SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

CYKL PRIORYTETOWY : KLATA

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 209843

Ankieta

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 2672 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 17556
a 30 przerw w glownym cwiczeniu na pewno bedzie złe, dalbym ze 2-3 minuty

Sorry Wodyn, mógłbyś jaśniej czego dotyczy to zdanie ?
Chodzi o przerwy między seriami w wyciskaniu ?
Swoją drogą chciałem zadać pytanie dotyczące przerw między seriami.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 294 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 6005
Wodyn mam dwa pytania:

1. Robie trening z 1 strony i jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Treningu nie zmieniam jednak juz ok. 7 tygodni i czuje ze wzrost sily klatki zaczyna wyhamowywac i podejrzewam ze za tydzien juz nie zanotuje wzrostu. Problem jednak w tym, ze od tygodnia robie cykl Storm + Shock (moj drugi cykl w zyciu, bardzo rzadko biore jakiekolwiek odzywki wiec chce na MAXA wykorzystac) i nie na reke jest mi robic tygodniowa przerwe o ktorej mowa na I stronie. Co moge zrobic zeby kontynuowac wzrosty? Notowalem na kazdym treningu wzrost sily nie stosujac zadnych odzywek, teraz biore Storm + Shock wiec jest szansa ze sila ladnie wzrosnie pod warunkiem dobrze dobranego treningu. Napisz co bys radzil prosze.

2. Czy w dni wolne od treningu mozna robic brzuch w warunkach domowych? Nie wplynie to na pogorszenie wynikow treningu glownego?

" Lepiej żałować czegoś, czego się spróbowało, niż czegoś, czego się nigdy nie miało...."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 204 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1385
Wodyn, interesuje mnie trening podany przez Ciebie na powrót:
"KLATA;
1)rozpietki technicznie: 10*10
2)wyc sztangielek neutralne na skosie 8/8/8/8
3)wyciskanie lezac 4*5-8p

TRICEPS
1)PRZENOSZENIE LEZAC(t-a-k!) 3*15
2)czacholamacze 3*12
3)pompki tylem/porecze 3*15"
1. Mógłbyś mi napisać jakie robić przerwy między seriami i w których ćwiczeniach stosować progresje/regresje, a w których stosować ciężar stały.
2. Czy nie uważasz, że lepiej zrobić klatę z bicem?
3. Czy czachołamacze mogę robić jednorącz czy lepiej robić na sztandze z większymi ciężarami?
4. Chciałbym kompletnie zrezygnować z hantli, czym zastąpić ostatnie wyciskanie? Mam na siłce wszystkie maszyny i skosy?
5. Rozpiętek poważnie robić 10 serii po 10 powtórzeń czy to błąd się wkradł?
6.Przenoszenie leżąc na trica, to chodzi o przenoszenie nad głową hantla leżąc na plecach, czy to nie jest przypadkiem ćwiczenie na plecy? Klata owszem pracuje, ale z tego co się orientuję, to bardzo słabo, a tric nie mam pojęcia w jaki sposób chyba, że robić to ćwiczenie tak jakby przeciągać ciężar ze zgiętymi rękoma w łokciu (ciągi leżąc)?
7. Pompki na poręczach na trcieps robi się w opuszczaniu pionowym poniżej kąta prostego w łokciu (kąt ostry) czy do kąta prostego? I od razu odpowiedź co do klaty, bo też dorzuce to ćwiczenie, ale z pochyleniem?
I ostatnie pytanie poza tematem powyższego treningu.
Słyszałem, że dobrze robione rozpiętki przyczynaiją się czasem bardziej do rozrostu masy klatki niż wyciskanie, prawda? Aha i zastanawia mnie jeszcze jedno czy lepiej robić je na końcu treningu jako dobicie czy na początku jako wstępne zmęczenie. Priorytetem u mnie jest masa, a siła narazie się nie liczy.

