SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

28 lat, 60kg - CEL: MASA

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 3001

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

28

Płeć

Mezczyzna

Cel

Masa

Waga

60

Wzrost

172

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

15

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Praca fizyczna ciezka

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stosowana lub planowana suplementacja

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4374 Napisanych postów 65977 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 693204
Polecam więc poczytać o zalecanych źródłach składników odżywczych:

1. Źródła białka:

https://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html

2. Źródła tłuszczów:

https://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html

3. Źródła węglowodanów:

https://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html

W ten sposób bez problemu dobierzesz sobie różne źródła, urozmaicając w ten sposób dietę.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 57 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3453
a jaka ilość jajek tygodniowo jest bezpieczna? bo rozumiem, że 5-6 co drugi dzień chyba już nie bardzo
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4329 Napisanych postów 11766 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 157607
dontpanic
a jaka ilość jajek tygodniowo jest bezpieczna? bo rozumiem, że 5-6 co drugi dzień chyba już nie bardzo

Śmiało, jeśli nie masz po takiej ilości żadnych dolegliwości to możesz tyle jeść.
Osobiście jadam bardzo często 5 sztuk 5 dni w tygodniu i mam się dobrze.

Nie mogę poddać się bez walki
Nie mamy nic do stracenia
Czujesz, że spadasz i zostajesz sam ze sobą
Podnieś głowę – okoliczności są wyjątkowe

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4374 Napisanych postów 65977 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 693204
Jajka bez wątpienia można określić jako jeden z lepszych super food dostępnych na rynku. Przy okazji są również tanie i łatwo dostępne. Wyróżniają się wysokiej jakości białkiem, tłuszczami i witaminami. Zdecydowanie warto wprowadzić je w naszą dietę.

Jeżeli chodzi o ilość jaką można wprowadzić w dietę, to nie ma ograniczeń w tym kierunku. Wprowadzić możesz tyle, ile masz ochotę. Oczywiście zasada jest taka, jak z wszystkimi innymi produktami, aby zachować zdrowy rozsądek. Dobrze dobrana dieta powinna być urozmacona. Warto o tym pamiętać.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1338
Znalazlem na forum sfd przepis na wlasne tortille, czy moge takie 3 tortille wrzucic sobie dziennie jako 1 posilek? Byly by to tortille z salata, pomidorem, ogorkiem, piersia z idnyka, jajecznica bez zadnych sosow

Domowe placki na tortillę
Składniki (na 3 sztuki):

mąka razowa typ 2000 – 250g
oliwa z oliwek 10g
10g proszku do pieczenia
200ml wody (ciepła, ale nie wrzątek)
sól, pieprz
Przygotowanie:

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia (można przesiać przez sitko), przyprawiamy, stopniowo dodajemy wodę, ugniatamy aż konsystencja będzie odpowiednia, dodajemy oliwę i ponownie ugniatamy. Taką masę odstawiamy na około 30 min. Następnie smażymy na patelni najlepiej bez tłuszczu.

Czytaj więcej na https://www.sfd.pl/art/Dietetyka_i_zdrowe_odżywianie/Jakie_placki_do_tortilli_wybrać_-a802.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4374 Napisanych postów 65977 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 693204
Dlaczego miałbyś nie dodać takiego posiłku? Jeżeli pytasz o to, to znaczy, że nie znasz podstawowych, zalecanych źródeł składników odżywczych. Gdybyś je znał, to bez wątpienia pytanie takie by nie padło. Mąka żytnia jest dobrym źródłem węglowodanów, oliwa z oliwek tłuszczów, pierś z indyka/kurczaka białka, a warzywa powinny być dodatkiem do każdego posiłku. Polecam zaznajomić się z zalecanymi źródłami makroskładników w diecie:

https://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html
https://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html
https://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1338
Masz racje nie mam za bardzo pojęcia o tematyce żywności dlatego ciagle czytam, szukam inspiracji kuchennuch i ciesze sie że śa tacy ludzie na tym forum którzy potrafią odpowiednio doradzić i pomóc :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4374 Napisanych postów 65977 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 693204
W takiej sytuacji warto również przeanalizować ogólny artykuł na temat podstaw diety zbilansowanej. Zapraszam do zapoznania się z nim:

https://potreningu.pl/articles/1300/dieta-prawidlowo-zbilansowana

Poza tym, jeżeli jesteś zainteresowany ciekawymi przepisami na różne posiłki, które są warte uwagi, to zapraszam do działu kuchnia sfd oraz kuchnia potreningu.pl:

https://www.sfd.pl/Kuchnia_SFD-f356.html

https://potreningu.pl/kitchen

Znajdziesz w nich wiele ciekawych przepisów bazujących z reguły na źródłach dobrych pod względem jakości.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 47 Wiek 29 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1338
Słuchajcie, mam zaleconą suplementację:
Kreatyna
Beta alanine
Glutamine
Przedtreningowka

Mógłby mi ktoś rozpisać dokładnie ile czego brać w DT i DNT?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 17683 Napisanych postów 16811 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 340589
kretyna 5g dziennie bez względu o jakiej porze plus 3g beta alaniny lub kreta 2x5g w DT i 2x3g beta alanina i w nietreningowy kreta 1x5g i 1x3g beta alanina
przedtreningówka przed treningiem
glutamina w DT porcja rano, jedna po treningu i jedna na noc w DNT jedna rano jedna porcja na noc, porcja 5g


Zmieniony przez - DJ_DoDo w dniu 2019-09-12 10:23:09
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Weglowodany- to zło?

nutlove nowy