SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Leucyna - zwieksza anabolizm shake'a potreningowego o 16% (leucyna part 2)

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 11967

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez TomQ-MAG z działu Odżywki i suplementy. Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
Pierwsz cześć
http://www.sfd.pl/Leucyna__stymuluje_syntezę_białek_i_reguluje_poziom_cukru-t695397.html

Tutaj przedstawie ciekawe badanie pokazujące nie tyle sama leucynę - co traktującą ją jako dodatek do shake'a potreningowego zawierającego już bialko (+weglowodany).


Combined ingestion of protein and free leucine with carbohydrate increases postexercise muscle protein synthesis in vivo in male subjects

The present study was designed to determine postexercise muscle protein synthesis and whole body protein balance following the combined ingestion of carbohydrate with or without protein and/or free leucine. Eight male subjects were randomly assigned to three trials in which they consumed drinks containing either carbohydrate (CHO), carbohydrate and protein (CHO+PRO), or carbohydrate, protein, and free leucine (CHO+PRO+Leu) following 45 min of resistance exercise. A primed, continuous infusion of L-[ring-13C6]phenylalanine was applied, with blood samples and muscle biopsies collected to assess fractional synthetic rate (FSR) in the vastus lateralis muscle as well as whole body protein turnover during 6 h of postexercise recovery. Plasma insulin response was higher in the CHO+PRO+Leu compared with the CHO and CHO+PRO trials (+240 ± 19% and +77 ± 11%, respectively, P < 0.05). Whole body protein breakdown rates were lower, and whole body protein synthesis rates were higher, in the CHO+PRO and CHO+PRO+Leu trials compared with the CHO trial (P < 0.05). Addition of leucine in the CHO+PRO+Leu trial resulted in a lower protein oxidation rate compared with the CHO+PRO trial. Protein balance was negative during recovery in the CHO trial but positive in the CHO+PRO and CHO+PRO+Leu trials. In the CHO+PRO+Leu trial, whole body net protein balance was significantly greater compared with values observed in the CHO+PRO and CHO trials (P < 0.05). Mixed muscle FSR, measured over a 6-h period of postexercise recovery, was significantly greater in the CHO+PRO+Leu trial compared with the CHO trial (0.095 ± 0.006 vs. 0.061 ± 0.008%/h, respectively, P < 0.05), with intermediate values observed in the CHO+PRO trial (0.0820 ± 0.0104%/h). We conclude that coingestion of protein and leucine stimulates muscle protein synthesis and optimizes whole body protein balance compared with the intake of carbohydrate only.

http://ajpendo.physiology.org/content/288/4/E645.full

8 mlodych,niewytrenowanych mezczyzn uczestniczylo w testach (trening nóg) oddzielonych od siebie minimum 7dni,
gdzie spozywali w okresie po treningu:
-węglowodany (w sumie 0.3g ww/kg/h (50% glukoza + 50% maltodextryny))
-weglowdany + bialko (j.w. + 0.2g/kg/h hydrolizatu bialka)
-węglowodany + bialko + leucyne (j.w. + dodatek leucyny w ilosci 0.1 g·kg-1·h-1)

spozywali 3ml napoju/kgmc co 30min,przez okres 6h

na litr napoju:




wyniki:

poziom insuliny



CHO +19%
CHO+PRO +77%
CHO+PRO+Leu +240%

poziom aminokwasów (leucyna,fenyloalanina,tyrozyna):




poziom leucyny
CHO -9
CHO+PRO +46
CHO+PRO+Leu +468mmol·6 h·liter-1


poziom wszystkich EAA we krwi:




metabolizm białek (calego organizmu) przez okres 6h:




szybkość syntezy białek mięsniowych:



CHO +0.061%/h
CHO+PRO +0.0820%/h
CHO+PRO+Leu +0.095%/h


Jak widac - nawet spozywajac juz bialko (+weglowodany) a dodając leucynę jeszcze bardziej mozna przyspieszyć syntezę białek mieniowych -> o dodatkowe ~16%!


.............a jakby tak dodawać leucyne do kilku posiłków w ciągu dnia?
Z resztą - od wielu lat motyw obserwowany na amerykańskich forach.

Zmieniony przez - solaros w dniu 2011-05-31 03:18:07

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 3287 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 22857
Zatem najlepiej dorzucić leucynę do gainera o wysokiej zawartości białka?
W teście brały udział bardzo duże ilości dodatkowej leucyny.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10765 Napisanych postów 46881 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
to fajnie bo ja z 3 miesiąc biorę leucynę i jestem zadowolony może kiedyś zwiększę dawkę bo biorę 10g dziennie,i tu pytanie do autora tematu czy branie 20 g leucyny dziennie nie było by przesadą dłuższy czas oczywiście .

Zmieniony przez - comey w dniu 2011-05-31 11:54:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
podziel to na dawki 5g
i przedewszystkim o okresie okoloteningowym (przed/po)
jak rowniez np. do sniadania - anaboliczne sniadanie
+ do kolacji

ja w najblizszej przyszlosci mam zamiar przetestowac ale musz ekupic kapsy
proch z samej leucyny nie nadaje sie do picia
a kapsy to nie problem

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 36567 Wiek 24 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 114022
Ja bez problemu popijałem czystą leucynę wodą ;)

