SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Test Iron Horse nr 8 : Iron Mass i Iron Pump,czyli siła ,masa energia.

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , , , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2564

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3705 Napisanych postów 25266 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 702070
Rozpoczynamy nowy test .
Sprawdzimy ,jak zadziała na testerów zestaw na masę ,siłę i energię mięśni ,póki jeszcze trwa kalendarzowa zima :)


Test będzie trwał 6 tygodni,od dziś rozpoczynamy nabór do testu.


Do sprawdzenia efektów-oprócz pomiarów antropometrycznych(wzrost ,waga,obwód uda bicepsu,klaty pasa),będzie do sprawdzenia specjalny trening mistrzów na barki.

Powyższy trening też będzie ćwiczeniem sprawdzającycm efekty suplementów.
Czyli robimy go na początku testu i na końcu.



Trening jest pokazany na suwnicy Smitha ale można je zrobić normalnie na sztandze-czyli typowe wyciskanie żołnierskie albo na hantlach,jak macie wiećej ich do wyboru i progresji obciążenia,siedząc na ławeczce skośnej-kąt jak na barki.


Tomek na filmie tłumaczy ,jak to robi treningowo,my do naszych potrzeb sprawdzających przyjmujemy konkretne takie ilości serii i powtórzeń


5 serii rozgrzewających z progresja obciażenia po 16 powtórzeń

Ostatnia seria 6 także min 16 powtórzeń,robion w sposób pokazany na filmie.


Ostatecznym wynikiem sprawdzającym w tym ćwiczniu będzie suma ilośći podniesionych kilogramów w każdej serii dzielona przez czas wykonania treningu w sekundach-od pierwszego ruchu do ostatniego.













Nabór do testu :


W teście weźmie udział 4 uczestników

Będzie można dostać się do testu na trzy sposoby(chcemy zaktywizować forumowiczów nie bardzo w siebie wierzących lub wierzących w teorie spiskowe :) ) )

1 sposób:czyli-wszystko w Waszych rękach -dosłownie!


Jeszcze dziś wrzucamy swój trening na barki proponowany przez Tomka Maksymowicza,wg powyższych zasad.
Uczestnik,który to zrobi do godziny 20:00 i będzie miał najlepszy wynik-wchodzi do testu



2.sposób :My z Ojanem zaproponujemy wybranemu forumowiczowi udział w teście-jak się zgodzi-wchodzi :)


3.sposób -zgłaszamy swoja kandydaturę na testera-my wybieramy dwie osoby z kandydatów.







Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4815 Napisanych postów 21287 Wiek 70 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1072274
"Ostatnia seria 6 także min 16 powtórzeń,robion w sposób pokazany na filmie. "

Nie wiem do jakiego sposobu należy się przymierzać.
Pokazana jest różna liczba powtórzeń a na koniec były 2 serie po 5 powtórzeń ze stałym obciążeniem po których było ok. 60 sekund trzymania ciężaru na klacie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3705 Napisanych postów 25266 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 702070
Wszystko ma być tak zrobione jak robi Tomek-na końcu jest jedna seria z przerwami--to jest clou tego treningu plus trzymanie na rozciąganie :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3705 Napisanych postów 25266 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 702070
Rzecznika nie ma ,wynika z tego ,że nikt nie wie o co właściwie chodzi w tym zadaniu.?

Czy wiecie, ale nie robicie tego z innych powodów ? :)
Czy nikt masy i siły nie robi ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4815 Napisanych postów 21287 Wiek 70 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1072274
Trochę krótki termin wyznaczyłeś
Nawet nie zdążyłem dokładnie przyjrzeć się filmikowi a już minęła 20-ta
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3705 Napisanych postów 25266 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 702070
Chciałem dać szanśe tym mniej się udzielającym,by zdąrzyli wyprzedzić naszych etatowych aktywistów.

Ale jak ty nie dałeś rady -to oni juz absolutnie nie :)

Do tego widzę,że chyba nikt tej metody dogg crapp nie zna za bardzo i pewnie nawet tak świadomie nie trenował.
Bo nieświadomie to pewnie każdy kiedyś choć jedną serię tak zrobił.

Przykładem mogą być zadania z poprzednich konkursów z założoną liczbą powtórzeń w ograniczonym czasie.
Właśnie wtedy robiliście to tą metodą :) - nieświadomie :)

Z dziesięć lat temu była to medialna nowość i są nawet tematy na sfd na ten temat.

Wrzucam tu zamieszczony tam opis by ją bardziej przybliżyć

Tak trenował też w pewnym sensie Yates i wielu innych zawodowców ale jeszcze nie miało to takiej nazwy :)



Ok to przedłużamy możliwość wejścia w test pierwszym sposobem do 15 lutego do godziny 20:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3705 Napisanych postów 25266 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 702070
Tu wrzucam opis tej metody znaleziony w jednym z tematow-link poniżej tekstu


PODSTAWY TRENINGU DOGGCRAPP

Doggcrapp - trening opracowane przez Dante Trudela, jego jedynym celem jest maksymalny przyrost masy mięśniowej, opiera się on na trzech filarach
-wysoka częstotliwość
-niska objętość
-skrajnie wysoka intensywność

METODY

Podstawowa techniką treningu DC jest metoda Rest-Pause, wygląda to tak:

