SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening FBW - ocena

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 409

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 20 lat Na forum 62 dni Przeczytanych tematów 604
Witam forumowiczów. Bardzo proszę o opinie na temat mojego planu FBW. Trenuję pół roku, ale wiadomo, jak to jest z początkami.
Mam jeden plan FBW ale chciałbym dodać wariant B, a może i C, ale nie wiem które ćwiczenia wymieniać.
Chcę równomiernie rozwijać sylwetkę

Płeć : Mężczyzna

Wiek : 20

Waga :58

Wzrost :168cm

Cel treningowy : rozbudowa masy mięśniowej

Staż treningowy na siłowni : 6 miesięcy

Uprawiane inne sporty : -

Dostęp do sprzętu: drążek, gumy mini band, ekspandery, hantle z regulacją obciążenia 15kg x2

Dieta :Aktualnie testuje kalorie jakich potrzebuje do budowy masy, białko tłuszcze węgle ogarnięte

Przeciwskazania medyczne : Brak

Zażywane suplementy :cytrulina i kofeina przed treningiem, witaminy

Ostatnio przerabiany plan: FBW poniedziałek, środa, sobota

Przysiady z hantlami 3x15
Wykrok z nogą z tyłu na podwyższeniu, hantel po stronie wykrocznej 3x12
Podciąganie nachwytem z obciążeniem w plecaku 3x4
Pompki z obciążeniem w plecaku 3x10
Uginanie przedramion z hantlami 3x15
Wyciskanie stojąc/siedząc na barki 3x15
Odwrócone brzuszki (nogi do brzucha) 3x10/15
plank z obciążeniem w plecaku 3x40 sekund

Od niedawna staram się progresować z obciążeniem i dlatego liczba powtórzeń jest różna, ale dążę do przedziału 8-12 oprócz podciągania (aktualnie bez obciążenia max 10)

przerwy między seriami 2 minuty, trening zajmuje mi około 1h:15m

Ciężary w podstawowych ćwiczeniach (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc): Niedawno zacząłem progresować z ciężarem, więc jeszcze nie wiem jakie są optymalne ciężary, ale te hantle wystarczają mi na spokojnie

Z góry dziękuje za wszystkie szczere opinie :)



Zmieniony przez - Kazimierz 28 w bicu w dniu 2021-07-31 19:26:52

Zmieniony przez - Kazimierz 28 w bicu w dniu 2021-07-31 19:34:19
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9558 Napisanych postów 154338 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1208479
Witaj.
podzial planu na opcje A b I C jest mozliwy, gdy mamy dosc znacznby zapas sprzetu, ktory stworzy nam mozliwosac by takowy trening sensownie podzielic i by byl on wymagajacy. Jak trenujesz w domu i mas zjedynie pare hantli i pewnie akcesoria jak gumy itd, to skupiłbym sie maksymalnie na dwóch schematach.
Bo wyjdzie i tak, ze ktorys bedzie posiadal te same cwiczenia, a tylko czesc bedziesz z nich rotowal. Wiec lepiej wykonac dobre, sprawdzone solidne cwiczenia niz cos tam kombinować. Sprobuj zmotnowac sensowny plan A i B a my poprawimy

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 558 Wiek 39 lat Na forum 89 dni Przeczytanych tematów 3938
I dał bym mniej powtórzeń a skupił bym się na czuciu mięśnia, którego trenujesz, obciążenie odbierasz właśnie takie żeby ćwiczenie było wykonane poprawnie i żebyś czuł pracę danego mięśnia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9558 Napisanych postów 154338 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1208479
tutaj z tymi powtorzeniami powiem CI ze zalezy od osobnika:)
jeden lepiej wyczuje prace, gdy wykonywac bedziemy wiecej ruchów, az przyslowiowy miesien nas "przypali", a inny osobnik z kolei musi czuc dosc znaczne obciazenie, aby wyczuc ktory miesien ma sie napinac i pracowac. Powiem Ci ze wsrod podopiecznych nie ma reguly i czasem tyrtzeba jednej i drugiej opcji sprobowac zeby miec porownanie, podczas ktyorej pracy lepiej czuje docelowe grupy miensiowe. Ale na każdego jest spsoob, zeby trenowal odpowiednio
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4938 Napisanych postów 68931 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 709828
Ciężko będzie wykonać trening siłowy angażując odpowiednio mięśnie i dać brodziec układowi nerwowemu mając ograniczony sprzęt i obciążenie a pryz okazji stosując mała ilość powtórzeń. Nawet osoba początkująca po pół roku treningów nie będzie progresować wykonując przysiady z czy ciągi hantelkami 15 kilogramów. Oczywiście pewien czas można tak trenować, ale duże partie mięśniowe jak nogi i plecy wymagają obciążenia. Sugeruję zakup ławki ze stojakami, sztangi i obciążenia. Prędzej czy później będzie to niezbędne.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening siłowy - kobieta

nutloveb