

Następny temat

Plan treningowy kalistenika

WHEY premium