Załóżmy, że będziesz wyciskał sztangę sprzed głowy, po kilku seriach rozgrzewkowych (tyle ile potrzebujesz) zakładasz ciężar, który jesteś w stanie podnieść mniej więcej 10 razy. Robisz tyle powtórzeń ile jesteś w stanie, aż do technicznego upadku, czyli momentu, w którym nie jesteś w stanie wykonać kolejnego powtórzenia z dobrą formą. Odkładasz sztangę bierzesz 10 do 15 głębokich wdechów, bierzesz sztangę jeszcze raz i drugi raz jedziesz do upadku. Bierzesz 10-15 głębokich wdechów i jedziesz do upadku trzeci raz. Celem jest osiągniecie 11-15 powtórzeń, jeśli masz 15 lub więcej podnosisz ciężar następnym razem, jeśli mniej niż 11 ciężar zostaje, następnym razem starasz się zrobić więcej powtórzeń.

Opcja dla zaawansowanych: po ostatniej serii 10-15 wdechów i trzymasz sztangę izometrycznie na lekko ugiętych łokciach przez 30 do 60 sekund.

Nie każde ćwiczenie jest restpauzowane: z powodów bezpieczeństwa nie restpauzuje się czworogłowych, łydek, czy ćwiczeń na grubość pleców, takich jak martwy ciąg czy wiosłowanie.

Nie każde ćwiczenie wykonywane jest w przedziale 11-15. Przy Wdowiażach [Widowmakers – aż żal tłumaczyć] wykonuje się jedną zwykłą serię na 20 powtórzeń. Biceps i triceps restpauzowane są na 20-30 powtórzeń, liczba powtórzeń rośnie też jeśli zamiast sztangi używasz maszyn, albo sztangielek.



Czytaj więcej na https://www.sfd.pl/Trening_DoggCrapp-t544890-s2.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3705 Napisanych postów 25266 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 702070
Zaletą tego typu treningu jest to,że robi się bardziej czystą masę mięśni ,niż masę "Misia Puchatka" :)

Sprawdzi sie to przy okazji tego testu :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4815 Napisanych postów 21287 Wiek 70 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1072274
I tak nam się teoria rozjeżdża z praktyką
Mamy robić:
"5 serii rozgrzewających z progresja obciażenia po 16 powtórzeń "
a na pokazie wykonujący robi 4 serie rozgrzewkowe w których robi po 10-12p

Wymagania dla forumowiczów są wyższe niż pokazywał filmik
Dla zabawy ( może ) spróbuję dzisiaj w ramach treningu barków sprostać tym podwyższonym wymaganiom . Nie wiem czy moja ławka (długo nie używana) ma odpowiedni skos do takiego wyciskania.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3705 Napisanych postów 25266 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 702070
Ojan robimy tk jak napisałem-film jest poglądowy.
Wiesz jak jest na takich programach:czasem się ktoś spoźni,,czasem komuś się spieszy ale przyjedzie bo obiecał i do tego chce.

Trening Tomka nagrywałem po programie i po treningu-zrobił to specjalnie dla Was ale pokazowo a nie jak naprawdę trenuje.
Bo ćwiczy na zupełnie innych ciężarach a tu był zmęczony 2 godzinnym treningiem i pozowaniem na końcu.

Tomek miał w planie być o 14 w domu a skończyliśmy po 16:00 a dojazd to też ok 1:30 h.


Teraz mieszkam dość blisko Tomka-nagram konkretnie z nim jego trening ,tak jak trenuje .
Ale trochę czasu potrzeba a tu się naprawdę długo pracuje i ja i Tomek i pozostali chłopacy.


Czasu po prostu nie było a do domu daleko.
Ja też się spieszyłem,bo ta przeprowadzka nagle mnie wpadła a wszędzie terminy,godziny,nowe miejsce ,cieżko było trafić po ciemku :)


Konkretnie-robimy dokładnie serie tak, jak napisałem pod filmem .
I to wszystko :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
kabo9 Doradca
Ekspert
Szacuny 2298 Napisanych postów 11561 Wiek 43 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1113879
ja robiłem ćwiczenia z użyciem rest pause 2 lata temu w trakcie masy, bo tak miałem rozpisane, ale nie był to cały trening dogg crapp
o nim myślałem na jesień 2018, ale w końcu jednak po konsultacji z wasoniem odpuściliśmy bo uznaliśmy że to w naszym wydaniu będzie za mocna zajezdnia, a w ogóle bez grubej bomby to ten trening nie ma szansy powodzenia (na odpowiednim poziomie),

wracając do tego co dwa lata temu, jedno ćwiczenie rest pause jako pierwsze już powodowało mocne spustoszenia glikogenu i siły na dalszy trening, natomiast było to ciekawe doświadczenie i myślę, że każdy BB powinien tej metody spróbować żeby się przekonać na własnej skórze jak działa

ja bym chętnie spróbował, ale jak doczekałem się w końcu czegoś sensownego co miało być październik listopad to teraz nie mogę ćwiczyć


Zmieniony przez - kabo9 w dniu 2019-02-13 08:44:20
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Konkurs błyskawiczny-sprawdzamy treningi mistrzów-tym razem Pudziana :)