SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

JEM / NIE JEM dieta by Biniu-oficjalny watek Q&A-Patrz str 1

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 140942

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 341 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 4121
Biniu
Xarez
Dawno mnie tu nie było, z powodu trudnego okresu w życiu, kobieta potrafi nieźle namieszać w życiu :/ Przez cały czas jednak, mimo że nie ćwiczyłem, jadłem mniej więcej dalej w tym systemie, choć dużo mniej.

Chcę wrócić do treningów, ale jestem aktualnie w trakcie poszukiwań pracy i niestety ciężko cokolwiek znaleźć. Stąd moje pytanie - jeśli nie miałbym wyboru i musiałbym wziąć pracę na zmiany (bez nocnych), to jak to pogodzić z Jem/Nie Jem, jeśli przykładowo raz będę miał na rano, a raz na popołudnie? Nie sądzę, by dało się dużo jadła upchać w 5-15 minutowej przerwie :P


nie bedzie latwo ...
nie da sie ukryc ze najlpiej JEM / NIE JEM sprawdza sie w stalych porach karmienia...

o ktorej bedziesz konczyl gdy bedziesz mial druga zmiane ..?
i o ktorej bedziesz mogl zjesc porzadny posilek .. ?

Ja się przerzuciłem na Jem/Nie Jem głównie dlatego, że nie umiem jeść śniadań, a do tego się już na tyle przyzwyczaiłem, że nie chciałbym wracać do normalnego systemu żywienia :) Nie ma to jak pierwszy posiłek rozpoczynający ucztę, mmmmm, kubki smakowe wariują.

O której bym kończył drugą zmianę? Zapewne 15-22. Teraz i tak rozpocznę od redukcji, bo masowanie z moim brzuchem nie ma sensu, więc chyba szło by zrobić coś w rodzaju dłuższych okien Nie Jem w DNT? Jakby się udało i miałbym robotę pod nosem, to pewnie tuż po 22 mógłbym zjeść w domu albo na miejscu po pracy.

Nie ma co ukrywać, grafik komp. nie może znaleźć roboty i będę zmuszony pójść do McD pracować. Mógłbym zjeść coś z ich menu podczas przerwy, choć to zdrowe nie jest i nie wiem czy jest sens.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126147
solaros
w sumie jak masz 50g ww dziennie to zrodlo ma juz ZNIKOME znaczenie - wiec laduj to na co masz ochote - pamietajac o 'uzalenizjacym' wplywie ww

co do eksperymentu - polecam artylul w najblizszym numerze Perfect Body (29) - otwiera nowe mozliwosci na temat cheatday po treningu

i nie do konca przekonuje mnie koniecznosc 50g ww w DNT jesli kalorie beda ponizej (skoro w DT sporo na +) to i tak bedzie dobrze to raczje psycholigiczny zabieg z Twojej strony jak sadze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126147
Xarez

trudny przypadek ...
sadze, ze powinienes zaopatrzyc sie przenoscne zrodla bialka (polecam Mega Strong Protein) i niewielka ilosc tluszczow (np olej kokosowy)
i co 3-4 h wypic malego drinka
zostawiajac sobie reszte kalorii na JEDNA uczte wieczorem

co sadzisz patrzac na swoj dzien ... ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 138 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2216
Witam.

Chciałbym sprecyzować kilka rzeczy odnośnie diety JEM/NIE JEM

Jestem obecnie na redukcji i przestawiam sie z co 3-godzinnego modelu żywienia na JEM/NIE JEM.

Jeżeli trening wypada mi w godzinach 11 - 12, 30 min przed nim wypijam 10g - 15g BCAA oraz 10g BCAA podczas treningu.
Po treningu o 12:30 zaczynam jeść i kończę okolo 18, rozpoczynając post.
W DNT rano okolo 8 robię 30 min biegania na bieżni i wtedy również wrzucam BCAA przed oraz podczas aerobów, ale jem od 16 - 21.
Czy może to tak wyglądać na redukcji ? Czy na masówce również nic nie zmieniać w godzinach karmienia, przy tych godzinach treningu (podczas masówki odpadają aeroby w DNT) ?

Kolejna rzecz dotyczy jazdy na rowerze. Rower jest moim hobby. W sobotę lub niedzielę jeżdzę na rowerze trasy, które zajmują mi około 3 - 4 h. Jazdę zaczynam okolo 10.
Czy w ten dzień również mam wypić przed rowerem 10 - 15g BCAA i na trasę wrzucić nieco więcej prochu 20 - 30 g BCAA i jedzenie zacząć po powrocie, czy może tak długi czas wysiłku będzie wymagał jednego posiłku przed wyjazdem na rower, kolejnego po powrocie i trzeciego jakies 2h pozniej. Post wyszedłby wtedy zakładając, że wyjadę w sobotę, od 16 - 17 do 16 w niedzielę, a okres karmienia w sobote od 9 - 16 lub 17, gdzie pierwszym sobotnim posiłkiem byłoby białko i tłuszcz.

Ostatni temat który chciałbym rozjaśnić jest powiązany również z rowerem. Gdy zacznę masówkę w październiku, okres karmienia ma wyglądać inaczej niż podczas redukcji, czy może być tak samo ? Chodzi mi o to, czy jeżeli teraz na redukcji doradzicie mi, aby nie rozpoczynać karmienia przed rowerem, to czy zmienić to podczas masówki ?
Z góry dzieki za odpowiedź.
Pozdrawiam



Zmieniony przez - dzikus.lbn w dniu 2014-08-24 09:53:35
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126147
Jeżeli trening wypada mi w godzinach 11 - 12, 30 min przed nim wypijam 10g - 15g BCAA oraz 10g BCAA podczas treningu.
Po treningu o 12:30 zaczynam jeść i kończę okolo 18, rozpoczynając post.
W DNT rano okolo 8 robię 30 min biegania na bieżni i wtedy również wrzucam BCAA przed oraz podczas aerobów, ale jem od 16 - 21.
Czy może to tak wyglądać na redukcji ?

zachodzi pytanie dlaczego w DNT taki uklad?
bedzie Ci trudniej w walce ...