Zmieniony przez - Yelonas w dniu 2010-03-30 21:07:49

Zmieniony przez - Yelonas w dniu 2010-03-30 21:14:41

Zmieniony przez - Yelonas w dniu 2010-03-30 21:45:46
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 14936 Wiek 39 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 31442
Pushkin

popelnies blad strategiczny
i dajesz sie teraz okrążyc wojskom wroga branac w trening kiedy masz zrobic tydzien przerwy


nie widze zadnego powodu dla ktorego zaszkodzilaby
nawet jak bys brak koks i storm i szok i hmbolonoaakglglutaminocytrulinomagnezium chelate to nadal kiedy postepy sie wyczerpuja jedynie slusznym wujsciem jest tydzien regeneracji
regeneracji a nie imprez

jesli bedziesz duzo jadl i spal to po tygodniu wrocisz silniejszy i wiekszy - gwarantuje!

i mozesz dalej cwiczyc dalej notowac wzrost i brac wszelkie suple swiata

pomysl, kazdy zawodowiec bierze suple na okraglo, myslisz ze oni nie robia sobie tygodnia odpoczynku kiedy organizm uz sie wypaki?>


receptory wszelkiego rodzaju maja odzysac swa wrazliwosc

wierz mi przerwa regeneracyjna [zaznaczam: re-ge-ne-ra-cyj-na ] jest kropką nad "i" w kazdym cyklu treningowym i suplementacyjnym takze

po kolejnych 5tkach tydzien przerwy jest wszystkim czego potrzebujesz do szczescia

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 14936 Wiek 39 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 31442
Yelonas

MOJE LITERY - WIELKIE


1. Mógłbyś mi napisać jakie robić przerwy między seriami

NIE NAPISANE WIEC MASZ DOWOLNOSC

i w których ćwiczeniach stosować progresje/regresje, a w których stosować ciężar stały.

NIC NIE PISALEM O PROGRESJI
NA PEWNO STALY W ROZPIETKACH

2. Czy nie uważasz, że lepiej zrobić klatę z bicem?

ZLE PYTANIE
PO PIERWSZE CO MA BIC DO WYCIOSKANIA
PO DRUGIE GDYBYM TAK UWAZAL TO BYM TAK NAPISAL
PO TRZECIE TRIC PO KLACIE = MNIEJ KONTUZJI LOKCIA I BRAK LIMITOWANIA ROZWOJU KLATY MALA WYTRZYMALOSCIA SILOWA TRICEPSA

3. Czy czachołamacze mogę robić jednorącz czy lepiej robić na sztandze z większymi ciężarami?

JAK WOLISZ

4. Chciałbym kompletnie zrezygnować z hantli, czym zastąpić ostatnie wyciskanie?

SZTANGA CHWYT MOZE BYC SREDNI
ALE NIE WIEDZE POSODU BYS TAKA ZMAINE WPROWADZAL

Mam na siłce wszystkie maszyny i skosy?

MASZYNY?
ALEZ PROSZE BEZ ZARTOW, TO JEST POWAZNY DZIAL

SKOS DOLNY JEST WART ROZWAZENIA
ZASTAIC MOZESZ LAWE POZIOMA SKOSEM UJEMNYM

5. Rozpiętek poważnie robić 10 serii po 10 powtórzeń czy to błąd się wkradł?

AZ TAKI WIELKI BLAD BY SIE NIE WKRADL
ZRESZTA POCZUJESZ TO NA WLASNEJ SKORZE


6.Przenoszenie leżąc na trica, to chodzi o przenoszenie nad głową hantla leżąc na plecach, czy to nie jest przypadkiem ćwiczenie na plecy?


JEST NA PLECY
I JEST NA KLATE, PODOBNIE JAK POMPKU NA PORECZACH TEZ SA
I NAWET NA BRZUCH JEST
A JAK DOWALISZ CIEZAR OK WAGI WLASNEGO CIALA TO NA KARK NAWET WEJDZIE

ALE CZEMU MNIE W OGOLE PYTASZ?
W NAWIASIE NAPISALEM "[T-A-K]"

GLOWY ZEWNETRZNA I PRZYSRODKOWA PRACUJA TU IZOMETRYCZNIE
GLOWA DLUGA PRACUJE TU KONCENTRYCZNIE BO JEST DWUSTAWOWA

PROSTE




Klata owszem pracuje, ale z tego co się orientuję, to bardzo słabo, a tric nie mam pojęcia w jaki sposób chyba,

ZAPRASZAM DO DZIALU "TRENING DLA POCZATKUJACYCH"


że robić to ćwiczenie tak jakby przeciągać ciężar ze zgiętymi rękoma w łokciu (ciągi leżąc)?


