SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

doms

  • 5 sposobów na pozbycie się bólu mięśni ( DOMS )

    Artykuł
    Trening

    trudnić normalne funkcjonowanie w ciągu dwóch, a nawet trzech dni po wykonanym treningu. W dzisiejszym artykule poznasz sposoby na pozbycie się DOMS'ów. Czym są domsy i czy świadczą one o udanym treningu? DOMS od angielskiego "delayed onset muscle soreness", czyli opóźniona bolesność mięśniowa pojawia się 24-48h po wysiłku fizy

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 4560 Data: 2018-02-26 09:01:58 Ocena: 5
  • BCAA - obniżają bolesność mięśni (DOMS)

    Temat
    Badania naukowe

    Troche teori na poczatek DOMS (ang. Delayed onset muscle soreness) - opóźniona bolesność mięśni szkieletowych. Czyli tak zwane 'zakwasy' - ktore tak naprawde z zakwasami maja mało wspolnego! Mówiąc zakwasy mamy na myśli kwas mlekowy zalegający w naszych mięśniach, jako sprawcę nieznośnego bólu. Jednakże według biochemii sprawa wygląda inaczej. DOMS

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 16283 Data: 2011-05-30 16:52:09 Liczba szacunów: 1
  • DT Me and my doms

    Temat
    Ladies SFD

    , ale cenię sobie wszelkie Wasze sugestie i propozycje - coś na pewno będzie do poprawy lub zmiany. ****DANE PODSTAWOWE*************************************** NICK: Me and my doms WIEK: 32 NIEPRZERWANY STAŻ TRENINGOWY: 12 miesięcy ****PARAMTERY OBWODÓW************************************* WAGA CIAŁA: 63 WZROST: 171 OBWÓD RAMIENIA: 27 OBWÓD ŁYDKI: 4

    Odpowiedzi: 133 Ilość wyświetleń: 9277 Data: 2015-11-11 18:00:14 Liczba szacunów: 65
  • [ART] Zakwasy vs. DOMS (syndrom opóźnionej bolesności mięśni)

    Temat
    Sztuki Walki

    Zakwasy w medycynie sportowej to nazwa uszkodzeń tkanki mięśniowej wynikających z nadmiernego obciążenia. Przez wiele lat bóle mięśni pojawiające się zwykle następnego dnia po intensywnym wysiłku wiązano niesłusznie z zakwaszeniem mięśni kwasem mlekowym powstałym na skutek glikolizy beztlenowej. Teoria ta jest obecnie podważana. Kwas mlekowy jest s

    Odpowiedzi: 7 Ilość wyświetleń: 5631 Data: 2011-04-17 00:25:13 Liczba szacunów: 0
  • Opóźniona bolesność mięśni szkieletowych (DOMS)

    Temat
    Zdrowie i Uroda

    Kiedyś ktoś o to pytał. W uproszczeniu powstaje na wskutek nadmiernego i nowego dla organizmu wysiłku. Na przykład po pierwszym treningu siłowym po dłuższej przerwie. Mylnie nazywane zakwasami. Przede wszystkim objawy: 1. Pierwsza rzecz jaką robisz rano, to telefon do sąsiada aby pomógł Ci wstać z łóżka 2. ...nie dałeś rady dosięgnąć telefonu leżą

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 5622 Data: 2006-09-01 11:11:28 Liczba szacunów: 0
  • Trening po DOMS

    Temat
    Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

    Witam, otóż mam pytanie dotyczące treningu po DOMS'ie. Robiłem we wtorek Klatke + Triceps i po tym czasie miałem ogromne zakwasy, do tej pory jeszcze bolą mnie mięśnie. Smarowałem jest, miałem masaże itp, dałem im wypocząć ( nie ćwiczyłem w tygodniu), jednak nie o tym chciałbym rozpocząć dyskusję. Następny trening mam we wtorek i znowu robię Klatke

    Odpowiedzi: 7 Ilość wyświetleń: 1442 Data: 2013-05-11 12:06:52 Liczba szacunów: 0
  • DOMS-jak złagodzić

