SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyzwanie: fikanie

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4476

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 853 Napisanych postów 1057 Wiek 34 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 9584
Obiecany wątasek. Zakładam w niedzielę, żebyśmy sobie dzisiaj ustaliły plan działania i zaczęły tradycyjnie od poniedziałku :)

Dobrze, to robimy tak:
Każda z nas ustala sobie cele. Może być cel główny i poboczne, może być jeden cel, może być kilka celów równoważnych. Tylko nie przesadzajcie z ich liczbą, nie wydaje mi się, by dało się sensownie realizować więcej niż 3 cele związane z ogólnie pojmowaną gibkością, mobilnością czy siłą w utrzymywaniu równowagi. Zwłaszcza że każda z nas i tak robi jeszcze jakieś treningi tzw. główne, czy to biegowe, czy siłowe.
Po ustaleniu celów musimy indywidualnie zadeklarować plan działania. Każda wie, ile czasu może realnie poświęcić i ile aktywności jest w stanie dorzucić do głównego planu, żeby być w stanie się regenerować. Starajcie się nie przeginać, bo nie ma nic gorszego niż nawarstwiające się zaległości.
Proponuję małe podsumowania tygodniowe oraz duże podsumowanie miesięczne ze zdjęciami/filmikami. W miarę możliwości jak najszybciej nagrajcie/sfotografujcie swój stan wyjściowy w każdym z celów.

Cele wątasku? Wspieranie siebie nawzajem, podpowiadanie w przypadku problemów, poszerzanie wiedzy o fikaniu, a przede wszystkim wątaskowy biczyk dla tych, które biczyka potrzebują :)

Myślę, że działamy minimum do końca sierpnia. Powiedzmy sobie szczerze, na miesiąc to każda jest w stanie samą siebie zmobilizować do robienia różnych rzeczy, ale 3 miesiące to jest dopiero czas, kiedy można się spodziewać naprawdę fajnych efektów. Siłę do stania na głowie/rękach można budować w miarę szybko, ale już rozciąganie to żmudna robota, więc tutaj przyda się więcej czasu.

Jeśli macie jakieś uwagi to mówcie :)

Moje plany

Mam 3 cele:
rozciąganie: szpagat
fikanie: pincha i mostek ze stania

Ćwiczenia do szpagatu będą proste, bo w sumie mogę już w zasadzie po dobrej rozgrzewce robić po prostu taki szpagat, na jaki mnie obecnie stać ;) Będę to robić po bieganiu, bo jednocześnie pomoże na regenerację nóg (i tak powinnam się wtedy rozciągać), a mam wtedy dobrze rozgrzane mięśnie, więc oszczędzam czas potrzebny na porządną rozgrzewkę.

Z pinchą chwilowo będzie problem, bo nie mam za bardzo w obecnym miejscu zamieszkania miejsca na ćwiczenie pinchy. Ale będę wzmacniać górę ciała, bo bardzo mi tam jeszcze brakuje siły, chyba nawet spadła ostatnio. Plus muszę wzmacniać się w łódeczce, będę robić wytrzymki (ale pewnie z podciągniętymi nogami, bo nie mam teraz za bardzo asekuracji na wypadek łubudu).

Mostek muszę rozpracować pod kilkoma względami: wzmocnić się w samym mostku (więc po prostu go ćwiczyć, razem z udziwnieniami), zwiększyć mobilność (odcinek piersiowy plus po prostu wygięcie w tył), no i przede wszystkim opanować głowę, która na bank będzie się bała opadania w tył ;) Na początek wzmocnienie w mostku plus wygięcia, samo opadanie zacznę ćwiczyć już w swoim mieszkaniu, gdzie będzie więcej miejsca).
2
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 838 Napisanych postów 1239 Wiek 43 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 57068
paula.cw
Sprawdzę. Ja z tym brzuchem to jednak myślę że częściowo to kwestia wielkości brzucha. W sensie że on jest wystający więc nie będzie góra wyglądała jak u Was. Ale nie zmienia to faktu że mogę spróbować bo i tak widać że Lędźwiowy trochę za mocno wygięty.

A ze szpagatem to sama coś pokrecilam :p

Nie nie Paula, to naprawde nie kwestia brzucha, tylko mobilnosci, zobacz te fotki ladnych mostkow, jak wysoko jest luk zebrowy, i tez ta linia zolta jak idzie, jaka tu jest potrzebna mobilnosc, a zobacz u ciebie ta zolta linia jest prosta.
Ja mam podobny problem, te mobilnosc teraz staram sie poprawic, zeby sobie ledzwiowego nie uszkodzic.

Ale szpagat masz fajny no niepelny jeszcze, ale malo ci brakuje








Zmieniony przez - madzia_666 w dniu 2022-06-19 15:44:51
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 152 Napisanych postów 391 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 23763
Hesia co to jest ta łódeczka?
Twój normalny mostek jest już taki ładny, prawdziwy gimnastyczny? Bo chyba nie widziałam nigdzie zdjęcia.