BOZE
OCB?
LEZYSZ NA PLECACH I W PROSTYCH REKACH PRZENOSISZ CIEZAR ZA GLOWE
TAKIE CZACHOLAMACZE Z ZABLOKOWANYMI LOKCIAMI?


TO NIE DIZAL GDZIE UCZYMY CWICZEN


7. Pompki na poręczach na trcieps robi się w opuszczaniu pionowym poniżej kąta prostego w łokciu (kąt ostry) czy do kąta prostego?

NIBY DLA TRICA NAJEPIEJ JEST KAT PROSTY LUB ROZWARTY ALE PRAWDE OWIAC ROB PO PROSTU JAK CI PASUJE TAK CZY SIAK WEJDZIE W TRICA


I od razu odpowiedź co do klaty, bo też dorzuce to ćwiczenie,

NIE MA CWICZENIA CO SIE NAZYWA "KLATA"


ale z pochyleniem?

JESLI CHODZI O WYCISKIANIE LEZAC NA LAWCE POZIOMEJ TO SIE ROBI NA ... LAWCE POZIOMEJ


I ostatnie pytanie poza tematem powyższego treningu.
Słyszałem, że dobrze robione rozpiętki przyczynaiją się czasem bardziej do rozrostu masy klatki niż wyciskanie, prawda?

MOGA DAC WIEKSZE NAPIECIE
CO NIEKONIECZNIE PRZELOZY SIE NA WIEKSZY ROZWOJ, PO PROSTU UKLAD NERWOWY ZAHAMUJE ROZWOJ TEGO CXWICZENIA ZEBY MIESIEN PIERSIOWY SIE NIE ZERWAL

SA BARDZIEJ KONTUZJOGENNE NIZ WYCISKANIE LEZAC
DLATEGO MASZ W MOIM PLANIE STALY CIEZAR ALE TYLKO TAKI BY WYKONAC 10X10 - TO POWINN ZAPOBIEC SILOWANIU SIE W ROZPIETKACH


Aha i zastanawia mnie jeszcze jedno

OSTATNIE PYTANIE JUZ BYLO


czy lepiej robić je na końcu treningu jako dobicie czy na początku jako wstępne zmęczenie. Priorytetem u mnie jest masa, a siła narazie się nie liczy.

SILA SIE LICZY TAK SAMO JAK MASA , JEDNO BEZ DRUGIEGO JEST NIEZDROWE LUB NIEREALNE
DA SIE NIECO ZMIENIC ROZKLAD NACISKU POMIEDZY MASA A SILA ALE ROK-ROCZNIE BEDA SZLY W PARZE CHOC NIEKONIECZNIE ROWNO

JESLI W PLANIE MIALES WYC LEZAC NA POZATKU TO PO TYGODNIU ODPOCZYNKU ZROBIENIE KOLEJNOSCI JAKA ZALECILEM CZYLI WYC LEZAC NA KONIEC A ROZPIETKI NA POCZATEK DA LEPSZE EFEKTY

Z MNIEJSZYM NACISKWEIM NA ROZWOJ SILY NIZ MASY
NIZ TRENING Z WYCISKANIEM LEZAC NA POCZATKU

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 684 Napisanych postów 16256 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 167630
Wodyn, przechodzę z klasycznego FBW na Twój tren z pierwszej strony:

PON:

1)wyc lezac PROGRESJA PO 15 POWT: 40KG, 45KG, 50,55,60,65... do ciezaru na ktorym nie wyrobisz 15 powt KONIEC
2)przysiady ze sztanga 5*15powt
3)prostowanie do dolu 5*15
4)wspiecia na palce 5*15

