SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Balsen 1 :skonfrontować moją zakurzoną wiedzę z nowościami :)

temat działu:

Po 35 roku życia

Ilość wyświetleń tematu: 1164

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 272 Wiek 43 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1880
Kurcze,

46-latek zmarł w toalecie poznańskiej siłowni

szczere kondolencje dla rodziny.

Jednocześnie też jestem tematem zainteresowany, bo właśnie wracam do aktywności sportowej,a wiek podobny i ponad 12 lat przerwy po zaledwie 4letniej przygodzie z siłownią.
Będę mógł jeszcze kiedyś ćwiczyć na full? Czy powinienem już być ostrożny do końca życia?
(nadwaga 20kg około), podniesione ciśnienie jadę na Telmizek (40mg) co drugi dzień i powyżej 88 dolnego chyba nie mam.

Pozdrawiam




Zmieniony przez - Balsen1 w dniu 2021-11-09 09:53:17

Zmieniony przez - Balsen1 w dniu 2021-11-09 09:54:28
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8079 Napisanych postów 28576 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 718661
Balsen-musiałem ci zmienić temat-bo ten pierwotny był fatalny i nie na miejscu.

Jezeli aktualny ci nie odpowiada-napisz jaki chcesz-i zmienimy .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 186 Wiek 25 lat Na forum 259 dni Przeczytanych tematów 1624
Cześć,

Zacznij powoli od jakiegoś FBW, może push pull legs. Zobacz jak sie będziesz czuć. Przy problem z ciśnieniem, uciąłbym lekko kcal, a najlepiej udał się do dietetyka, który rozpisze CI prawidłowo dietę.

Co do treningów, zobaczysz z czasem jak sie czujesz i czy możesz mocniej cisnąc, każdy organizm jest inny.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 60 Wiek 187 dni Na forum 191 dni Przeczytanych tematów 1391
Balsen1
Kurcze,

46-latek zmarł w toalecie poznańskiej siłowni

szczere kondolencje dla rodziny.

Jednocześnie też jestem tematem zainteresowany, bo właśnie wracam do aktywności sportowej,a wiek podobny i ponad 12 lat przerwy po zaledwie 4letniej przygodzie z siłownią.
Będę mógł jeszcze kiedyś ćwiczyć na full? Czy powinienem już być ostrożny do końca życia?
(nadwaga 20kg około), podniesione ciśnienie jadę na Telmizek (40mg) co drugi dzień i powyżej 88 dolnego chyba nie mam.

Pozdrawiam





Zmieniony przez - Balsen1 w dniu 2021-11-09 09:53:17

Zmieniony przez - Balsen1 w dniu 2021-11-09 09:54:28


Proszę się nie sugerować bezużytecznymi postami z onetów, interii itp. Brak jakiegokolwiek kontekstu w danej sytuacji.

Odpowiadając na Pana pytanie:

KAŻDY człowiek powinien być w ruchu, całe życie. Już od dawna WHO zaleca aktywność fizyczną w postaci treningu oporowego i wydolnościowego. To co nas zabija to przede wszystkim siedzący tryb życia i syfiaste żarcie. Czy będzie możliwość ćwiczenia na full? Trudno powiedzieć, ale jako przykład może służyć Charles Staley, który w wieku 55 lat pobił swoje rekordy siłowe (a trenował ładnych kilkadziesiąt). Oprócz aspektów sylwetkowych i siłowych, proszę pomyśleć o treningu, jak o lekarzu. Zawsze taniej, skuteczniej i lepiej jest zapobiegać niż później leczyć.

