SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

barki i triceps na jednym treningu - jest sens?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 24917

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2214 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 37912
co sadzicie o polaczeniu barkow i trica na jednym treningu. mam taka troche dziwna sytuacje z wolnym czasem od piatku do konca tygodnia i nie zawsze moge isc na trening silowy, wyjazdy, teraz jeszcze zaoczne studia. w piatek zawsze robilem wlasnie barki. chcialbym troszke przemieszac swoj plan treningow by na piatek zostawic grzbiet, z ktorego jestem calkiem zadowolony i swiat sie nie zawali jak nie zrobie go raz na jakis czas. na ramionach zalezy mi najbardziej, wiec w poniedzialek zrobilbym klate + biceps, we wtorek na ogol nie nadaje sie do cwiczen, w srode barki + tric, w czwartek jak we wtorek ;) i w piatek grzbiet + ew. nogi. brzuch dopiero zaczynam po dluzszej redukcji. 2 razy w tyg w wolne dni razem z aerobami.
staz 6-7 miesiecy, miesiac temu 2 tyg przerwy jako regeneracja (urlopik w pracy, eheh :). 196 wzr/105 kg waga, dieta 2,5gr bialka/2-3gr ww.
jesli takie polaczenie byloby mozliwe prosilbym o wskazanie konkretnych cwiczen ktore pomoglyby mi dobrze "zmeczyc" te grupy miesniowe. bardziej zalezy mi na barkach.
jesli takie polaczenie nie jest mozliwe to moze jakies inne propozycje w mojej sytuacji.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4426 Napisanych postów 66238 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694529
Trenując siłowo często zastanawiamy się nad tym, jaką partię mięśniową możemy połączyć z inną i zrobić trochę dłuższy trening, ale skrócić ilość dni treningowych. Ma to sens np. dla osób, które nie mają czasu, możliwości na 5-6 dni treningowych w tygodniu.

Barki są średniej wielkości partią mięśniową. Z kolei triceps należy do najmniejszych partii. W takiej sytuacji, jak najbardziej możemy połączyć te dwie partie w jednym treningu. Sytuacja ma się inaczej w przypadku dużych partii mięśniowych jak plecy i nogi. Aby zaangażować tak duże partie, należy wykonać sporą ilość ćwiczeń i serii. Trening trwa długo, a układ nerwowy dostaje mocno w kość. Dlatego też do nich nie zaleca się dodawać średnich partii mięśniowych, jak barki. Ciężko byłoby skupić się na przetrenowaniu nóg i barków w jednym treningu.

Aby dowiedzieć się więcej na temat treningów, warto regularnie czytać tematy w działach:

1. Trening dla początkujących: http://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html
2. Trening dla zaawansowanych: http://www.sfd.pl/trening/

Otrzymamy w nich porady odnośnie do naszych treningów, a także pomoc w ich ułożeniu lub ewentualnej poprawie. Jeżeli jednak nie chcemy tego robić samemu, z różnych względów, np. braku czasu, czy ochoty na czytanie, możemy uzyskać pomoc tutaj: http://potreningu.pl/plan



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 626 Wiek 36 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 4241
niektorzy twierdzą ze takie połączenie jest złe poniewaz za bardzo trice męczą się podczas treningu barków ale znowu co niektorzy uwazają ze właśnie po treningu barków trice sa najlepiej rozgrzane i przygotowanee do treningu.

Ja osobiście uwazam ze takie połączenie jest dobre, jesli chodzi o ćwiczenia to wykonuj po jednym na każdy akton, czyli np.: wyciskanie sztangi z klatki siedząc (przedni akton + ogólna masa barków), wznosy ramion bokiem stojąc (środkowa część), no i wznosy ramion w opadzie tułowia (tylne aktony). Jeśli takie ćwiczenia Ci nie zadawalają to dodaj sobie jeszcze po jednym na każdy akton (ale osobiście nie polecam z powodu twojego niedłułgiego stazu).
trzymaj sie między 10-15 powt. i 3-4s.
2

BĄDZ SILNY, BĄDZ WIELKI, BĄDZ SZEROKI

**Abonent Działu Trening** koniecznie looknij http://www.insomnia.pl/temat169008/ 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2214 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 37912
dzieki za zainteresowanie i odpowiedz. zasada wstepnego zmeczenia - trzeba przetestowac jak zadziala na mnie :). mysle ze po miesiacu powinenem poczuc. do tej pory na barki robilem podobne cwiczenia, dodatkowo wyciskalem hantelki jeszcze.
na triceps potem prostowanie ramion na wyciagu, wyciskanie sztangi w waskim uchwycie i do tego wyciskanie hantlem zza glowy. czasem pompki na poreczach. to dobry zestaw?
moze jakies inne opinie?

