SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Tempo przyrostu masy ciała

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 470

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 39 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1203
Cześć,

Chciałbym rozwiać swoje wątpliwości dotyczące jednej kwestii.

Czy jeśli według moich obliczeń, powinienem przybierać na masie o 0.4 kg na tydzień, to czy można to interpretować w skali dwutygodniowej, czy jednak tygodniowej.

Przykład:

W jednym tygodniu powinienem ważyć 84.8, jednak waga stanęła w miejscu i skończyłem tydzień na 84.4 - czy w takim wypadku w następnym tygodniu powinienem starać się osiągnąć 85.2, czy jednak 84.8?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5506 Napisanych postów 60262 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 742023

Nie da się z góry założyć jaki będzie przyrost masy ciała bo na to ma wpływ cały szereg czynników i takie podejście jest dość trudne do realizacji w praktyce.
Dodatkowo taki przyrost wagi a konkretnie masy mięśniowej jest realny bo to całościowo daje jakieś 1,5-2kg miesięcznie, ale tylko w sytuacji jak jesteś początkujący lub się wspomagasz.

Wówczas takie wartości są do uzyskania, ale jeśli masz już jakiś okres treningowy za sobą to bądź ostrożny przy takich założeniach bo masy mięśniowej tak szybko się nie buduje, a niestety im nasze zaawansowanie jest większe tym z budową masy mięśniowej trudniej i co raz trudniej Ci będzie dokładać dodatkowe kilogramy masy mięśniowej dokładać.

A jak będziesz chciał utrzymywać takie przyrosty to one będą miksem wody, tkanki tłuszczowej i tkanki mięśniowej.

Poza tym realnie planuj mikrocykle treningowe aby w jakiejś perspektywie czasu oceniać progres bo tak na prawdę 0,4kg tygodniowo ciężko utrzymać ponieważ nie każdy dzień jest taki sam i jeśli już sprawdzać postępy to szerzej czyli nie tylko waga, ale też mierzyć obwody czy fałdy tłuszczowe.

Polecamy również: Jak szybko rosną mięśnie? 20 kg mięśni w miesiąc?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-08-02 10:26:31

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11524 Napisanych postów 48933 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 379264
Nie podchodził bym do wzrostu wagi aż tak skrupulatnie. Przy masie możesz się ważyć co tydzień, ale jednak ten wzrost rozpatrywał bym w dłuższym horyzoncie czasowym. 10-14 dni minimum

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 87 Napisanych postów 422 Wiek 2 lata Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6683
Budowa masy, tak ja i redukcja zresztą, to nie jest rachunkowość. Wynik na wadze to efekt końcowy tygodnia, a nas samą jego wartość mają wpływ kilkanaście , a czasem i więcej czynników. Skoro waga cofnęła, nie ma co starać się przeskoczyć na siłę, tylko dalej kontynuować w sposób logiczny, ewentualnie przeanalizować miniony tydzień i ustalić korekty, jeżeli są potrzebne. To, że poszło - 0,4kg nie musi oznaczać tak samo czegoś niepokojącego. Wszystko zależy od ogółu z ostatnich 7 dni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22792 Napisanych postów 15941 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 257577
Budowa masy to mega cieżki i długi proces , znacznie cięższy niz redukcja . Jako natural poczatkujacy możesz mieć lepsze postępy z poczatku ( jeśli wszystko super dopięte ) jednak z czasem nastaw się ze samego czystego mięsnia jak zrobisz 0.5 kg na miesiąc to bedzie dobry wynik . To że łapiesz 2 kg wagi nie znaczy ze zrobiłes tyle mięsnia .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9558 Napisanych postów 154338 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1208479
Witaj!
Niestety procesy fizjologivczne, jakie zachodza w naszym ciele nie odnosza sie jedynie do wagi.
Tutaj musisz brac pod uwage duzo wiecej czynnikow, za pomoca ktorych ocenisz swoja forme.
masa ciala to jedno,
obwody
wyglad w lustrze
to, jaka sila dyspomujemy, czy podnosimy wieksze ciezary na treningu
nasze samopoczucie.

NIe zawsze jest tak ze budownaie masy miensiwoej koniecznie musi byc powiazana zdokladaniem kilogramow na wadze, cialo potrafi sie zmieniac, pomimo braku znacznych wahan w kilogramach

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9558 Napisanych postów 154338 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1208479
Ja np. obecnie mam odwrotna sytuacje.
Co prawda jestem juz na masie od okolo koncowki listopada, waga caly czas waha sie w granicach 115-116 kg, a tygfodnia na tydzien juz niestety sylwetka powoli robic sie kiepskiej jakosci i jest to znak by konczyc zabawe. Pomimo ze nie dolozylem juz nic od okolo 3-4 tygodni na wadze, to gdzies ta "forma" zaczyna uciekac, miensie sa juz mniej widoczne, idzie to w kierunku ulanego paczka, wiec niestety trzeba bedzie rozpoczynac juz redukcje kierujac sie sama waga, nic sie nie dzieje, jednak optycznie zmiana jest zauwazalna

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16310 Napisanych postów 127735 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1437865
jak najmniej, jak w ciągu tygodnia wpadnie 0.8 to pewnie bedzie to woda treść pokarmowa, tłuszcz a miesnia moze wpadnie z 80g.


Zmieniony przez - anubis84 w dniu 2021-08-03 20:07:21

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4938 Napisanych postów 68931 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 709828
Twoje założenia są niestety błędne. Przede wszystkim warto wiedzieć o tym, co jest miarą efektów kształtowania sylwetki (budowy masy mięśniowej lub redukcji tkanki tłuszczowej). Masa ciała nie świadczy o tym jak wygląda nasza sylwetka i jakie są efekty. Sugeruję więc zapomnieć o tych tajemniczych obliczeniach i skupić się na pomiarach obwodów ciała. Należy je mierzyć co jeden, dwa tygodnie rano na czczo i zapisywać. Poza tym, raz w miesiącu zdjęcia sylwetki (przód, tył i bok). Taka sama odległość, bielizna, poza i światło.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening FBW - ocena

vegelove