SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jaki przyrost masy prawidłowy????????????

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 15687

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47482 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Mam 25 lat, 182 cm wzrostu, 77,5 kg wagi. Bawiłem się kilka lat sporty walki, coś tam sporadycznie dźwigałem, a teraz chciałbym trochę masy mięśniowej. Moje pytanie brzmi: jaki przyrost masy mięśniowej można uznać za prawidłowy w okresie miesiąca lub dowolnym innym, przy założeniu poprawnej pracy na siłce i przy właściwej diecie z suplementacją, ale bez omek i innych takich? Przyjmijmy, że jestem początkujący, bo dotychczas nie podchodziłem do tego tematu kompleksowo (dieta itd.)
Chodzi mi jakiś przedział, bo wiem, że znaczenie ma budowa ciała i predyspozycje genetyczne.
Jeśli ten temat już był, to sorki, bo nie śledzę na bieżąco.

Powiedzial co wiedzial
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 3865 Napisanych postów 63517 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 681394
Kulturystyka, czy ogólnie kształtowanie sylwetki jest dyscypliną sportową lub jak niektórzy uważają po prostu pracą nad swoim ciałem, która wymaga nie tylko dobrze dobranej diety, ciężki treningów i odpowiedniej regeneracji, ale przede wszystkim czasu i cierpliwości. Nikt z nas nie zrobił formy w kilka miesięcy. Pamiętać należy o tym, że na dobrej jakości ciało pracować należy latami.

Każdy organizm jest inny. Mamy inne predyspozycje, genetykę, psychikę, podejście do diety, treningów, czy zdrowie i czas. Nie da się więc określi, jakie kto powinien osiągnąć, czy osiągnie efekty w danej perspektywie czasu. Warto jednak zwrócić uwagę na to, co w rzeczywistości jest miarą efektów. Bez wątpienia nie jest to masa ciała, o której piszesz. Kg nie świadczą o tym, jak wyglądamy i jakie są efekty kształtowania sylwetki. Wyznacznikiem tego są:

- obwody ciała, mierzone co 1-2 tygodnie rano na czczo,
- poziom tkanki tłuszczowej,
- wygląd sylwetki (zdjęcia robione np. co miesiąc. Warto tutaj pamiętać o tym, aby były one wykonywane w tej samej odległości, pozie, bieliźnie, świetle. Pozwoli to na dokładną obserwację zmian i efektów ciężkiej pracy na treningach).

Jak więc widać, nie da się określi, jakie efekty w danym czasie są prawidłowe. To, co Ty osiągniesz w 6 miesięcy, ktoś inny może osiągnąć w 2 lata. Warto patrzeć na siebie, a nie na innych, zastanawiając dlaczego. Skup się na diecie, treningach, suplementacji, a efekty na pewno będą dobre.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 4154 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 45412
to zalezy od wielu czynnikow..
genetyka,odzywianie,trening,regeneracja,staz treninowy,suplementacja
nie ma na to reguly..
xl

>>>unreal definition<<<

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47482 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
To wiem. Dlatego podalem swoj wiek, wage, wzrost i zalozylem, ze jestem poczatkujacy. Moge tez zalozyc, ze bede trenowal zgodnie ze wskazowkami Michaila i "Treningu cyklicznego". Na pewno sa jakies przedzialy, w ktorych mozna przyjac, ze dziala sie prawidlowo i takie, przy ktorych nalezy sie stuknac w czerep i cos w swoim treningu lub diecie zmienic.
Fachowcow prosze o podpowiedz.

Powiedzial co wiedzial
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090
LUSTRO PRAWDĘ CI POWIE

TRENUJ, JADAJ I ODSPOCZYWEAJ ZGODNIE Z ZAŁOŻENIAMI, NO I CZEKAJ CIEPRLIWIE

ZAPRASZAM do udziału w akcji "Trenuj z nami CYKLICZNIE"
http://www.kulturystyka.pl/artykuly/120

KONSULTACJE INDYWIDUALNE-MÓJ MAIL PRYWATNY- POWIADOMIENIEM Z SFD-ZAPRASZAM
3

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 961 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 7155
X-Ter oj na to pytanie nie da sie z pewnoscia odpowiedziec.
Moze byc ze w ciagu miesiaca nabierzesz 2kg a moze 10 gram.
Jedno jest pewne jak dalej sie bedziesz zastanawiac to nic sie nie zmieni.
Z reguly poczatkujacy maja dobre przyrost jednak po okolo roku zaczynaja sie pierwsze problemy i trzeba bardziej wyrafinowanie cwiczyc by byly postepy.Ja osobiscie przez pierwsze 6sc miesiecy zyskalem okolo 8kg a obecnie cwicze 16scie miesiecy i przybralem od poczatku 16 kg i to z pewnoscia nie tylko miesni ale i tluszczu.
Mam nadzieje ze zaczniesz trenowac i bedziesz mial dobre efekty.
pozdrawiam!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47482 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
THX wszystkim, którzy chcieli odpowiedziec. Podobaja mi sie wasze niejednoznaczne odpowiedzi, bo to oznacza, ze sporty silowe to nie matma. I dobrze, bo matmy nie lubie. Ale glowe dam, ze czytalem dawno temu jakis artykul w fachowej gazecie, gdzie bylo czarno na bialym jakie przyrosty (oczywiscie w przyblizeniu) mozna uznac za zadowalajace, a z jakie powinny zmusic do zastanowienia nad programem cwiczen i dieta. Gdybym kiedys jeszcze trafil na cos takiego, to dam Wam znac.
Pozdro

Powiedzial co wiedzial
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 291 Napisanych postów 17217 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 86307
Jezeli chodzi o przyrost masy ciala to jest on zwodniczy i czesto nie zadowalajacy, tzn kilogram kilogramowi nie rowny. Oceniaj postepy w skali conajmniej polrocznej mierzac obwody (udo, pas klatka, ramie) i notujac przybywanie lub ubywanie kilogramow na wadze.

Zwiekszajac mase miesniowa nie zawsze zwiekszamy mase ciala bo np. przy okazji gubimy tluszcz. 5 kg smalcu spalone, 5 kg miesni zyskane = waga ta sama a wyglad o niebo lepszy.

Z doswadczenia powiem Ci ze przez pierwsze pół roku cwiczeń przy odpowiedniej diecie i treningu mozna lapac do 2 kg masy (wiekszosc miesnie) miesiecznie, pozniej w granicach kilograma. Potem - tzn po roku - srednia wzrostu masy miesniowej waha sie w granicach 3-5 kg rocznie.

Pozdrawiam,
Mawashi

**Moderator Działu Trening**
3

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47482 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Teraz wiem troche wiecej.
Nie wiem czy bedzie skuteczny, ale sog dla Ciebie Mawashi.

Powiedzial co wiedzial
2
...
Napisał(a)
Usunięty przez Hubert81 za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 13 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 33
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dobra rada dla młodych od 15 latka...

Następny temat

Do Szefow tego dzialu:) !!!<;>!!!

Fruzelina