SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

dieta low carb na mase do oceny

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4767

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 837 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 12361
Pisałem jak dasz lepszej jakości białko to możesz zmniejszyć jego ilość.
Po "przebudowie" organizmu do spalania tłuszczy, nie będzie już tak spalana efektownie glukoza, a przetwarzana na triglicerydy i cholesterol. Ok 50-100g ww jest uważane za optymalne. Dłuższe stosowanie większych ilości ww w LOW CARB'ie przyczynia się m.in. do szybszego powstawania miażdżycy.

/pzdr.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2349 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8760
Sorry, ale mnie zainteresowało, Aleg. Low carb to dieta z niskimi węglami, więc skąd nagle "dłuższe stosowanie większych ilości ww"? I skąd ten cholesterol/glicerydy? Nie znam się na dietetyce, próbuję rozwiać wątpliwości i nie zrobić sobie krzywydy poprzez niewłaściwe odżywianie, więc proszę o odp ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 837 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 12361
Dla każda określenie "niska zawartość węglowodanów" może oznaczać różną zawartość węglowodanów. Dla jednego będzie to np 50g a dla drugiego 150g. Wystarczająca ilość to ok 50g ww(trzeba sobie ustalić własna dawkę ww przez określenie ciał ketonowych w moczu, jak jest za dużo to trzeba zwiększyć o 10-15g na dzień ww) by organizm nie musiał wytwarzać ciał ketonowych i glukozy z białek itp.
W LOW CARB'ie głównym źródłem energii są tłuszcze, wtedy węglowodany są spalane w bardzo małych ilościach, nadwyżka zostaje zmagazynowana przy udziale insuliny w tkance tłuszczowej(glicerydy/cholesterol) lub przetwarzana w szlaku pentozowym na glicerydy, później na cholesterol oraz efektem ubocznym jest wytwarzanie tlenu.