SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy można mieć genetyczną blokadę przed wzrastaniem- rozbudowę masy mięśniowej ?

temat działu:

Po 35 roku życia

Ilość wyświetleń tematu: 2687

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 999 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 28659
Mam prawie 41 lat, 176 cm wzrostu i obecnie 78 kg
Jestem trzeci raz na masie.
Dotychczas dwie masy na ww kończyły się dobrymi przyrostami ale i zalaniem.
Z 101 cm w klacie robiłem 107
w bic 34 na 37
a obręcz barkowa z 113 na 122 cm
no i pas z 88 na 98 !!!!!!!
Była kolejna redukcja i....
Przeszedłem na tłuszcze i jest super, bo :
Znów mam 107 w klacie
122 obręcz barkowa
i tylko 35 w bic
ale za to 87 w pasie, co w moim przypadku ma rewelacyjny wpływ na cała sylwetkę.
Teraz gdy już poznałem mój organizm łatwiej będzie mi urwać w pasie, ale puki co chciałbym powrócić do tych parametrów po masie na ww.
Od 6 tyg stoję w miejscu, zmieniłem plan treningowy, dołożyłem kalorii i nadal nic, jestem cierpliwy bo wiem że szybko nie znaczy dobrze, ale 6 tyg bez efektów mimo wprowadzania zmian, zaczyna mnie zastanawiać

Trenuję 2 razy w tyg pull- push

W diecie mam 3000 kal
z tego prawie 3 gr T/kg
prawie 2 gr B/kg
i ww 1-1,5 g/kg
W dniu treningu dokładam ww tak że mam ich 2g/kg

3 posiłki na dobę

Jak myślicie w czym tkwi problem ?
Może być tak że jestem tak zaprogramowany że więcej nie urosnę ?


Zmieniony przez - OTTO w dniu 2019-02-16 10:37:27
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 589 Napisanych postów 1634 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 124565
Osobiści uważam, że nie da się budować masy na tłuszczach. Oczywiście istnieją osoby które to zrobią ale uważam, że węgle to podstawa. Do tego wiek ma także znaczenie. Poza tym masa na węglach bez zalewania to mit. Zaleje zawsze mniej lub bardziej. Do tego może dochodzić obwód pasa przez zwiększoną ilość żarcia, a nie tylko ilość tłuszczu na brzuchu. Liczy się ogólny obraz sylwetki nie tylko obwód pasa. Jeśli zalewało za mocno mogła kuleć miska. Dobre rozwiązanie to rotacja węglami, do tego aeroby na masie to podstawa. Można robić minicuta co jakiś czas żeby zwiększyć wrażliwość na insulinę. Może treningi i micha były dobre ale leżała regeneracja, higiena snu itp. Jak widzisz opcji jest wiele ale strikte blokady przed wzrostem mięśni to w organizmie nie ma. Nie zbuduje się więcej mięśnia jeśli osiągniesz limit genetyczny. Przeskakuje się to farmakologią ale do pewnego momentu....jednak to inny temat. Myślę, że jeszcze masz do limitu daleko.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5565 Napisanych postów 7766 Wiek 65 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 163251
maceek
Osobiści uważam, że nie da się budować masy na tłuszczach. Oczywiście istnieją osoby które to zrobią ale uważam, że węgle to podstawa. Do tego wiek ma także znaczenie. Poza tym masa na węglach bez zalewania to mit. Zaleje zawsze mniej lub bardziej. Do tego może dochodzić obwód pasa przez zwiększoną ilość żarcia, a nie tylko ilość tłuszczu na brzuchu. Liczy się ogólny obraz sylwetki nie tylko obwód pasa. Jeśli zalewało za mocno mogła kuleć miska. Dobre rozwiązanie to rotacja węglami, do tego aeroby na masie to podstawa. Można robić minicuta co jakiś czas żeby zwiększyć wrażliwość na insulinę. Może treningi i micha były dobre ale leżała regeneracja, higiena snu itp. Jak widzisz opcji jest wiele ale strikte blokady przed wzrostem mięśni to w organizmie nie ma. Nie zbuduje się więcej mięśnia jeśli osiągniesz limit genetyczny. Przeskakuje się to farmakologią ale do pewnego momentu....jednak to inny temat. Myślę, że jeszcze masz do limitu daleko.

