Arsenal: Najszybciej rozwijający się Klub w Premiership
Ostanie badania pokazują, że Arsenal FC to najszyciej rozwijająca się marka w Premiership. Granada Ventures, licencjowana agencja medialna zajmująca się zarządzaniem spółki giełdowej dla Arsenalu, przedstawiła wyniki dot. stanu klubu piłkarskiego Arsenal oraz rozpoznawalności marki. Granada przedstawiła również swoje progonozy na najbliższy sezon.
Granada Ventures przewiduje wielki rok dla Arsenalu jako marki klubowej w sezonie 2005/06, w ostatnim sezonie zmagań na Highbury i przed przenosinami na Emirates Stadium, który będzie nowym domem i siedzibą Klubu. Detaliczne obroty handlowe Arsenalu, jak przewiduje agencja, wzrosną w ciągu najbliższego roku o 20% i będą dwukrotnie wyższe niż w 2000 roku.
W ostatnim roku można było również zauważyć ogromny wzrost popytu na towary związane z marką Arsenal. Zanotowano ogólny wzrost o 82%. Sprzedaż materiałów VIDEO i DVD wzrosła w ostatnim sezonie o 196%
W ostatnim sezonie ogromnie wzrosła również sprzedaż replik koszulek "Kanonierów". W stosunku do roku 2003 mówimy tutaj o dwukrotnym podwyższeniu popytu. Przewiduje się również, że w sezonie 2005/06 sprzedaż koszulek będzie jeszcze wyższa, gdyż występują koszulki jubileuszowe. To może być pod tym względem najlepszy rok w historii.
Arsenal jest teraz jednym z największych Klubów świata. Szacowana liczba fanów drużyna na świecie wynosi 27 mln kibiców. 2 mln zamieszkują Wyspy Brytyjskie, 11 milionów osób mieszka w Europie, 12 milionów fanów Arsenal ma w Azji, dwa miliony zamieszkują Afrykę i również dwa Amerykę Północną.
20% wszystkich spotkań pokazywanych w brytyjskiej telewizji w sezonie 2003/04 było z udziałem Arsenalu. 89% ludzi wspierających Premier League odpowiedziało, że Arsenal to jeden z trzech najlepszych zespołów w historii brytyjskiego futbolu. Thierry Henry natomiast to najchętniej oglądany i podziwiany zawodnik w całej lidze.
Aby jeszcze bardziej podkreślić wzrost potęgi ekonomicznej i medialnej Arsenalu, Klub od sezonu 2006/07 będzie występował na nowym obiekcie. Prawa do nazwy Emirates Stadium sprzedano za 100 mln funtów, co jest najlepszym wynikiem w historii światowego futbolu. Żaden inny Klub nie dokonał nigdy takiej tranzakcji.
Charlie Donaldson, jeden z członków Granada Ventures:
"Arsenal to wielka i rozpoznawalna marka, prawdopodobnie jedna z największych w całym świecie sportu. Na podstawie badań IPSOS przeprowadzonych w lutym 2005 roku wygląda na to, że Arsenal jest najszybciej rozwijającym się Klubem w Premiership oraz zespołem, który najszybciej pozyskuje nowych kibiców"
"W 2002 roku "Kanonierzy" posiadali 3% wszystkich kibiców świata, w 2005 roku już 4% wszystkich kibiców będzie wspierać "Kanonierów". Większość kibiców drużyny jest w młodym wieku i rozwija się, co dobrze wróży Klubowi na przyszłość. 53% fanów Arsenalu to ludzie młodzi, a połowa wszystkich znajduje się w wieku 16-34 lata."
Wygląda więc na to, że może być tylko lepiej z naszym Klubem. Kibiców przybywa, a co za tym idzie pieniędzy również. Przyszłość drużyny za kilka lat rysuje się w kolorowych barwach. Nowy stadion, młodzi kibice i atrakcyjny futbol to jest to, co może sprawić, że w końcu na Emirates Stadium będą zjawiać się nie tylko młodzi, zdolni gracze ale równiez gwiazdy światowej piłki. Arsene Wenger z pewnością zdaje sobie z tego sprawę i dlatego też na razie ściąga młodych piłkarzy, z którymi w przyszłości fani będą się mogli identyfikować.
i tak ma byc