logo
zamknij zamknij

BCAA dawkowanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 13197

5 5 1
napisał(a)
SiwyMZK
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 182 Wiek 21 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 7809
Siemano. Na opakowaniu pisze najlepiej żebym bcaa brał 10g przed treningiem i 10g po. W dnt 10g przed sniadaniem. Chciałbym popijać sobie BCAA na treningu na siłce. Czy moge 20g sypać do 1,5l butli ? Czy lepiej 10g tylko ? Jak polecacie ?
napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 936 Napisanych postów 12040 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 157463
BCAA to skrót od angielskich słów Branched – Chain Amino Acid, co oznacza aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach. Do aminokwasów tych zaliczamy L-leucynę, L-walinę i L-izoleucynę. Wszystkie trzy zaliczamy do tak zwanych aminokwasów egzogennych. Oznacza to, że musimy dostarczyć je z zewnątrz, gdyż nasz organizm nie wytwarza ich samodzielnie.

W przeciwieństwie do pozostałych aminokwasów BCAA charakteryzują się specyficzną budową chemiczną
oraz specyficznym metabolizmem. Aminokwasy te metabolizowane są głównie w mięśniach, a nie w wątrobie.

BCAA to jednocześnie najczęściej polecany, a zarazem krytykowany i wyśmiewany suplement.

W jaki sposób działa BCAA?

Istnieją dowody w postaci wyników badań naukowych, iż stosowanie BCAA może:
• zmniejszyć nasilenie procesów katabolicznych w obrębie tkanki mięśniowej,
• przyspieszyć odnowę powysiłkową pobudzając proces syntezy białek mięśniowych,
• zmniejszyć zmęczenie ośrodkowe ograniczając przenikanie tryptofanu do mózgu,
• zmniejszyć bolesność powysiłkową,
• wspomóc spalanie tłuszczu

Aminokwasy rozgałęzione mogą stanowić alternatywne paliwo dla mięśni w momencie kryzysu energetycznego. Spożycie aminokwasów rozgałęzionych przed wysiłkiem fizycznym dostarcza „alternatywnego surowca energetycznego” i zabezpiecza tym samym białka mięśniowe przed rozpadem.

Podczas intensywnego treningu spada poziom glikogenu oraz BCAA w mięśniach. Zmniejszenie stężenia BCAA w mięśniach sprawia, iż do mózgu dociera więcej tryptofanu. W konsekwencji prowadzi to do wzrostu stężenia serotoniny, która odpowiedzialna jest za pojawienie się uczucia zmęczenia i senność. Dostarczenie rozgałęzionych aminokwasów hamuje transport tryptofanu do mózgu i zapobiega zmęczeniu, pozwalając na wydłużenie czasu trwania treningu.

Dotychczasowe badania nie wykazały skutków ubocznych u zdrowych osób stosujących suplementację BCAA. Stwierdzono, iż przyjmowanie preparatu w zalecanych dawkach jest bezpieczne.
Jednakże wiedzieć należy, że podwyższone stężenie BCAA w plaźmie krwi są wskaźnikiem bardzo słabego zdrowia, w tym oporności insulinowej, rozwijającej się cukrzycy typu II, chorób układu krążenia.

Porcję aminokwasów mieszczącą się w przedziale od 5 do 15g warto przyjąć przed treningiem, a w razie potrzeby również w trakcie jego trwania. Dodatkowo kolejną porcję BCAA można spożyć po wysiłku.

Stosowanie BCAA przed i w trakcie trwania wysiłku fizycznego jest szczególnie uzasadnione w przypadku prowadzenia częstych, intensywnych lub długotrwałych treningów.

Polecam również zapoznać się z rankingiem najlepszych BCAA, który możesz znaleźć: TUTAJ




Zmieniony przez - mkrawiec w dniu 2016-09-19 12:31:04
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
rutkow
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 643 Napisanych postów 36516 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 164959
Bcaa powinno sie pić okolotreningowo tylko w dni treningowe 1g BCAA na 10 kg wagi ciala rozłozone na np 2 razy przed i po treningu , a dobre na popijanie na treningu jest HOT który mozesz wsypac do butli 1,5 l ....

http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Hot-opis2103.html 
napisał(a)
Nugat
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1767 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 19451
Jeśli chcesz popijać to musisz jakiś czas bo leucyna dłużej się rozpuszcza.
napisał(a)
peepeek ŁAMATOR
Znawca
Szacuny 45 Napisanych postów 17188 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 47901
Najlepiej by było to byś popijał przed i po, by organizm był przygotowany na trening i po nim
napisał(a)
SiwyMZK
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 182 Wiek 21 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 7809
Dobra to dwie butle do szkoły ;D Przed treningiem czy jakiś czas przed 15 - 30min ?
napisał(a)
rutkow
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 643 Napisanych postów 36516 Wiek 37 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 164959
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Nowy na forum nowy na silowni. Podpowiedzcie co trzeba :)

Następny temat

H-Drol + Novedex XT + co jeszcze ? + jaka dieta POMOCY

Tajska zupa z owocami morza

Alkohol a sportowa forma

Kakao - wsparcie odchudzające i poprawiające nastrój

Jak uniknąć efektu jojo?

Co wybrać, synthol czy silikon?

Piotr Borecki otrzyma kartę PRO!

Przysiad boczny - side lunges - skuteczny na smukłe uda

Zakochana Ania!