SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

BCAA-przed czy po treningu???

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 108469

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 160 Wiek 24 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11500
Witam, mam pytanko, otóż niewiem kiedy brać BCAA przed czy po treningu???(mam możliwość brania tylko jednej porcji)i ile brać kapsułek jeśli w jednej kapsułce jest 1000 mg BCAA.

Prosze o szybkie odpowiedzi

Pozdro
bartek9009
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 2111 Napisanych postów 14749 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 270892
BCAA to skrót od angielskich słów Branched – Chain Amino Acid, co oznacza aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach. Do aminokwasów tych zaliczamy L-leucynę, L-walinę i L-izoleucynę. Wszystkie trzy zaliczamy do tak zwanych aminokwasów egzogennych. Oznacza to, że musimy dostarczyć je z zewnątrz, gdyż nasz organizm nie wytwarza ich samodzielnie.

W przeciwieństwie do pozostałych aminokwasów BCAA charakteryzują się specyficzną budową chemiczną oraz specyficznym metabolizmem. Aminokwasy te metabolizowane są głównie w mięśniach, a nie w wątrobie.
BCAA to jednocześnie najczęściej polecany, a zarazem krytykowany i wyśmiewany suplement.

W jaki sposób działa BCAA?
Istnieją dowody w postaci wyników badań naukowych, iż stosowanie BCAA może:
• zmniejszyć nasilenie procesów katabolicznych w obrębie tkanki mięśniowej,
• przyspieszyć odnowę powysiłkową pobudzając proces syntezy białek mięśniowych,
• zmniejszyć zmęczenie ośrodkowe ograniczając przenikanie tryptofanu do mózgu,
• zmniejszyć bolesność powysiłkową,
• wspomóc spalanie tłuszczu
Aminokwasy rozgałęzione mogą stanowić alternatywne paliwo dla mięśni w momencie kryzysu energetycznego. Spożycie aminokwasów rozgałęzionych przed wysiłkiem fizycznym dostarcza „alternatywnego surowca energetycznego” i zabezpiecza tym samym białka mięśniowe przed rozpadem.

Podczas intensywnego treningu spada poziom glikogenu oraz BCAA w mięśniach. Zmniejszenie stężenia BCAA w mięśniach sprawia, iż do mózgu dociera więcej tryptofanu. W konsekwencji prowadzi to do wzrostu stężenia serotoniny, która odpowiedzialna jest za pojawienie się uczucia zmęczenia i senność. Dostarczenie rozgałęzionych aminokwasów hamuje transport tryptofanu do mózgu i zapobiega zmęczeniu, pozwalając na wydłużenie czasu trwania treningu.
Dotychczasowe badania nie wykazały skutków ubocznych u zdrowych osób stosujących suplementację BCAA. Stwierdzono, iż przyjmowanie preparatu w zalecanych dawkach jest bezpieczne.

Proponowane dawkowanie to przyjęcie porcji około 10-15g (w zależności od wagi danej osoby) na około 30 minut przed rozpoczęciem treningu, szejk można wzbogacić również o węglowodany.

Po treningu siłowym największe znaczenie ma białko, a dokładnie aminokwasy, z których się składa.

Po treningu niezbędny będzie cały pakiet aminokwasów, z tego względu najlepiej sprawdzi się wówczas odżywka białkowa lub posiłek, w którym znajdzie się źródło pełnowartościowego białka. Dobrymi opcjami są drób lub wołowina. Sprawdzić może się również ryba lub jajka.
W posiłku powinny znaleźć się również węglowodany, które wpłyną na insulinę, a ta nasila transport aminokwasów i glukozy do komórek mięśniowych.

Podsumowując, BCAA polecam stosować przed treningiem. Natomiast po treningu najlepiej sprawdzi się odżywka białkowa z bananem lub posiłek ze źródłem pełnowartościowego białka i dodatkiem węglowodanowym, przykładowo pierś z kurczaka z białym ryżem.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 2969 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 26817
to jak masz mozliwosc brania tylko jednej porcji to bierz przed trenigiem.. a po trenigu pij białko

1g bcaa w kapsółce.. a bierze się 1g/10kg masy ,wiec sobie policz.. bo nie wiem ile ważysz..

ja jestem na masie i nie raz jak po trenigu idzie jazda na rowerku to łykam 5g bcaa ,a waze 100kg czyli troche mniej niz powinienem.. ale to tylko dodatek.. jak robiłem rzeźbe to brałem 8g przed i 8g po

w jakim celu te BCAA bierzesz ?

pozdr.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 38 Napisanych postów 4066 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 45993
jezeli fundusze/mozliwosci pozwalaja

jedynie na jedna porcje

bierz od razu po treningu 10g

moze byc i wiecej

chociaz widze ze na twoim poziomie zaawansowania

lepszym rozwiazaniem bylo by bialko WPI/mieszanka

DORADCA DZIAŁU ODŻYWKI I SUPLEMENTY
NIE WIESZ JAKIE SUPLEMENTY KUPIĆ? PORADY NA PRIV!!
NA gg TYLKO POWAŻNE PYTANIA!!!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 160 Wiek 24 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11500
King_Odin odpowiedz, bo widzę, że są różne odpowiedzi.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 9317 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 45818
ja biorę też jedną porcje BCAA przed treningiem po treningu carbo+białko
1

PRO MODERATOR DZIAŁU

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 36567 Wiek 25 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 114022
niestety zdania będą podzielone.

ja jeśli miałbym wybierać to wziąłbym przed treningiem, a po treningu jakieś węgle+białko.

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 160 Wiek 24 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11500
Jabi i King włączcie się do dyskusji please
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 160 Wiek 24 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11500
Ok dzięki, tylko powiedz mi czy dobrze jest to rozpisane:

DT
Rano 4caps mono
Przed treningiem 6tabl BCAA
Po treningu 4 caps mono +50gcarbo+50g Profi Whey mass

Prosze o szybkie odpowiedzi bo musze spadać
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 36567 Wiek 25 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 114022
ok

ale carbo możesz wywalić po treningu

btw: tamten temat skasowałem, tu możesz pytać sie o wszystko

Zmieniony przez - King_Odin w dniu 2008-01-17 10:36:22

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 160 Wiek 24 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11500
Czemu carbo po treningu wywalić???????
Przeciez są to węgle proste
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 160 Wiek 24 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11500
Prosze King odpowiedz szybko bo musze isc
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Olimp Gain Bolic...

Następny temat

cykl do oceny

WPC zestaw