SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Jakie bcaa wybrać?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 49105

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
Witam, zastanawiam się nad zmianą bcaa. Trochę czytałem na ten temat, sam trochę analizowałem i potrzebuję waszej rady.
1. Pierwsza kwestia to czy kupować czyste bcaa w stosunku 2:1:1 oczywiście czy z dodatkami glutaminy (ew. beta-alaniny) lub jakimiś innymi dodatkami typu witaminy itp.
2. Tabsy czy proch? Wydaje mi się, że o wiele korzystniej wypada proch ale jeśli proch to tylko smakowy, bo bezsmakowego nie mogę przełknąć
3. Konkrety:

Ważę 74 kg więc zakładam, że powinienem przyjąć 7-8 g czystego bcaa przed treningiem btw. nie wiem po co brać po treningu tak jak twierdzą producenci, znalazłem info że eaa po treningu, a najlepiej według mnie dobrze zbilansowany posiłek i będzie git.

a) BCAA Plus IHS - stosuję najdłużej, jest z dodatkiem beta-alaniny ale po przeanalizowaniu wypada mało ekonomicznie. Smaki są bardzo dobre 60g bcaa/100g produktu

b) Fitness Authority BCAA Core - nie próbowałem więc się nie wypowiem i proszę o jakieś opinie. Dodatek: Jabłczan cytruliny. ok. 71g bcaa/100g produktu

c) Hi-Tec Nutrition - BCAA Powder - zjadłem jedną puchę, wychodzi ekonomicznie i 77g bcaa w 100g produktu ale smak lemon co najmniej słaby, ma dodatkowo niacynę (nie wiem czy potrzebnie czy jest zbędna)

d) Olimp - BCAA Xplode - nie próbowałem, wychodzi 60g bcaa/100g produktu

e) Scitec nutrition BCAA XPRESS - ok.72g bcaa/100g produktu, jedną próbke miałem, smak z tego co pamiętam był ok - bez żadnych dodatków poza smakowymi

Najważniejsze pytanie to czy te dodatki w Bcaa są potrzebne czy raczej zbędne i tylko chwyt producentów? No i jakie Bcaa byście polecili z czystym sumieniem z własnego doświadczenia, może być jakieś inne niż te które wymieniłem.

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lubiekaszke Redakcja SFD
Ekspert
Szacuny 475 Napisanych postów 13028 Wiek 27 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 79809
BCAA czyli aminokwasy rozgałęzione mogą być cennym uzupełnieniem diety osób aktywnych fizycznie, zwłaszcza trenujących wyczynowo.
Konieczność suplementacji uzależniona jest jednak od paru czynników, m.in. od: kompozycji sylwetki, sposobu odżywiania, częstotliwości i intensywności treningów. Nie bez znaczenia jest także to, czy stosowane (lub nie stosowane) są inne suplementy.
Więcej korzyści można odnieść z przyjmowania BCAA i większe dawki tych aminokwasów warto stosować w przypadku, gdy:
- poziom tkanki tłuszczowej jest niższy,
- kaloryczność diety jest niższa,
- niska podaż węglowodanów,
- jednostki treningowe są intensywne i następują po sobie w krótkich odstępach czasu.

Tym samym, przy niewielkiej objętości, częstotliwości i niewielkiej intensywności treningów, przy wysokim poziomie tkanki tłuszczowej i niezbyt restrykcyjnej w kalorie diecie suplementacja BCAA staje się mało zasadna.


Wpływ BCAA
Dostępność aminokwasów rozgałęzionych dla tkanki mięśniowe oraz układu nerwowego ma spore znaczenie w celu rozwijania formy sportowej. Przeprowadzone badania naukowe wykazały, iż stosowanie suplementów zawierających BCAA pomaga:
-zmniejszyć katabolizm mięśniowy,
-wspomóc odnowę powysiłkową,
-zmniejszyć zmęczenie ośrodkowe,
-zmniejszyć bolesność powysiłkową,
-przyspieszyć spalanie tłuszczu.


Dawkowanie BCAA
BCAA zaleca się spożywać w okolicy jednostki treningowej w ilości od 10g do 20g produktu na porcję, rozpuszczone w 300ml wody lub soku.
W dni treningowe: jedna porcja zaraz przed treningiem, druga porcja od razu po treningu.
W dni nietreningowe: porcja rano - po przebudzeniu.

Postać BCAA
Forma przyjęcia aminokwasów nie ma aż tak dużego znaczenia, ale za najbardziej ekonomiczne uznać należy preparaty w proszku do rozpuszczania, a za najwygodniejsze w stosowaniu - tabletki i żelatynowe kapsułki, przy czym kapsułki mają pewną przewagę nad tabletkami – otoczka rozpuszcza się błyskawicznie i szybko uwalnia swoją zawartość.


