SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

O wyciskaniu na leżąco pisane

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1047

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez ojan z działu Po 35 roku życia.
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1611 Napisanych postów 5554 Wiek 49 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 304739
No to start. Raczej o wyciskaniu na leżąc, ale zobaczymy, czy w ogóle coś z tego będzie, a i o dupie Maryny też można

Szerokość chwytu...większość początkujących, i nie tylko zresztą zastanawia się, jak szeroko chwytać sztangę...nie mówcie, że nie Na (wpisałem nazwę, ale nie wiem, czy to zgodne z przepisami znalazłem artykuł, wykorzystany potem zresztą przez naszych rodzimych trójboistów, w którym dowodzi się, popierając badaniami, że najsilniejsza pozycja to ta, w której dłonie są w szerokości biakromicznej...czyli mierzymy odległość od zewnętrznych części wyrostków barkowych, mnożymy przez 1,5 i voila...Tylko wyobraźmy sobie kogoś, kogo natura wyposażyła w wąski raczej szkielet...jak mnie. I wspomniana odległość to 35 cm...co daje, po pomnożeniu 52,5 cm...wąsko dosyć, nie? Na szczęście jest jeszcze pani Jennifer Thompson, a wie o wyciskaniu ...chyba sporo I niewiasta ta rzekła, że dobra pozycją wyjściową jest owa odległość między tymi wyrostkami, ale razy 2...i to zmienia postać rzeczy. oczywiście pewnie każdy zmodyfikuje o jeden czy dwa palce w tą czy w tą, ale jako starter..pozycja idealna.
No to zaczęliśmy
od 0,51




ps. podobno, ale nie sprawdziłem, w okresie przygotowawczym, kiedy ciężary są umiarkowane, warto jeszcze bardziej zawęzić chwyt..o 3 palce do szerokości nadgarstka nawet. Mocniej angażuje to tricepsy, i po powrocie do normalnego chwytu dodaje kilka kilogramów..jestem w trakcie sprawdzania


Zmieniony przez - ajazy w dniu 2019-11-04 19:53:35
2
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4739 Napisanych postów 11703 Wiek 50 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 558273
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1611 Napisanych postów 5554 Wiek 49 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 304739
Noo..Jen Thompson fajna jest
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1763 Napisanych postów 4120 Wiek 58 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 522351
No to mi odległość od zewnętrznych częsci wyrostków barkowych to 40 - 42 cm, chyba ze coś źle mierzę . Ale jeżeli dobrze to odległość dłoni na gryfie powinna wynosić 60 lub 80 cm. Ja trzymam dłonie w odległości 75 - 77 cm w chwycie normalnym, a wąsko to 30 - 40cm.
A Jen Thompson rzeczywiście fajna




Zmieniony przez - jsdolan5 w dniu 2019-11-04 22:19:54
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1611 Napisanych postów 5554 Wiek 49 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 304739
77 to jakieś półtora palca z każdej stromy...czyli git :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1611 Napisanych postów 5554 Wiek 49 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 304739
Proszę o przeniesienie tematu do działu dla zaawansowanych. Z góry dziękuję
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1611 Napisanych postów 5554 Wiek 49 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 304739
E tam, ona jest płaska jak deska...i co z tego? Małe może być piękne, zresztą sporo facetów też lansuje tą tezę Ale istotne jest w powyższym jedno słowo..deska.. A ściślej rzecz biorąc wyciskanie do deski. Poniższe jest może nie skrótem, ale jakimś tam opracowaniem artykułu ze strony trójboistów z zachodniego wybrzeża USA, ...może komuś się przyda

Czyli wyciskanie do deski. Standardowo jedna deska używana do wyciskania ma 1,5 cala, co daje 3,81 cm., zaokrąglając 4 cm. Dla trenujących w Westside jest to główne ćwiczenie akcesoryjne do wl, razem z wyciskaniem z podłogi i wyciskaniem wąsko. Służy przełamaniu tzw. sticking point, czyli miejsca, które najtrudniej pokonać w ruchu sztangi, wzmocnieniu tricepsów, czy ogólnie poprawie określonej fazy w wl. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że ciężary są większe niż w wyciskaniu pełnozakresowym przyzwyczaja to ćwiczenie zawodnika do ciężaru. Pomaga zawodnikom z problemami z barkami i jednocześnie zapobiega tym kontuzjom, O korzyściach dla „koszulowych” wyciskaczy nie będę pisał, bo jeśli ktoś już wyciska w koszuli, to wie, z czym to się je:)

Mamy więc wyciskanie do 1, 2, 3, 4, 5 desek. Ale oprócz tego mamy Manpon...czyli przecięty na ół wałek do rolowania. Zalety? Można wsunąć pod koszulkę, nie potrzebujemy partnera treningowego czy pasa, żeby przywiązać deskę. Stosowany raczej w celu ochrony barków przed kontuzją lub umożliwia wyciskanie z kontuzją istniejącą.