Zmieniony przez - sobih w dniu 2004-09-08 11:16:04

Zmieniony przez - sobih w dniu 2004-09-08 11:17:21
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 6083 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 33055
zapodaj caly plan swoj , bop braki z tricepsem mozna , ale moga byc inne bledy ...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2214 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 37912
wczoraj testowalem takie polaczenie, barki zmeczylem niezle, na tric juz mniej sily pozostalo, ale ogolnie czuje ze trening powinien byc efektywny. moze ktos ma jakies sugestie?

Suchy - sog dla Ciebie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 3394 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 21996
daj swój cały plan wtedy zobaczymy

http://www.sfd.pl/temat268831/ 

Post dla osób z kręgozmykiem, wymiencie swoje
doświadczenia ;)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 760 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4001
Uwazam, ze takie polaczenie moze byc bardzo dobre na pewien okres czasu. Nalezy jednak pamietac zeby miedzy treningiem klaty a barkow i trica zachowac maxymalny odstep, zeby triceps nadazal sie regenerwowac. Sadze, ze trening jaki zaproponowal Suchy bedzie bardzo dobry.
1

===> ...::: mafia-kafary-sfd-pl :::...<===

Rzuc dziewczyne zanim ona rzuci Ciebie ;D

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2214 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 37912
przerwa 1 dniowa miedzy klata a barkami z tricem jest konieczna, bo po klacie jeden dzien jestem troche nie do zycia ;). to samo powiedzial mi instruktor w klubie, wiec jest ok.
caly plan? nie wiem co zmieni, ale prosze.

poniedzialek.
klata
wyciskanie na plaskiej sztanga 12/10/10/8
gorny skos sztangielki 4 serie po 10-12
rozpietki 2x na plaskiej po 12 razy + 1 seria na butterfly'u do oporu
na bramie sciaganie dolnych linek do gory 2 serie do oporu

bic
uginanie ramion stojąc prosty gryf 4 serie 10-12 razy
modlitewnik gryf lamany 4 serie po 12-15 razy
uginanie mlotkowe sztangielki 3 serie po 10-12 razy

sroda
barki i tric - pisalem gdzies wyzej

piatek
grzbiet
sciaganie drazka na wyciagu za glowe 4 serie 10-12 razy
sciaganie drazka do klaty 4 x 10-12
szrugsy
sciaganie uchwytu (nadgarstki do siebie :) do klaty 2 serie do oporu
"lawka rzymska" (chyba to sie tak nazywa) 2 serie opor.


nogi
przysiady, suwnice, uginania na maszynie- nogi robie nieregularnie - pare lat lazilem po schodach z towarem w hurtowni;)...
pominelem serie rozgrzewkowe. brzuch 2 razy tyg - powoli bede rozkrecal.
w tej chwili moim priorytetem jest dalej redukcja, od 3 tyg ciagne dietke 2,5k kcal(2gr ww/2gr bialko) (przedtem 3,5k kcal), 4-5 razy tyg biegam po 40-45 min i jakis stepper 20-30 min.
thermal pro po 2 tabsy przed treningiem + pas nyprenowy :).
brak supli, chwilowo 1 kaps hmb rano na pobudke i 1 po treningu - nie ma znaczenia. w ciagu 5 miesiecy "zeszlo" ze mnie jakies 13 kg i ponad 10 cm w pasie.

z checia posluchalbym uwag co do samego planu treningowego ze strony obeznanych ludzi na forum.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening + Trening

Następny temat

Trening Domatora 3 pytania...

Nutlove-choco