SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odżywka białkowa w diecie wegetariańskiej

temat działu:

Wegetarianizm i weganizm - dieta, odżywianie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1017

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Banan z działu Odżywianie i Odchudzanie.
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 22
Cześć! Byłoby mi bardzo miło, gdyby ktoś pomógłby odpowiedzieć na moje pytania, ponieważ szukałam informacji w internecie ale nie znalazłam jasnych odpowiedzi.
Jestem wegetarianką, od dłuższego czasu jestem na cateringu pudełkowym. Ostatnio przeczytalam informację, że powinno się spożywać około 1 gram białka na 1 kg masy ciała. Podliczyłam ilość białka w mojej diecie pudełkowej i okazało się że dziennie spożywam około... 30/35 gramów białka, co jak się okazuje jest około połową mojego zapotrzebowania (ważę ok 56-57kg, nie mam dużej aktywności fizycznej, raczej małą). Czy dobrym pomysłem jest uzupelnienie mojej diety w odżywki białkowe? Jeśli tak, to o jakiej porze dnia byłoby najlepiej je pić? Czy w związku z tym, że do mojej diety włączyłabym kolejny, szósty posiłek powinnam zmiejszyc kaloryczność pudełek o te 200 kcal? Zależy mi na utrzymaniu wagi.
Dziękuję bardzo za pomoc!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 7832 Napisanych postów 80301 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678954
Witaj. Z tego co opisujesz to zdecydowanie Twoja dieta będzie słabiutka. Musisz wiedzieć , że diety deficytowe w prawidłowy rozkład makro a zarazem kaloryczność na dłuższa metę zadziałają odwrotnie .Mogą zaszkodzić sylwetce przy dużym wysiłku,nie chodzi tu tylko o białka mięśniowe i katabolizm, bo to twoje najmniejsze zmartwienie. Chroniczne niedożywienie prowadzi m. in. do zaburzenia pracy enzymów trawiennych czy gospodarki hormonalnej, więc lepiej uzupełnić braki .Te czynniki mogą mieć wpływ na słaby progres w procesie kształtowania sylwetki. Zdecydowanie możesz do uzupełnienia zakupić odżywkę . Stosujesz ja wg braków dietetycznych . Np w danym posiłku stwierdzasz , że masz deficyt białka to używasz odzywki.



Proponuje również ułożyć sobie dietę samodzielnie :
Zacznij od porządnego wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html  

Jeżeli Twoim celem jest utrzymanie wagi to stosujesz wyliczoną kaloryczność

http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.

http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.

http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie.

W rozkładzie makroskładników na początek przyjmujesz białko 2 g , tłuszcze 1-1,5 g na kg masy i reszta kalorii z węglowodanów


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2021-03-10 00:17:51
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Szacuny 23156 Napisanych postów 16172 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 258299
Poczytaj tematy podwieszone odnośnie odżywiania ( w tym dziale ) bo jak już zostało wspomniane wyżej to może to wyglądać słabo u ciebie , oczywiscie odzywka białkowa może byc bdb rozwiązaniem do uzupełnienia BRAKÓW w diecie jednak pamiętaj żeby nie bazować na samym prochu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 22
Dziękuję bardzo za odpowiedzi, zdecydowanie to bardzo dobre rady. Bardzo chciałabym zacząc gotować i sama układać sobie dietę.
Póki co jestem na pudełkach że względu na brak czasu na zakupy i gotowanie ale mam nadzieję że się to zmieni :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4978 Napisanych postów 69103 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710725
Sugeruję skupić się na ogóle diety, a nie na samym białku. Jeżeli jest to w Twojej diecie tak krytycznie mało, to podejrzewam, że jest to głodówka maksymalnie 1500 kalorii, to jest dość tradycyjne w dietach kateringowych. Nie spotkałem osobiście dobrej pod względem ilości kalorii, składników odżywczych i jakości produktów diety kateringowej. Zapewne są takie, ale w cenie powyżej 2000 złotych za miesiąc, bez weekendów.

Poza tym, jeżeli Twoim celem jest kształtowanie sylwetki, to zalecana ilość białka wynosi 2 gramy na kilogram masy ciała, a nie 1g.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3124 Napisanych postów 30302 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 290579
Ja bym nie dawał 2 g na kg, jeśli ktoś nie ma zbyt dużej aktywności fizycznej. 15-2 g są zalecane ale przy treningu siłowym

Odżywki jak najbardziej będą bardzo dobrą opcją uzupełnienia białka
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4978 Napisanych postów 69103 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710725
Zgadza się. Jeżeli ktoś nie trenuje siłowo pod kątem kształtowania sylwetki, to aż tyle nie jest konieczne. Spokojnie wystarczy w takiej sytuacji 1 gram białka na kilogram masy ciała. W sytuacji jednak, gdy braki są spore nawet to tej ilości, to jak najbardziej warto wprowadzić odżywkę białkową. Np. coś takiego:

https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Pro_Whey_908g_ _Shaker_GRATIS-opis41092.html

Polecam poczytać również na temat stosowania odżywki białkowej:

https://potreningu.pl/artykuly/bialko/odzywka-bialkowa--instrukcja-obslugi-4848
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3124 Napisanych postów 30302 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 290579
Sam kiedyś miałem epizod z dietą wegetariańską i dostarczenie 2 g białka na kg tylko z jedzenia było trudne albo wiązało się z problemami trawiennymi, dodanie WPC/ WPI bardzo pomogło
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jaki cel treningowy wybrać?

Wheya