logo
zamknij zamknij

Plan treningowy,dieta-odżywki- DLA POCZĄTKUJĄCYCH

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 40081

5 5 4
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10579 Napisanych postów 41171 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Od niedawna zacząłem ćwiczyć, i chciałbym zająć się tym na poważnie! Chciałbym opracować sobie jakiś komfortowy plan treningowy który by był optymalny dla mnie! Co z czym ćwiczyć, ile ćwiczyć! Czy konieczne są diety, jak tak to jak ona ma wyglądać. I kiedy powinienem zacząć brać odżywki i jakie one powinny być! Proszę O POMOC! To dla mnie BARDZO WAŻNE!
1
napisał(a)
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1158 Napisanych postów 14498 Wiek 29 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 153948
Osobom początkującym poleca się rozpocząć przygodę z siłownią od treningu FBW (full body workout). Jego zaletą jest to, że na każdej sesji treningowej angażujemy do pracy całe ciało dzięki czemu ucząc się techniki ćwiczeń wzmacniamy całe ciało, przygotowując je do cięższej pracy. Nie znaczy to jednak, że FBW jest jedynie treningiem adaptacyjnym. Jak najbardziej można go wykorzystać później do realizacji swoich celów.

Trening całego ciała w początkowej fazie jest bardzo ważny, ponieważ przygotowuje nasze mięśnie, stawy oraz układ nerwowy do nowych wyzwań jakim będzie większy wysiłek, ciężar. Wzmacniając całe ciało zapewniamy sobie większą stabilizację stawów, kręgosłupa, większą świadomość ruchu.

  1. 1. Czym jest komfortowy plan treningowy?
  2. 2. Czy trenując musimy mieć dietę?
  3. 3. Podstawowe zasady zdrowego odżywiania.
  4. 4. Kiedy włączyć suplementację?

Czym jest komfortowy plan treningowy?

Na komfort treningu składa się kilka elementów:
- rodzaj aktywności jaki preferujemy – najważniejsze to robić to co nam sprawia przyjemność aby każde wyjście na trening było jednocześnie rozrywką
- pora – warto wybrać taką porę treningu aby móc go wykonać na spokojnie, bez pośpiechu i ciągłego patrzenia na zegarek. W stresie nie damy z siebie wszystkiego.
- długość treningu – cała sesja treningowa powinna się zamknąć w 1-1,5h. Bardzo długie treningi mogą skutecznie zniechęcać. Jeśli więc ćwiczymy dla siebie, zdrowia, rekreacji warto i ten punkt uwzględnić
- spełniający nasze oczekiwania, czyli dopasowany do wyznaczonego celu
- ilość treningów w tygodniu – w przypadku wyboru treningu FBW 3-4 sesje tygodniowo będą optymalnym rozwiązaniem


Czy trenując musimy mieć dietę?

Tak naprawdę to każdy ją ma. Dieta to nie lista dań zatytułowanych „1000 kcal”, „turbo slim”, „super rzeźba w tydzień”. Dieta to sposób naszego odżywiania. Im bogatsza w wartościowe, nieprzetworzone produkty i bardziej dopasowana do potrzeb tym większe szanse na efekty treningowe.
Jeśli ciężko jest nam zacząć warto najpierw przyjrzeć się temu co mamy na talerze i to co się da wymienić na odpowiedniki lepszej jakości.



Podstawowe zasady zdrowego odżywiania:

- nie głodujemy. Żeby dobrze wyglądać, trzeba dobrze jeść
- posiłki powinny być zbilansowane (zawierające węglowodany, białko, tłuszcz)
- produkty powinny być jak najmniej przetworzone. Najlepiej samemu przygotowywać jedzenie, wtedy wiemy co mam na talerzu
- dieta powinna być urozmaicona – nie ograniczajmy się jedynie do ryżu i piersi z kurczaka. Im więcej różnorodnych, zdrowych produktów tym więcej wartości odżywczych trafia do naszego organizmu

Kiedy włączyć suplementację?

Jeśli z wyliczeń wynika nam niedobór białka w diecie – uzupełniamy je odżywką białkową. Np. Odżywką ALLNUTRITION Whey Protein
- pomaga w utrzymaniu oraz wzroście masy mięśniowej
- prezentuje wysoki poziom aminokwasów rozgałęzionych
Zalecane dawkowanie:
Od 1 do 3 porcji dziennie. Jedna porcja to 30 g produktu rozpuszczone w 150 ml wody lub mleka. Należy stosować w trakcie dnia między posiłkami.