Ile desek używać? Zależy :) Otóż dla jednego 4 deski będą jak 3 dla innego..dlatego dopasowujemy do siebie. Problem z lokautem? Wykańczamy ruch stosując 3-5 desek. Martwy punkt nad klatą?
1-2 deski. Zbyt wcześnie „flarujemy” łokcie? 2 deski. Tak....mniej więcej :P :)

Znaczenie ma również sposób, w jaki dotykamy deski.
Miękkie dotknięcie -opuszczamy w sposób kontrolowany, słyszymu stuk kontaktu sztangi z deską i sru, do góry. Raczej do szlifowania techniki i poprawy kontroli

Twarde..czyli walimy w deskę w z impetem (w klatę tak nie walniemy, nie? :P :) ) - dobre ćwiczenie dla osób, które zbyt długo opuszczają sztangę. Wykonywane z pauzą

Odbicie – podobnie jak wyżej, ale bez pauzy. Dodaje repsów z określonym ciężarem.

No i wyciskanie do deski z pauzą...uczy przede wszystkim utrzymywania napięcia w dolnej fazie boju.

Można robić wyciskanie wąsko, normalnie, szeroko dla cycków czy bardzo szeroko dla
naramiennych.i poprawy stabilizacji.

Poniżej przykładowy plan z użyciem desek

wyciskamy dwa razy w tygodniu.
Dzień 1:
1) 5 x 5 (2 x 70%, 2 x 75%, 1 x 80%) x 5
2) 5 x 5 (2 x 73%, 2 x 77%, 1 x 82%) x 5
3) 5 x 5 (2 x 75%, 2 x 80%, 1 x 85%) x 5
4) 5 x 3 (2 x 77%, 2 x 82%, 1 x 85%) x 3
5) 5 x 3 (20 x 80%, 2 x 85%, 1 x 87%) x 3
6) 5 x 3 (2 x 82%, 2 x 87%, 1 x 90%) x 3
7) 5 x 1 (2 x 87%, 2 x 90%, 1 x 92%)
8) 5 x 1 (2 x 90%, 2 x 92%, 1 x 94%)
9) 5 x 1 (2 x 92%, 2 x 94%, 1 x 97%)


Dzień 2:
1) 1x -5% RM, 1 x 1RM, 1 x +5% 1RM – do 3 desek
2) 1x -5% RM, 1 x 1RM, 1 x +5% 1RM – d0 2 desek
3) 1x -5% RM, 1 x 1RM, 1 x +5% 1RM – do 1 deski
4) 1 x 1RM, 1 x +5% 1RM, 1 x +10% 1RM – do 3
5) 1 x 1RM, 1 x +5% 1RM, 1 x +10% 1RM – do 2
6) 1 x 1RM, 1 x +5% 1RM, 1 x +10% 1RM + do 1
7) 1 x +5% 1RM, 1 x +10% 1RM, 1 x +13% 1RM – do 3
8) 1 x +5% 1RM, 1 x +10% 1RM, 1 x +13% 1RM – do 2
9) 1 x +5% 1RM, 1 x +10% 1RM, 1 x +13% 1RM – do 1
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1611 Napisanych postów 5554 Wiek 49 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 304739
No i ponawiam prośbę o przeniesienie tematu do działu Trening dla zaawansowanych :) Z góry dziękuję
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1993 Napisanych postów 2910 Wiek 39 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 77403
To jaka jest różnica wciskać od np 4ech desek a w procy?
Na moje, nie ma żadnej, w procy klamotu się dołoży, to dół lekko, środek z rozpędu a domykanie już z pełnym ciężarem. To samo?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3854 Napisanych postów 6319 Wiek 60 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 301330
fanss
To jaka jest różnica wciskać od np 4ech desek a w procy?
Na moje, nie ma żadnej, w procy klamotu się dołoży, to dół lekko, środek z rozpędu a domykanie już z pełnym ciężarem. To samo?


Fanss,przemyśl to jeszcze raz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3854 Napisanych postów 6319 Wiek 60 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 301330
a tutaj taka ciekawostka z PP Tarnowskie Góry





250,5kg


Zmieniony przez - Jawor50 w dniu 2019-11-06 20:10:22
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Winter is coming. Turoń dźwiga, Turoń człapie, Turoń pływa.

FuckBaton