Zgadzam się
Maceek 100/100
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 999 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 28659
Rotacja węglami, a więc ja w dniu treningu mam ich więcej, czy to za mało ?
Nie da się budować, a napisałeś że niektórzy budują, mi też się udało i lepsze mam samopoczucie, bez wzdęć i senności.
No i nadwyżka kaloryczna na tłuszczach, gdzie się podzieje ?
Może te 3 000 kal to za mało ?
Jak startowalem to 0 kaloryczne miałem 2600 kal urosłem na 2800 kaloriach a teraz te 3000 może nie wystarcza ?


Zmieniony przez - OTTO w dniu 2019-02-16 14:43:38
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4853 Napisanych postów 21344 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1072581
OTTO - na węglach mięśnie będą większe niż na tłuszczach gdyż dochodzi glikogen, który wiąże wodę w mięśniach.
Dwa dni treningu to za mało - podaj jak wygląda Twój trening.
W dojrzałym wieku (Ty jeszcze w nim nie jesteś ale możesz się pod niego podczepić na własne życzenie ) poleca się trenować grupę mięśniową 2 razy w tygodniu aby rozbudować mięśnie.
Przy Twoim wzroście masz za małą wagę ciała aby wyglądać muskularnie.
W każdym wieku można zbudować masę mięśniową. Trzeba tylko odpowiednio jeść i nie przetrenowywać się.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 589 Napisanych postów 1634 Wiek 42 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 124565
OTTO
Rotacja węglami, a więc ja w dniu treningu mam ich więcej, czy to za mało ?
Nie da się budować, a napisałeś że niektórzy budują, mi też się udało i lepsze mam samopoczucie, bez wzdęć i senności.
No i nadwyżka kaloryczna na tłuszczach, gdzie się podzieje ?
Może te 3 000 kal to za mało ?
Jak startowalem to 0 kaloryczne miałem 2600 kal urosłem na 2800 kaloriach a teraz te 3000 może nie wystarcza ?



Zmieniony przez - OTTO w dniu 2019-02-16 14:43:38


Przy rotacji ww opierasz swoje główne żródło energii o węgle a nie o tłuszcze. Tłuszczu 0-5_1g reszta ww. Białko stałe. Ww 2-3g to w DNT.
Napisałem, że niektórzy budują ale to są według mnie freaki. Nadwyżka kaloryczna nie jest ważna czy na węglach czy na tłuszczach. Nadwyżka dla organizmu to jest nadwyżka. Zawsze pójdzie w oponę bez względu na rodzaj paliwa. Jeśli dasz odpowiedni bodziec do wzrostu plus białko zbudujesz mięśnie. Koniec kropka. Nie patrz na cyferki 2600 2800 to jest nie potrzebne i wprowadza zamęt. Ustalasz podaż ww, białka, tłuszczu i lecisz. Jak za szybko idzie waga znaczy obciąć energię czyli węgle o trochę produktu nie magiczne 100-200-300 kalorii. Tniesz produkt i jazda. Waga stoi dodajesz troszkę produktu. Zalewa za dużo dodałeś za dużo. Na tym polega cała zabawa. Ciągła obserwacja. Do tego progres kg co trening i lecisz z tematem. A że coś tam podleje...no cóż wytnie się.
Kiedyś miałem podobne podejście jak twoje...liczby, kalkulatory, zapotrzebowanie itp. wywaliłem to wszystko i zacząłem obserwować. Poza tym myślałem, że jadłem dużo. Teraz w dni wysokie mam ponad kilogram mięsa, 4 jajca i 8 worków ryżu do tego warzywa i owoce a waga czasami nawet spadnie
A co do senności i wzdęć to coś kuleje. Flora bakteryjna, wrażliwość na insulinę, nie takie produkty, nie taka pora podaży rodzaju węgli. Znowu opcji jest wiele.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 999 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 28659
Dzień pierwszy - push

- przysiad 4x8 progresja
- wyciskanie sztangi na skosie 4x8 progresja
- pompki na poręczach z obciążeniem 4x8 progresja
- żołnierskie 4x15 progresja
- triceps 4x8 stały ciężar


Dzień drugi - pull
- podciąganie sztangi wzdłuż tułowia 4x15 stały ciężar
- podciąganie na drążku z obciążeniem 4x8 progresja
- RDL hantlami 4x10 stały ciężar , uginanie nóg leżąc 4x 10 - SS
- wiosłowanie hantlą 6x6 stały ciężar
- pull face 4x 10 progresja
- biceps 4x8 stały ciężar
- spięcia brzucha

Nie dam rady więcej niż dwa ryzy w tyg, taki mam okład obowiązków.

