SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening siłowy, a spalone kalorie

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 29448

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 30 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1108
Wiem, że nie da sie udzielić pewnej odpowiedzi, bo to zależy indywidualnie od człowieka, ale ile w przybliżeniu można przyjąć, że spala się kalorii na godzine podczas treningu siłowego? Przykładowy mężczyzna, średnio zaawansowany, 80kg wagi, robi przez 60 minut trening FBW.

Będą to ilości bliżej 200kcal/h? 500kcal/h?
Wedle różnego rodzaju kalkulatorów www czy aplikacji treningowych (my fitness pal / endomondo) średnio intensywny trening siłowy dla 80kg mężczyzny to 460-500kcal na godzinę.

Z kolei paru znajonych z siłowni twierdzi, że w literaturze pisza bardziej o 200 kcal/godzine.

Macie jakaś wiedzę o tym? Nie bardzo wiem jak wliczyć swoje treningi w dziennie zapotrzebowanie na kalorie...




Zmieniony przez - czakk w dniu 2017-09-17 18:54:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4439 Napisanych postów 66261 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694658
Trening siłowy jest podstawą kształtowania sylwetki. Wiedzieć o tym powinny wszystkie osoby, które chcą zmienić coś w wyglądzie i estetyce swojego ciała. Jednak w sytuacji, gdy zgłębiamy się w wyliczenia, chcielibyśmy wiedzieć, ile kalorii spalamy w czasie danego rodzaju wysiłku, po to, aby policzyć dokładniej nasze zapotrzebowanie kaloryczne. W ten sposób będziemy wiedzieli, ile dokładnie kalorii musimy spożywać, aby osiągnąć określony cel. Czy jednak wyliczenia tak dokładne są istotne? Raczej nie. Nie musimy wyliczać dokładnie każdego rodzaju aktywności co do ilości spalanych kalorii. Istotne będzie w takiej sytuacji coś innego, czyli obserwacja organizmu.

Wystarczy wyliczenie naszego zapotrzebowania kalorycznego za pomocą dokładnego wzoru, który znajduje się tutaj: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych- Aktywność fizyczną w nim określamy w przybliżeniu. Jest to w zupełności wystarczające. Dopiero w praktyce obserwujemy nasze obwody ciała, co 1-2 tygodnie rano na czczo i na podstawie ich zmian korygujemy kalorie lub aktywność w diecie. Nie musimy liczyć każdej spalanej kalorii w czasie treningu.

Odpowiadając jednak na Twoje pytanie, to ilość spalonych kalorii w czasie godziny treningu siłowego zależna jest od kilku czynników. Np. objętości i intensywności treningu, długości przerw między seriami, adaptacji mięśni do wysiłku, tego, jak się odżywiamy itp. Z tego też względu nie określisz dokładnych wartości. Być może będzie to coś w granicach 350-600 kcal. Jest to realny wynik.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2274 Napisanych postów 6280 Wiek 46 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 130295
im dłużej cwiczysz ,tym stajesz sie bardziej efektywny i mniej energii potrzebujesz na wykonanie cwiczen ,tzw adaptacja
przyjmij jakies usrednienie i sie tego trzymaj , np 200,czy 300
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5180 Napisanych postów 59060 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 725936
To jest tak, że musisz na początku sobie ustalić jakieś zapotrzebowanie kaloryczne i później po prostu obserwować. W zależności od tego jak zmieni się kompozycja sylwetki.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3880 Napisanych postów 45102 Wiek 191 dni Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 338793
Mało który zawodnik liczy ile kcal spala na treningu Określ orientacyjny bilans kcal a później obserwuj organizm i odejmuj/dodawaj.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ocena planu

sosy