Czy na masówce również nic nie zmieniać w godzinach karmienia, przy tych godzinach treningu (podczas masówki odpadają aeroby w DNT) ?

latwiej stosowac STALE porcje karmienia - organizm przywyczaja sie do nich i nie odczuwasz zbytno glodu poza nimi
dodatkowo polecam archwialny artykul z magazynu Perfect Body

Dieta JEM / NIE JEM - budowanie masy mięśniowej
http://perfectbody.pl/DIETA-I-SUPLEMENTACJA/1/272/Dieta-JEM---NIE-JEM---budowanie-masy-miesniowej.html

Kolejna rzecz dotyczy jazdy na rowerze. Rower jest moim hobby. W sobotę lub niedzielę jeżdzę na rowerze trasy, które zajmują mi około 3 - 4 h. Jazdę zaczynam okolo 10.
Czy w ten dzień również mam wypić przed rowerem 10 - 15g BCAA i na trasę wrzucić nieco więcej prochu 20 - 30 g BCAA i jedzenie zacząć po powrocie, czy może tak długi czas wysiłku będzie wymagał jednego posiłku przed wyjazdem na rower, kolejnego po powrocie i trzeciego jakies 2h pozniej. Post wyszedłby wtedy zakładając, że wyjadę w sobotę, od 16 - 17 do 16 w niedzielę, a okres karmienia w sobote od 9 - 16 lub 17, gdzie pierwszym sobotnim posiłkiem byłoby białko i tłuszcz.

jesli jestes przestawiiony do czerpania zrodel energii z tluszczu nie bedzie problemu - wustarczy ochronnie popijac BCAA Xplode przed i na trasie
staramy sie ZACHOWAC STALE GODZINY JEDZENIA


Ostatni temat który chciałbym rozjaśnić jest powiązany również z rowerem. Gdy zacznę masówkę w październiku, okres karmienia ma wyglądać inaczej niż podczas redukcji, czy może być tak samo ? Chodzi mi o to, czy jeżeli teraz na redukcji doradzicie mi, aby nie rozpoczynać karmienia przed rowerem, to czy zmienić to podczas masówki ?

odpowiedz po czesci wyzej
zastanow sie da j znac czy pomoglo
w przypadku dalszych pytan - smialo
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 138 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2216
Taki układ w DNT był w sumie dlatego, aby dopasować sie do ogólnego założenia okresu jedzienia 16-21(lubie wieczorne uczucie sytości). W takim razie w DT oraz w DNT wrzuce stałe pory karmienia i nie będę również nic zmieniał podczas przejscia na masę.
Trening robiłem o tej porze ze wzgledu na 'oszczędnościowy' karnet na siłowni, który mi sie obecnie kończy i zmienię go na normalny.
Okres karmienia zrobię 15 - 20 ed
Wczoraj pojechałem na rower na czczo i wszystko było ok. Nie zauważyłem spadku wydajności mimo obciążenia w postaci dziecęcej przyczepki rowerowej z łącznym obciążeniem 20 kg ciągniętej za rowerem :)
Obecnie jestem na redukcji, ale od paźniernika podczas masowania sie systemem JEM/NIE JEM będę prowadził dziennik, więc będę mógł dokładnie prześledzić efekty (na redukcji jestem o nie spokojny).
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126147
przyjemnosc po mojej stronie

w najbllizszym numerze (29) Perfect Body bede (nie tylko ja) opisywal jak podejsc do masy po przerwie wakacyjnej - mmoze skorzystasz ... ?

prosze wpisuj tutaj swoje przemyslenia oraz wrazenia - bedzziemy wspolnie monitorwoac
powodzenia !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 138 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2216
Zastanawiam sie właśnie nad zamówieniem prenumeraty Perfect Body.

Przestawienie na JEM/NIE JEM przeszło bardzo gładko. Szczerze to ten model żywienia jest dla mnie o wiele wygodniejszy niż bujanie sie z pojemnikami w plecaku.

Zastanawia mnie jedna kwestia. Pod koniec września będę przechodził z redukcji na masę i wtedy też będę robił dwa tygodnie SD przed HST.
Lepiej polecieć kalorycznością na której będę kończył redukcję podczas SD i zwiekszanie kalorii zacząć dopiero od rozpoczęcia 15-stek, czy podczas SD rozpocząć delikatne dodanie kcal ?

Zmieniony przez - dzikus.lbn w dniu 2014-08-26 16:57:34
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 126147
jesli prenumerata bedzie najwygodniejsza - dobry ruch - mamy znakomity magazyn !

NIDGY nie przechodz od redukcji do masy bezposrednio !
zwiekszaj stopniowo kalorycznosc - jesli w ogole - podpowiedz w Perfect Body nr 29 - jeszcze kilka dni
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 138 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2216
Prenumerata dla mnie wygodniejsza

Oczywiście, że stopniowo będę zwiększał kaloryczność, tylko zastanawiam sie czy zacząć dodawanie od SD czy od rozpoczęcia HST.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Slim Expert

Następny temat

ZDROWYCH I POGODNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

Dzem