SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja tkanki tłuszczowej - porady

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1633

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 99 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5639
Cześć. Pierwszy raz w życiu będę robił redukcję, do tej pory budowałem masę. Z tego co czytałem na redukcji powinno się zachować deficyt kaloryczny ok 200-300 kcal. Czyli rozumiem, że jeśli moje dziennie zapotrzebowanie (z uwzlgednieniem treningow) wynosi 2700 kcal i na masie jadłem 3000 kcal, to teraz powinienem jeść 2400-2500 kcal? Czy więcej, biorąc pod uwagę to, że moje zapotrzebowanie kaloryczne będzie wyższe niż na masie, bo dojdzie cardio?

O czym powinienem jeszcze pamiętać, żeby skutecznie tracić tkankę tłuszczową (głównie na brzuchu), ale jednocześnie nie doprowadzać do utraty mięśni?

K I C K !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 11416 Napisanych postów 72712 Wiek 38 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 958947
Skrótowo, a Koledzy niżej wyjaśnili to już bardziej dokładnie:
- zaplanuj dobrze trening siłowy, jak masz z tym problem -> www.sfd.pl/trening
- wrzuć swoją całą dietę do oceny , w tym dziale, nie tylko ilość kcal ale również rozkład makroskładników
- nie zapominaj o regeneracji , odpowiedniej ilości białka, zapewne stosowne będzie użycie paru suplementów/odżywek , po dobór zapraszamy do działu www.sfd.pl/suplementy
- ogólnie dbaj o zdrowie, dobrze się wysypiaj, staraj się zniwelować czynniki stresogenne - na tyle, na ile to możliwe



Jeśli chcesz zwiększyć swoją wiedzę w tym zakresie, tutaj w dziale lektura tematów podwieszonych bardzo dużo powinna Ci pomóc, tak samo nasze artykuły na stronie głównej, odnośniki do odpowiednich kategorii znajdziesz w pasku na górze.
Polecamy również: Odchudzanie, redukcja tkanki tłuszczowej w 4 tygodnie
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
witorrr98 Doradca
Ekspert
Szacuny 551 Napisanych postów 1492 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 21153
Nie ma czegoś takiego, jak utrata tłuszczu w jednym miejscu. Tłuszcz schodzi z całego ciała, co na przykładzie brzucha, najmniej to widać lub widać, bo to on gromadzi duże jego ilości, zwłaszcza w sytuacji, gdy ktoś już ten procent fatu ma dość duży. O czym należy pamiętam, żeby nie popalić mięśni na redu? Otóż deficyt kaloryczny, rzędu 300kcal, treningi, aby dać bodziec mięśniom, że "są potrzebne", odpowiednia ilość białka w diecie rzędu minimum 2g/kg masy ciała, chociaż na redukcji, jeżeli masz już jakieś doświadczenie, to na początku celowałym pod 2.2g-2.5g/kg i stopniowo, wraz ze zmniejszoną kaloryką zmniejszym do tych 2g, z racji tego, że białko potrzebuje większej ilości energii na strawienie, co też jest na plus na redukcji. No i oczywiście odpowiednia regeneracjia. Nic ci po tym, że jesteś na deficycie, jak kortyzol wywala i hormony spowalniają. Wtedy stagnacja i lipa będzie :)