    Temat
    Trening dla początkujących

    Witam wszystykich, Po bardzo długiej przerwie zrobiłem sobie trening obwodowy.Starałem się rozgrzać bardzo dokładnie i nie forsować za bardzo na 1 raz ale niestety dzisiaj obudzilem sie bardzo mocnym bólem w bicepsach.Wiem że ból się jeszcze bedzie nasilał bo minęło dopiero 24h od treningu a już mam problem ze zgięciem rąk :D Problem jest taki że

    Odpowiedzi: 9 Ilość wyświetleń: 708 Data: 2015-11-19 11:51:06 Liczba szacunów: 0
  • DOMS'y

    Temat
    Trening dla początkujących

    Witam, otóż wróciłem po miesięcznej przerwie do treningów i męczą mnie "zakwasy". Nie wszystkie partie mnie bolą, ale dwugłowe uda i klatka tak. Czy mogę robić klatkę mimo doms'ów? Nie przeszkodzi to w regeneracji? Opuszczenie/przełożenie treningu nie jest mi na rękę. Trenuję push/pull 4 razy w tygodniu z podziałem siła/hiper. Jutro czeka mnie tren

    Odpowiedzi: 4 Ilość wyświetleń: 645 Data: 2017-07-26 19:15:23 Liczba szacunów: 2
  • brak DOMS'ów tylko na jednej partii- zły trening?

    Temat
    Trening dla początkujących

    żdym treningu innej partii ciała następnego dnia mam mocne zakwasy,a po nogach..jedyne co czuję to pośladki. Od dwóch miesięcy , raz (dwa tygodnie temu) udało mi się dojść do domsow:/ a potem znów nic :/ mam wrażenie, że coś źle robię, a trening uważam za beznadziejny.. (chociaż na treningu cale nogi mnie palą , to na następny dzień nic) Macie pomy

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 287 Data: 2016-08-30 08:35:12 Liczba szacunów: 0
  • Zregenerowany DOMS( Mikrouszkodzenia) a trening tego samego dnia.

    Temat
    Trening dla początkujących

    Witam, ćwiczę treningiem split 4 dniowym, partia 1x w tygodniu, staż ok.18 miesięcy. Teraz pytanko leci czy po zagojeniu Mikrouszkodzeń można wykonywać trening czy trzeba odczekać jeszcze jakiś czas aby układ nerwowy też się zregenerował?? Chodzi mi o to czy jak np. biceps regeneruje się u mnie 24h-48h (czas jaki wystepują mikrouszkodzenia) to resz

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 274 Data: 2017-03-27 12:50:56 Liczba szacunów: 0
  • DOMS'y na bicepsie, a trening

    Temat
    Szybkie pytania bez logowania

    Witam, w poniedzialek po lekkiej przerwie robilem plecy. Teraz odczuwam mocne DOMS'y na bicepsach (nie bylo blendow w technice, rzadko mam cos takiego po plecach), a dzisiaj w planie mam wlasnie owa partie + klatke do treningu. Odpuscic sobie lapy czy trenowac?

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 697 Data: 2012-11-21 10:18:09 Liczba szacunów: 0
  • Trening klatki = DOMS na plecach

    Temat
    Szybkie pytania bez logowania

    Siema, zawsze po treningu klatki mam, poza DOMSem na klatce, DOMS na najszerszych, ale nie widzę, żeby od tego rosły, normalne to jest?

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 299 Data: 2013-12-19 17:23:22 Liczba szacunów: 0
  • doms

    Temat
    Szybkie pytania bez logowania

    Czy zjawisko doms' ow (opoznionego bolu miesniowego) sa zjawiskiem pozytywnym czy raczej negatywnym?