Im dalej w las, tym człowiek paradoksalnie bardziej potrzebuje treningu. Wiadomo, że coś czego nie robimy z czasem zanika ze względów adaptacyjnych. Przykładowo, jeśli ktoś nie wykonuje wariacji przysiadów, niech nie oczekuje, że na starość sam w stanie z kibla czy kanapy przed TV ;)

Na początku po tak długiej przerwie proszę podejść do tematu, powoli i systematycznie. Trening całego ciała, ćw. globalne, regularne wdrażania i wprowadzenie wielopłaszczyznowej pracy w oparciu o wzorce ruchowe.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10715 Napisanych postów 28615 Wiek 73 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1114838
Tak jak wyżej napisali moi poprzednicy - trening zawsze potrzebny.
Ostrożnym trzeba być zawsze a tylko trening na miarę naszych aktualnych możliwości przyniesie widoczne efekty.
Zakładaj tu swój dziennik treningowy i walcz o swoją przemianę (podobnie jak ja )
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2284 Napisanych postów 2701 Wiek 55 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 33245
Proponuję nordic walking na początek i piszę to na poważnie. Potem w miarę możliwości zdrowotnych coraz więcej i mocniej.

Olek Walczy
http://pomocdlaolka.blogspot.com/ 
przekaż 1% podatku

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 272 Wiek 43 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1880
nie dałem rady, zrobiłem d dni FBW i już jestem na splicie, ale pilnuję się z ciężarami. Macham po 20x w jednej serii bez maxa - jakieś 70% mocy. Tego będę się trzymać z 3 miesiące. Mam nadzieję że układ hormonalny rozrusza regeneracji żył i tkanek - tętniaka, czy wylewu bym nie chciał.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 272 Wiek 43 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1880
Ćwiczę 5x w tygodniu:)

Ups, sorki za 2 posty. Wyżej nie udało mi się napisać że dwa dni*


Zmieniony przez - Balsen1 w dniu 2021-11-09 14:53:29
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10715 Napisanych postów 28615 Wiek 73 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1114838
Balsen1
Ćwiczę 5x w tygodniu:)

Ups, sorki za 2 posty. Wyżej nie udało mi się napisać że dwa dni*
Trening 5x w tygodniu to dosyć dużo (dla pracujących to chyba za dużo - jeśli nie są zdeterminowani do szybkich osiągnięć).
Zakładaj temat i będziemy wspólnie działać!
Ciekawe co tam robisz każdego dnia na swoim treningu
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8079 Napisanych postów 28576 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 718661
Ruszaj z dziennikiem treningowym-może byc ten temat,tylko ci tytuł zmienimy na cos optymistycznego .
Zapraszam też do ciekawego konkursu-inealna sprawa na poczatek takze-bo beda konkretne zadania do zaliczenia,obejmujace praktycznie wszystkie mieśnie i ich atrybuty.

https://www.sfd.pl/Konkurs_funkcjonalny_:East_West_Rally_2021_2022-t1215081.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 272 Wiek 43 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1880
no to.... za jakieś 10 dni kończę drugi miesiąc. Wczoraj miałem pierwszy trening na 100% - żadna żyłka nie pękła:). W tym dziale mam założyć dziennik, czy w dziennikach dla początkujących? kiedyś tam miałem.

Mam pytanie. Wczoraj rozmawiałem z kumplem o treningu redukcyjnym. Poinformował mnie, że już obecnie nie uważa się, że areoby i HIT z beztlenówką jest wymagany do redukcji, a ujemny bilans i zwyczajny trening wystarczy. Zwyczajny trening w tym sensie, że nie muszę redukować ciężaru by zrobić więcej ruchów i ogólnie bardziej po siłowni biegać niż przemieszczać się z wypiętą klatą:)

Tak ponoć wyważano z 10 czy 15 lat temu. Jest tu gdzieś jakiś art, z mitami i informacjami jak ćwiczyć, dobierać ciężar, do kiedy technika, a kiedy większy ciężar jej kosztem itd.

Chciałbym skonfrontować moją zakurzoną wiedzę z nowościami, no i przypomnieć sobie podstawy.



Zmieniony przez - Balsen1 w dniu 2021-12-21 14:17:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10715 Napisanych postów 28615 Wiek 73 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1114838
Załóż dziennik tutaj i będziemy dzielić się informacjami.
Aeroby i Hit nie są konieczne do redukcji ale mogą być pomocne.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wymioty po odżywce typu Gainer i mleku

Water