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
to kozak jestes
ja swego czasu - kilka lat temu - mialem leucyne z pewnej firmy (jedne z pierwszych na rynku-juz nie ma tego produktu a firma zmienila logo,z reszta nie wazne)
mialem lykac 10-12kaps po treningu
a ze pojecia nie bylo zbytnio ze sama leucyna goowna da (cos tam da) - wiec lykalem sama
zwykle 5-6kaps mi stawal w gardle i za huhu nie chcialo dalej isc
przez nastepna godzine - do momentu zjedzenia - jak kaszlalem to wszystko dookola zaplute mokrym prochem

potem pomyslalem skoro i tak prawie proch w sumie lykam to kupie czysty proch
do dzis lezy jakies 200g w szafce
nie za bardzo sie nadaje do wypicia

kapsy-si
tabletki juz gorzej ale jeszcze daja rade
bcaa smakowe-si
bcaa natural/leucyna natural-za cholere nie daje rady


co do samej leucyny - nie ma co ukrywac ze najwazniejszy aminokwas na chwile obecna
im wiecej - tym lepiej
ale trzeba pamietac o reszcie
jesli prezd treningiem to eaa tudziez bcaa
jesli na treningu to tak samo - bcaa/eaa (jednak ze wskazaniem na bcaa - ale to zalezy od wielu czynnikow - np. czy mielismy posilek przed,czy tez nie,jesli tak to jaki itd.)
A po treningu juz koniecznie eaa/bialko!
nie bcaa
nie sama leucyna

Oczywiscie mozna spekulowac czy jest sens dodawania bcaa zamiast np. 2 porcji eaa

Jedno jest pewne - potrezbne sa wszystkie eaa ale tez neaa!
Ale neaa organizm sam sobie wytworzy - wiec my musimy spozyc eaa - bo eaa nie jest w stanie sobie sam wytworzyc.

I teraz rodzi sie pytanie - czy lepiej eaa czy moze lepiej bialko?
Spozywajac bialko - dostarczymy wszystkich aminokwasow - zarowno eaa jak i neaa - i tym samym pomimo tego ze tych eaa bedzie mniej na porcje (zalezy jaka porcja jeszcze) spozyjemy je razem z neaa wiec oszczedzimy eaa


Tak czy siak - dodatek leucyny ma sens.
Leucyna aktywuje mTor - wiec im wiecej tym lepije - ale przy obecnosci eaa w tym samym czasie.

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 603 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 5982
Mam pytanko po treningu pije bialko(izolat)+wegle jest sens do tego dodawac BCAA(bo akurat posiadam) czy lepiej dokupic czysta leucyne??
I jak juz brac leucyne to przed i potreningu??

Zmieniony przez - Skibeks w dniu 2011-05-31 21:41:32
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
opcji jest wiele
napisze tak - bcaa/leucyna dodatkowa nie zaszkodzi
jak pokazuje badanie kilka linkow nizej - nawet przy sporym spozyciu bailak dodatek bcaa przydaje sie
choc - imo - jesli juz masz bialko a zastanawiasz sie co - to jednak leucyne!

co innego jesli nie masz nic i sie zastanawiasz - to mozna poglowkowac - choc i tak te dwa pewnie bralbym

pamietaj ze wszystkie eaa sa konieczne do syntezy (miesien sklada sie zarowno z eaa jak i neaa (endogenne - ale te sam sobie organizm zrobi)
wiec danie samych bcaa po treningu nie bedzie tak efektywane - a jesli to pierwszy posilek tego dnia to wogole nie bedzie efektywne - bo bedzie brak pozostalych eaa!

wiec czy dasz bcaa/leucyne to juz kwesta dyskusyjna
choc teraz analizujac sam wplyw bcaa vs leucyna - co jest wazniejsze?
leucyna!
a ze masz juz bcaa w bialku (ktore spozywasz\ po treningu) - tak wiec odpowiedz chyba jest jasna co dokupic



no chyba ze zalezy Ci na jakims antykataboliku - pitym przed/na treningu - to wtedy bcaa jak nic!

.............na pewno nie hmb



pozdro

Zmieniony przez - solaros w dniu 2011-05-31 21:50:06

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 182 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4781
Od jakiegoś czasu zastanawiam się właśnie czy dodawanie leucyny do 1-2 posiłków w ciągu dnia podniosłoby jego anaboliczność w takim stopniu by się to po prostu opłacało.. Wydaję mi się, że najsensowniej będzie dodać do śniadania ok.5gr, do szejka potren i do następnego posiłku potren również po 5gr. Co o tym sądzicie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 603 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 5982
Moze to nie ten temat ale kiedys kolega ktory skonczyl kulturystyke i fitness na awf bialapodlaska mowil mi ze na jakims wykladzie mowili im ze kreatyna+hmb daje duze lepsze dzialanie. Mowil ze testowal na sobie i faktycznie zauwazyl lepsze dzialanie.

Wracajac do tematu mam diete carb cycling a treningi mam po 3 posilku przed treningiem jem ryz braz+200g piers+warzywa+oliwa jest sens brac bcaa przed treningiem albo w trakcie?? Trening ciezki bo FBW 15-10-5

Zmieniony przez - Skibeks w dniu 2011-05-31 22:00:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
panowie - ale to ani nie temat ani nie dzial na pytania typu
jak ma wygladac dieta
czy
ile g bcaa mam zjesc


....no nistety - faftaq juz o tym pisal - nie chcemy aby smietnik sie zrobil jesli kazdy zacznie zadawac pytanie odnosnie swojej osoby

co innego napisac czy lepije bcaa czy leucyne

a co innego pytania dotyczcace wlasnej osoby!

macie pytanie - zrobcie temat w odpowiednim dziale,ktos pomoze - ew. dajcie wtedy tutaj samego linka


mam nadzieje ze to zrozumiecie

pozdro

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

BCAA - obniżają bolesność mięśni (DOMS)

Następny temat

BCAA + białko - przydatność BCAA podczas sporego spozycie białka

Zestaw 1