Tak liczę kalkulatorem każdy posiłek, wkurzające to jest ,ale teraz mnie nie zalewa.
Też popełniałem błędy na ww bo naczytałem się w internecie że zdrowe odżywianie to min 5 posiłków, więc jadłem 6 razy, a na dodatek pierwszy posiłek o 6 rano to było 120 g płatków owsianych z białkiem, a lepiej jest z rana tłuszcze i białko, bez ww bo kortyzol z rana wysoki odkłada ww w oponę.

Tak właśnie, jeśli jest za duża nadwyżka czy to ww czy tłuszcz to pójdzie w oponę, a skoro nie idzie i nie rosną mięśnie (a rosły) to znaczy że jest za mało.
Nie chcę się upierać przy swoim, ale już dwa razy na ww się przejechałem, i to startowałem po redukcji z 200 kal nadwyżką i mierząc się na czczo poszło w oponę a nie w górę.


Zmieniony przez - OTTO w dniu 2019-02-16 16:16:03
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4853 Napisanych postów 21344 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1072581
200kcal to żadna nadwyżka.
Jaka jest przerwa między push i pull?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 999 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 28659
3 dni lub 2 dni, zależy od obowiązków.

Co do większych mięśni na ww to tak, zgadzam się, ale....
Na siłowni jest chłopaczek 22 lata z ktôrym się asekurujemy przy wyciskaniu.
Ostatnio mi powiedział że zazdrości mi tych 40 cm w łapie, a ja się roześmiałem , no dobra 39 - powiedział.
I nie chciał mi uwierzyć że mam 35 dopuki mu nie pokazałem zapisków w notesie.
Jak to możliwe skoro ja mam 37,5 cm , powiedział.
Taka różnica jest w budowie mięśnia na ww i na T.
Na ww miałem 37 ale to było wodniste, a teraz 35 ale żyły wyłażą.
Choć przyznam szczerze że chciałbym mieć te 37 cm ale w obecnej formie.
Czyli 3 000 będzie za mało i mogę śmiało dołożyć kolejne 200 kal, tak żeby mieć 400 na plusie.


Zmieniony przez - OTTO w dniu 2019-02-16 17:30:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4853 Napisanych postów 21344 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1072581
OTTO
3 dni lub 2 dni, zależy od obowiązków.

Co do większych mięśni na ww to tak, zgadzam się, ale....
Na siłowni jest chłopaczek 22 lata z ktôrym się asekurujemy przy wyciskaniu.
Ostatnio mi powiedział że zazdrości mi tych 40 cm w łapie, a ja się roześmiałem , no dobra 39 - powiedział.
I nie chciał mi uwierzyć że mam 35 dopuki mu nie pokazałem zapisków w notesie.
Jak to możliwe skoro ja mam 37,5 cm , powiedział.
Taka różnica jest w budowie mięśnia na ww i na T.
Na ww miałem 37 ale to było wodniste, a teraz 35 ale żyły wyłażą.
Choć przyznam szczerze że chciałbym mieć te 37 cm ale w obecnej formie.
Czyli 3 000 będzie za mało i mogę śmiało dołożyć kolejne 200 kal, tak żeby mieć 400 na plusie.
No to się pokaż na foto jak Cię tak chwalą.

Dołożyłbym po 1 serii na duże grupy mięśniowe a RDL robił sztangą bez super serii.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 999 Wiek 41 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 28659
Gdybym był tak dobry żeby tu się chwalić fotkami, to bym Was nie prosił o ponoc.
Ale takie są fakty że mięsień lepiej wygląda, lepiej wyrzeźbiony.
Ten plan mam od 4 tyg wcześniej w siadzie, podciaganiu, dipsy, żołnierskich robiłem po 10 s i 8 pow i na tym zbudowałem to co mam, stanąłem w miejscu i doradzono mi że 10 s w głównych bojach to za dużo, robię po 4 serie, progres ciężaru wzrósł i nadal nic, więc to jednak będzie za mało kal.
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Test Iron Horse nr 8 : Iron Mass i Iron Pump,czyli siła ,masa energia.