Moje cele będą typowo stretchingowe:
Szpagat i poprawienie mobilnosci barków i odcinka piersiowego kręgosłupa. Być może z jakimś drobnym uwzględnieniem szpagatu poprzecznego, ale szczerze mówiąc na zajęciach robimy go rzadko, a ja w domu nie mam aż tyle czasu żeby z tego było widać jakieś efekty (tak naprawdę dla mnie bardziej priorytetowy jest pancake niz szpagat poprzeczny, ale szczerze mówiąc na pancake'a straciłam nadzieje już jakis czas temu.

Jak będę miała chwilę to postaram się napisać/ podlinkowac trochę informacji o rozciąganiu na początek dla wprowadzenia co to tak naprawdę jest rozciąganie tekst Kasi Bigos :)
https://fitnesswwielkimmiescie.pl/stretching-jak-rozciagac-sie-skuteczniej/


Zmieniony przez - nefretam w dniu 2022-05-15 16:43:30
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 853 Napisanych postów 1057 Wiek 34 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 9584
Łódeczka to stanie na głowie, gdy głowa jest schowana między przedramionami, a dłonie są splecione. Nazywamy to tak, by odróżnić od tripod handstand, gdzie opierasz się na głowie i dłoniach płasko rozłożonych na ziemi.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1183 Napisanych postów 2515 Wiek 33 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 40762
Ja wlasnie myślę nad celami i nad tym czy dam radę systematycznie to robić . Napewno bym chciała wrócić do ćwiczenia mostku i stania na rękach , ale zanim uspie młodego i sprzątane chatę jest 21 więc muszę to przemyśleć czy będę miała jeszcze na to chęci :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10989 Napisanych postów 18298 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 583861
Marta ćwiczenia do mostka długo nie zajmują, wystarczy nawet 10 minut rozciągania jeśli będzie regularne Rozciąganie i sam mostek może udałoby się robić w ciągu dnia, np. podczas zabawy? Ja tak czasem ćwiczyłam z Małą obok. Może skup się na razie na jednym
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1183 Napisanych postów 2515 Wiek 33 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 40762
Viki
Marta ćwiczenia do mostka długo nie zajmują, wystarczy nawet 10 minut rozciągania jeśli będzie regularne Rozciąganie i sam mostek może udałoby się robić w ciągu dnia, np. podczas zabawy? Ja tak czasem ćwiczyłam z Małą obok. Może skup się na razie na jednym


Zabawy z młodym polegają na tym , że 5 min jest zainteresowany później już krzyczy i piszczy i się złości . Od kiedy zaczął pełzać do tyłu wszystko jest na nie i niczym na dłużej się nie zainteresuje . Plus idą górne zeby i jest wiecznie przez to zmęczony i rozdrażniony więc przeważnie pakuje do wózka i na dwór żeby tylko z nim w domu nie siedzieć
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 152 Napisanych postów 391 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 23763
To też tak żeby zapoczątkować jakieś filmy zdjęcia i zwrócić uwagę wszystkich walczących o mostki - różnica w zakresie pasywnym i aktywnym. Nie wiem czy da się zniwelować całkiem, ale chciałabym zdecydowanie ten aktywny zakres polepszyć.


...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9912 Napisanych postów 19532 Wiek 52 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 608879
Moje cele w kolejności ważności:
1. Stanie na rękach
2. Przejście w przód
3. Szpagat
czyli będą mostki, naleśniki, stanie na głowie, stanie na przedramionach, stanie na rękach przy ścianie w te i we wte...

Przede wszystkim nudna nauka aktywnego balansu w staniu na rękach - nie mam problemu z wejściem do stania ze środka maty, nie mam żadnej blokady w głowie - tylko po prostu nie umiem balansować... Umiem za to balansować w staniu na przedramionach - ale nie mam 100% skuteczności wejścia w pozycję i będę chciała to poprawić.

Z głową będę walczyć przy przejściu w przód:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 198 Napisanych postów 1043 Wiek 42 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 80718
Moje cele:
Stanie na rekach bez ściany/ oparcia
W dalszej progresji chodzenie na rekach
Dodam jeszcze że uczę się tego mniej lub bardziej regularnie od kilku lat
*2 cel mostek
Kiedys potrafiłam zejść przy drabinkach do samej ziemi teraz ledwo unoszę z ziemi..
Postanowienie: codziennie krótkie treningi
Do wglądu dzisiejszy filmik ze stania


?feature=share
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9912 Napisanych postów 19532 Wiek 52 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 608879
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 838 Napisanych postów 1239 Wiek 43 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 57068
Paatik
Gosik - a mogę skomentować??

No komentowac chyba mozna bez pytania :) chyba nikt sie nie obrazi :) moje wyczyny prosze komentowac dowolnie, krytyka mile widziana :)
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening do oceny

nutloveb