logo
zamknij zamknij

Raimunda poszukuje Zen

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 52405

5 5 1
napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
Wiek : 31
Waga : 73kg
Wzrost : 167cm
Obwód w biuście(1) : 111
Obwód pod biustem : 83cm
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 76cm
Obwód na wysokości pępka : 94cm
Obwód bioder (3):102cm
Obwód uda w najszerszym miejscu: 61cm
Obwód łydki : 39,5cm
W którym miejscu najszybciej tyjesz : brzuch
W którym miejscu najszybciej chudniesz : brzuch
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często) hobbistycznie bieganie (na razie max 1 w tygodniu 30min), siłownia (niesystematycznie)
Co lubisz jeść na śniadanie: jajka sadzone
Co lubisz jeść na obiad : pieczyste z ziemniakami
Co jako przekąskę : nie jadam
Co jako deser : wszelkie słodycze
Ograniczenia żywieniowe : nic mi nie wiadomo
Stan zdrowia: przeciążenie kolana - pod opieką fizjo (trigger pointy), skolioza, przeprost kolan, kostki i odcinek lędźwiowy - pod opieką fizjo, liczne alergie (katar sienny) w tej chwili nie dokucza, PCOS, bóle głowy (diagnozowane)
czy regularnie miesiączkujesz: nie wiem (piguły), przed pigułami - nie
czy bierzesz tabletki hormonalne: mam przerwę ze względu na bóle głowy
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza: tak, do niedawna piguły, doraźnie leki na alergię
czy rodziłaś: nie
Preferowane formy aktywności fizycznej: siłownia, bieganie w terenie
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : tran, spirulina
Stosowane wcześniej diety : brak

Cel: redukcja

Krótka historia: odkąd weszłam w okres dojrzewania ważę za dużo. Od ok 7 lat byłam na pigułkach (PCOS) - w tej chwili są odstawione ze względu na podejrzenie migren. Ok 4 lata temu zaczęłam biegać i od 0 do bohatera zaczęłam przygotowywać się do maratonu, za co zapłaciłam przeciążeniem kolana, które lekarze leczyli leżeniem... W czasie trenowania schudłam ok 8-10kg, które oczywiście wróciły. Próbowałam trening w domu dla początkujących, ale kolano bolało. Potem próbowałam trening dla zielonych na siłowni, ale też mi nie szło. Obecnie po interwencji fizjo z kolanem jest lepiej (ale jeszcze nie zupełnie dobrze) - mam pozwolenie na krótkie biegi, nie mam przeciwskazań do siłowni, ale najpierw mam wzmocnić mięśnie stabilizujące (dostałam ćwiczenia).

Zdjęcia wolałabym na priv.
Poniżej moja micha z ostatnich 2óch dni i plan na jutro. Wstępnie przyjęłam rozkład: 120B/185W/65T

Mam nadzieję, że z Wami uda mi się doprowadzić organizm do porządku, tak jak udało się wielu Ladies - jesteście moją inspiracją :)










Zmieniony przez - Raimunda w dniu 2015-01-13 22:09:13
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 167 Napisanych postów 65575 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 188925
przy PCOS siegaj po pełnozierniste zboża i wartosciowe ww, tak samo radziłabym w takim przypadku unikac kurczaka

Co dokładnie jest z kolanem i na czym polegaja "ćwiczenia wzmacniające"
napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
Dzięuję Szefowo za odpowiedź. Od wczoraj odświeżam stronę co 5 min :)

Czy to znaczy, że powinnam zamienić ryż basmati na pełnoziarnisy i ziemniaki na coś innego? Michy na razie są dość monotonne bo Ladies to rewolucja w moim życiu i mi się logistyka rozwaliła :)
Kuraka jeszcze dziś zjem, bo nie mam zastępstwa. Od jutra out.

Dostałam ćwiczenia na stabilizację, proszę o wybaczenie mi braków w słownictwie :):
- wznosy bioder na piłce
- wznosy bioder na piłce na 1 nodze
- wznosy bioder na glebie na jednej nodze, druga noga wykonuje ruch w górę, w bok i w wersji zaawansowanej krążenia
- odwodziciele, przywodziciele, uginanie nóg leżąc z gumą (da się to zastąpić innym ćwiczeniem na siłce? Bo nie mam dostępu do gum)

Kolano przy bieganiu poprostu bolało. Po rentgenie i usg lekarz stwierdził płyn przeciążeniowy - robiłam laser i pole magnetyczne. Ból ustał (choć pojawiał się tylko przy wysiłku). Ponowne badanie nie stwierdziło już płynu - zalecono mi nic-nie-robienie, więc poszłam do fizjo, która nie stwierdziła, że nie wygląda to na patologię, ale noga jest bardziej obciążona ze względu na skoliozę. Ponastawiała pomasowała (2 sesje masażu sportowego, dziś kolejna) - jest lepiej, ale jeszcze nie mogę powiedzieć, że jest zupełnie dobrze. Dostałam również zalecenie na rolowanie (rolka niestety dopiero w lutym).
napisał(a)
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 167 Napisanych postów 65575 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 188925
przysiady powinnaś robić, potrafisz wykonac przysiad poprawny głeboki?
napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
Przysiady sprawdzałam u fizjo i jest nienajgorzej, ale bez rewelacji - zawija mi sie tył nieco i za bardzo pochylam sie do przodu. Poza tym czuję, że mi sie kolana schodza. Spróbuje nagrać filmik. W razie czego mogę na priv?

Poza tym wyszło że mam przykurcz powięzi biodra.