Jeśli z wyliczeń brakuje nam kalorii możemy wspomóc się odżywką typu gainer np. SFD Mass Activator. Zawiera łatwo przyswajalne węglowodany, które ułatwiają szybki przyrost beztłuszczowej masy ciała. W jednej porcji znajduje się 14 g białka, 49,1 g węglowodanów i tylko 0,2 g tłuszczu.

Jeśli mamy problemy z regeneracją warto pomyśleć o BCAAoraz ZMA.

Jeśli nasza dieta jest uboga w warzywa i owoce warto pomyśleć o preparacie witaminowym.
Np. AllNutrition VitaminAll Sport, które:
- pomaga w utrzymaniu optymalnego poziomu energii, samopoczucia i stanu zdrowia
- poprawia koncentrację, koordynację oraz czujność organizmu
- przyśpiesza regenerację

Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Beta_alanina_skutki_uboczne_-t534853.html
http://www.sfd.pl/Czy_brac_Bcaa_w_dni_nietreningowe_-t394160.html
http://www.sfd.pl/Jakie_bcaa_wybrać_-t1095047.html
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
RuDy_17
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 219 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 14165
Na początek polceam Tobie trening obwodowy tkz ACT, a co do diety to jak cchesz rosnąc to jest ona konieczna http://bundles.sfd.pl/../../buziaki/3.gif[/img] bez niej ani rusz... tutaj masz linka jak ułozyc sobie dietke Http://www.sfd.pl/temat173140/ . A o odżywkach na poczatku zapomnij bez niej ani rusz... tutaj masz linka jak ułozyc sobie dietke Http://www.sfd.pl/temat173140/ . A o odżywkach na poczatku zapomnij bez niej ani rusz... tutaj masz linka jak ułozyc sobie dietke Http://www.sfd.pl/temat173140/ . A o odżywkach na poczatku zapomnij [img]../../buziaki/3.gif" alt="" />

Żyje sie tylko raz...Wiec korzystaj z życia... wiec życie wykorzystaj!

napisał(a)
GrzePL
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 225 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 5640
A tu masz cwiczenia http://www.kulturystyka.pl/atlas/ 
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10579 Napisanych postów 41171 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
masz tutaj ogólny zarys ACT

Programy ćwiczeą dla początkujących łączy jedna zasada: 3 razy w tygodniu trening (co drugi dzieą), 8-10 podstawowych ćwiczeą na wszystkie grupy mięśniowe, 1-3 serie każdego ćwiczenia po 8-15 powtórzeą. Najpierw warianty programowe dla mężczyzn ułożone przez Joe Weidera, twórcę nowoczesnej metodyki treningu kulturystycznego oraz Betty Weider, znakomita specjalistka kulturystyki kobiet. W programach tych obciążenia przypisane poszczególnym ćwiczeniom są proporcjonalne (w procentach) do ciężaru ciała ćwiczącego. Ponieważ ciężar ten zwiększa się zwykle w miarę treningu, zwiększa się również obciążenie, co jest zgodne z zasadą progresji (coraz intensywniejszego wysiłku)

OTO PROGRAM DLA POCZĄTKUJĄCYCH JOE WEIDERA OPARTY NA ĆWICZENIU ZE SZTANGĄ I SZTANGIELKAMI (NA PIERWSZE 6 TYGODNI TRENINGU):

1.Wspięcia na palce w siadzie z obciążeniem na udach-3x15-20 powt. z obć. 60%
2.Przysiady ze sztangą na barkach-3x10-15x40%
3.Martwy ciąg ze sztangą, czyli skłony i prostowanie tułowia, nogi proste-1x10-15x40%
4.Podciąganie sztangi do klatki piersiowej oburącz w opadzie tułowia przodem-3x10-15x40%
5.Wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej-3x8-12x30%
6.Podciąganie sztangi oburącz wzdłuż tułowia do wysokości barków-2x8-12x30%
7.Uginanie naprzemianręczne za sztangielkami w staniu-3x8-12x30%(ciężar obu sztangielek razem)
8.Skłony tułowia w przód z leżenia tyłem-1x15-30

PROGRAM DLA POCZĄTKUJĄCYCH O CHARAKTERZE MIESZANYM, Z UŻYCIEM SZTANGI, SZTANGIELEK I MASZYN DO ĆWICZE‘ (NA 6 TYGODNI):