Siła ponad wszystko.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 9116 Napisanych postów 82828 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 700615
Aby skutecznie tracić tkankę tłuszczową i jednocześnie minimalizować utratę mięśni, musisz pamiętac o kilku kluczowych elementach:
Dieta musi mieć odpowiednia ilość Białka.Spożywanie odpowiedniej ilości białka jest kluczowe dla utrzymania masy mięśniowej. Zaleca się spożywanie około 1.6-2.2 g białka na kilogram masy ciała dziennie.
Kontynuowanie treningów siłowych jest niezbędne. Nawet jeśli zmniejszysz liczbę powtórzeń czy intensywność, ważne jest, aby stymulować mięśnie i utrzymać ich masę.
Dodanie umiarkowanego cardio może pomóc w spalaniu tkanki tłuszczowej, ale nie przesadzaj. Zbyt duża ilość cardio może prowadzić do utraty mięśni, szczególnie przy dużym deficycie kalorycznym.
Odpowiednia ilość snu i regeneracja są kluczowe. Sen wpływa na regenerację mięśni i ogólne zdrowie metaboliczne.
Upewnij się, że twoja dieta jest zrównoważona pod względem makroskładników (węglowodany, tłuszcze i białka) oraz bogata w niezbędne mikroskładniki (witaminy i minerały).
Regularnie monitoruj swoje postępy, zarówno wagę ciała, jak i wymiary ciała, aby dostosować dietę i treningi w razie potrzeby
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6333 Napisanych postów 76364 Wiek 39 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 756756
Aby nie tracić, albo też stracić jak najmniej mięśni w trakcie trwania okresu redukcji tkanki tłuszczowej należy pamiętać o podstawach kształtowania sylwetki. Będzie to solidny trening siłowy i dobrze dobrana dieta. Do tego odpowiednia regeneracja i w zasadzie nic więcej nie potrzebujesz.

Niestety mięśnie zawsze stracimy w pewnym stopniu. Tego nie da się uniknąć. Sugeruję wrzucić do analizy Twój plan treningowy w dziale trening dla początkujących i kilka przykładowych dni diety, wraz z obliczeniami, zgodnie z opisem w regulaminie działu.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 99 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5639
flex1976

Dodanie umiarkowanego cardio może pomóc w spalaniu tkanki tłuszczowej, ale nie przesadzaj. Zbyt duża ilość cardio może prowadzić do utraty mięśni, szczególnie przy dużym deficycie kalorycznym.

No właśnie, czy cardio w ogóle jest potrzebne jeśli jest deficyt? I czy w miarę zwiększania intensywności cardio powinienem zmniejszać deficyt?
Albo w drugą stronę. Czy przy dużym mocnym cardio deficyt jest w ogóle potrzebny, skoro podczas treningu cardio spalę te 300 kcal?

K I C K !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 9116 Napisanych postów 82828 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 700615
Cardio jest pomocnym narzędziem w procesie redukcji tkanki tłuszczowej, ale nie jest absolutnie konieczne, jeśli utrzymujesz odpowiedni deficyt kaloryczny poprzez dietę. Ostateczny cel to stworzenie deficytu kalorycznego, co oznacza, że spalasz więcej kalorii, niż spożywasz. Cardio może pomóc w zwiększeniu tego deficytu, ale nie jest jedyną metodą.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 46
hej, potrzebuje jakiegos wsparcia dodatkowego - suplementy? czy cos wiecej na schudniecie, zostalo mi 2-3kg i nie chce zejsc , dajcie znac jak macie jakies propozycje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 393 Napisanych postów 774 Wiek 34 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 6067
Multikasia
hej, potrzebuje jakiegos wsparcia dodatkowego - suplementy? czy cos wiecej na schudniecie, zostalo mi 2-3kg i nie chce zejsc , dajcie znac jak macie jakies propozycje


Zwiększ deficyt albo kardio lub kombinacje obu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 46
Ćwiczę Bo Lubię
Multikasia
hej, potrzebuje jakiegos wsparcia dodatkowego - suplementy? czy cos wiecej na schudniecie, zostalo mi 2-3kg i nie chce zejsc , dajcie znac jak macie jakies propozycje


Zwiększ deficyt albo kardio lub kombinacje obu


juz mii ciezko bo malo jem a glod odczuwam, cos polecacie na mniejsze odczuwanie?
probowalam z galaretkami z wody, bolero, etc, duzo pieczarek, salaty, cukini


Zmieniony przez - Multikasia w dniu 2024-05-18 12:43:04 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 393 Napisanych postów 774 Wiek 34 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 6067
Jak długo redukujesz i jak daleko do celu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 393 Napisanych postów 774 Wiek 34 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 6067
Nie lepiej by ci było po prostu jeść owoce i warzywa?
Truskawki,ziemniaki,bataty, buraczki,arbuz,sałatka z pomidorów i cebuli ...
Dużo opcji które mają smak i mało kalorii do tego po posiłku czarna kawa
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wyjście z redukcji

Następny temat

Dieta redukcja do oceny [80kg]

WHEY premium