Będąc na diecie, często jesteśmy w sytuacji gdzie otaczają nas fast-foody. Wyjścia ze znajomymi na miasto, wakacje, wczasy. Co wtedy wybrać, żeby nie wyjść mocno poza bilans kaloryczny jedząc niezdrowe dania? Jakie produkty wybrać z menu popularnej restauracji McDonald's?

Każdy z nas chociaż raz jadł w McDonald's, pierwsze skojarzenie to tłuste frytki, puszysta bułka z mięsem i żółtym serem oraz smak, którego nie ma w żadnej innej restauracji. Kuszące, jednak bardzo niezdrowe. Wszystkie produkty w tego typu fast-foodach są wysokoprzetworzoną żywnością, pełną konserwantów, wzmacniaczy smaku, spulchniaczy, cukru czy modyfikowanych składników. Jednak "wszystko jest dla ludzi", a niezdrowy posiłek raz na jakiś czas nie zaważy na naszej formie, zdrowiu czy sylwetce. Tylko co wybrać robiąc "cheat meal"? Czy wszystko jest równie niezdrowe i w takim samym stopniu może nam zaszkodzić?

Poniżej postaram się przedstawić zestawienie kaloryczne i makroskładniki poszczególnych, popularnych fast-foodów dostępnych w McDonald’s, aby pomóc wam zoptymalizować cheat-meal.

Big Mac (g/porcja)

  • kcal 503
  • węglowodany 42g
  • białko 26g
  • tłuszcze 25g

Wieś Mac (g/porcja)

  • kcal 581
  • węglowodany 33g
  • białko 30g
  • tłuszcze 37g

McChicken (g/porcja)

  • kcal 427
  • węglowodany 45g
  • białko 21g
  • tłuszcze 17g

Kurczakburger (g/porcja)

  • kcal 308
  • węglowodany 40g
  • białko 12g
  • tłuszcze 11g

McWrap Klasyczny Chrupiący Kurczak (g/porcja)

  • kcal 492
  • węglowodany 56g
  • białko 23g
  • tłuszcze 19g

Kurczak McNuggets (6 szt.)

  • kcal 268
  • węglowodany 19g
  • białko 17g
  • tłuszcze 14g

*1szt. 45kcal, 3g węglowodany, 3g białko, 2g tłuszcze

Cheeseburger (g/porcja)

  • kcal 302
  • węglowodany 31g
  • białko 16g
  • tłuszcze 12g

McDouble (g/porcja)

  • kcal 393
  • węglowodany 31g
  • białko 24g
  • tłuszcze 19g

Hamburger (g/porcja)

  • kcal 253
  • węglowodany 30g
  • białko 13g
  • tłuszcze 8,5g

Frytki małe/ średnie/ duże (g/porcja)

  • kcal 231/ 330/ 434
  • węglowodany 21/ 49/ 54 g
  • białko 2,8/ 3,9 / 5,2 g
  • tłuszcze 11/ 16/ 21 g

TOP 3

Analizując wartości odżywcze produktów, trzecie miejsce na liście uzyskuje McChicken (427kcal , węglowodany 45g , białko 21g, tłuszcze 17g). Na drugie miejsce w ''fit liście McDonald's'' zasługuje Hamburger (253 kcal, węglowodany 30g, białko 13g, tłuszcze 8,5g), jest dużo lepszą opcją niż Cheeseburger, który w swoim posiada więcej tłuszczu ze względu na tłusty ser żółty.

Z kolei pierwsze miejsce na naszej liście bezwątpienia zajmuje McDouble (393 kcal, węglowodany 31g, białko 24g, tłuszcze 19g) w dodatku jeżeli zamówimy go bez sera uzyskamy jeszcze lepszy bilans makroskładników, poprzez obniżenie zawartości tłuszczu.

Podsumowanie

Jeśli jesteśmy zmuszeni do tego, by zjeść w McDonald's i nie mamy możliwości zjedzenia dania dostosowanego do naszej diety, dobrym rozwiązaniem będzie usunięcie z kanapki żółtego sera, co obniży tłuszcze i węglowodany w danym posiłku. Co więcej, bardzo często w cyklicznej ofercie McDonald's możemy znaleźć "zdrowsze" alternatywy klasycznych posiłków, takie jak np. McWrap z grillowanym kurczakiem, sałatka z kurczakiem czy burgery z większą porcją mięsa - niestety należy brać pod uwagę, że w "restauracjach" McDonald's wszystko smażone jest na głębokim tłuszczu, a do pieczywa, placków czy nawet sera dodawany jest cukier, przez co nie da się całkowicie zminimalizować negatywnego wpływu posiłków. Co prawda, wszystko jest dla ludzi i cheat meal raz na jakiś czas nikomu nie zaszkodzi, warto jednak zrobić go z głową.

Komentarze (7)
Banan

McRoyal nr 1 !! %)

1
neros1977

w/g moich obliczeń to jest najlepsza opcja. jeżeli zrezygnujesz z sera to masz mega zbilansowany gównoposiłek fastfoodowy. polecam

0
januszg1

Zawsze kiedy zjadłem coś w mcd to zaraz bolała mnie głowa. Od czasu kiedy jem w domu albo ewentualnie chinola lub dobry kebab na cienkim to nie mam problemów żadnych. Oczywiście węglowodany praktycznie w całości wyeliminowałem. Piję dużo witaminy C i dobrą wodę.Czasami dobrze jest sprawdzić czy mamy dobrze zakwaszony żołądek bo od tego są główne problemy. Posłuchajcie na youtube albo poczytajcie lektury Jerzego Zięby - Super Gość. Nie zapominajcie o K2MK7 i jak nie możecie spać to przestańcie brać środki pobudzające bo koniecznie trzeba się wyciszać aby zasnąć ..............

0
basmann

U mnie po maku dzień po kończy się posiedzeniami na tronie, totalnie mi to 'jedzenie' nie służy.

0
natalijka

jak z mcd to lody! oczywiście z polewa czekoladową :)

0
LiptonS

Uzupełnienie diety na masie. xD

0
neros1977

Wyobraźcie sobie że jestem aktualnie na ostrej redukcji i będąc zmuszony (przez partnerkę w ciąży) zjadłem ostatnio Royala bez sera. Waga następnego dnia wciąż szła w dół... tak że nie taki diabeł straszny ;)

0