SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FBW - Full Body Workout

temat działu:

Plany treningowe

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 85231

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 10920 Napisanych postów 71916 Wiek 35 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 949346


Full Body Workout (FBW) to trening, którego celem jest zaangażowanie całego ciała do aktywności na jednej sesji. System zakłada wykonanie ćwiczeń w kolejności od najbardziej energochłonnego, do mniej wymagających, angażujących mniejsze grupy mięśniowe. Oznacza to, że układając plan rozpoczynamy od partii dużych, jak nogi, czy plecy, a kończymy na małych, jak ramiona, czy też łydki

Plan treningowy nadaje się zarówno w celu budowy masy mięśniowej, jak i siły. Podział 3 dniowy uwzględnia całe ciało w swoim schemacie, które należy przetrenować trzykrotnie w skali tygodnia. Ilość serii na duże grupy mięśniowe zazwyczaj wynosi 4. Grupy małe po 2-3 serie. Objętość musi być dostosowana tak, by suma tygodniowa dawała mniej więcej 12-14 na duże partię oraz 8-10 na małe partię.

Mniejsza objętość treningowa grup asystujących powiązana jest z ich funkcją synergistyczną, gdzie wykonują część swojej pracy w ćwiczeniach dużych grup mięśniowych. Zakres powtórzeń w granicach 8-12 będzie odpowiedni, jak zależy nam na hipertrofii.
Plan treningowy wykonujemy zazwyczaj od 4 do 8 tygodni. Po tym okresie należy zmienić schemat na inny lub rodzaj ćwiczeń, by zadbać o odpowiednią periodyzację i świeżość.

Podział dni treningowych w skali tygodnia:
Poniedziałek dzień 1
Wtorek wolne
Środa dzień 2
Czwartek wolne
Piątek dzień 3
Sobota wolne
Niedziela wolne

Ilość dni treningowych: 3

Cel: budowa siły i masy mięśniowej

Stopień zaawansowania: początkujący

Trening:
Dzień 1
-Przysiady ze sztangą klasyczne 4x8
-Podciąganie na drążku lub wiosłowanie sztangą 3x8
-Martwy ciąg 4x6-8
-Wyciskanie sztangi leżąc 4x12
-Wyciskanie hantli siedząc (mięśnie naramienne) 3x12
-Dipsy w wersji na triceps lub odwrotne pompki 3x8
-Uginanie przedramion ze sztangą 3x12
-Skłony z obciążeniem (mięśnie brzucha) 3x12

Dzień 2
-Przysiady ze sztangą klasyczne 4x8
-Podciąganie na drążku lub wiosłowanie sztangą 3x8
-Martwy ciąg 4x6-8
-Wyciskanie sztangi leżąc 4x12
-Wyciskanie hantli siedząc (mięśnie naramienne) 3x12
-Dipsy w wersji na triceps lub odwrotne pompki 3x8
-Uginanie przedramion ze sztangą 3x12
-Skłony z obciążeniem (allaszki) 3x12

Dzień 3
-Przysiady ze sztangą klasyczne 4x8
-Podciąganie na drążku lub wiosłowanie sztangą 3x8
-Martwy ciąg 4x6-8
-Wyciskanie sztangi leżąc 4x12
-Wyciskanie hantli siedząc (mięśnie naramienne) 3x12
-Dipsy w wersji na triceps lub odwrotne pompki 3x8
-Uginanie przedramion ze sztangą 3x12
-Skłony z obciążeniem (allaszki) 3x12
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10007 Napisanych postów 155493 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213200
glupoty
na spokojnie mozna robic
nawet opisywalem to zagadnienie w jakism artykule.
nie ma takiej mozliwosci by wykonywca podciaganie na drazku, na tyle rozluznic miesnie grzietu aby odciagnac poszczegolne kregi kregoslupa od siebie, co by bylo powiazane z niestabilnoscia plecow. podczas podciagania wykonujemy prace calym grzbietem, prostwoniki tez mocno pracujua i stabilizuja plecy, dlatego fizycznie nie jest mozliwe, aby stala nam sie krzywda gdy wykonujemy martwy po drazku, no chya ze robimy martwy z kocim grzbietem%)
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 740 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 7179
Czy 12 serii przysiadów i 12 serii martwego ciągu plus jeszcze do tego ewentualne 9 seii wiosłowania w tygodniu to nie za duże obciążenie dla dolnego odcinka kręgosłupa?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10007 Napisanych postów 155493 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213200
jak wykonujesz trening prawidlowo tehcnicznie i nie ma problemow z plecami, to nie jets to problem

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 293 Wiek 39 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 44555
Czy staramy się stosować progresję z treningu na trening ?
Ile czasu minimalnie, a ile maksymalnie może trwać taki trening ? ( to w sumie 27 serii )
Czy przed każdym ćwiczeniem robimy dodatkowo serie rozgrzewkowe ?


Zmieniony przez - superbilder w dniu 4/14/2017 12:48:36 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 10920 Napisanych postów 71916 Wiek 35 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 949346
Progresja jest wskazana, przede wszystkim w ćwiczeniach głównych, wielostawowych. Mniejsze partie niekoniecznie, nie będziesz i tak dokładał w nieskończoność.
Czas uzależniony jest od wielu czynników, m.in stopnia zaawansowania i przystosowania do treningu, czy też używanego obciążenia.
Nie może trening trwać za krótko, więc i nie mogą to być bardzo niskie obciążenia, ale też nie spędzamy na siłownie 2 czy 3 h bo to nie ma absolutnie sensu w tego typu planach treningowych dla początkujących.

Jak się dobrze rozgrzejesz ogólnie i przed głównym ćwiczeniem to następnie przed kolejnymi wystarczy 1 delikatna seria rozgrzewkowa
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 302 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 11845
Taka sytuacja. Przerobilem mnóstwo planów, ćwiczę kilka lat, ale zawsze chętnie wracam do FBW. I teraz sprawa. Macie jakiś ciekawy plan ABC, tylko, żeby wszystkie ćwiczenia robić w superseriach?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 4
Pytanie - Skłony z obciążeniem (mięśnie brzucha) - chodzi o skłony boczne? Jak konkretnie wykonać to ćwiczenie? (wujek google nie pomaga ;(
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10007 Napisanych postów 155493 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213200
chodzi o klasyczne brzuchy z obciazeniem,


Zmieniony przez - TomQ-MAG w dniu 2018-10-22 20:24:49
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 4
Dzięki Ci dobry człowieku :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 80 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3959
Jaki to ma sens, przecież to 3 dni to samo.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 110 Wiek 24 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 3721
Podłączam się, właśnie jaki to ma sens 3x to samo :D
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SPLIT klasyczny

Następny temat

Push Pull

nutloveb