SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

rozciąganie

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 2216

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 416
W książce Oliviera lavaya - "Trening siłowy bez sprzętu" jest napisane że ~"w dni odpoczynku od rzeźbienia muskulatury wykonuj pełne sesje stretchingu, przestrzegając podanej kolejności ćwiczeń" ten fragment zaprzecza waszej teorii o tym żeby robić przerwy. Chciał bym dodać że nie jest to amatorska książka tylko w 100% profesjonalna. autor dodał również żeby w pozycji do osiągania szybkich efektów wytrzymać 30-60 sek więc jakie jest wasze zdanie na ten temat ? chodzi mi o rozciąganie pod wysokie kopnięcia. czy ta metoda jest dobrym rozwiązaniem ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
OloKK www.olokk.pl
Ekspert
Szacuny 119 Napisanych postów 34575 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 195972
Książka dotyczy treningu dla kulturystów a nie dla fajterów czy gimnastyków, więc i zasady są inne.

Jedna kwestia, kiedy rozciągasz się dla sprawności, poprawienia ruchowości a inna, jeśli robisz to w sposób ekstremalny, dla kopania wysokich kopnięć.
Podobnie jak zupełnie inne zasady dotyczą treningu amatorskiego typu 50 pompek i podciąganie z rana, a inne wyczynowego treningu siłowego

OLIMP ENG-PL TRANSLATOR:
2 capsules 3 times daily = 4 kapsułki 3-4 razy dziennie

http://facebook.com/olokk
http://olokk.pl  http://bng-studio.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
wirda Taekwondo Coach
Ekspert
Szacuny 191 Napisanych postów 4979 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 35914
Książka jest bardzo dobra i znajduje się w mojej osobistej "bibliotece trenera" ale tak jak powiedział OloKK dotyczy zupełnie innego rodzaju treningu i do innych osób jest skierowana.

Trener PoTreningu.pl
AdrianIwanowski.eu

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 416
tak tylko nie lepiej na początek się porozciągać i zbudować trochę masy ? w książce jest opisane że jest ona uniwersalna i jest dobrym treningiem przy sw
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 421 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 11220
Znam tą książkę i nie jest do końca uniwersalna. To książka skierowana dla ludzi co chcą w domowych warunkach poprawić swoją kondycję i gibkość. Rozciąganie statyczne przed treningiem siłowych to nic dobrego - większe ryzyko kontuzji, mniejsza siła itd. Autor tam zaleca stretching przed/ po treningu i nietreningowe.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 416
czyli rozciągać się tylko po treningu i gdy niema treningu to po rozgrzewce tak ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
OloKK www.olokk.pl
Ekspert
Szacuny 119 Napisanych postów 34575 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 195972
Tak.

OLIMP ENG-PL TRANSLATOR:
2 capsules 3 times daily = 4 kapsułki 3-4 razy dziennie

http://facebook.com/olokk
http://olokk.pl  http://bng-studio.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 60 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 526
@Zeus96

Co do Twojego pierwszego posta, rozciąganie można rozumieć na dwa sposoby:
1 rozluźnianie napiętych mięśni
2 pogłębianie >maksymalnego< zakresu ruchu

i tak jak to już zostało wyżej napisane służy to różnym celom. Po treningu siłowym delikatne rozciąganie i rozluźnianie mięśni ma przeciwdziałać jego skracaniu. Natomiast rozciąganie mające pogłębić maksymalny zakres ruchu np izometryczne jest dodatkowym obciążeniem i powinno być traktowane jako kolejna jednostka treningowa którą uwzględniasz planując regeneracje.
Inna sprawa to fakt iż jeśli zależy Ci na wysokich kopnięciach, powinieneś skupić się na rozciąganiu dynamicznym, statyczne traktując jako uzupełnienie. Jednym słowem, chcesz wysoko kopać, skup się na kopaniu a nie statycznym szpagacie.

Siła bez sprawiedliwości to przemoc. Sprawiedliwość bez siły to nieudolność.

http://www.capoeira.wloclawek.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 416
tylko nie widzę sensu bez rozciągania statycznego ponieważ jestem bardzo słabo rozciągnięty i zależy mi na pogłębieniu gibkości a w późniejszym czasie na kopaniu. Wydaje mi się że bez gibkości nie ma kopnięcia np "mawashi geri" do którego myślę potrzebne jest dobre rozciągnięcie statyczne.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 60 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 526
Znam wielu ludzi którzy kopią powyżej poziomu własnej głowy, szybko, dynamicznie, poprawnie technicznie jednak nie wszyscy są w stanie zrobić statyczny szpagat i nawet nie próbują, do niczego nie jest im to potrzebne.
Na początek możesz kopać na poziomie biodra nawet, oczywiście rozciągaj się, pracuj nad siłą nóg, ale też dużo kop. Nie poprawisz swoich kopnięć nie kopiąc.

Siła bez sprawiedliwości to przemoc. Sprawiedliwość bez siły to nieudolność.

http://www.capoeira.wloclawek.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 416
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy prawdziwa jest teoria o tym że gdy rozciąga się co dziennie to mięśnie nóg stają się słabsze ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kilka pytań odnośnie zawodów BJJ

Następny temat

Co zrobić gdy ktoś macha rękami podczas walki ?

Shaker