    Odpowiedzi: 2 Ilość wyświetleń: 483 Data: 2013-11-25 20:55:34 Liczba szacunów: 0
  • Zakwasy czy ćwiczyc pominmo nich

    Post
    Trening dla zaawansowanych
    PRO

    „Zakwasy” kojarzone są błędnie z występowaniem kwasu mlekowego w mięśniach. W istocie kwas mlekowy zostaje wypłukany z tkanki mięśniowej przez przepływająca krew już w 1-2 godziny po intensywnym wysiłku i jest zużywany przez wątrobę do różnych procesów. Kwas mlekowy po wysiłku nie zalega w mięśniach. Wyróżniamy dwa zasadnicze typy bolesności mięśn

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2016-08-01 12:56:09 Liczba szacunów: 5
  • Mleko (raz jeszcze): biały zabójca!!

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie
    PRO

    jest jeszcze jeden punkt, którego nie wolno pominąć przy omawianiu kwestii białek. Mianowicie świat jest pętany fobią białka. Wszędzie dookoła słychać tylko wołanie o białko. Jednak 99% ludzi nie ma zielonego pojęcia czym są białka i "do czego służą". Tymczasem dla dorosłego człowieka jest ono niemal całkowicie zbędne. Wystarczą jego niew

    Odpowiedzi: 134 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2006-11-02 12:45:02 Liczba szacunów: 2
  • Nieznośne " zakwasy " w łydkach.

    Post
    Trening dla zaawansowanych
    PRO

    do różnych procesów (np. glukoneogenezy), a zatem nie zalega on w mięśniach po treningu. Z łydkami już tak bywa, że po nowym treningu bądź kiedy nie ćwiczyliśmy ich wcześniej doms'y bedą ogromne uniemożliwiając normalne funkcjonowanie. Jednak z czasem mięsień się adaptuje i nawet kilka ćwiczeń nie robi na nim wrażenia. Żeby w przyszłości unikać teg

    Odpowiedzi: 16 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2017-11-03 15:51:52 Liczba szacunów: 1
  • Niesamowity ból łydek

    Post
    Trening dla zaawansowanych
    PRO

    Ból mięśni to częsty objawy występujący w szczególności u osób niedoświadczonych i początkujących. Z reguły, gdy zaczynamy treningi, chcielibyśmy jak najlepszych i najszybszych efektów, rzucając się na spore ciężary niedostosowane pod nasz organizm i możliwości. Poza tym technika kuleje w znacznym stopniu. Zdecydowanie warto podchodzić do treningów

    Odpowiedzi: 24 Ilość wyświetleń: 16068 Data: 2017-12-31 11:31:31 Liczba szacunów: 0
  • Wzrost mięśni - dla początkujących

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie
    PRO

    Witam Tak naprawdę większość bywalców siłowni chce na skutek treningu wywołać hipertrofię, czyli wzrost włókien mięsniowych i hiperplazję, a więc zwiększenie się ilości samych włókien. Sama hipertrofia dzieli się na sarkoplazmatyczną i miofibrylarną, ale przeciętny bywalec siłowni nie musi znać dokładnie biochemii, więc nie będziemy się zagłębiać w

    Odpowiedzi: 39 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2017-12-13 14:49:32 Liczba szacunów: 0
  • DT - Kettle i inne :-)

    Post
    Po 35 roku życia
    PRO

    Rób przysiady! :-) Jak nie chcesz się trzymać sztywnej rozpiski w tym ćwiczeniu to improwizuj np. jeden dzień ciężko powiedzmy 5x5, następny goblety albo overhead squat a kolejny pistolety, bułgary albo zakroki (oczywiście z kettlami nad głową). Da Ci to solidną bazę pod wyciskanie dużych odważników - 36kg ok, ale chyba ambicje masz większe... :-)

    Odpowiedzi: 4888 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2016-10-20 09:03:58 Liczba szacunów: 0
  • [BLOG] Bartosz1991 - kształtowanie sylwetki

    Post
    Odżywianie i Odchudzanie
    PRO

    ''Zakwasów'' bo wiadomo, że chodzi o mikrourazy tzw. DOMS.

    Odpowiedzi: 265 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2017-11-16 10:55:30 Liczba szacunów: 0