BCAA 2:1:1 czy 8:1:1?
Zdecydowana większość producentów suplementów oferuje i poleca preparaty BCAA zawierające aminokwasy w proporcji wynoszącej 2:1:1.
Preparaty BCAA 8:1:1, a więc zawierające znaczną przewagę leucyny, mogą mieć przewagę w przypadku stosowania mniejszej dawki suplementu.
Przy odpowiednio zbilansowanej diecie nie ma większego znaczenia w jakiej proporcji zostaną dostarczone aminokwasy.

Produkty które mogą ciebie zainteresować:
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_Instant-opis39138.html
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_2:1:1-opis35140.html
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_8:1:1_Strong_Formula-opis34019.html

Dodatkowo do poczytania:
http://www.sfd.pl/Czy_brac_Bcaa_w_dni_nietreningowe_-t394160.html
http://www.sfd.pl/Beta_alanina_skutki_uboczne_-t534853.html
http://www.sfd.pl/bcaa_kiedy_brac_-t615813.html


Ranking BCAA:
http://www.sfd.pl/rankingSuplementow.html?category=109





Zmieniony przez - gokuson w dniu 2018-11-19 11:44:32
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 296 Napisanych postów 3850 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 33335
best of best
http://www.sfd.pl/sklep/Ostrovit_Extra_Pure_BCAA_2:1:1-opis29815.html

100g czystego bcaa na 100g prochu - dla wersji bez smakowej, nie ma nic lepszego jezeli chodzi o sklad, tylko tego sie nie rozpuszcza w wodzie a sypie do pyska i przepija, aminki sie nie rozpuszcza do konca w plynie

Reszta z dodatkiem gluty ekonomicznie wychodzi activ i sfd:
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html
http://www.sfd.pl/sklep/SFD_BCAA G-Max-opis32571.html
http://www.sfd.pl/sklep/SFD_BCAA-opis32628.html




Zmieniony przez - duckland w dniu 2015-11-20 12:57:55
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6450 Napisanych postów 142414 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1123907
osobiscie bym celowal bcaa solo, 2;1;1 ktore zblizone jest do skladu amin w osoczu,
co do dodatkow, nie sa one konieczne
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
TomQ-Mag jakiś konkret? Ty jakie Bcaa stosujesz?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3985 Napisanych postów 34915 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 254218
Jak TomQ bcaa 2:1:1

Osobiście polecam
Hi tec bcaa powder
SFD bcaa
Ostrovit pure bcaa

„bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy”

ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA: http://www.sfd.pl/[BLOG]_K_PS_w_kuchni-t1081825.html

"WE FIGHT. THAT IS HOW WE WIN, THAT IS HOW WIE DIE."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
Czyli najlepiej bez zbędnych dodatków no i bez smakowy proch zgadza się?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3985 Napisanych postów 34915 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 254218
Tak jeśli chcesz bcaa to celuj bez dodatków
Co do smaku czy natural kwestia indywidualna, ja lubię smakowe bcaa popic np podczas treningu
Bezsmakowe / naturalne wychodzi za to bardziej ekonomicznie, ale jak ktoś jest wrażliwy to nie zbyt przyjemny ma to smak

„bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy”

ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA: http://www.sfd.pl/[BLOG]_K_PS_w_kuchni-t1081825.html

"WE FIGHT. THAT IS HOW WE WIN, THAT IS HOW WIE DIE."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
chyba faktycznie wezmę BCAA od Hi-Tec'a, najwyżej spróbuję inny smak, może będzie lepszy. Jeśli chodzi o ekonomię to wnioski nasuwają się w sumie same: Hi Tec BCAA Powder - 1,38 zł/porcja; SCITEC Bcaa Xpress - 1,62 zł/porcja, FA BCAA Core - 1,80 zł/porcja


Zmieniony przez - fabian__90 w dniu 2015-11-20 14:09:42
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 75 Wiek 28 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1037
Czyli rozumiem, że te wszystkie dodatki to tak naprawdę zbędne wypełniacze, bo ich ilości i tak są znikome na porcję a zabierają miejsce bcaa...
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6450 Napisanych postów 142414 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1123907
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 48 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1328
Z activlabu też Bcaa xtra jest fajne. Smak grejpfrut - super ale trzeba się przyzwyczaić. Przy pierwszej puszce troche plułem, ale w połowie już smak stał się bardzo dobry. No i efekt git.
Generalnie rozpuszczają się w wodzie tylko trzeba troche poczekać. Ja wsypywałem do szejka 30min przed treningiem i bezpośrednio przed piłem - już super rozpuszczone wszystko.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

TEST Nowego białka - ocena userów i opinie PODSUMOWANIE str 15

Następny temat

Kreatyna a trening cardio