SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Przejście z redukcji na mase

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 338

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 117 dni Przeczytanych tematów 49
Cześć, właśnie kończę redukcję, zaczynałem mając wagę 83 kg, aktualnie 71,5 kg. Jem 1700 kcal dziennie, w dni treningowe więcej węgli mniej tłuszczy, w dni nietreningowe więcej tłuszczy mniej węgli. Cardio 5x w tygodniu 30 minut. Jak sprawnie przejść teraz na budowanie suchej masy mięśniowej? Czy również muszę sobie makro rozbić na dni treningowe i nietreningowe z większą/mniejszą ilością węgli czy mogę ustalić sobie z góry określoną ilość makro i jeść tak samo codziennie? Bo nie ukrywam ułatwiłoby to życie, ale nie wiem czy przyniesie takie same efekty. A jeżeli znowu rozbić makro na dni nietreningowe i treningowe to jak najlepiej?


Zmieniony przez - kazik1718 w dniu 2021-05-02 18:53:46
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź:
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 21863 Napisanych postów 20039 Wiek 29 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 354552
kazik1718
A jak obliczyć taki zerowy bilans kaloryczny, tzn. mam go obliczyć na podstawie aktualnej wagi czy np wagi z początku redukcji?

wszystko robisz na chwilę obecną/stan aktualny, gdyby tak robić to osoba ważąca 120kg a chcąca ważyć 70kg jadłaby porcje jak dla kota
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4707 Napisanych postów 67787 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 703045
Czy w ogóle możesz budować dobrej jakości mięśnie uzależnione jest między innymi od poziomu tkanki tłuszczowej. Jeżeli mimo okresu redukcji nie jest on niski, to niestety może być ciężko. Z reguły 12-13 procent pozwala budować dobrej jakości mięśnie. Z kolei 15 procent powinno sugerować nam konieczność redukcji.

https://www.sfd.pl/Body_fat__znaczenie_w_budowaniu_masy_mięśniowej-t1132868.html

Jak długo spożywasz tak mało kalorii? Niestety wyjście z tego, w sytuacji długiej redukcji prawdopodobnie będzie związane z efektem jojo.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 20341 Napisanych postów 14369 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 253049
Najlepiej byłoby jakbys wstawił zdjęcie sylwetki do oceny BF bo moze się okazać że tzreba zrobic regeneracje i dalej redu , tak jak wyzej domer wspomniał to aby wejsć na mase pasuje mieć dość niski poziom BF . Napisz też jakie było twoje zero kcal jak zaczynałeś , jak długo trwała redukcja
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 117 dni Przeczytanych tematów 49
Redukcję zacząłem zaraz po nowym roku, nie wiem ile jadłem wcześniej normalnie, bo nie liczyłem nigdy, jadłem co chciałem, ale redukcję po nowym roku zaczynałem od 2200 kcal i schodziłem stopniowo w dół, gdzie aktualnie jak już wspomniałem jem 1700 kcal, schudłem przez ten czas ponad 10 kg. Wrzucam swoje foty z dzisiaj i pojawia się problem, niby chciałbym już wejść na masę, jednak wydaje mi się, że powinienem jeszcze trochę redukowac, bo brzuch na spince wygląda fajnie, jednak normalnie mam wrażenie jakby jeszcze tego tłuszczu tam było dość sporo. Także nie wiem co robić.










...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4707 Napisanych postów 67787 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 703045
Poziom tkanki tłuszczowej jest wystarczająco niski, aby budować dobrej jakości mięśnie. Nie ma potrzeby dalej redukować. Szczególnie spożywając tak głodowe ilości kalorii. W takiej sytuacji sugeruję zrobić diet break i strategiczne roztrenowanie przez około 2 tygodnie, wchodząc na zerowy bilans kaloryczny.

https://potreningu.pl/artykuly/trening/roztrenowanie-strategiczne-regeneracja---trening-i-odzywianie-w-tym-okresie-595

Następnie podbić o około 300 kalorii.

Następnym razem warto redukować bardziej sensowne. Nie zaczynając od razu od tak niskiej podaży kcal.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 117 dni Przeczytanych tematów 49
Czyli teraz podbić o 300 kcal do 2000 kcal dziennie i później stopniowe zwiększanie o 100 kcal/tydzień będzie sensownym rozwiązaniem? I czy mogę po prostu jeść makro dzień w dzień te same czy konieczne jest rozdzielenie na dni treningowe (więcej węgli mniej tłuszczy) i nietreningowe (więcej tłuszczy mniej węgli)?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 5 Wiek 26 lat Na forum 40 dni Przeczytanych tematów 381
Zdecydowanie zbyt mało kalorii od razu na zdrowy bilans na dwa tygodnie i potem podbij z 200kcal i obserwuj, lepiej wolnej podbić niż zbyt szybko. Ja kończąc redukcję przy 73kg redukowalem na 2600kcal i waga szybko leciała.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 5 Wiek 26 lat Na forum 40 dni Przeczytanych tematów 381
Zerowy bilans*
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4707 Napisanych postów 67787 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 703045
Jeżeli chcesz zakończyć okres redukcji tkanki tłuszczowej, to od razu należy wejść na zerowy bilans energetyczny. W sytuacji, gry chcesz jeszcze redukować, to możesz podbijać kalorie stopniowo. Spożywając tak mało kalorii, osobiście od razu bym wszedł na zerowy bilans kaloryczny.

Nie ma potrzeby rozgraniczenia ilości spożywanych kalorii na dni treningowe i wolne od treningów. Jak najbardziej można jeść codziennie taka samą ilość. Ważna jest ilość jaką zjemy w skali xx dni, a nie jednego dnia, czy w jednym posiłku.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 117 dni Przeczytanych tematów 49
A jak obliczyć taki zerowy bilans kaloryczny, tzn. mam go obliczyć na podstawie aktualnej wagi czy np wagi z początku redukcji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Jest liderem w tym dziale Szacuny 20 Napisanych postów 112 Wiek 90 dni Na forum 147 dni Przeczytanych tematów 4098
Aktualnej oczywiście. Metabolizm zawsze będzie wolniejszy po redukcji z tytułu mniejszej masy ciała (no chyba że zbudowałeś w trakcie AŻ TYLE mięśni, co jest wątpliwe).


Zmieniony przez - rafix87 w dniu 2021-05-04 19:46:18
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja tkanki tłuszczowej - porady

Whole01