SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Armwrestling,czyli siłowanie na rękę-trening i rady

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 32335

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30197
Robert Kennedy jest wydawcą "MuscleMag International" i autorem wielu książek o kulturystyce...udziela się on też na łamach miesięcznika "Muscle", w którym to kiedyś napisał o treningu armwrestlera.
Bob zajmował się siłowaniem na rękę w wieku 22 do 30 lat. Ważył wtedy około 85-90 kilo i siłował się na prawa rękę, używając wyjątkowej techniki. Pozwalał przeciwnikowi sprowadzić się do pozycji przegrywającej, gdy wierzch dłoni, nadgarstek i przedramię (prostowniki) były już w kontakcie z blatem stołu. W tym momencie eksplodował i podrywał rękę ze stołu i wykorzystując ciągle rosnącą sile pledu wykonywał łuk 180 stopni i przybijał przeciwnika.
Aby stać się tak silnym, że nikt nie mógł go pokonać, podczas sesji treningowych przeciwstawiał się dwóm facetom. Pomogło mu tez kilka przyrządów treningowych. Kładł np. przedramię w pozycji przegrywającej lub już po przybiciu, na blacie. W takiej pozycji chwytał ciężarek ważący od 25 do 35 kilo i robił krótkie, częściowe ruchy, unosząc rękę po 10- 15 cm ponad blat, w trzech lub czterech seriach po 12 ruchów. Tego ćwiczenia nie wykonuje się z pozycji normalnego unoszenia przedramion na biceps, ale z pozycji, w jakiej znajduje się ramie podczas pojedynku w pozycji przegrywającej ( lub już przybite). Pamiętajcie o tej różnicy!
Łączył tez ze sobą przy pomocy liny kilka krążków i doczepiał do tego uchwyt. Wykonywał pełny ruch, jaki trzeba wykonać przy siłowaniu, by wygrać, ciągnąc jednocześnie to obciążenie. Robił 3 lub 4 serie po 6 do 8 powtórzeń z ciężarem 55 kilo dodając 1.25 Albo 2.5 Kilo, gdy serie i powtórzenia przychodziły z łatwością. Czasem dołączał do tej maszynerii rozciągliwe gumowe paski, by zwiększyć opór w końcowej fazie ruchu, przy zbliżaniu się do pozycji wygrywającej, gdy ręka zbliża się do stołu.
Wielki Brian, Elliott, który sam był utytułowanym zawodnikiem w tej dyscyplinie,m powiedział raz, ze sekretem siłowania na ręce jest stała presja, stale napięcie. W tym względzie obciążenie i opaski uzupełniały to, co Bob sugerował- złap uchwyt, do którego przymocowana jest lina, opaski i ciężarek. Teraz z pionowej pozycji startowej, przechyl ramię w kierunku pozycji zwycięskiej tylko o 3 - 5 centymetrów. I wytrzymaj bez ruchu tak długo, jak będziesz tylko mógł. Już po kilku sekundach poczujesz silne rwanie a od tego momentu stałe napięcie, które się wytworzy, jest wspaniałym ćwiczeniem samym w sobie. Wypróbujcie je, a zobaczycie, jak siła aż rozsadza Wam ręce.
Mac Batchelor, największy z największych w tym sporcie, robił wszelkiego rodzaju unoszenia przedramion ze sztangielkami, a robił ich mnóstwo, np. unoszenie metodą Zottomana. Ponadto zginał jeszcze żelazne pręty różnej grubości, stopniowo je w czasie treningu zwiększając. Był też świetnym wioślarzem- wypróbujcie też te opcje treningu zwiększające siłę przedramion.
Inną, również bardzo skuteczna metoda jest trzymanie bardzo ciężkiego gryfu na wysokości kolan jak podczas blokowania rąk pod koniec martwego ciągu, przez 30 do 60 sekund.
Wykonując ruchy stymulujące siłowanie na rękę, takie jak te opisane powyżej, Wasz łokieć musi być doskonale stabilny podczas całego powtórzenia, nieważne czy w prawidłowym,czy trochę naginanym stylu.
Zawsze dokładnie się rozgrzewajcie zanim zaczniecie w ten sposób naciskać na łokcie i ramiona. Pamiętajcie, niezależnie od tego jak silne macie ręce, obręcz barkowa i stawy są zawsze bardzo wrażliwe.



Twardym trzeba być - jak kołek w dupie, a nie miętkim jak ta dupa...

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10682 Napisanych postów 45057 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
SOG dla Ciebie !!!!!!!!!

GRUBY-KAKTUS !!!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 294
Dzieki sizeXL!!! Ale troche dużo tego!!!

"Połowa Polski nas nie nawidzi a druga połowa to my" - kibice Legii

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 2194 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 16768
Tak Sog za poświęcenie.Mnie by się nie chciało.Pozdrowionka

Życie zaczyna się po piędziesiątce...w bicepsie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 123 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 903
sog 4You

"Wszyscy ludzie są braćmi, ponieważ posiadają taką samą duszę"
1

"Wszyscy ludzie są braćmi, ponieważ posiadają taką samą duszę"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30197
heh- wg mnie to najlepszy post jaki dalem- az dziw ,ze taki maly odzew

Nie można czynić postępów, trenując więcej niż potrzebuje tego organizm.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10682 Napisanych postów 45057 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Słyszałem, że dobrym ćwiczeniem jest wspinanie się po drabinkach - takich szkolnych - przy użyciu samych rąk. Co o tym myślicie?


--
Jurek
"Panie kierowniku, oczko mu się odlepiło, temu misiu"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30197
heh- raczej nie sprobuje- dadza mi banana i powiesza oponę

Nie można czynić postępów, trenując więcej niż potrzebuje tego organizm.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 719 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 9059
Yooreck, na tych drabinkach to tylko brzuch sobie poszorujesz. Jeśli już to należałoby korzystać z tzw. drabiny Bachara - drabinka sznurowa (zamiast liny lepsze są stalówki - nie rozciągają się) powieszona pod kątem ok. 45 st. szczebelki rozmieszczone co 30-40 cm. Wspinasz się na samych rękach (przy większej mocy co drugi lub co trzeci szczebelek). Ale żeby przydawało się to przy siłowaniu na rękę to nie słyszałem.

Bambo2

Bambo2

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 299 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 5335
SOG of course za poswiecenie

https://bundles.sfd.pl/../../buziaki/31.gif[/img]SFD RULEZZZZZZZZSFD RULEZZZZZZZZSFD RULEZZZZZZZZ[img]../../buziaki/31.gif" alt="" />

SFD RULEZZZZZZZZ

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 203 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4334
odswiezam

WięC chOdz poMaluJ móJ śWiAt nA ŻóŁtO i Na NieBiEsKo :)

żółte serce krew w błekicie Arka Gdynia ponad życie!!:D

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

NA MASE....

Następny temat

Trening Piotra Głuchowskiego