1.Wspięcia na palce w staniu z obciążeniem na barkach na maszynie-3x15-20x60%
2.Wyciskanie nogami na maszynie w leżeniu tyłem lub siadzie-3x10-15x60%
3.Martwy ciąg ze sztangą, o prostych nogach-1x10-15x40%
4.Podciąganie oburącz drążka wyciągu do klatki w siadzie płaskim-3x8-12x30%
5.Wyciskanie sztagni/sztangielek w leżeniu na ławce skośnej-3x8-12x30%
6.Unoszenie ramion bokiem w górę w staniu (sztangielki)-3x8-12x5%
7.Prostowanie przedramion w dół na wyciągu-2x8-12x25%
8.Uginanie ramion ze sztanga stojąć-3x8-12x30%
9.Unoszenie nóg do pionu w leżeniu tyłem-1x25-50

PROGRAM ZE SZTANGA I SZTANGIELKAMI (PO 6 TYGODNIACH):

1.Wspięcia na palce w staniu z obciążeniem-3-5x15-20
2.Przysiady ze sztangą na barkach-3-5x10-15
3.Martwy ciąg na prostych nogach-1-2x10-15
4.Podciąganie sztangi wzdłuz tułowia-3x8-12
5.Podciąganie sztangi do klatki w opadzie-3x8-12
6.Wyciskanie sztangi w leżeniu płasko-3x8-12
7.Wyciskanie sztangi w skosie-2x8-12
8.Wyciskanie francuskie w leżeniu-3-4x8-12
9.Uginanie ramion ze sztangielkami w staniu-3-4x8-12
10.Unoszenie ramion bokiem w górę sztangielki-3-4x8-12
11.Unoszenie nóg z leżenia-1-2x15-30

PROGRAM MIESZANY (SZTANGA-MASZYNY) (PO 6 TYGODNIACH):

1.Wspięcia na palce w staniu-3x15-20
2.Wspięcia na palce w siadzie na maszynie-2x15-20
3.Wyciskanie nogami na masz.-3-5x10-15
4.Martwy ciąg na prostych nogach-1x10-15
5.Prostowanie przedramion w dół na wyciągu-3x8-12
6.Podciąganie drążka wyciągu do klatki w siadzie płaskim-2x8-12
7.Wyciskanie sztangi w leżeniu płasko-3x8-12
8.Wyciskanie sztangielek w leżeniu na skośnej ławce-2x8-12
9.Unoszenie bokiem w górę w staniu-3-4x8-12
10.Wyciskanie francuskie w leżeniu-3-4x8-12
11.Uginanie ramion ze sztangielkami w staniu-2-3x8-12
12.Skłony tułowia w przód z leżenia tyłem-2-3x15-30
napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
Witaj.

Na poczatek poczytaj troszkę, by wiedziec "w czym szum"

TRENING:

ĆWICZENIA I ZASADY TRENINGOWE: http://www.kulturystyka.pl/atlas/

JAK UŁOŻYĆ WŁASNY PROGRAM TRENINGOWY:

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=107470


PIERWSZY TRENING: Trening ACT http://www.sfd.pl/Topic.asp?topic_id=18564&forum_id=8&Topic_Title=&forum_title=Trening

Zacznij od właściwego odżywiania - jesteś TYM CO JADASZ.

ODŻYWIANIE:

PODSTAWY: http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=50408

I: http://www.sfd.pl/topic.asp?whichpage=1&topic_id=89657

SUPLEMENTACJA:

http://www.kulturystyka.pl/artykul307/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Usunięty przez apokalipsa za pkt 5 regulaminu
pomocny
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Wiek 17 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 6
napisał(a)
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 318 Napisanych postów 37161 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 123194
pomogłeś... zapracowałeś sobie na bana za odświeżanie bardzo starych tematów... będę wyrozumiały i nie otrzymasz jak to zwykle bywa za każdy rok dzielący nas od daty założenia tematu, otrzymasz w przybliżeniu jedną trzecią tego przedziału więc trzy dni...
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

ZAJRZYJ KONIECZNIE

Następny temat

Barki Trening R.Słodkiewicza

Bezglutenowy makaron z owocami i odżywką białkową

Norbert Tymczak chce przenieść siłownię!

Kofeina a metabolizm glukozy i stan zapalny

Najgorsze ćwiczenia siłowe dla kobiet

Pchanie obciążenia

Pieczony łosoś z ziemniakami i szpinakiem

Czy kobiety powinny wykonywać wyciskanie sztangi leżąc?

Plank - jak prawidłowo wykonywać?