SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak wycisnąć 100 kg na ławce?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1648

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 290
Witajcie, jestem Paweł, na siłownię chodzę 3 miesiące.
Chciałbym wycisnąć na klatę 100 (aktualnie 95 kg- 1 powtórzenie) Przez pierwsze 2 miesiące rekord wzrósł z 60 do ok 90 kg. Przez ostatni miesiąc niewiele się zmieniło. Biorę: kreatyna (po treningu) przedtreningówkę, BCAA+ (przed treningiem). Ćwiczę na ławeczce (opuszczam, trzymam 3 sek, podnoszę do połowy, trzymam 3 sek, do samej góry) 75 kg, 10 powtórzeń. Francuz, triceps przy wyciągu; na maszynie, wszystko na maksa, wzorowo technicznie. Poza tym ćwiczę wszystko inne, całe ciało (nogi też) i boks.
Co mogę dodać, poprawić?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3655 Napisanych postów 44681 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 335666
Witam


Tak naprawdę 100kg to nie jest jakiś wygórowany wynik, więc nie powinno sprawić trudności dojście do tego ciężaru. Ile to zajmie ? Trudno powiedzieć, gdyż wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji i tego z jakiego pułapu zaczynamy. Niektórzy mają to po kilku miesiącach regularnych treningów, inni z kolei muszą sumiennie przepracować conajmniej kilkanaście miesięcy. Co stanowi podstawę sukcesu ? Przede wszystkim odpowiednia technika. Może opiszę w podpunktach kilka kluczowych kwestii.


1. Odpowiednia pozycja ciała. Pamiętaj, że łopatki powinny znajdować się w retrakcji, zaś klatkę należy wypiąć i wbić barki wraz z głową w ławkę. To tworzy lekki mostek, który jest niezbędny jeśli chcemy wyciskać dużo, bezpiecznie i angażować przy tym mięsnie piersiowe. Dolny odcinek pleców zawsze znajduje sie nad ławką.

2.Odpowiednia trajektoria sztangi. Niestety wiele osób prowadzi łokcie zbyt szeroko, przez co nie angażujemy w tak dużym stopniu tricepsów, które są silnymi prostownikami stawu. W przypadku kulturystycznej techniki przeciążamy również kompleks barkowy, co często kończy się przykrą kontuzją.


Pozdrawiam

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 15579
Trenowac cały czas, wszystko przyjdzie z czasem. Nie rzucac sie na chama i rwać. I spokojnie dokładać ciężaru po 2,5kg np.


Zmieniony przez - Tejo123 w dniu 2018-01-06 16:44:22
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1241 Napisanych postów 2606 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 260303
Mozesz dorzucic do treningu pompki bardzo wąsko recę i ok 5 serie po 20-25 powtorzen i po ok miesiacu sprobuj pocisnąc te setke.
No i nie próbuj co tydzien wyciskac na maxa tylko odczekaj jakis czas i wtedy zaatakuj sztange


Zmieniony przez - Amg27 w dniu 2018-01-06 16:57:40
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 377 Napisanych postów 37452 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 126297
...to jest jeszcze dzial dla zaawansowanych...

Jak będziesz ćwiczył nadal w ten sposob, z zatrzymaniami, wogole tak jak napisałeś to nawet możesz się cofnąć...


Zmieniony przez - apokalipsa w dniu 2018-01-06 21:24:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 290
Serio? Tydzień temu na kanale agresywna masa oglądałem, aby właśnie zatrzymywać, żeby mieć większą siłę :O
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 377 Napisanych postów 37452 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 126297
Jako metoda uzupełniająca/wspomagajaca i we wlasciwym treningu, czasie i "miejscu" pewnie tak, jednak w Twojej sytuacji watpie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 21 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 290
apokalipsa
Jako metoda uzupełniająca/wspomagajaca i we wlasciwym treningu, czasie i "miejscu" pewnie tak, jednak w Twojej sytuacji watpie


W takim razie będę wykonywał płynny ruch, dzięki za pomoc. :) Myślałem, że robię dobrze, skoro rekord w 2 miesiące wzrósł o 30 kg :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 377 Napisanych postów 37452 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 126297
Pierwsze to nie cwicz jednostajnie, drugie to dostosuj plan do swojego stażu i stopnia rozwoju, trzecie to uloz porządny kompletny plan a czwarte to nie spiesz się i nie mysl za dużo jak być szybko silnym i wielkim...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 909 Napisanych postów 4462 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 125364
Tak długa faza negatywna to trening hipertroficzny, na kiego to zatrzymanie w połowie ruchu na tyle sekund?

Zamiast słuchać 5-minutowych filmików jakichś szajbniętych jutuberów z bożej łaski sugeruję poczytać jakąkolwiek porządną książkę o treningu siłowym, jakiegokolwiek ogarniętego trenera/zawodnika sportów siłowych to wiele rzeczy się przejaśni w głowie

Zacznij normalnie ćwiczyć 3-4 serie 6-8 powt wycisku na klatę zaczynając od zaniżonych ciężarów i progresować stopniowo, systematycznie. Rozłóż sobie progres na 12 tygodni - tak często rozpisuje plany Christian Thibaudeau - i stówa pójdzie jak znalazł

Ale swoją drogą pytanie rzeczywiście nie do tego działu ;)


Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2018-01-06 21:57:56

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 360 Wiek 29 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 61803
Zap*****lać , rob 5-6 seri od 9 do 1 powtorzenia w ostatniej serii siła pojdzie .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 9313 Napisanych postów 113371 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1365044
Nie wiem co się tak spinasz, trenujesz 3 miesiace i upatrujesz tą liczbę 100 kg jakby była jakas magiczna. jak teraz takie masz osiągi to za jakiś czas przebijesz granice 100 kg.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czy ten plan jest optymalny dla mnie?