SRODA:

1)wyc lezac PROGRESJA PO 10 POWT: 40KG, 45KG, 50,55,60,65... do ciezaru na ktorym nie wyrobisz 1O powt KONIEC
2)wioslowanie jednoracz na wyciagu dolnym 5*10p
3)wyciskanie zza karku skrocone 5*10
4)unoszenie sztangielek bokiem, niepelne 5*10

PIATEK:

1)wyc lezac PROGRESJA PO 5 POWT: 40KG, 45KG, 50,55,60,65... do ciezaru na ktorym nie wyrobisz 5 powt KONIEC
2)martwy ciag: 5*5p(nie przesadzaj z ciezarem)
3)naprzemienne uginanie ze sztangielkami: 5*5
4)lekko: brzuszki, lydki i przedramiona po 1 serii po 25-50powt.

Mam kilka pytań...

1. Czy mogę robic 5-minutowe interwały bezpośrednio po każdym z treningów ?

2. wyciskanie zza karku skrocone - rozumiem, ze chodzi o wyciskanie od czubka głowy, si ?

3. unoszenie sztangielek bokiem, niepelne - co znaczy niepełne w tym przypadku, jak miałoby to wyglądać ?

4. naprzemienne uginanie ze sztangielkami - młotkowe,czy z supinacją nadg. ?

5. Czy w pozostałych ćwiczeniach poza wyciskaniem mogę robić progresję co trening, czy ciężar ma byc stały w całym cyklu ?

Z góry dziękuje za pomoc.


Zmieniony przez - pitbull61 w dniu 2010-04-06 13:35:38
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
WODYN MOZE TU NIE ZAJRZEC WIEC JA ODP

Mam kilka pytań...

1. Czy mogę robic 5-minutowe interwały bezpośrednio po każdym z treningów ?

MOZESZ, NIKT CI NIE BRONI. TU JEST OPISANY TREN NA KLATE. JEZELI ZALEZY CI TEZ NA SPALANIU SADELKA TO OK. CHOC LEPIEJ DAC ZWYKLE AERO.

2. wyciskanie zza karku skrocone - rozumiem, ze chodzi o wyciskanie od czubka głowy, si ?

TAK

3. unoszenie sztangielek bokiem, niepelne - co znaczy niepełne w tym przypadku, jak miałoby to wyglądać ?

UNOSISZ DO KATA OK 60STOPNI

4. naprzemienne uginanie ze sztangielkami - młotkowe,czy z supinacją nadg. ?

OBOJETNIE

5. Czy w pozostałych ćwiczeniach poza wyciskaniem mogę robić progresję co trening, czy ciężar ma byc stały w całym cyklu ?

CO TRENING CIEZAR W GORE
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 684 Napisanych postów 16256 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 167630
Dzieki !

5. Czy w pozostałych ćwiczeniach poza wyciskaniem mogę robić progresję co trening, czy ciężar ma byc stały w całym cyklu ?

CO TRENING CIEZAR W GORE

Napewno ? Główny progres jest chyba na klatke nastawiony. W pozostałych ćwiczeniach siła powinna iść również z tygodnia na tydzień ? Wydaje mi się, że niekoniecznie.. hmmm..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 684 Napisanych postów 16256 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 167630
3. unoszenie sztangielek bokiem, niepelne - co znaczy niepełne w tym przypadku, jak miałoby to wyglądać ?

UNOSISZ DO KATA OK 60STOPNI

Czyli nie dochodzę do wysokości barków, co to ma na celu ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
a jak sobie wyobrazasz rosnac niezwiekszajac ciezaru a robiac stale tyle samo serii i powt?

dokladaj co trening nawet glupie 2,5kg a bedzie git
2,5kg / tydzien = 10kg na miecha



unoszenie niepelne - przede wszystkim nie wlaczasz pracy kaptura, pomijasz martwa strefe dla bocznych aktonow
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

BARDZO WAZNE!!!

Następny temat

wasze zdanie please!!! WAŻNE

Fruzelina