SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Przysiad - więcej serii, czy więcej powtórzeń

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 13712

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2988 Wiek 42 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 27831
I jak długie przerwy między seriami??
Kiedyś robiłem 3x10 i przerwy ok. 2min., ale o mało za każdym razem zawału nie dostawałem. Doszedłem do 100kg i dałem sobie spokój na pół roku.
Ale teraz znów ćwiczę przysiad, z tym, że 6x6 i przerwy minuta to półtora. Co trening (raz w tygodniu) zwiększam ciężar o 5kg i obecnie zakładam 105kg. Tylko, że co trening jest coraz ciężej i zastanawiam się co zrobić: czy wydłużyć przerwy do 2-2.5 min., czy robić może robić np. 7 serii po 4-5 powtórzeń, ale zachować 1-1.5 min. przerwy?
Dzięki za podpowiedzi.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49717 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Ja do przysiadow robie przerwy 3 min co najmniej, a jak cwicze na malej ilosci powtorzen to nawet 4 min.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 214 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 3479
Musisz moim zdaniem zdecydowanie zydluzyc przerwy pomiedzy seriami. Czworoglowe to wielkie miesnie, wiec przerwa 2 min to za malo, zwlaszcza przy ciezkich seriach.
Czesto sie spotykalem z twierdzeniami, ze przerwa przy przysiadach moze dochodzic nawet do 5 min, jednak 4min byloby w sam raz.

Pozdrowienia Sierov
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 292 Napisanych postów 17217 Wiek 41 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 86317
Ja też jestem za dłuższymi odpoczynkami przy przysiadach. Czworogłowe to największe mięśnie w organiźmie więc podczas budowania masy i siły należy im się odpowiedni odpoczynek. Natomiast przy treningu objętościowym to jest ciężkie bo przerwy trzeba skracać ale cóż poradzić.
Generalnie odpoczynki podczas budowania sily i masy to ok 4min. wytrzymalosci do 2 min

Pozdrawam,
Mawashi

Lepiej jest być kanciastym Czymś niż okrągłym Niczym.

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 64 Napisanych postów 17868 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 102745
A ja robie przerwy miedzy przysiadami (seriami) krotsze niz minute a wale naprawde duze ciezary 6-7 ruchów. Fakt że ćwicze HITem ale idzie wszystko jak trza.

A odnośnie stwierdzenia bikeja że kiedyś robił krótkie przerwy i dostawał zadyszki . TO mało ma związku z krótkimi przerwami ale panowie nie oszukujmy się u większości pakujących kondycja jest na poziomie 0% . Tez tak kiedys miałem jak robiłęm przysiady jeszcze zapiety pasem to pomimo tego że oddychałęm w miare równo, to po skończeniu ćwiczenia ledwo mogłem złapać oddech. Teraz dzięki ćwiczeniom kondycyjnym znacznie sie poprawila moja kondycja i juz nie mam tzw stanow "zawałowych" po przysiadach lub innych cwiczeniach z krotkimi przerwamia.
Panowie oprocz miesni zadbajcie tez o pikawe bo to ona papuje krew i skladniki odzywcze do tak upragnionych miesni.Wszyscy zwiekszaja mase a kondycje a zarazem serducho nie a to błąd. Oczywiscie mowie o nas amatorach a nie zawodowcach bo trudno zeby Coleman gral godzinami w kosza lub cos podobnego

Pozdrawiam

KAIN
"Loved be few Hated by many But respect by all"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49717 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
zalezy czy robisz pełne przysiady czy też półprzysiady. ja bym robił 3-4 serie po 6-7 ruchów z 2minutowymi albo i dłuższymi przerwami , a potem dokatować nogi na suwnicy i innych sprzetach. a zastanawiałeś się nad 1x20 ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49717 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
odnośnie wypowiedzi kaina : masz racje że większość ćwiczących ma 0! kondycji. ja poza ciężarami mam treningi z lekkiej . Kiedyś niechodziłem na nie przez trzy miechy , potem gdy chciałem pobiegać troche za piłką to sie nieźle ździwiłem - 15minut lekkiego truchtu i koniec. Ale po po miesiącu treningów lekkiej wszystko było ok!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2988 Wiek 42 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 27831
Hans - 1x20 - chyba bym umarł:) Zresztą, to by raczej nie rozwinęło mi siły nóg.
Mam możliwość ćwiczenia tylko przysiadów - ćwiczę w domu...
Co do kondycji - macie absolutną rację. Ale w zimie jest mi trudniej o nią zadbać. W lecie dużo jeżdżę na rowerze, gram w tenisa, piłkę, lecz zimą, poza nartami (jednak nie są tak wyczerpujące kondycyjnie), nie robię nic.
Wielkie dzięki wszystkim za rady! Chyba wydłużę przerwy do 3 minut.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1082 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 28663
Jesli jeszcze moge cos dodac, to tez jestem za tym, zeby przerwy miedzy seriami byly dluzsze, np. 3 minuty a nawet troche wiecej.
A co do serii i powtorzen, to proponuje - jesli jeszcze nie stosowales - progresje, np. 12 - 10 - 8 - 6 powtorzen w kolejno 1, 2, 3, 4 serii.



Mariux

Mariux

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
666 D. Mirowski
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 2738 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 21181
Ja osobiscie robie dlugie przerwy przy siadach 10-15min. W seriach wlasciwych. Powtorzen wykonuje gora 5 (zalezy od rozpiski)z duzym ciezarem.Duza liczba powtorzen i male przerwy to zabojstwo dla serca.
Pozdrawiam.

666

Burneika Sports Team

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 750 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 9705
a ja osobiscie nie moge dopompowac sobie nog w przysiadach

robie serie dopompowujaca ale nic z tego :>


^BARRY^

NO LIMIT FOR P000WER !125p! :D

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

jak wzmocnic kregoslup

Następny temat

skocznosc/trening silowy

sosy