SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Mniejszy ciężar, więcej powtórzeń = większa masa?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 48862

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 67 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 533
Ogólnie panuje zasada, że aby zbudować masę mięśniową, należy podnosić wielkie ciężary. Podobny efekt można jednak osiągnąć, stosując lżejsze obciążenie. Sekret sukcesu tkwi w wyciskaniu do utraty tchu.
Nie waga unoszonego ciężaru, ale ćwiczenie wykonywane do całkowitego zmęczenia jest najważniejsze dla budowy masy mięśniowej - twierdzą naukowcy z McMaster University w Kanadzie.

- Zamiast podnosić wielkie ciężary, lepiej wziąć się za coś znacznie lżejszego. Ciężar trzeba podnosić do chwili, gdy nie damy już rady dźwignąć ani razu. Praca nad masą mięśniową oznacza takie stymulowanie mięśni, by tworzyły się w nich nowe białka, więcej krwi dopływa do naszego mięśnia a wraz z krwią składniki odżyywcze, białko itp. Z biegiem czasu proces ten prowadzi do zwiększenia masy mięśniowej - przekonuje kinezjolog, Stuart Phillips.

Swoje założenia naukowcy sprawdzili eksperymentalnie. Ochotnikom polecono podnosić ciężary o różnej wadze, stanowiącej określony procent maksymalnej masy, jaką byli w stanie unieść. Największe obciążenie wyniosło 90 %., najmniejsze - 30 %. - To niewiele - mówi Phillips zauważając, że nawet 80-90-proc. ciężar ćwiczący unoszą zwykle od 5 do 10 razy, nim opadną z sił. Podczas doświadczenia badani unosili ciężarki 30-proc. co najmniej 24 razy, zanim poczuli wyczerpanie.
Proszę o komentarze i wasze opinie. Ile według was powinno być serii i ilep powturzeń?

Uczony jest człowiekiem, który wie o rzeczach nieznanych innym i nie ma pojęcia o tym, co znają wszyscy;(

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3879 Napisanych postów 45098 Wiek 165 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 338735
Witam



Tak naprawdę w kontekście rozbudowywania masy mięśniowej nie ufałbym w 100 % badaniom naukowym, tym bardziej że często się one zmieniają jak i zmienia się opinia ta temat treningu. Badania nie uwzględniają tego, iż organizm adaptuje się do poszczególnych wzorców, a więc lubi zmiany. Dlatego logiczny wydaje sie wniosek, że warto stosować zarówno mniejsze ciężary i większą ilość powtórzeń jak również te bardziej siłowe zakresy. To, że w teorii dany przedział powtórzeń jest lepszy nie znaczy, że mamy trenować tak samo cały rok.


Do hipertrofii niezbędne są 3 czynniki, takie jak:

1.Stres metaboliczny
2.Napięcie mechaniczne
3.Uszkodzenia mięśni


Trening więc powinien zawierać metody pomagające wywołać stres metaboliczny, a więc tutaj wyższe przedziały ruchów, serie łączone, dropsety...itd. jak również ćwiczenia typowo siłowe, gdyż im większy ciężar założymy tym większe będzie napięcie mechaniczne. I to jest prosta wiedza wynikająca nie tyle co z badań, ale wieloletniej praktyki i doświadczenia wielu trenerów z osiągnięciami.


Pozdrawiam

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1422 Napisanych postów 35562 Wiek 38 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 150829
warto podać odnośnik do publikacji, autorów tytuł etc
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 70678
to nie jest takie proste, przeciez jedna grupa miesniowa zbudowana jest z przewaga wlokien szybkokurczliwych, inna z przewaga wlokien wolnokurczliwych, czyli jedna grupa bedzie lepiej reagowala na wieksze obciazenia a mniej ruchow, druga na mniejsze ale wiecej ruchow.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2579 Napisanych postów 29964 Wiek 39 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 200182
http://www.sfd.pl/REGULAMIN_DZIAŁU_BADANIA_NAUKOWE.-t675836.html 
3

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 130 Napisanych postów 4177 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 43799
ja wierzę tylko amerykańskim naukowcom

a tak na poważanie, to raczej trudno ocenić, zbadać założenie tego badania, zbyt wiele czynników ma wpływ na wzrost masy mięśniowej
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 5422 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 45681
@sołtys W KiFie kiedyś podano i opisano trening, który opierał się na 100 powtórzeniach w jednej serii. Napisano tam także, że ten typ treningu jest w stanie stymulować włókna wolno i szybko kurczliwe, także nie tylko super naukowcy z NASA podają tego typu informacja. Nie chce mi się cytować artykułu, ale chodziło tam o to, że w pewnym momencie łapie nas załamanie, gdzie każde kolejne powtórzenie wykonywane jest z wielkim trudem, co stymuluje włókna szybko kurczliwe.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 70678
byc moze ale napewno nie lepiej niz wieksze ciezary bo wszyscy atleci by walili po 100 przysiadow np...a jednak tego nie robia...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2579 Napisanych postów 29964 Wiek 39 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 200182
bedą te linki do źródeł czy temat do kasacji?
1

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 67 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 533
http://www.musculardevelopment.pl/trening/art,240,trening-o-wysokiej-objetosci-lepiej-stymuluje-synteze-bialek-w-miesniach-od-treningu-o-wysokiej-intensywnosci-luty-2011.html
poczytajcie sobie też
http://aktywni.pl/aktualnosci/optymalny-trening-wydolnosciowy-cz1/
a podzieliłbyś się z nami wiezą drogi soltys88 jakie mięśnie są szybko a jakie wolno kurczliwe?

Uczony jest człowiekiem, który wie o rzeczach nieznanych innym i nie ma pojęcia o tym, co znają wszyscy;(

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 70678
http://bieganie.pl/?cat=16&id=175&show=1
lydki, przedramie to miesnie o przewadze wlokien wolnokurczliwych, natomiast np glowa przysrodkowa miesnia czworoglowego to glownie wlokna szybkokurczliwe.
Czytalem artykul, jestem ciekaw w takim wypadku czemu osoby robiace po 100-200 pompek nie maja super rozbudowanej klatki? A napewno gorzej niz osoby trenujace ze sztanga.

Zmieniony przez - soltys88 w dniu 2012-02-20 16:36:37
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49644 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Jak to ma być coś w stylu duża masa i mała siła (bo siły nie zbudujesz na zakresie 24 powtórzeń) to dzięki wielkie, ale nie skorzystam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dawkowanie HP

Następny temat

Cykl na kreatynie - działanie

FAME