Zmieniony przez - Raimunda w dniu 2015-01-14 21:49:49
napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
Miska zjedzona.
Warzywa: fasolka szparagowa, cebula.
Picie: woda, herbata zwykła, herbata zielona.
Późno byłam w domu więc ćwiczeń brak, za to dostałam kolejne ćwiczenia od fizjo (rozciąganie).

Trochę nakłamałam z tym kurczakiem - okazało się, że mam jeszcze wątróbkę na jutro przygotowaną. Jutro też zakupy - mam nadzieję, że będzie lepiej.

Micha na jutro.

napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
15.01
Miska: trzymana średnio.
Picie: woda, herbata zielona.
Warzywa: fasolka szparagowa, papryka

Dziś nieplanowanie musiałam zostać dłużej w pracy więc miska nie do końca taka jak planowałam - zamiast kanapki wpadło mięso z kebaba z warzywami.
Chyba muszę planować kanapki do pracy.
Czy macie coś, co można by trzymać w szufladzie w pracy?
Nie zdążyłam też zrobić zakupów więc jutrzejsza miska z lodówkowych resztek :(

Z warzywami jest słabo - nie mieszczą się :)
Układanie misek nie jest takie proste wcale! A wepchnięcie jej...

16-17.01

Piątek i sobota nieliczone, ale czyste.

Zmieniony przez - Raimunda w dniu 2015-01-18 22:31:22
napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
Dziś miska nieliczona, ale czysta.
Aktywność: bieg w terenie w tempie konwersacyjnym 30min, narty.

Nagrałam też filmik z przysiadów i jest gorzej niż myślałam :(

Miska na jutro:




Wczoraj robiłam pomiary:






Zmieniony przez - Raimunda w dniu 2015-01-18 22:39:07
napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
Nikt nie krzyczy to jedziemy
Dziś powrót na siłownię. Wzięłam trening dla zielonych z regulaminu.
Do tego rozciąganie, kilka ćwiczeń stabilizacyjnych i technika przysiadu z trenerem.
(najpierw liczba powtórzeń, potem obciążenie)
1. Rozpiętki na maszynie 12x10, 12x15
2. Wyciskanie sztangielek leżąc na ławce skośnej 12x3kg, 12x4kg
3. Przyciąganie drążka wyciągu górnego do klatki nachwytem 12x15 12x20
4. Wyciskanie sztangielek siedząc
5. Prostowanie tułowia na ławeczce 12cc 12cc
6. Uginanie ramion ze sztangielkami (naprzemienne) 12x4kg, 12x5kg
7. Prostowanie ramion na wyciągu 12x10, 12x12.5
8. Prostowanie nóg siedząc 12x10, 12x15
9. Uginanie nóg leżąc 12x15, 8x20
10. Przywodziciele na ginekologu 12x20, 12x25
11. Odwodziciele j.w. 12x5, 12x10
12. Wspiecia na palce siedząc

Obciążenia bardzo zachowawcze - chciałam wyczuć je. No i nie miałam notesu, więc robiłąm z pamięci i nie zrobiłam wszystkich i pomyliłam liczbę powtórzeń
1,3, 6. mam zapas
2. mam zapas ale nie jestem pewna techniki. Czułam ramiona a powinnam chyba klatę, nie?
4, 12. zapomniałam o nich
7. niby mam zapas ale jakoś psychicznie tego ćwiczenia nie ogarniam
11. robione na wyciągu jakoś lepiej czułam odwodziciele. Poza tym lewa mocno słabsza - będę od niej zaczynać.
Przysiad: nawet jako tako się udawał, ale każda próba przysiadu ze sztangą kończyła się przysiadem na palcach. W takim razie trenuję na razie bez obciążenia. No i nie mogę zejść niżej niż do równoległości.

Micha na jutro taka jak dziś.
napisał(a)
Raimunda
Ekspert
Szacuny 182 Napisanych postów 2972 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 35227
Dzień 7
Dziś już tydzień u Ladies! Generalnie samopoczucie super, nawet mam wrażenie, że mniej snu potrzebuję. Tylko micha się nie mieści. Za radą dziewczyn podzieliłam posiłki na mniejsze i teraz obiad jem na 2 razy.
Czy ktoś to czyta w ogóle moje wypociny?
DN
Picie: woda, zielona herbata, melisa
Suple: tran
Micha + fasolka szparagowa, papryka, sałata




Zmieniony przez - Raimunda w dniu 2015-01-20 21:49:43
napisał(a)
lubiekaszke Redakcja SFD Administrator
Ekspert
Szacuny 458 Napisanych postów 13016 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 75720
Ooooooo tak. Snu mniej potrzeba i jest się wypoczętym
Tak patrzę na ten olej rzepakowy uniwersalny. Używasz go na zimno czy na gorąco? Na zimno to lepiej oliwę z oliwek a smażyć to na smalcu (tak jak czynisz) albo na maśle klarowanym.
Na te oleje trzeba uważać.

Redaktor serwisów SFD.pl, Specjalista ds. eventów
Kontakt: agata.szulczynska@sfd.pl

http://www.facebook.com/SFDedukacja/
http://edukacja.sfd.pl/ 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zerwane więzadła kolanowe a FBW

Następny temat

Prośba o sprawdzenie diety i planu treningów, problem z redukcją

Jabłecznik jaglany

Najlepszy wokalista wśród kulturystów

Zakwaszenie organizmu - problem XXI wieku?

Czy diety oczyszczające działają?

Kłopotliwe boczki - jak się ich pozbyć?

Farmakologia, trening aerobowy w IFBB - Men’s Physique oraz Wellness Fitness – porównanie

Triathlon, czyli od zera do bohatera. Część II.

Biszkopt z jeżynową galaretką